Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat moeten we ze nageven, ze zijn onwrikbaar in hun volstrekt achterhaalde en rigide principes. Het zijn xenofoben van de zuiverste orde, met een schijnheilig uitgestreken hoogstaand beroep op de bijbel. Prachtig, onder gelijkgestemde idioten en in eigen kring gaan ze hun goddelijke gang maar, maar ik wens absoluut geen bemoeienis met mijn situatie. Zij hoeven niet van mij, ik wil wel mogen van hun. Het zijn reli-fascisten! Of liever gezegd: niet alle filosofiën zijn goed enkel en alleen omdat ze een filosofie zijn. Liever nog de pragmatici van de D66. hoewel ze volstrekt onbetrouwbaar zijn en met alle winden meewaaien.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
juist. heh, en wat dachten jullie van de regeling "kerk en staat gescheiden houden"? nee, wat jeepee volgens mij wilt; is het weer proberen met de lpf. en dan valt het kabinet weer en moeten we wéér stemmen ![]() ik heb trouwens een afkeer van die religieuze partijen. simpelweg omdat ik het niet democratisch vid om anderen de regels van een godsdienst op te leggen die hij/zij helemaal niet volgt. nee, als iemand religieus wilt doen moet hij dat zelf weten; maar laat nederland erbuiten. sgp = nederlandse taliban. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In feite heb je gelijk. Je geloof is iets wat je in eigen kring moet houden, dat mag je niet aan een ander opdringen. Het wordt vooral problematisch als je in een samenleving komt met heel veel conflicterende geloofjes. Zoals nu.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-04-2003 om 10:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, vroeger had je van die mensen die zeiden ''je mag het eigenlijk niet zeggen maar het was een Marokkaanse dief'', nu is het ''het is weer zo'n kut-Marokkaan, terugschoppen naar Marokko die handel''. Het is te ver doorgeslagen. Tuurlijk, er zijn allochtonen die problemen veroorzaken en daar mag over gepraat worden, maar niet op deze manier. En al helemaal niet generaliserend praten over en handelen m.b.t allochtonen, en dat gebeurt nu wel, veel erger dan voor de opkomst van Pim Fortuyn. Nou... ik meen me te herinneren dat Pim Fortuyn gezegd heeft dat de islam een achterlijke cultuur is. Daaruit zou je als een beetje minder ontwikkelde burger kunnen afleiden dat je nu inderdaad alles over met name islamitische allochtonen kunt zeggen. Maar het is veel te ver doorgeschoten, zoals ik al zei. Over de islamitische landen: daar is idd discriminatie t.o.v. andere geloven, maar wat heeft dat te maken met de discriminatie in Nederland? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En wat dat tweede betreft: Dat heeft heel veel te maken met Nederland. Linkse mensen schijnen altijd ALLEEN te willen zoeken naar eigen fouten, hoe klein ze ook zijn (de SGP). Ondertussen hebben we hier hordes moslims in Nederland, die ECHT ondemocratisch denken en liefst geloofsvrijheid afschaffen. Maar daar hoor je links niet over. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik ga echt niet een boek van hem lenen of kopen, denkt heel Noordwijk gelijk dat ik LPF aanhanger ben ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
VVD+CDA+SGP+CU zal er nooit bij komen:
- CU is juist een linkse partij. Dus wat hebben hun te zoeken in een (centrum-)rechts kabinet? - SGP heeft achterlijke ideeën die toch nooit worden meegenomen in het regeerakkoord. Dus wat is hun voordeel als dze in het kabinet komen? En willen VVD/CDA wel regeren met een partij, die zulk soort gekke ideeën heeft? Verder hebben ze geloof ik ook maar 2 zetels, dus zij hebben ook helemaal niks in het kabinet te zoeken. - Vierpartijenkabinet zal ook niet makkelijk zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Wat heb jij dan gestemd?
|
Jeetje, ik wist niet dat er zo'n haat en onwetendheid bestond over de SGP. Ok, dat ze extreem zijn dat mag wel duidelijk zijn, maar jullie doen net alsof ze een gevaar zijn, slechter dan dit, slechter dan dat... dat valt echt wel mee. Je moet het partijprogramma maar eens lezen. Het enige wat betreft religie verandert is dat het een grotere maatschappelijke rol gaat spelen, níet dat het verplicht wordt of dat niet-gelovigen als minderwaardig behandelt gaan worden ofzo. Er bestaat volgens mij een grote onwetendheid over hun hele programma en dat komt mede doordat ze nooit op tv (mogen) komen.
Bovendien hoeft de SGP helemaal niet mee te regeren. Gedoogsteun is heel gewoon bij zulk soort partijen. En wat betreft dat linkse van de Chistenunie, waar de balonnenman het over had: ze hebben zelf aangegeven onder voorwaarden mee te willen doen en D'66 is veel linkser. De ChristenUnie is het niet voor niets vaak eens met CDA... stemt heel vaak in. Ik denk niet dat deze partijen veel invloed zullen hebben op een regeerakkoord van het CDA/VVD en ik kan geen betere mogelijkheid bedenken dan CU/SGP erbij.
|
Verwijderd
|
[QUOTE]BARON schreef op 16-04-2003 @ 11:44:
De "minder ontwikkelde burger" (grappig altijd, die laatdunkende manier hoe zogenaamd "sociale" linkse mensen zich altijd uitlaten over mensen met een andere mening) had al jaren een schurfthekel aan de Islam, en door Pim is dat alleen duidelijk geworden voor de linkse elite in hun paleisjes. Ik heb een schurfthekel aan kortzichtige mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, en dat kunnen ook mensen met een villa in Aerdenhout zijn. Een aantal VVD'ers is op dit punt net zo kortzichtig als de LPF. Het kan wel wezen dat een aantal mensen al jaren een hekel had aan de islam, maar sinds Pim Fortuyn denkt iedereen zomaar hun op extremisten gebaseerde mening te kunnen geven over moslims en sommigen gaan daarin zover dat ze moslimvrouwen met een hoofddoek bespuwen (dat verzin ik helaas niet, bovendien ging het hier om een volwassen man en niet om een hangjongere). Ik heb je al vaker gezegd dat je vooral niet moet gaan discrimineren omdat je daarmee a. de extremistische moslims een vrijbrief geeft tot aanzetten tot haat tegen het Westen en b. ook de meer gematigde mensen tegen je in het harnas jaagt. Daardoor ontstaat een tweedeling in de maatschappij waar niemand bij gebaat is. Ik moet Volkert van der G. gelijk geven over het feit dat er sinds 11 september en Pim Fortuyn een gespannen, onaangename sfeer heerst in het eens zo rustige Nederland. En je uitspraak over linkse paleisjes, waar is die op gebaseerd? Ik zou willen dat ik in een paleisje woonde i.p.v in een bijna-achterstandswijk. En wat dat tweede betreft: Dat heeft heel veel te maken met Nederland. Linkse mensen schijnen altijd ALLEEN te willen zoeken naar eigen fouten, hoe klein ze ook zijn (de SGP). Ondertussen hebben we hier hordes moslims in Nederland, die ECHT ondemocratisch denken en liefst geloofsvrijheid afschaffen. Maar daar hoor je links niet over. Wat bedoel je hier in vredesnaam mee? Hordes moslims? Waar haal je die vandaan? Ik ken toch wel een aantal moslims, maar geen eentje die ondemocratisch denkt en de geloofsvrijheid af wil schaffen. Kom jij nu eens uit je rechtse paleisje en ga eens praten met moslims i.p.v ze vanuit je ivoren toren te bekritiseren. |
![]() |
|
![]() |
als je vroeger (in de tijd dat hier nog geen beveiliging voor was ingebouwd) bij de stemwijzer (www.stemwijzer.nl) bij elke vraag "geen mening" of "neutraal" invoerde was je een perfecte D66 stemmer
![]() edit: dit was dus een reactie op Mmmmm, tot meelman en che er stout tussendoor postten (whoohoo, vernederlandisatie van engels ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 16-04-2003 om 11:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Is het soms wel goed dat de winst van het Nederlandse voetbalelftal een horde losgeslagen idioten met oranje-kledij welke stad dan ook omtovert tot een chaotische bende? Al doet de gematigde taal van Fortuyn in dit boek vermoeden dat hij geen racistje wil spelen, toch lijkt me dat hij met dit voorbeeld aanzet tot vreemdelingen haat. Hij heeft het hier over een volstrekt onschuldige actie, waar hij zich ook aan had kunnen onttrekken, maar nee, dat wil hij niet. Verder, uit hetzelfde boek, blz 165: `Over het vreemdelingenvraagstuk in het algemeen valt nog op te merken dat elke toegelaten asielzoeker met drie moet worden vermenigvuldigd vanwege die onzinnige regeling van de gezinshereniging en dat diezelfde regeling ertoe bijdraagt dat tot in de derde generatie aan toe gezinnen worden herenigd. 75 procent van de jongemannen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond haalt zijn bruid uit een achterlijk dorpje in Turkije of Marokko. Reden: de hier geboren meisjes met een Turkse of Marokkaanse achtergrond, om maar niet te spreken van autochtone meisjes, gedragen zich te ge-emancipeerd. De jongeheren voorzien zich liever van een weinig ontwikkelde vrouw, die tenminste weet dat haar enige recht het aanrecht is en haar enige lijn de waslijn.' En dan verderop (166): 'Aanbevelingen Wat moet er op korte termijn gebeuren? 1. Als je stevig moet dweilen, moet je eerst de kraan dichtdraaien, dat kan iedere ordentelijke huisvrouw bevestigen'. !! SIC! Wat een volstrekt idiote opmerking; dat hij eerst beweest dat het schandalig is dat het enige recht van de Islamitische vrouw het aanrecht is, en dat hij dan dweilen vereenzelvigt met een ordentelijke huisvrouw. (166): 'Iedereen die van een uitkering afhankelijk is, moet het Nederlands redelijk beheersen, zo niet onverwijld naar een school ook al woont men hier nog zo lang'. Dat is pure discriminatie. (167): 'Een gericht emancipatiebeleid voor vrouwen in de achterstandsbuurten. We moeten af van die achterlijke Islamitische opvatting over de positie van de v rouw' |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ff over de topic dan: een kabinet van CDA/VVD/LPF/CU lijkt me ook wel wat. Dan hebben we toch een stabiele factor, een beetje links, zodat ze niet weer afgeschreven worden als 'te rechts'.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En niet vergeten op de kopjes te klikken voor meer informatie. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
King Arthur and the knights of the saai table #594 Chick Rock | 500 | 06-05-2009 10:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Gedwongen abortus" Love & Peace | 111 | 21-02-2006 15:42 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rohit | 501 | 26-12-2005 19:40 | |
Europese Grondwet Gatara | 500 | 26-05-2005 14:26 | |
europese verkiezingen: wat stem jij? Verwijderd | 338 | 13-06-2004 09:57 | |
Europese stemwijzer Verwijderd | 213 | 10-06-2004 19:44 |