Advertentie | |
|
![]() |
|
met een wacom graphire 2 -> www.wacom.nl
ik gebruik nu Photoshop 7 en OpenCanvas, maar als ik een nieuwe pc heb dan ga ik Painter gebruiken. Die simuleert echte olie en acrylverf waardoor je een bijna echte schilderij krijgt, maar mijn huidige pc is dus te traag om dat goed te gebruiken. |
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht dat ik dat in mijn gedachten verzonnen had maar die dingen bestaan echt! Okay dan! Tja, ik ben nog een beginneling, ik wil een website maken maar dan wel met tekeningen en plaatjes die ik wil en dus zal ik dat zelf moeten maken. Ik wil een top-website!
|
Ik teken met Illustrator, kleur in met photoshop, bouw een site met Dreamweaver(niet dat ze mooi zijn, maargoed)
En ik werk met het goedkoopste tablet van Wacom... Die werkt voor mij goed genoeg (en voor mijn portemonnee was het ook wel handig)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
is dat werken met zo'n wacom tablet nou precies/heel veel zoals een potlood? want k heb een ander tablet, en daar valt echt niet mee te werken: dat ding gaat overal en nergens heen, en het is heel moeilijk om mee te tekenen omdat je heel snel uitschiet..hebben jullie dat ook?
@topicstarter: k gebruik photoshop 7.0 en een muis ![]()
|
Verwijderd
|
'Wacom is gewoon... hm... tja. Als ik zeg maar links onderin op het tablet de pen neerzet, gaat de muis in het scherm ook naar links onderin. Dat is even wennen maar wel ontzettend fijn. Op deze computer (de internet computer) doet hij dat niet en kan ik dus ook helemaal niet met dat onding werken.
|
![]() |
|
Voor mij is 't vooral Photoshop (7) en hopelijk in de toekomst painter.. wat een geweldig progamma, ik snap d'r alleen niets van, ik heb deel 7, onlangs is deel 8 verschenen.. maar 't zal niet veel uitmaken..
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
|
![]() |
|
![]() |
heya, wat ik nu doe is gewoon op papier tekenen, dat inscannen en dan met mn cheap-ass digros teken tablet het inkleuren...
met Painter 6. Ik vind het schetsen op de computer echt lastig, dat tablet geval glibbert gewoon alle kanten op en ook al probeer ik mn hand zo stil mogelijk te houden, dan nog bibbert de muis overal heen... Als je echt serieus bezig wil zijn ermee, is het aan te raden om een WACOM te kopen, die schijnen erg goed te zijn... -OC (OpenCanvas) is ook wel een kikke programmaatje om via internet met iemand anders te tekenen, maar het programma zelf is een beetje gelimiteerd, weinig verschillende brushes (2) en een belabberde kleuren-kiezer, en wat de balkjes voor het instellen van je watercolor tool beteken snapt niemand. -Painter heeft daarentegen erg veel brushes, veel opties, benut alle functies van je tekentablet (ook draai-richting enzo) en komt heel erg dicht bij 'echt schilderen'. Ook de kleuren kiezer is echt top gedaan, gewoon bijna hetzelfde als wanneer je voor gewoon schilderen een 'reference chart' maakt. Maar in het echie tekenen en schilderen kicked ass tegen het schilderen op computer ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() leuk speelgoed ![]() maar idd, zo'n plastic puntje is ff wennen... sinds 't iets te soepel tekent...
||
Citaat:
oke, the gimp is gratis... maar als je goed zoekt is photoshop ook gratis ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
goed 3d tekenprogramma Verwijderd | 7 | 01-11-2006 21:25 | |
Software & Hardware |
[Tekenprogramma] Flash achtig? Verwijderd | 4 | 04-09-2004 14:50 | |
Software & Hardware |
Mooi tekenprogramma DaDude | 5 | 22-08-2002 15:08 | |