![]() |
|
![]() |
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=27751
Etnische spanningen in Aalsmeer Gepost door Rob (R@b) - woensdag 16 april 2003 @ 00:22 - Bron: AT5 In het Noord-Hollandse Aalsmeer botert het totaal niet tussen twee groepen jongeren; autochtone Aalsmeerders en Marokkaanse jongeren kunnen elkaar niet uitstaan. De autochtone groep is neo-nazistisch ingesteld: nazi-symbolen zijn gewoon, Marokkaantje jagen is een favoriete tijdsbesteding zeggen ze. Marokkaanse jongeren hebben zich in reaktie hierop gegroepeerd. Zij maken zich bovendien schuldig aan vernieling en geweld. Autochtone Aalsmeerders zeggen dat de Marokkaanse gemeenschap zich isoleert. Uit onderzoek is gebleken dat de Marokkanen, die vooral wonen in Kudelstaart en Oost, nauwelijks deelnemen aan het maatschappelijk verkeer. De gemeente Aalsmeer heeft een onderzoek laten instellen naar de haat tussen autochtone- en Marokkaanse jongeren, en neemt de maar liefst 25 aanbevelingen om dit tegen te gaan uit het rapport over. Volgens één van de onderzoekers zouden de tegenstellingen terug te voeren zijn op de historie van Aalsmeer: Tijdens de Tweede Wereldoorlog kende het dorp vanwege de zakelijke banden relatief veel NSB-aanhangers. De invloed van die periode zou nog steeds merkbaar zijn. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Tja, ik ben niet helemaal onbevooroordeeld aangezien ze schijnbaar een groot deel van alle vernielende en scheldende allochtonen in Oudheusden hebben gedumpt. (jezus wat een kutjoekels zijn het hier soms. Er zitten een paar goede tussen maar daar is ook alles mee gezegd zeg. Erg dat je jezelf niet eens veilig over straat kunt bewegen vanwege de vijandigheid van de allochtonen. En de politie doet er geen fuck aan *das discriminatie ofzo*)
Ach, als je ruzie zoekt met een groep allochtonen omdat ze de boel vernielen ben je een neo-nazi en rasict en daarbovenop komt dan nog eens dat WIJ het hebben gedaan omdat we hun niet accepteren (met al hun vernielzucht) Dus dat zullen een paar knokpartijen worden (misschien steekpartijen of schietpartijen) waarna de politie de nederlanders oppakt. (de marrokanen ook) de nederlanders krijgen een celstraf. De allochtonen een taakstraf en een beschuldigend vingertje en daarna gaat het hele zooitje weer verder. (he, wat lucht dat generaliseren lekker op ![]() PS: Ik herhaal, er zitten ook goede tussen en zoals gewoonlijk zijn het de slechte die het hier weer verkloten voor de goeden.
|
![]() |
He bah en daar woon ik op 5 kilometer van vandaan brrrrrrrr.
Erg naar dit maar het is zo maar zoals gewoonlijk als ik een marokaan vuile vieze marokaan noem discrimineer ik maar hij mag wel zeggen vuile vieze Nederlander ![]() Misschien alle buitenalnders toch maar in één stad stoppen? |
![]() |
|
En dat is neit alleen in Aalsmeer. Als er in DEDEMSVAART kermis is, worden er ook rustig een paar zwarten of turken gepakt door ene groep. Dat vind ik zelf erg kansloos maar om eerlijkt e zijn krijg ik er ook steeds meer een hekel aan. Ze staan in de winkelstraat in groepjes in hun eigne taal te praten en je aggresief aan te kijken.
||
Citaat:
||
Citaat:
dan praat jij toch ook in je eigen taal ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wie zegt dat die Marokkaan dat mag? ALS ie t zou mogen, dna mag jij t ook. Maar als je nou een beetje die hersens van je gebruikt zul je inzien dat t beste gewoon is om helemaal NIET de discrimineren. En dna laat je hun maar, als jij ze maar niet na gaat doen, want JUIST DAN krijg je dus spanningen. |
![]() |
|
![]() |
Mja, neo-nazis en criminele marokkanen, waar gaat jouw voorkeur naar uit??
![]() Opvallend is wel moet ik zeggen, dat de Marokkanen als REactie op de neo-nazis in 'actie' zijn gekomen. Hoewel beide partijen er schuldig aan zijn, denk ik dat t probleem toch iets meer bij de neo-nazis ligt in dit geval. |
![]() |
|
![]() |
ik weet niet waar in aalsmeer het probleem ligt.
maar hier in weert en omstreken zijn het toch wel een aantal allochtonen die het verneuken. ik kan prima met allochtonen omgaan, heb allochtone vrienden enz. maar er zijn een paar groepen die je toch zomaar lastigvallen op straat etc. als reactie hierop zijn groepen als de KPJ gevormd. en ik vind het al helemaal asociaal dat ik het zou moeten pikken als een allochtoon mij uitscheld voor kankernederlander, en als ik hen dan een keer kloteneger noem er gelijk een klopjacht geopend wordt. het lijkt me overigens zeer moeilijk hier nog een oplossing voor te vinden, vooral omdat de allochtonen altijd maar "zielig" zijn en nix gedaan hebben. en hier dus ook niets aan gedaan wordt. niet dat ik alle acties vanuit autochtone zijde goedkeur. persoonlijk denk ik dat bepaalde groepen allochtonen uit zijn op ruzie, en dat hierdoor alles is begonnen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
En trouwens, ik hoor hier geluiden van dat er met betrekking tot discriminatie met 2 maten word gemeten in de media. Een Nederlander mag je niet uitschelden, en een Marokkaan wel. Weet je waarom? Omdat de Marokkaan hier een minderheid is en daardoor ook meer problemen ondervind. Hierdoor word de Marokkaan ook meer belachelijk gemaakt het is namelijk niet de oorspronkelijke bewoner, en hij verdient relatief minder. Zodra je de Marokkaan (de minderheid) in de media gaat belachelijk maken dan word er nog meer haat gecreërd jegens allochtonen. Net zolang totdat je het anti-semitistische bewind van Duitsland '33 nabootst, hier alleen met een andere minderheid
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Insane Juggalo schreef op 16-04-2003 @ 15:24:
De autochtone groep is neo-nazistisch ingesteld: nazi-symbolen zijn gewoon, Marokkaantje jagen is een favoriete tijdsbesteding zeggen ze. Marokkaanse jongeren hebben zich in reaktie hierop gegroepeerd. Zij maken zich bovendien schuldig aan vernieling en geweld. Wat een zielige mannetjes en vrouwtjes zeg, niet te geloven. Ik spuug, nee kots, op dat soort lui. Autochtone Aalsmeerders zeggen dat de Marokkaanse gemeenschap zich isoleert. Uit onderzoek is gebleken dat de Marokkanen, die vooral wonen in Kudelstaart en Oost, nauwelijks deelnemen aan het maatschappelijk verkeer. Ja, en dan is dit natuurlijk dè oplossing der oplossingen. Dan moet je iniatieven nemen, zoals voetbalwedstrijden organiseren met gemengde teams of iets dergelijks. Volgens één van de onderzoekers zouden de tegenstellingen terug te voeren zijn op de historie van Aalsmeer: Tijdens de Tweede Wereldoorlog kende het dorp vanwege de zakelijke banden relatief veel NSB-aanhangers. De invloed van die periode zou nog steeds merkbaar zijn. Erg logische gedachtegang. In Duitsland waren er tig duizend nazi's, dat verklaart waarom Duitsers zo racistisch zijn ![]() Ligt het aan mij of gaan er de laatste dagen wel heel topics over dergelijke onderwerpen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waer twee vegten, hebben waerlyck twee schuld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Minderheden hebben meer rechten dan meerderheden. Ga maar naar bed, want dit slaat werkelijk nergens op. Ik dacht dat discriminatie in Nederland was afgeschaft. |
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
Vandale: al·loch·´toon (bn.) 1 van elders afkomstig <=> autochtoon Beetje globaal, heh? Dat je nu allochtonen uit je eigen ervaring met allochtonen in dit voorbeeld vergelijkt omdat het woord allochtoonerg ruim zijn. Het kunnen net zo goed Duitse neo-nazi's zijn geweest, waar jij het over hebt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Mocht je met allochtoon bedoelen iemand met een niet-blanke huidskleur, ben je m.i. racistisch bezig.
Laatst gewijzigd op 16-04-2003 om 23:57. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik denk dat het probleem een beetje van twee kanten komt. Nederlanders zijn ziek van vervelende allochtonen en gaan vervelend doen. De allochtonen die niet lopen te zieken pikken dat waarschijnlijk niet. (voorstelbaar) Vervolgens gaan zij aan de kant van de rest van de allochtonen staan en loopt het uit de hand.
Ik ben bang dat dit pas het begin is en dat de rassenrellen die er in Antwerpen waren uiteindelijk ook in NL plaatsvinden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je vrees voor rellen lijkt me ook niet ongegrond, er zullen vast wel knokpartijen komen van deze ongein. En daar is eigenlijk helemaal niemand bij gebaat, dus ingrijpen nu het nog kan zou ik zeggen. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn reactie op lifestyle:
Er was net nog een stukje op AT5 over. Een uiterst debiele jongen uit Aalsmeer, waar het hele gebeuren plaats vindt, vertelde trots dat hij de kleertjes draagt omdat hij er extreem-rechtse denkbeelden op na houdt. Waarop de verslaggever vraagt: "Weten je ouders dit wel?" Hele betoog van dat kolerejong ontkracht. Gelukkig. Maar dat zegt toch wel wat over de zwakheid van zo'n jongen. Hij laat zit blijkbaar opfokken door die extreem-rechtse gekken. En hopla voordat je het weet heb je een gigantische groep. Aanpakken die boel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens welke regels mag dat dan volgens jou ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze hadden op 1 school zelfs een verbod op zulke kleding ingesteld. En ja, die mensen kwamen niet echt snugger over ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
hoor je dat te praten ja? nou dacht t niet, t is toch een democratisch land of niet? bullshit ik mag toch zeker zelf weten welke taal ik praat?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik wil wel eens een gesprek aangaan met zo'n idioot.. wat is nou precies hun probleem met allochtonen? dat ze een andere huidskleur hebben? dat ze moslim zijn? WTF???? m'n beste vrienden zijn allochtonen... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben bang dat de meesten dat niet kunnen uitleggen ![]() Ik vraag me af wat voor ''zieke'' ouders die kinderen hebben, gadver ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over het gebruik van het woord discriminatie in de zin van buitenlanders uitschelden zal ik het maar niet eens hebben. Dat is gewoon een taalkundige kwestie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Rare jongen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|