Advertentie | |
|
![]() |
|
ik heb pas nog in me server een i/o kaartje met 2 parports en nog wat dingen (geen ide rommel) geprikt, en daarbij moest ik alleen in het bios het adres van de onboard parport even veranderen
dat kaartje zit er overigens in voor een cpu monitor met cijferleds die ik gemaakt heb iets wat een stuk lastiger is als je dat aan de usb wil hangen |
![]() |
||
Citaat:
ik sluit de leds direct aan op de databits van de parport ik stuur het aan door gewoon een waarde naar een hardware adres te schrijven met usb: ik heb een printplaat met usb controller ik moet een driver ervoor schrijven ik moet mijn prog die driver laten gebruiken dus geef mij maar parport en dat is ook goedkoper ![]() |
![]() |
|
Ok even om compleet te zijn. Er zat al een tweede LPT poort in maar die is om duistere reden gesneuveld. Dat kaartje werkte overigens prima. Nu heb ik tot 2 keer toe een ander poortje gemonteerd (lees nieuwe) en dat wordt keurig door Windows herkend en de drivers worden ook geinstalleerd. Er hangt een vrij dure Laserprinter aan dus die zomaar vervangen is echt geen optie.
Zowel printer als Zipdrive werken aan de standaard printerpoort ven de PC. Zodra de printer via de externe Zipdrive wordt doorgelust werkt de printer niet meer. Nieuwe kabels ook al geprobeerd. Hang ik nu of de printer of de Zipdrive aan de nieuwe poort dan wil het geheel niet werken. De poort werkt in een andere PC wel. Ook heb ik al andere PCI sloten geprobeerd. Allemaal geen oplossing. Volgens mij iets in de sofware maar kan er niet achter komen wat. Tot voor kort heeft alles nog heel normaal gewerkt met de printer op de originele en de Zipdrive op de nieuwe LPT poort. Krijg dus melding dat de poort al in gebruik is door een andere toepassing als ik de printer aan die poort hang en natuurlijk ook toewijs dat hij deze poort moet gebruiken.
|
![]() |
als je denk het aan de drivers ligt zou ik zeggen neem ff contact op met je leverancier mss een oplossing.(mag tenminste aannemen dat je al op de site gekeken hebt)
En anders ja zal het toch een andere pc worden ik zou anders ok geen oplossing weten. Ja een echte oplossing is het niet maar ja dan kun je wel vooruit ![]() In iedergeval nog veel succes |
Advertentie |
|
![]() |
|
|