Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2003, 14:24
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=27751

Etnische spanningen in Aalsmeer
Gepost door Rob (R@b) - woensdag 16 april 2003 @ 00:22 - Bron: AT5
In het Noord-Hollandse Aalsmeer botert het totaal niet tussen twee groepen jongeren; autochtone Aalsmeerders en Marokkaanse jongeren kunnen elkaar niet uitstaan.

De autochtone groep is neo-nazistisch ingesteld: nazi-symbolen zijn gewoon, Marokkaantje jagen is een favoriete tijdsbesteding zeggen ze. Marokkaanse jongeren hebben zich in reaktie hierop gegroepeerd. Zij maken zich bovendien schuldig aan vernieling en geweld.

Autochtone Aalsmeerders zeggen dat de Marokkaanse gemeenschap zich isoleert. Uit onderzoek is gebleken dat de Marokkanen, die vooral wonen in Kudelstaart en Oost, nauwelijks deelnemen aan het maatschappelijk verkeer.

De gemeente Aalsmeer heeft een onderzoek laten instellen naar de haat tussen autochtone- en Marokkaanse jongeren, en neemt de maar liefst 25 aanbevelingen om dit tegen te gaan uit het rapport over.

Volgens één van de onderzoekers zouden de tegenstellingen terug te voeren zijn op de historie van Aalsmeer: Tijdens de Tweede Wereldoorlog kende het dorp vanwege de zakelijke banden relatief veel NSB-aanhangers. De invloed van die periode zou nog steeds merkbaar zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2003, 14:57
Evito
Evito is offline

Wat een schrikbarende gang van zaken!

Laatst gewijzigd op 16-04-2003 om 17:19.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:04
Gatara
Gatara is offline
Dus omdat opa's en oma's vanwege zakelijke redenen banden hadden aangehaald met de nazi's zijn de kleinkinderen nu neo-nazi's?

errrr...

het is OF
1. niet alleen vanwege zakelijke belangen
of
mm..
er
2. uit de hand gelopen?
Oud 16-04-2003, 15:09
Martian
Martian is offline
:/ gezellig

*wacht op degenen die de Marrokanen de schuld gaan geven en daarna op degenen die in reactie daarop de Nederlanders de schuld gaan geven*
Oud 16-04-2003, 15:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martian schreef op 16-04-2003 @ 16:09:

*wacht op degenen die de Marrokanen de schuld gaan geven en daarna op degenen die in reactie daarop de Nederlanders de schuld gaan geven*
Het is de schuld van de Turken
Oud 16-04-2003, 15:43
MazeMouse
MazeMouse is offline
Tja, ik ben niet helemaal onbevooroordeeld aangezien ze schijnbaar een groot deel van alle vernielende en scheldende allochtonen in Oudheusden hebben gedumpt. (jezus wat een kutjoekels zijn het hier soms. Er zitten een paar goede tussen maar daar is ook alles mee gezegd zeg. Erg dat je jezelf niet eens veilig over straat kunt bewegen vanwege de vijandigheid van de allochtonen. En de politie doet er geen fuck aan *das discriminatie ofzo*)

Ach, als je ruzie zoekt met een groep allochtonen omdat ze de boel vernielen ben je een neo-nazi en rasict en daarbovenop komt dan nog eens dat WIJ het hebben gedaan omdat we hun niet accepteren (met al hun vernielzucht)

Dus dat zullen een paar knokpartijen worden (misschien steekpartijen of schietpartijen) waarna de politie de nederlanders oppakt. (de marrokanen ook) de nederlanders krijgen een celstraf. De allochtonen een taakstraf en een beschuldigend vingertje en daarna gaat het hele zooitje weer verder.

(he, wat lucht dat generaliseren lekker op )

PS: Ik herhaal, er zitten ook goede tussen en zoals gewoonlijk zijn het de slechte die het hier weer verkloten voor de goeden.
Oud 16-04-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 16-04-2003 @ 15:57:

Wat een schrikbare gang van zaken!
Schrikbarende.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 17:18
Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-04-2003 @ 17:02:
Schrikbarende.
Uiteraard. Een communicatiefout tussen wat ik wilde zeggen en wat ik typte.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 17:54
thugz-angel
thugz-angel is offline
nou lekker is dat allemaal zeg

wat zouden ze hierop weer gaan bedenken??
Oud 16-04-2003, 18:04
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
He bah en daar woon ik op 5 kilometer van vandaan brrrrrrrr.
Erg naar dit maar het is zo maar zoals gewoonlijk als ik een marokaan vuile vieze marokaan noem discrimineer ik maar hij mag wel zeggen vuile vieze Nederlander daar kan ik al niet eens bij komen met me hoofd.

Misschien alle buitenalnders toch maar in één stad stoppen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 18:07
TECHNique
TECHNique is offline
En dat is neit alleen in Aalsmeer. Als er in DEDEMSVAART kermis is, worden er ook rustig een paar zwarten of turken gepakt door ene groep. Dat vind ik zelf erg kansloos maar om eerlijkt e zijn krijg ik er ook steeds meer een hekel aan. Ze staan in de winkelstraat in groepjes in hun eigne taal te praten en je aggresief aan te kijken.
Oud 16-04-2003, 18:08
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-04-2003 @ 19:04:
Erg naar dit maar het is zo maar zoals gewoonlijk als ik een marokaan vuile vieze marokaan noem discrimineer ik maar hij mag wel zeggen vuile vieze Nederlander daar kan ik al niet eens bij komen met me hoofd.

oja? mag die Marokkaan dat weL? als hij/zij dat mag dan mag jij t ook. dat maak jij ervan dat t niet mag,
Oud 16-04-2003, 18:09
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
TECHNique schreef op 16-04-2003 @ 19:07:
maar om eerlijkt e zijn krijg ik er ook steeds meer een hekel aan. Ze staan in de winkelstraat in groepjes in hun eigne taal te praten en je aggresief aan te kijken.

dan praat jij toch ook in je eigen taal
Oud 16-04-2003, 18:19
Verwijderd
Citaat:
TECHNique schreef op 16-04-2003 @ 19:07:
En dat is neit alleen in Aalsmeer. Als er in DEDEMSVAART kermis is, worden er ook rustig een paar zwarten of turken gepakt door ene groep. Dat vind ik zelf erg kansloos maar om eerlijkt e zijn krijg ik er ook steeds meer een hekel aan. Ze staan in de winkelstraat in groepjes in hun eigne taal te praten en je aggresief aan te kijken.
Okee maar dat is ook DEDEMSVAART TERROR
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 19:00
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-04-2003 @ 19:04:

Wie zegt dat die Marokkaan dat mag?
ALS ie t zou mogen, dna mag jij t ook.

Maar als je nou een beetje die hersens van je gebruikt zul je inzien dat t beste gewoon is om helemaal NIET de discrimineren.

En dna laat je hun maar, als jij ze maar niet na gaat doen, want JUIST DAN krijg je dus spanningen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 19:02
Atje85
Atje85 is offline
Mja, neo-nazis en criminele marokkanen, waar gaat jouw voorkeur naar uit??

Opvallend is wel moet ik zeggen, dat de Marokkanen als REactie op de neo-nazis in 'actie' zijn gekomen.

Hoewel beide partijen er schuldig aan zijn, denk ik dat t probleem toch iets meer bij de neo-nazis ligt in dit geval.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 20:44
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
ik weet niet waar in aalsmeer het probleem ligt.
maar hier in weert en omstreken zijn het toch wel een aantal allochtonen die het verneuken.

ik kan prima met allochtonen omgaan, heb allochtone vrienden enz.
maar er zijn een paar groepen die je toch zomaar lastigvallen op straat etc.
als reactie hierop zijn groepen als de KPJ gevormd.
en ik vind het al helemaal asociaal dat ik het zou moeten pikken als een allochtoon mij uitscheld voor kankernederlander, en als ik hen dan een keer kloteneger noem er gelijk een klopjacht geopend wordt.

het lijkt me overigens zeer moeilijk hier nog een oplossing voor te vinden, vooral omdat de allochtonen altijd maar "zielig" zijn en nix gedaan hebben. en hier dus ook niets aan gedaan wordt.
niet dat ik alle acties vanuit autochtone zijde goedkeur.

persoonlijk denk ik dat bepaalde groepen allochtonen uit zijn op ruzie, en dat hierdoor alles is begonnen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 20:46
BARON
BARON is offline
Altijd de schuld van de moslims. De Marokkanen dus.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 20:59
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 21:46:
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 21:08
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Ik kan uit jouw post niet opmaken dat je ook daadwerkelijk 17 bent. En als je opinie omtrent dit probleem zo oppervlakkig ligt, zou je dan niet wat informatie hierover zoeken voordat je zo begint te concluderen? Als iedereen op deze manier te werk zou gaan, bijvoorbeeld in de politiek, dan was het total chaos.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 21:12
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
En trouwens, ik hoor hier geluiden van dat er met betrekking tot discriminatie met 2 maten word gemeten in de media. Een Nederlander mag je niet uitschelden, en een Marokkaan wel. Weet je waarom? Omdat de Marokkaan hier een minderheid is en daardoor ook meer problemen ondervind. Hierdoor word de Marokkaan ook meer belachelijk gemaakt het is namelijk niet de oorspronkelijke bewoner, en hij verdient relatief minder. Zodra je de Marokkaan (de minderheid) in de media gaat belachelijk maken dan word er nog meer haat gecreërd jegens allochtonen. Net zolang totdat je het anti-semitistische bewind van Duitsland '33 nabootst, hier alleen met een andere minderheid
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 21:40
Verwijderd
[QUOTE]Insane Juggalo schreef op 16-04-2003 @ 15:24:

De autochtone groep is neo-nazistisch ingesteld: nazi-symbolen zijn gewoon, Marokkaantje jagen is een favoriete tijdsbesteding zeggen ze. Marokkaanse jongeren hebben zich in reaktie hierop gegroepeerd. Zij maken zich bovendien schuldig aan vernieling en geweld.
Wat een zielige mannetjes en vrouwtjes zeg, niet te geloven. Ik spuug, nee kots, op dat soort lui.

Autochtone Aalsmeerders zeggen dat de Marokkaanse gemeenschap zich isoleert. Uit onderzoek is gebleken dat de Marokkanen, die vooral wonen in Kudelstaart en Oost, nauwelijks deelnemen aan het maatschappelijk verkeer.

Ja, en dan is dit natuurlijk dè oplossing der oplossingen. Dan moet je iniatieven nemen, zoals voetbalwedstrijden organiseren met gemengde teams of iets dergelijks.

Volgens één van de onderzoekers zouden de tegenstellingen terug te voeren zijn op de historie van Aalsmeer: Tijdens de Tweede Wereldoorlog kende het dorp vanwege de zakelijke banden relatief veel NSB-aanhangers. De invloed van die periode zou nog steeds merkbaar zijn.

Erg logische gedachtegang. In Duitsland waren er tig duizend nazi's, dat verklaart waarom Duitsers zo racistisch zijn

Ligt het aan mij of gaan er de laatste dagen wel heel topics over dergelijke onderwerpen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 16-04-2003 @ 16:09:

Om een mooi oud-Hollandsch spreekwoord onder het stof vandaan te halen:
Waer twee vegten, hebben waerlyck twee schuld.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 16-04-2003 @ 22:12:
En trouwens, ik hoor hier geluiden van dat er met betrekking tot discriminatie met 2 maten word gemeten in de media. Een Nederlander mag je niet uitschelden, en een Marokkaan wel. Weet je waarom? Omdat de Marokkaan hier een minderheid is en daardoor ook meer problemen ondervind. Hierdoor word de Marokkaan ook meer belachelijk gemaakt het is namelijk niet de oorspronkelijke bewoner, en hij verdient relatief minder. Zodra je de Marokkaan (de minderheid) in de media gaat belachelijk maken dan word er nog meer haat gecreërd jegens allochtonen. Net zolang totdat je het anti-semitistische bewind van Duitsland '33 nabootst, hier alleen met een andere minderheid
pfffff
Minderheden hebben meer rechten dan meerderheden.
Ga maar naar bed, want dit slaat werkelijk nergens op. Ik dacht dat discriminatie in Nederland was afgeschaft.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 23:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 23:18:

WHAHAHAHAHA
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2003, 23:15
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef op 16-04-2003 @ 21:46:

De al Sahhaf van ons forum is ook weer paraat .
Oud 16-04-2003, 23:51
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 16-04-2003 @ 16:43:
Tja, ik ben niet helemaal onbevooroordeeld aangezien ze schijnbaar een groot deel van alle vernielende en scheldende allochtonen in Oudheusden hebben gedumpt.
Wat hebben die allochtonen hiermee te maken? Vind jij het leuk wanneer in de krant staat dat Nederlanders zich niet weten te gedragen in de disco in Spanje, alle Nederlanders daar op aangekeken worden?

Vandale: al·loch·´toon (bn.)

1 van elders afkomstig <=> autochtoon

Beetje globaal, heh? Dat je nu allochtonen uit je eigen ervaring met allochtonen in dit voorbeeld vergelijkt omdat het woord allochtoonerg ruim zijn. Het kunnen net zo goed Duitse neo-nazi's zijn geweest, waar jij het over hebt.

Citaat:
Er zitten een paar goede tussen maar daar is ook alles mee gezegd zeg.
Hiermee insinueer je dat de verreweg meerderheid van alle allochtonen (dus niet-autochtonen) slecht zijn. Wat dat slecht inhoud wet ik niet exact, aangezien je het over geweld hebt heb ik zo m'n idee.

Citaat:
En de politie doet er geen fuck aan *das discriminatie ofzo*)
WAAR maak jij uit op dat de politie geen fuck doet?

Citaat:
Ach, als je ruzie zoekt met een groep allochtonen omdat ze de boel vernielen ben je een neo-nazi en rasict
Hoe kom je daarbij? Zegt elke allochtoon dat tegen je? (misschien is het wel zo )

Citaat:
daarbovenop komt dan nog eens dat WIJ het hebben gedaan omdat we hun niet accepteren (met al hun vernielzucht)
Acceptatie komt m.i. van 2 kanten. Ik zie niet in hoe je tot dit standpunt komt terwijl er in het nieuwsbericht duidelijk staat dat de neo-nazi's begonnen.

Citaat:
Dus dat zullen een paar knokpartijen worden (misschien steekpartijen of schietpartijen) waarna de politie de nederlanders oppakt. (de marrokanen ook) de nederlanders krijgen een celstraf. De allochtonen een taakstraf en een beschuldigend vingertje en daarna gaat het hele zooitje weer verder.
Is dit een "ik heb geen vertrouwen in het rechtssysteem"? Waaruit maak je dit op? Voordeel...

Citaat:
(he, wat lucht dat generaliseren lekker op )
Fijn dat je dat door hebt! nu nog iets er aan doen!

Citaat:
PS: Ik herhaal, er zitten ook goede tussen en zoals gewoonlijk zijn het de slechte die het hier weer verkloten voor de goeden.
Ja hoor, probeer jezelf maar vrij te pleiten je denkwijze over allochtonen (je bedoelt er een andere groep mee dan de werkelijke betekenis) komt overeen met die van BARON, hoewel BARON niet meer in de ontkenningsfase zit; jij wel.

Mocht je met allochtoon bedoelen iemand met een niet-blanke huidskleur, ben je m.i. racistisch bezig.

Laatst gewijzigd op 16-04-2003 om 23:57.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 23:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 16-04-2003 @ 23:18:
Lekkere argumentatie heb je *kuch*; trolls hebben banrecht op dit forum
Oud 17-04-2003, 08:03
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Je gaat helemaal niet in op mijn argumentatie, zwak hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 08:13
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik denk dat het probleem een beetje van twee kanten komt. Nederlanders zijn ziek van vervelende allochtonen en gaan vervelend doen. De allochtonen die niet lopen te zieken pikken dat waarschijnlijk niet. (voorstelbaar) Vervolgens gaan zij aan de kant van de rest van de allochtonen staan en loopt het uit de hand.

Ik ben bang dat dit pas het begin is en dat de rassenrellen die er in Antwerpen waren uiteindelijk ook in NL plaatsvinden.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 08:42
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 16-04-2003 @ 22:12:
En daar ben jij voor, maak ik uit je betoog op?
Oud 17-04-2003, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 17-04-2003 @ 09:13:
Ik denk dat het probleem een beetje van twee kanten komt. Nederlanders zijn ziek van vervelende allochtonen en gaan vervelend doen. De allochtonen die niet lopen te zieken pikken dat waarschijnlijk niet. (voorstelbaar) Vervolgens gaan zij aan de kant van de rest van de allochtonen staan en loopt het uit de hand.

Ik ben bang dat dit pas het begin is en dat de rassenrellen die er in Antwerpen waren uiteindelijk ook in NL plaatsvinden.
Jij hebt het begrepen, het probleem is dat een kleine groep het verziekt voor de grote groep, maar de grote groep die niet vervelend doet aangesproken wordt (en meer dan dat, zeg maar gerust gediscrimineerd) op het gedrag van de kleine groep.
Je vrees voor rellen lijkt me ook niet ongegrond, er zullen vast wel knokpartijen komen van deze ongein. En daar is eigenlijk helemaal niemand bij gebaat, dus ingrijpen nu het nog kan zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 09:09
TECHNique
TECHNique is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 16-04-2003 @ 19:09:
dan praat jij toch ook in je eigen taal
Doe ik ook echt wel, maar ik praat nederlands en dat hoor je te praten in nederland
Oud 17-04-2003, 09:10
TECHNique
TECHNique is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-04-2003 @ 19:19:
Okee maar dat is ook DEDEMSVAART TERROR
Jahaaaaa, Dedemsvaart uber alles he. Nee maar dat was maar een voorbeeld dat datz elfs in dedemsvaart al zo is
Oud 17-04-2003, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 17-04-2003 @ 00:01:
WHAHAHAHAHA
Citaat:
dystopia schreef:Lekkere argumentatie heb je *kuch*; trolls hebben banrecht op dit forum
Hallo, ik zeg met andere woorden wat FloatAZiggy85 zegt.
Citaat:
FloatAZiggy85 zegt:Je gaat helemaal niet in op mijn argumentatie, zwak hoor.
Ik zeg gewoon met andere woorden wat jij zegt: minderheden mag je niet uitschelden, meerderheden wel. Nou, als dat geen discriminatie is, dan weet ik het ook niet meer...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 11:29
Verwijderd
Mijn reactie op lifestyle:
Er was net nog een stukje op AT5 over. Een uiterst debiele jongen uit Aalsmeer, waar het hele gebeuren plaats vindt, vertelde trots dat hij de kleertjes draagt omdat hij er extreem-rechtse denkbeelden op na houdt. Waarop de verslaggever vraagt: "Weten je ouders dit wel?" Hele betoog van dat kolerejong ontkracht. Gelukkig.

Maar dat zegt toch wel wat over de zwakheid van zo'n jongen. Hij laat zit blijkbaar opfokken door die extreem-rechtse gekken. En hopla voordat je het weet heb je een gigantische groep. Aanpakken die boel.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:49
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 17-04-2003 @ 11:35:
Hallo, ik zeg met andere woorden wat FloatAZiggy85 zegt.
[/b]Ik zeg gewoon met andere woorden wat jij zegt: minderheden mag je niet uitschelden, meerderheden wel. Nou, als dat geen discriminatie is, dan weet ik het ook niet meer... [/B]

Volgens welke regels mag dat dan volgens jou
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 15:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 17-04-2003 @ 12:29:
Er was net nog een stukje op AT5 over. Een uiterst debiele jongen uit Aalsmeer, waar het hele gebeuren plaats vindt, vertelde trots dat hij de kleertjes draagt omdat hij er extreem-rechtse denkbeelden op na houdt. Waarop de verslaggever vraagt: "Weten je ouders dit wel?" Hele betoog van dat kolerejong ontkracht. Gelukkig.

Maar dat zegt toch wel wat over de zwakheid van zo'n jongen. Hij laat zit blijkbaar opfokken door die extreem-rechtse gekken. En hopla voordat je het weet heb je een gigantische groep. Aanpakken die boel.
O, dat heb ik ook op TV NH gezien.
Ze hadden op 1 school zelfs een verbod op zulke kleding ingesteld.

En ja, die mensen kwamen niet echt snugger over
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:23
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 17-04-2003 @ 16:50:
O, dat heb ik ook op TV NH gezien.
Ze hadden op 1 school zelfs een verbod op zulke kleding ingesteld.

En ja, die mensen kwamen niet echt snugger over
Dat is op een hoop scholen gebeurd. Een school in Landgraaf ook al (gehoord van mijn vriendin)
Oud 17-04-2003, 16:32
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
TECHNique schreef op 17-04-2003 @ 10:09:
Doe ik ook echt wel, maar ik praat nederlands en dat hoor je te praten in nederland
]

hoor je dat te praten ja? nou dacht t niet, t is toch een democratisch land of niet?
bullshit ik mag toch zeker zelf weten welke taal ik praat?
Oud 17-04-2003, 16:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 17-04-2003 @ 17:32:
]

hoor je dat te praten ja? nou dacht t niet, t is toch een democratisch land of niet?
bullshit ik mag toch zeker zelf weten welke taal ik praat?
Hij bedoelt - hoop ik - dat de voertaal Nederlands is. Dus als ik wat vraag aan iemand in een winkel zal dat in het Nederlands zijn en niet in het Russisch (tenzij die persoon russisch is, maar daar ga ik even niet van uit)
Oud 17-04-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef op 17-04-2003 @ 12:29:

OT:

ik wil wel eens een gesprek aangaan met zo'n idioot.. wat is nou precies hun probleem met allochtonen? dat ze een andere huidskleur hebben? dat ze moslim zijn? WTF????

m'n beste vrienden zijn allochtonen...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 16:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 17-04-2003 @ 17:55:
OT:

ik wil wel eens een gesprek aangaan met zo'n idioot.. wat is nou precies hun probleem met allochtonen? dat ze een andere huidskleur hebben? dat ze moslim zijn? WTF????

m'n beste vrienden zijn allochtonen...

Ik ben bang dat de meesten dat niet kunnen uitleggen

Ik vraag me af wat voor ''zieke'' ouders die kinderen hebben, gadver
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:20
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-04-2003 @ 17:44:
Hij bedoelt - hoop ik - dat de voertaal Nederlands is. Dus als ik wat vraag aan iemand in een winkel zal dat in het Nederlands zijn en niet in het Russisch (tenzij die persoon russisch is, maar daar ga ik even niet van uit)
ja maar zolang die marokkanen elkaar verstaan, dan mogen ze alsnog in hun eigen taal praten, ik bedoel die voertaal is nederlands, als ik iemand in een andere taal ook begrijp waarom niet?
Oud 17-04-2003, 17:33
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef op 17-04-2003 @ 11:35:
Ik zeg gewoon met andere woorden wat jij zegt: minderheden mag je niet uitschelden, meerderheden wel. Nou, als dat geen discriminatie is, dan weet ik het ook niet meer...
Heeft niks met discriminatie te maken, discriminatie is het maken van (verboden) onderscheid tussen gelijke gevallen, dus het gelijk behandelen van ongelijke gevallen (indirectie discriminatie) of het ongelijk behandelen van gelijke gevallen (directe discriminatie). Let wel, het gaat hier ook nog om ongerechtvaardigd onderscheid. Zodra er ook maar de kleinste verandering in de omstandigheden is, gaat het discriminatieverbod dus al niet meer op.

Over het gebruik van het woord discriminatie in de zin van buitenlanders uitschelden zal ik het maar niet eens hebben. Dat is gewoon een taalkundige kwestie.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 17-04-2003 @ 17:59:
Ik ben bang dat de meesten dat niet kunnen uitleggen

Ik vraag me af wat voor ''zieke'' ouders die kinderen hebben, gadver
Dat vroeg de verslaggever dus. Waarop het jochie antwoordde: "Ze vinden het niet leuk ofzo, maar nouja zo denk ik nou eenmaal" blablabla.

Rare jongen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:43
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef op 17-04-2003 @ 18:38:
Rare jongen.
Ach. Willoos slachtoffer. Ik denk er vaak over in hoeverre je dat soort mensen eigenlijk hun eigen gedragingen kunt aanrekenen. Neem bijvoorbeeld iemand als die Silvio R., die betrokken was bij het doodschoppen van René Steegmans in Venlo, om maar even een prototype domme aso aan te halen. Zo iemand heeft toch in feite een geestelijke stoornis? Onder een bepaald niveau kun je eigenlijk niet meer spreken van gezonde wilsbepaling.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:39
Martian
Martian is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-04-2003 @ 18:43:
Ach. Willoos slachtoffer. Ik denk er vaak over in hoeverre je dat soort mensen eigenlijk hun eigen gedragingen kunt aanrekenen. Neem bijvoorbeeld iemand als die Silvio R., die betrokken was bij het doodschoppen van René Steegmans in Venlo, om maar even een prototype domme aso aan te halen. Zo iemand heeft toch in feite een geestelijke stoornis? Onder een bepaald niveau kun je eigenlijk niet meer spreken van gezonde wilsbepaling.
Als ik nou later iemand vermoord, doe ik een feyenoord-pet op en een trainingspak aan en ga ik 'Maar ik heb toch helemaal niks gedaan man! Blijf van me af man!' schreeuwen en dan mag jij me verdedigen
Oud 17-04-2003, 18:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Welke van de 2 is Silvio R.? Degene die de misdaad heeft gepleegd heeft een eis van 10 jaar + TBS tegen zich gekregen. Degene die aanmoedigde heeft een laag IQ...
Oud 17-04-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Ja wellicht. Ik kan er eigenlijk ook geen andere verklaring voor geven. Maar vanaf welk niveau spreek je van een ongezonde wilsbepaling. En hoe definieer je het begrip niveau precies? Opleiding, opvoeding, milieu? Ik denk dat dat laatste een grote rol speelt, vooral bij die jongeren in Aalsmeer.

Dus ja, moeilijk te bepalen. Goed voer voor psychologen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten