Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2003, 09:40
geen punt.
geen punt. is offline
Op dit forum zie ik iedereen praten over de kabinetsformatie, met CDA, VVD en de derde partij. Die derde partij die genoemd wordt is dan ofwel de LPF, ofwel de D66 (ligt er een beetje aan welk lid). Er is echter nog een kandidaat: de ChristenUnie. Mijn vraag is hoe jullie hier over denken.

Problemen zijn er bij alle drie de mogelijkheden. Bij de Christenunie is het probleem dat er maar net 75 zetels gehaald worden en theoretisch is dat net één zetel te weinig om een meerderheid te halen. Wat ze dan wel kunnen doen is de SGP er óf als vierde partij bijnemen, óf gedoogsteun vragen, wat denk ik wel zal lukken. De SGP ziet namelijk niets liever dan een zo Christelijk mogelijk kabinet. Probleem met de SGP is naar mijn mening dat ze de meest rechtse partij van ons land zijn, terwijl de ChristenUnie juist weer een beetje linkser is geworden. Maar dit kan natuurlijk ook goed tegen elkaar afwegen.

Dan is er nog een probleem: de problematiek met de ethische kwesties: abortus, euthanasie, homo-huwelijk. De ChristenUnie zal ten eerste pleiten voor het terugdraaien van deze regelingen. Dit zal natuurlijk niet ingewilligd worden en uiteindelijk gaan ze misschien wel akkoord met strengere regels. Dit lijkt me niet zo'n probleem, als het allemaal nog maar kan. (het CDA is niet vóór abortus, euthanasie, homo-huwelijk, maar nu het er is wil ze het niet terugdraaien)

Voordeel is de stabiliteit. Vooral de SGP is een enorm stabiele partij en dat is waar we nu behoefte aan hebben.

Verder, op het gebied van economie, integratie, veiligheid, onderwijs enzovoort komen deze partijen er denk ik beter uit dan de D'66, dat sinds Pim Fortuyn tussen de PvdA en Groen Links in hangt. De D'66 staat qua politieke standpunten lijnrecht tegenover de VVD (D'66 links, VVD rechts) en ook tegenover het CDA (libertair tegen conservatief). Over de LPF is het laatste nog niet gezegd, maar naar mijn mening zal een confessioneel kabinet, of hoe men dat dan ook wil noemen het beste voor het land.

Wat denken jullie van de kleine Christelijke partijen?
Oud 16-04-2003, 10:01
Gatara
Gatara is offline
Als de SGP het land gaat regeren wil ik een revolutie!

Bah..... als er toch iets is wat democratie schaadt is een partij die vrouwen het stemrecht wilt ontzeggen.
En dat zou ons dan moeten regeren!

(en btw, hoe verkopen we dat aan het buitenland als het zogenaamd ge-emancipeerde tolerante Nederland?)
Oud 16-04-2003, 10:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
D66 is midden
CDA doet midden maar is rechts en VVD is rechts dit is samen met PvdA,VVD,D66 de beste mogelijkheid
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:04
Evito
Evito is offline
Ik ken een meisje dat op de SGP stemt. Ze is heel aardig. De jeugdpartij van de SGP is wel okay, vernieuwend, wat minder rechts. Helaas nog wel gereformeerd en té rechts voor mij. Bovendien zou dat kabinet niet openstaan voor homoseksuelen en de bovengenoemde kwesties. Stom. Doe mij maar PvdA-SP-GL-SGP-CU-LPF-D66
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:05
Verwijderd
In het kader van de normen en waarden zou het wel goed zijn ja, maar afschaffen van gewaardeerde zaken als euthanasie, het homohuwelijk en abortus (leve D'66 wat dat betreft ) gaat te ver. Ik denk niet dat SGP en/of ChristenUnie zoveel invloed zal krijgen in het kabinet dat het dat voor elkaar gaat krijgen, maar we zullen de komende tijd weinig spectaculairs zal gebeuren wat dat soort zaken betreft.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:07
Evito
Evito is offline
Ik heb eens wat gemaild met een meisje van de SGP, heel aardig, totdat ik haar ging uitleggen waarom ik geloof wat ik geloof (ik geloof wel in een zekere vorm van God). Naja toen heeft ze nooit meer teruggemaild.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-04-2003 @ 11:01:
(en btw, hoe verkopen we dat aan het buitenland als het zogenaamd ge-emancipeerde tolerante Nederland?)
Daarin zijn we sinds Pim Fortuyn toch al weggezakt. Erg, erg jammer. Ik was er altijd wel trots op dat in Nederland niet zoveel racisme was als in bijv. België, Frankrijk en de VS, maar dat is nu verleden tijd.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:08
Evito
Evito is offline
Citaat:

Bah..... als er toch iets is wat democratie schaadt is een partij die vrouwen het stemrecht wilt ontzeggen.

Ik ben zeer zeker niet van mening dat Nederland zich druk moet maken om haar imago naar de buitenwereld toe.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:08
Martian
Martian is offline
De SGP? Ik dacht tdat je zo tegen fundamentalisme was?

De SGP wil niet een zo christelijk mogelijke regering, de SGP wil een theocratie, zonder ruimte voor andersdenkenden.
Oud 16-04-2003, 10:11
Evito
Evito is offline
Ik heb wel respect voor de SGP omdat ze nog enige vorm van filosofie hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:18
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 11:11:

Dat moeten we ze nageven, ze zijn onwrikbaar in hun volstrekt achterhaalde en rigide principes. Het zijn xenofoben van de zuiverste orde, met een schijnheilig uitgestreken hoogstaand beroep op de bijbel. Prachtig, onder gelijkgestemde idioten en in eigen kring gaan ze hun goddelijke gang maar, maar ik wens absoluut geen bemoeienis met mijn situatie.

Zij hoeven niet van mij, ik wil wel mogen van hun.

Het zijn reli-fascisten!

Of liever gezegd: niet alle filosofiën zijn goed enkel en alleen omdat ze een filosofie zijn. Liever nog de pragmatici van de D66. hoewel ze volstrekt onbetrouwbaar zijn en met alle winden meewaaien.
Oud 16-04-2003, 10:18
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 11:11:
Dat is waar. Maar juist daarom zal de SGP geen onderdeel willen uitmaken van een regering die in hun ogen verwerpelijke dingen als abortus en euthanasie goedkeurt en legitimeert.
Oud 16-04-2003, 10:24
Mitros
Mitros is offline
Het zou gewoon ziekelijk zijn als SGP gaat regeren dan sluit ik me gaarne bij Gatara en de revolutie aan
Niet dat die griezels van de LPF zo'n goed alternatief zijn
Als we dan toch een rechts kabinet moeten hebben, het liefst 1 met D66 erin en laat het dan maar snel vallen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:26
Verwijderd
Citaat:

juist.

juist.

heh, en wat dachten jullie van de regeling "kerk en staat gescheiden houden"?

nee, wat jeepee volgens mij wilt; is het weer proberen met de lpf.
en dan valt het kabinet weer en moeten we wéér stemmen

ik heb trouwens een afkeer van die religieuze partijen.

simpelweg omdat ik het niet democratisch vid om anderen de regels van een godsdienst op te leggen die hij/zij helemaal niet volgt.

nee, als iemand religieus wilt doen moet hij dat zelf weten; maar laat nederland erbuiten.

sgp = nederlandse taliban.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:27
Evito
Evito is offline
Vuile kut Zalm, die de stekker uit het eerste kabinet trok om de LPF te elimineren, en die vuile schurfterige Balkenende die de stekker uit de formatie trok om de PvdA te elimineren.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:28
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Havock schreef op 16-04-2003 @ 11:26:

heh, en wat dachten jullie van de regeling "kerk en staat gescheiden houden"?

Tijd dus om CDA, SGP en Christenunie te verbieden
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:30
BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-04-2003 @ 11:07:
Daarin zijn we sinds Pim Fortuyn toch al weggezakt. Erg, erg jammer. Ik was er altijd wel trots op dat in Nederland niet zoveel racisme was als in bijv. België, Frankrijk en de VS, maar dat is nu verleden tijd.
Welk racisme? Dat zou Pim hebben veroorzaakt? Het is hier een paradijs vergeleken met b.v de Islamitische wereld. Ga daar eens over zeiken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:32
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Mitros schreef op 16-04-2003 @ 11:28:
Tijd dus om CDA, SGP en Christenunie te verbieden

In feite heb je gelijk. Je geloof is iets wat je in eigen kring moet houden, dat mag je niet aan een ander opdringen.

Het wordt vooral problematisch als je in een samenleving komt met heel veel conflicterende geloofjes. Zoals nu.
Oud 16-04-2003, 10:33
Evito
Evito is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 11:30:
Welk racisme? Dat zou Pim hebben veroorzaakt? Het is hier een paradijs vergeleken met b.v de Islamitische wereld. Ga daar eens over zeiken.
Nee, het is hier voor jou een paradijs door jouw opvattingen. De Islam denkt anders en Pim viel die filosofie aan. Ik ben het met jou eens dat de Islam niet de meest humane en vrouwvriendelijke filosofie is, maar Moslims daarom aanvallen is zeerzeker wel racisme. Pim was gewoon een domme lul, net als alle andere rechtse ballen die geloven dat de demonisering van mensen die geboren zijn in een ander land geen racisme is maar een aanval van het paradijs op de onderwereld. Nou, als jij denkt, dat het hier het paradijs is, en daar de meer Aardse wereld, speel dan ook voor God en heb lief.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:33
BARON
BARON is offline
Citaat:
We leven hier in een democratie en die wordt ook door de SGP gerespecteerd. Bovendien zijn en blijven ze een splintergroepering. Maak je liever druk om de misstanden in andere landen, waar ECHTE onderdrukking plaatsvindt. Maar dat zal je niet doen, want je hangt de echte linkse "weg met ons filosofie" aan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:34
Evito
Evito is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 16-04-2003 @ 11:32:
In feite heb je gelijk. Je geloof is iets wat je in eigen kring moet houden, dat mag je niet aan een ander opdringen.

Het wordt vooral problematisch als je in een samenleving komt met heel veel conflicterende geloofjes. Zoals nu.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind juist dat meer partijen een bepaalde filosofie moeten aanhangen. We moeten meer over mystiek en filosofie nadenken om goed onze beslissingen te kunnen nemen. Het scheiden van politiek en filosofie/geloof is net zoiets als het scheiden van lichaam en ziel: De dood.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:36
BARON
BARON is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 11:33:
Ik ben het met jou eens dat de Islam niet de meest humane en vrouwvriendelijke filosofie is, maar Moslims daarom aanvallen is zeerzeker wel racisme.
Dat is geen racisme. Als jouw buurman jouw auto in de prak rijdt, spreek je hem daar ook op aan. Is het dan ook racisme? Wie zich misdraagt mag daar op aangesproken worden. Ook Islamieten.

Laatst gewijzigd op 16-04-2003 om 10:46.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:36
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 11:30:
Ik zal mezelf maar even quoten uit het topic over de Pimvlag:

Nee, vroeger had je van die mensen die zeiden ''je mag het eigenlijk niet zeggen maar het was een Marokkaanse dief'', nu is het ''het is weer zo'n kut-Marokkaan, terugschoppen naar Marokko die handel''. Het is te ver doorgeslagen. Tuurlijk, er zijn allochtonen die problemen veroorzaken en daar mag over gepraat worden, maar niet op deze manier. En al helemaal niet generaliserend praten over en handelen m.b.t allochtonen, en dat gebeurt nu wel, veel erger dan voor de opkomst van Pim Fortuyn.

Nou... ik meen me te herinneren dat Pim Fortuyn gezegd heeft dat de islam een achterlijke cultuur is. Daaruit zou je als een beetje minder ontwikkelde burger kunnen afleiden dat je nu inderdaad alles over met name islamitische allochtonen kunt zeggen. Maar het is veel te ver doorgeschoten, zoals ik al zei.

Over de islamitische landen: daar is idd discriminatie t.o.v. andere geloven, maar wat heeft dat te maken met de discriminatie in Nederland?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:37
Evito
Evito is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 11:33:
We leven hier in een democratie en die wordt ook door de SGP gerespecteerd. Bovendien zijn en blijven ze een splintergroepering. Maak je liever druk om de misstanden in andere landen, waar ECHTE onderdrukking plaatsvindt. Maar dat zal je niet doen, want je hangt de echte linkse "weg met ons filosofie" aan.
Het gevaar bestaat hieruit: Mochten de onderhandelingen met LPF en D66 stuklopen, dan zullen VVD en CDA alles uit de kast halen om de SGP en CU tot het kabinet aan te trekken. Te begrijpen is dan dat deze splintergroeperingen heel wat van hun splintertjes in het regeerakkoord zullen mogen steken. Wat zou je ervan denken als de SGP zou eisen dat het homohuwelijk verboden zou worden, zou dat in de geest van Pim een geschikte maatregel zijn van die partij, die niet alleen homoseksualiteit een psychische stoornis noemt, maar ook mensen die uit vrijheid hun eigen natuur scheppen minder acht dan zij.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 11:36:
Dat is geen racisme. Als jouw buurman jouw auto in de prak rijt, spreek je hem daar ook op aan. Is het dan ook racisme? Wie zich misdraagt mag daar op aangesproken worden. Ook Islamieten.
Wat heeft dat met het islamitische geloof te maken? Staar je nu eens niet blind op extremistische moslims die het voor het zeggen hebben in landen als Iran. In Turkije bijv. is de situatie heel anders dan in Iran. Daar kan Atje je meer over vertellen denk ik. Het is trouwens rijdt, ga maar gauw een inburgeringscursus volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2003, 10:39
Evito
Evito is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 11:36:
Dat is geen racisme. Als jouw buurman jouw auto in de prak rijt, spreek je hem daar ook op aan. Is het dan ook racisme? Wie zich misdraagt mag daar op aangesproken worden. Ook Islamieten.
Het in de prak rijden van een auto is een vervelend ongeluk, de Islam een levensfilosofie. Het gaat erom dat de Islamieten zich zouden misdragen naar jouw oordeel. Als de SGP Pim erop had aangesproken dat hij homoseksueel was, had hij daar ook schijt aangehad.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:41
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 11:33:
Nee, het is hier voor jou een paradijs door jouw opvattingen. De Islam denkt anders en Pim viel die filosofie aan. Ik ben het met jou eens dat de Islam niet de meest humane en vrouwvriendelijke filosofie is, maar Moslims daarom aanvallen is zeerzeker wel racisme. Pim was gewoon een domme lul, net als alle andere rechtse ballen die geloven dat de demonisering van mensen die geboren zijn in een ander land geen racisme is maar een aanval van het paradijs op de onderwereld. Nou, als jij denkt, dat het hier het paradijs is, en daar de meer Aardse wereld, speel dan ook voor God en heb lief.
Wat nou demonisering van mensen die geboren zijn in een ander land! Dat heeft Fortuyn nooit en te nimmer gedaan. Ik zou zeggen, lees eens een boek van hem, of denk eerst na voordat je iets zegt, of kom met een goed voorbeeld!
Oud 16-04-2003, 10:44
BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-04-2003 @ 11:36:
Nou... ik meen me te herinneren dat Pim Fortuyn gezegd heeft dat de islam een achterlijke cultuur is. Daaruit zou je als een beetje minder ontwikkelde burger kunnen afleiden dat je nu inderdaad alles over met name islamitische allochtonen kunt zeggen. Maar het is veel te ver doorgeschoten, zoals ik al zei.

Over de islamitische landen: daar is idd discriminatie t.o.v. andere geloven, maar wat heeft dat te maken met de discriminatie in Nederland?
De "minder ontwikkelde burger" (grappig altijd, die laatdunkende manier hoe zogenaamd "sociale" linkse mensen zich altijd uitlaten over mensen met een andere mening) had al jaren een schurfthekel aan de Islam, en door Pim is dat alleen duidelijk geworden voor de linkse elite in hun paleisjes.
En wat dat tweede betreft: Dat heeft heel veel te maken met Nederland. Linkse mensen schijnen altijd ALLEEN te willen zoeken naar eigen fouten, hoe klein ze ook zijn (de SGP). Ondertussen hebben we hier hordes moslims in Nederland, die ECHT ondemocratisch denken en liefst geloofsvrijheid afschaffen. Maar daar hoor je links niet over.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:46
BARON
BARON is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 11:37:
Het gevaar bestaat hieruit: Mochten de onderhandelingen met LPF en D66 stuklopen, dan zullen VVD en CDA alles uit de kast halen om de SGP en CU tot het kabinet aan te trekken. Te begrijpen is dan dat deze splintergroeperingen heel wat van hun splintertjes in het regeerakkoord zullen mogen steken. Wat zou je ervan denken als de SGP zou eisen dat het homohuwelijk verboden zou worden, zou dat in de geest van Pim een geschikte maatregel zijn van die partij, die niet alleen homoseksualiteit een psychische stoornis noemt, maar ook mensen die uit vrijheid hun eigen natuur scheppen minder acht dan zij.
Daar krijgen ze toch nooit een kamermeerderheid voor, dit is echt lachwekkend.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:47
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 16-04-2003 @ 11:41:
Wat nou demonisering van mensen die geboren zijn in een ander land! Dat heeft Fortuyn nooit en te nimmer gedaan. Ik zou zeggen, lees eens een boek van hem, of denk eerst na voordat je iets zegt, of kom met een goed voorbeeld!
Ik heb genoeg gekeken naar Fortuyn bij RTL 5, en als je zegt dat de islam een achterlijke cultuur is dan ben je toch demoniserend bezig
En ik ga echt niet een boek van hem lenen of kopen, denkt heel Noordwijk gelijk dat ik LPF aanhanger ben
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:47
BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-04-2003 @ 11:39:
Wat heeft dat met het islamitische geloof te maken? Staar je nu eens niet blind op extremistische moslims die het voor het zeggen hebben in landen als Iran. In Turkije bijv. is de situatie heel anders dan in Iran. Daar kan Atje je meer over vertellen denk ik. Het is trouwens rijdt, ga maar gauw een inburgeringscursus volgen.
Jij sleept toch weer Pim en de Islam erbij?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:49
BARON
BARON is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 11:39:
Het in de prak rijden van een auto is een vervelend ongeluk, de Islam een levensfilosofie. Het gaat erom dat de Islamieten zich zouden misdragen naar jouw oordeel. Als de SGP Pim erop had aangesproken dat hij homoseksueel was, had hij daar ook schijt aangehad.
Dus je geeft toe dat Pim het recht had om te zeggen dat de Islam een achterlijke cultuur is? En met een goede rede?
Met citaat reageren
Verwijderd
VVD+CDA+SGP+CU zal er nooit bij komen:
- CU is juist een linkse partij. Dus wat hebben hun te zoeken in een (centrum-)rechts kabinet?
- SGP heeft achterlijke ideeën die toch nooit worden meegenomen in het regeerakkoord. Dus wat is hun voordeel als dze in het kabinet komen? En willen VVD/CDA wel regeren met een partij, die zulk soort gekke ideeën heeft? Verder hebben ze geloof ik ook maar 2 zetels, dus zij hebben ook helemaal niks in het kabinet te zoeken.
- Vierpartijenkabinet zal ook niet makkelijk zijn.
Met citaat reageren
Mmmmm
Mmmmm is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 16-04-2003 @ 11:18:
Liever nog de pragmatici van de D66. hoewel ze volstrekt onbetrouwbaar zijn en met alle winden meewaaien.
Waarom vind jij dat D'66 onbetrouwbaar is en hoe kom je erbij dat ze met alle winden meewaaien? Beetje dom om zulke uitspraken te doen als je bedenkt dat D '66 als sinds hun oprichting juist een betrouwbare op zichzelf staande partij is die juist NIET met alle winden meewaait en haar eigen tegendraadse standpunten vertegenwoordigd (denk aan abortus/euthanasie en homohuwelijk bijvoorbeeld).
Wat heb jij dan gestemd?
Oud 16-04-2003, 10:58
geen punt.
geen punt. is offline
Jeetje, ik wist niet dat er zo'n haat en onwetendheid bestond over de SGP. Ok, dat ze extreem zijn dat mag wel duidelijk zijn, maar jullie doen net alsof ze een gevaar zijn, slechter dan dit, slechter dan dat... dat valt echt wel mee. Je moet het partijprogramma maar eens lezen. Het enige wat betreft religie verandert is dat het een grotere maatschappelijke rol gaat spelen, níet dat het verplicht wordt of dat niet-gelovigen als minderwaardig behandelt gaan worden ofzo. Er bestaat volgens mij een grote onwetendheid over hun hele programma en dat komt mede doordat ze nooit op tv (mogen) komen.

Bovendien hoeft de SGP helemaal niet mee te regeren. Gedoogsteun is heel gewoon bij zulk soort partijen.

En wat betreft dat linkse van de Chistenunie, waar de balonnenman het over had: ze hebben zelf aangegeven onder voorwaarden mee te willen doen en D'66 is veel linkser. De ChristenUnie is het niet voor niets vaak eens met CDA... stemt heel vaak in.

Ik denk niet dat deze partijen veel invloed zullen hebben op een regeerakkoord van het CDA/VVD en ik kan geen betere mogelijkheid bedenken dan CU/SGP erbij.
Oud 16-04-2003, 11:00
Verwijderd
[QUOTE]BARON schreef op 16-04-2003 @ 11:44:
De "minder ontwikkelde burger" (grappig altijd, die laatdunkende manier hoe zogenaamd "sociale" linkse mensen zich altijd uitlaten over mensen met een andere mening) had al jaren een schurfthekel aan de Islam, en door Pim is dat alleen duidelijk geworden voor de linkse elite in hun paleisjes.

Ik heb een schurfthekel aan kortzichtige mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, en dat kunnen ook mensen met een villa in Aerdenhout zijn. Een aantal VVD'ers is op dit punt net zo kortzichtig als de LPF. Het kan wel wezen dat een aantal mensen al jaren een hekel had aan de islam, maar sinds Pim Fortuyn denkt iedereen zomaar hun op extremisten gebaseerde mening te kunnen geven over moslims en sommigen gaan daarin zover dat ze moslimvrouwen met een hoofddoek bespuwen (dat verzin ik helaas niet, bovendien ging het hier om een volwassen man en niet om een hangjongere). Ik heb je al vaker gezegd dat je vooral niet moet gaan discrimineren omdat je daarmee a. de extremistische moslims een vrijbrief geeft tot aanzetten tot haat tegen het Westen en b. ook de meer gematigde mensen tegen je in het harnas jaagt. Daardoor ontstaat een tweedeling in de maatschappij waar niemand bij gebaat is. Ik moet Volkert van der G. gelijk geven over het feit dat er sinds 11 september en Pim Fortuyn een gespannen, onaangename sfeer heerst in het eens zo rustige Nederland. En je uitspraak over linkse paleisjes, waar is die op gebaseerd? Ik zou willen dat ik in een paleisje woonde i.p.v in een bijna-achterstandswijk.

En wat dat tweede betreft: Dat heeft heel veel te maken met Nederland. Linkse mensen schijnen altijd ALLEEN te willen zoeken naar eigen fouten, hoe klein ze ook zijn (de SGP). Ondertussen hebben we hier hordes moslims in Nederland, die ECHT ondemocratisch denken en liefst geloofsvrijheid afschaffen. Maar daar hoor je links niet over.

Wat bedoel je hier in vredesnaam mee? Hordes moslims? Waar haal je die vandaan? Ik ken toch wel een aantal moslims, maar geen eentje die ondemocratisch denkt en de geloofsvrijheid af wil schaffen. Kom jij nu eens uit je rechtse paleisje en ga eens praten met moslims i.p.v ze vanuit je ivoren toren te bekritiseren.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:00
Mardrax
Mardrax is offline
als je vroeger (in de tijd dat hier nog geen beveiliging voor was ingebouwd) bij de stemwijzer (www.stemwijzer.nl) bij elke vraag "geen mening" of "neutraal" invoerde was je een perfecte D66 stemmer

edit: dit was dus een reactie op Mmmmm, tot meelman en che er stout tussendoor postten (whoohoo, vernederlandisatie van engels )..... foei!

Laatst gewijzigd op 16-04-2003 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:02
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 11:47:
Jij sleept toch weer Pim en de Islam erbij?
Dat was naar aanleiding van de uitspraak van Gatara, ik gaf mijn mening over het feit dat Nederland al lang niet meer zo tolerant is en dat dat m.i. o.a. te maken had met de opkomst van Pim Fortuyn.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:03
Evito
Evito is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 16-04-2003 @ 11:41:
Ok, ik quote (Puinhopen van acht jaar Paars, 163-4): `Winst van het Turkse voetbalelftal verandert mijn stad, Rotterdam, in één klap in een klein Istanbul. Dat lijkt onschuldig, maar is het niet. Het doet mij het gevoel geven alsof onze stad tijdelijk is bezet door vreemde overheersers, die zich op dat moment ook als zodanig gedragen, en het maakt duidelijk dat integratie nog een heel lange weg is. Het bezit van dubbele nationaliteiten, de oorspronkelijke en de Nederlandse (sic!), schotelantennes, circulaires van overheidsdiensten in de taal van het land van herkomst en lange vakanties en het bezit van onroerend goed in het land van herkomst doen hen ook al niet kiezen voor Nederland.`

Is het soms wel goed dat de winst van het Nederlandse voetbalelftal een horde losgeslagen idioten met oranje-kledij welke stad dan ook omtovert tot een chaotische bende? Al doet de gematigde taal van Fortuyn in dit boek vermoeden dat hij geen racistje wil spelen, toch lijkt me dat hij met dit voorbeeld aanzet tot vreemdelingen haat. Hij heeft het hier over een volstrekt onschuldige actie, waar hij zich ook aan had kunnen onttrekken, maar nee, dat wil hij niet.

Verder, uit hetzelfde boek, blz 165: `Over het vreemdelingenvraagstuk in het algemeen valt nog op te merken dat elke toegelaten asielzoeker met drie moet worden vermenigvuldigd vanwege die onzinnige regeling van de gezinshereniging en dat diezelfde regeling ertoe bijdraagt dat tot in de derde generatie aan toe gezinnen worden herenigd. 75 procent van de jongemannen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond haalt zijn bruid uit een achterlijk dorpje in Turkije of Marokko. Reden: de hier geboren meisjes met een Turkse of Marokkaanse achtergrond, om maar niet te spreken van autochtone meisjes, gedragen zich te ge-emancipeerd. De jongeheren voorzien zich liever van een weinig ontwikkelde vrouw, die tenminste weet dat haar enige recht het aanrecht is en haar enige lijn de waslijn.'

En dan verderop (166): 'Aanbevelingen Wat moet er op korte termijn gebeuren? 1. Als je stevig moet dweilen, moet je eerst de kraan dichtdraaien, dat kan iedere ordentelijke huisvrouw bevestigen'.

!! SIC! Wat een volstrekt idiote opmerking; dat hij eerst beweest dat het schandalig is dat het enige recht van de Islamitische vrouw het aanrecht is, en dat hij dan dweilen vereenzelvigt met een ordentelijke huisvrouw.

(166): 'Iedereen die van een uitkering afhankelijk is, moet het Nederlands redelijk beheersen, zo niet onverwijld naar een school ook al woont men hier nog zo lang'.

Dat is pure discriminatie.

(167): 'Een gericht emancipatiebeleid voor vrouwen in de achterstandsbuurten. We moeten af van die achterlijke Islamitische opvatting over de positie van de v rouw'
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:05
Evito
Evito is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 11:49:
Dus je geeft toe dat Pim het recht had om te zeggen dat de Islam een achterlijke cultuur is? En met een goede rede?
Hij mag dat zeggen, maar dan vind ik hem zowel dom, als demoniserend, als discriminerend, als racistisch.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:07
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 12:03:
(166): 'Iedereen die van een uitkering afhankelijk is, moet het Nederlands redelijk beheersen, zo niet onverwijld naar een school ook al woont men hier nog zo lang'.

Dat is pure discriminatie.

(167): 'Een gericht emancipatiebeleid voor vrouwen in de achterstandsbuurten. We moeten af van die achterlijke Islamitische opvatting over de positie van de v rouw'
Wanneer dringt het nou toch eens tot links door dat de LPF alleen maar het beste voor heeft met de allochtonen die nú hier in ons land wonen en hier een toekomst moeten opbouwen?
Oud 16-04-2003, 11:07
Evito
Evito is offline
Citaat:
Mitros schreef op 16-04-2003 @ 11:47:
Ik heb genoeg gekeken naar Fortuyn bij RTL 5, en als je zegt dat de islam een achterlijke cultuur is dan ben je toch demoniserend bezig
En ik ga echt niet een boek van hem lenen of kopen, denkt heel Noordwijk gelijk dat ik LPF aanhanger ben
Ik heb mijn versie online besteld bij bol.com, maar ik moet wel zeggen dat ik bij blz. 23 gestopt ben met lezen omdat het zo'n slecht boek was.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:08
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 12:05:
Hij mag dat zeggen, maar dan vind ik hem zowel dom, als demoniserend, als discriminerend, als racistisch.
Vrijheid van meningsuiting zolang het niet als smalend bedoelt is.
Oud 16-04-2003, 11:09
Evito
Evito is offline
Citaat:
meelman schreef op 16-04-2003 @ 12:07:
Wanneer dringt het nou toch eens tot links door dat de LPF alleen maar het beste voor heeft met de allochtonen die nú hier in ons land wonen en hier een toekomst moeten opbouwen?
Gedwongen? Je kunt mensen niet tot een ander geloof dwingen. Dat is wat de LPF wilde doen. Dat is alsof je mensen uit onze westerse samenleving zou dwingen om geen lelijke mensen meer te discrimineren, en ook daarvoor zou 95% niet klaar zijn, immers, het past niet binnen hun filosofie.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:09
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 16-04-2003 @ 12:07:
Wanneer dringt het eens tot rechts door dat links het beste voor heeft met allochtonen die nù hier in ons land wonen en een toekomst moeten opbouwen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:10
Evito
Evito is offline
Je kunt de allochtonen niet tot verandering van cultuur dwingen en zeker niet door beginnen te spreken over 'hun achterlijke cultuur', 'hun schotelantennes', 'hun aanhang voor het Turkse voetbalelftal'. Achterlijk gewoon.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 12:10:
Je kunt de allochtonen niet tot verandering van cultuur dwingen en zeker niet door beginnen te spreken over 'hun achterlijke cultuur', 'hun schotelantennes', 'hun aanhang voor het Turkse voetbalelftal'. Achterlijk gewoon.
Precies, zoals ik al zei werkt minachting (lees: discriminatie) alleen maar averrechts.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:16
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-04-2003 @ 12:09:
Wanneer dringt het eens tot rechts door dat links het beste voor heeft met allochtonen die nù hier in ons land wonen en een toekomst moeten opbouwen?
Ja, alle allochtonen hier binnenlaten, zodat er nog meer niet-nederlandstaligen hier wonen, nog meer criminaliteit door de armoede, er is geen werk voor ze, enzovoort. Laten we het beste voorhebben met de mensen die NU in ons land zijn, daarbij gaat het niet om het bekeren van het geloof, maar om het aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden.

Ff over de topic dan: een kabinet van CDA/VVD/LPF/CU lijkt me ook wel wat. Dan hebben we toch een stabiele factor, een beetje links, zodat ze niet weer afgeschreven worden als 'te rechts'.
Oud 16-04-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 16-04-2003 @ 12:16:
Ja, alle allochtonen hier binnenlaten, zodat er nog meer niet-nederlandstaligen hier wonen, nog meer criminaliteit door de armoede, er is geen werk voor ze, enzovoort. Laten we het beste voorhebben met de mensen die NU in ons land zijn, daarbij gaat het niet om het bekeren van het geloof, maar om het aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden.
Als je het partijprogramma van GroenLinks eens zou lezen zou je deze dingen niet zeggen. Om je behulpzaam te zijn: http://www.groenlinks.nl/visie/thema.html
En niet vergeten op de kopjes te klikken voor meer informatie.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:21
Evito
Evito is offline
Ik ben voor vergaande globalisering, dwz de letterlijke afschaffing van grenzen binnen de EU zodat mensen niet meer naar één land komen maar zich over heel Europa kunnen vestigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten