Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2003, 16:25
alpha
alpha is offline
Weet er iemand een goed tekenprogramma?
Ik werk nu een beetje met Paint maar dat vind ik niet echt fijn, je kunt er alleen maar grote kindertekeningen mee maken zeg maar (vind ik dan he)
Iemand had het over het Micrografx programma, dat helemaal geweldig moet zijn maar niet meer te koop is?

Maar nog een vraagje: tekenen jullie met de muis (als je op de computer tekent dan he) of met iets anders (wat weet ik ook niet)
Oud 04-05-2003, 16:27
GRRR
GRRR is offline
met een wacom graphire 2 -> www.wacom.nl

ik gebruik nu Photoshop 7 en OpenCanvas, maar als ik een nieuwe pc heb dan ga ik Painter gebruiken. Die simuleert echte olie en acrylverf waardoor je een bijna echte schilderij krijgt, maar mijn huidige pc is dus te traag om dat goed te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 16:31
alpha
alpha is offline
Citaat:
GRRR schreef op 04-05-2003 @ 17:27:
Waw, stoer!
Ik dacht dat ik dat in mijn gedachten verzonnen had maar die dingen bestaan echt! Okay dan!

Tja, ik ben nog een beginneling, ik wil een website maken maar dan wel met tekeningen en plaatjes die ik wil en dus zal ik dat zelf moeten maken. Ik wil een top-website!
Oud 04-05-2003, 16:48
Verwijderd
Photoshop ja Painter kan ook, maar ik kan daar absoluut niet mee werken en ben niet geinteresseerd genoeg om het mezelf aan te leren, photoshop kostte al genoeg tijd. Open Canvas is ook wel leuk ja

En een wacom tablet is bijzonder handig
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 17:18
Vinzz
Vinzz is offline
Ik heb niet zoveel ervaring (bijna geen) met gewoon tekenen maar zo'n tablet lijkt me wel interessant.. zou het een beetje te leren zijn daarmee? (zonder gewoon dus al goed te kunnen tekenen)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 17:24
--GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
ik teken alles in Adobe Illustrator 10 en kleur tegen woordig alles in in Photoshop 6.....verder gebruik ik soms voor webgraphics ook wel Macromedia Fireworks.

Voor 3D graphics teken ik met 3D studio max en swift 3D v2. en soms ook wel met Poser en bryce!

maar verder werk ik gewoon nog met muis..kan maar niet wennen aan die wacoms....heb wle een muis zonder balletje dus met een lasertje, anders kun je lange niet secuur genoeg tekenuh!
duzzz
Oud 04-05-2003, 18:10
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef op 04-05-2003 @ 18:18:
Ik heb niet zoveel ervaring (bijna geen) met gewoon tekenen maar zo'n tablet lijkt me wel interessant.. zou het een beetje te leren zijn daarmee? (zonder gewoon dus al goed te kunnen tekenen)
Ik heb dat ding dus van de week voor het eerst geprobeert...
ik had 't na een uurtje onder de knie, en teken bijna exact het zelfde als met een potlood... (zie me topic)

Je hebt ook nog Wacoms met echte pennen... dus dan teken je op papier en en dan registreert de computer het gewoon... dat is nog makkelijker... alleen wel prijziger
Oud 04-05-2003, 21:59
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Ik teken met Illustrator, kleur in met photoshop, bouw een site met Dreamweaver(niet dat ze mooi zijn, maargoed)
En ik werk met het goedkoopste tablet van Wacom... Die werkt voor mij goed genoeg (en voor mijn portemonnee was het ook wel handig)
Oud 04-05-2003, 22:43
ekki
ekki is offline
gratis: The Gimp

Voorderest de genoemde software.
Oud 05-05-2003, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Alkahol!K schreef op 04-05-2003 @ 18:18:
Nou ja, als je niet kunt tekenen met een potlood, kun je ook niet tekenen met een tablet, dat lijkt me duidelijk. Maar of je nou oefent met een potlood of met een tablet, dat maakt niks uit... Maar je leert natuurlijk het beste tekenen door gewoon met alles overal op te tekenen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:47
Verwijderd
waar kan ik opencanvas vandaan halen? ik vind em echt nerges!
wil t wel s proberen
voor de rest
- illustrator 10
- photoshop
- painter
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:07
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef op 04-05-2003 @ 17:27:

ik gebruik nu Photoshop 7 en OpenCanvas, maar als ik een nieuwe pc heb dan ga ik Painter gebruiken. Die simuleert echte olie en acrylverf waardoor je een bijna echte schilderij krijgt, maar mijn huidige pc is dus te traag om dat goed te gebruiken.
hmm... maar als je bijna perfect echte verf enzo simuleert; is het dan niet een beetje overbodig? echte olieverf bestaat al? Ik heb het idee dat dat het doel van digitale art een beetje voorbij gaat..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 10:52
Bluesummers
Bluesummers is offline
is dat werken met zo'n wacom tablet nou precies/heel veel zoals een potlood? want k heb een ander tablet, en daar valt echt niet mee te werken: dat ding gaat overal en nergens heen, en het is heel moeilijk om mee te tekenen omdat je heel snel uitschiet..hebben jullie dat ook?

@topicstarter: k gebruik photoshop 7.0 en een muis
Oud 06-05-2003, 11:06
Verwijderd
'Wacom is gewoon... hm... tja. Als ik zeg maar links onderin op het tablet de pen neerzet, gaat de muis in het scherm ook naar links onderin. Dat is even wennen maar wel ontzettend fijn. Op deze computer (de internet computer) doet hij dat niet en kan ik dus ook helemaal niet met dat onding werken.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:42
\/ince
\/ince is offline
Voor mij is 't vooral Photoshop (7) en hopelijk in de toekomst painter.. wat een geweldig progamma, ik snap d'r alleen niets van, ik heb deel 7, onlangs is deel 8 verschenen.. maar 't zal niet veel uitmaken..
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 09:18
coriat
coriat is offline
heya, wat ik nu doe is gewoon op papier tekenen, dat inscannen en dan met mn cheap-ass digros teken tablet het inkleuren...
met Painter 6.

Ik vind het schetsen op de computer echt lastig, dat tablet geval glibbert gewoon alle kanten op en ook al probeer ik mn hand zo stil mogelijk te houden, dan nog bibbert de muis overal heen...

Als je echt serieus bezig wil zijn ermee, is het aan te raden om een WACOM te kopen, die schijnen erg goed te zijn...

-OC (OpenCanvas) is ook wel een kikke programmaatje om via internet met iemand anders te tekenen, maar het programma zelf is een beetje gelimiteerd, weinig verschillende brushes (2) en een belabberde kleuren-kiezer, en wat de balkjes voor het instellen van je watercolor tool beteken snapt niemand.
-Painter heeft daarentegen erg veel brushes, veel opties, benut alle functies van je tekentablet (ook draai-richting enzo) en komt heel erg dicht bij 'echt schilderen'. Ook de kleuren kiezer is echt top gedaan, gewoon bijna hetzelfde als wanneer je voor gewoon schilderen een 'reference chart' maakt.

Maar in het echie tekenen en schilderen kicked ass tegen het schilderen op computer
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:20
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
coriat schreef op 07-05-2003 @ 10:18:

Ik vind het schetsen op de computer echt lastig, dat tablet geval glibbert gewoon alle kanten op en ook al probeer ik mn hand zo stil mogelijk te houden, dan nog bibbert de muis overal heen...

juist dat heb ik dus ook..
Oud 11-05-2003, 00:57
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
Bluesummers schreef op 07-05-2003 @ 20:20:
juist dat heb ik dus ook..
Wacom Intuos2 tabletten kunnen worden uitgerust met echte (drukgevoelige) pennen... waarmee je gewoon kan tekenen, alleen registreert de comp. het ook...

leuk speelgoed

maar idd, zo'n plastic puntje is ff wennen... sinds 't iets te soepel tekent...
Oud 11-05-2003, 10:26
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
ekki schreef op 04-05-2003 @ 23:43:
gratis: The Gimp

Voorderest de genoemde software.
the gimp kan alleen nog steeds niet tippen aan photoshop...
oke, the gimp is gratis... maar als je goed zoekt is photoshop ook gratis
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 14:17
Cupcake
Cupcake is offline
Ik teken met de muis, ik heb geen speciale tekenapparatuur. Het is niet makkelijk maar ik zal wel moeten.

Ik gebruikte vroeger ook Paint maar nu gebruik ik Photoshop. En ik teken nog steeds met de muis.
Reageren

Regels voor berichten