Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 17:26
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=28835

Bij de inval van vandaag op het Maastrichtse woonwagenkamp de Vinkenslag heeft de politie 37 hennepkwekerijen ontmanteld waar 12.000 hennepplanten groeiden. Jaarlijks kan zo'n hoeveelheid wiet makkelijk 10 miljoen euro opleveren.

De politie heeft met shovels drie loodsen gesloopt. Drie mensen die de noodverordening in en rond het kamp hadden overtreden, werden aangehouden. Bij de grote actie op Vinkenslag werden 700 agenten en ME'ers ingezet. De actie van vandaag heeft justitie zeker enkele honderdduizenden euro's gekost.

Op het kamp werd verder mogelijk een XTC-lab aangetroffen; zekerheid daaromtrent is er nog niet. Ook zou er gestolen waar op het kamp aanwezig zijn.

In april 2002 werd er ook een inval op de Vinkenslag gedaan. Bewoners verzetten zich toen hevig tegen de ontmanteling van drie hennepkwekerijen. De politie nam toen na overleg met de bewoners 8.000 planten in beslag.

fuck fuck ern nog eens fuck ,hier waren al mijn thuisdealers ,haalde ik altijd whity en powerplant vandaan.
vanmorgen zag ik hoe die planten met een bulldozer werden platgemaakt en de rest wordt verfikt.Ik vind dit gewoon triest ipv dat ze de weed aan de shops geven maken ze er misschien meer geld op dan 700 man naar toe sturen en een helicopter.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2003, 17:35
Isa
Isa is offline
LOL justitie als drugsdealer!!!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 17:39
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 20-05-2003 @ 18:35:
LOL justitie als drugsdealer!!!
nee man komop weed is geoie shit en bijna alle shops en thuisdealers uit maastricht haalden hun weed bij vinkeslag !
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:14
]{ing
]{ing is offline
Honderdduizenden euro's? In de limburger staat 24 miljoen euro, enkel voor de inzet van 750 man, een heli en een paar bulldozers. Beetje jammer. Ik hoorde het vanochtend al op de radio, en politiehelicopters waren ook hoorbaar :> Net alsof wij afhankelijk zijn van de wiet van vinkeslag, genoeg kwekerijen verder in maastricht en omstreken.

Ik vind zelfs dat het er wel eens van mocht komen, die mensen leven al jaren van criminele praktijken, waar ik al op moet passen als ik gewoon voor eigen gebruik een paar plantjes in de tuin wil zetten!

Laatst gewijzigd op 20-05-2003 om 19:18.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:37
Blenderhead
Blenderhead is offline
legaliseren die handel.... dan kost het opruimen ervan ook geen geld meer...
Oud 20-05-2003, 19:45
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
verbrand
Ik zou er wel wat van willen hebben.
Hoop dat de sjops er niet te veel last van hebben.
Oud 20-05-2003, 20:56
Griller
Griller is offline
zonde man
Oud 20-05-2003, 22:57
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Griller schreef op 20-05-2003 @ 21:56:
zonde man
idd
drugs-misbruik
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 08:05
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Ik zou er wel wat van willen hebben.
Hoop dat de sjops er niet te veel last van hebben.
Maastricht waarschijnlijk wel maar het meeste komt uit het kassen gebied naaldwijk, monster,maasluis en al die andere dorpen.
Oud 21-05-2003, 09:11
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Ik ben het er mee eens dat ze die op hebben gerold, fuck hun, allemaal illegaal gebouwde loodsen, en gejatte stroom, en een energierekening van 100.000 euro open staan. SCHANDE!
Oud 21-05-2003, 14:52
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
harrie the 5th schreef op 21-05-2003 @ 10:11:
Ik ben het er mee eens dat ze die op hebben gerold, fuck hun, allemaal illegaal gebouwde loodsen, en gejatte stroom, en een energierekening van 100.000 euro open staan. SCHANDE!
250.000..

Maar ik ben het wel met je eens. Het kan gewoon niet dat die kampers fijn 5 kilo pp produceren terwijl ik (legaal) maar 4 plantjes in de tuin mag kweken! Het is gewoon oneerlijk, gelukkig is Leers de eerste die dat inziet.

Het zal mij verder ook niet interesseren of die lui nu minder inkomsten hebben, ze mogen al blij zijn dat ze zo'n enorm kamp voor zichzelf hebben en dat men ze al die jaren gewoon hun gang heeft laten gaan. Voorgaande bestuurders waren te laks, lui en te bang om dit te doen.

En natuurlijk is het jammer van de wiet, maar wat dacht je dat ermee gebeurde als het niet vernietigd was? Wordt verkocht aan coffeeshops, en de coffeeshops betalen wij. Die kampers hebben vaak al een uitkering, naast hun verdere illegale handeltjes. Wij moeten werken voor onze wiet terwijl zij de hele dag op hun luie reet liggen (te smoken) en van ons geld leven.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 15:29
Griller
Griller is offline
Ik had die wiet ook wel willen verbranden... maar dan zoals het hoort.

En de sjops hebben er behoorlijke last van kan ik je wel vertellen.
Oud 21-05-2003, 15:56
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
ik ben blij dat ze die inval hebben gedaan want het was idd oneerlijk. ook te gek voor woorden dat de politie al die jaren niks probeerde te doen.

zo was er ook een keer de motor van een vriend van me gejat en hij wist dat hij in zo'n kamp stond en ook welke maar de politie was gewoon te schijterig om een inval te doen

maar het blijft natuurlijk eeuwig zonde...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:14
toto
toto is offline
en daar zie je dan je handeltje van 10 miljoen "in rook opgaan"
Oud 21-05-2003, 16:30
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Massawietvernietigingswapens!

Weet iemand of dit ernstig is voor de sjops in M'stricht ?(kom er zelf niet zo vaak maar is wel handig om te weten).
Oud 21-05-2003, 16:55
Egidius
Egidius is offline
Ik had liever gezien dat de mensen eerst een waarschuwing kregen, zolang ze wel dingen vermoedden maar nog niets echt aan hadden getoont was dit beter geweest, hadden de kampers deze waarschuwing genegeerd (wat zeer waarschijnlijk zou zijn geweest) dan zou die inval er wel moeten komen. Was dit echter niet het geval en de kampers hun kwekerijen gingen verplaatsen of helemaal gingen verwijderen, was deze inval van ONS belasting geld ook niet nodig geweest, en hadden jullie (smokers uit Maastricht) minder gezeik met een tekort aan weed, want de shops hadden dan snel een andere distributeur gezocht.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 17:32
Isa
Isa is offline
Doe nou niet zo jaloers alsof jullie zielig zijn dat je geen grotere kwekerij mag want dat mogen zij net zo min. iedereen kan een grote kwekerij ostarten, maar als de politie dat ontdekt dan word je gewoon gepakt ongeacht of je een zingeuner of gewone burger bent.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 17:40
Mir-idiotA
haha, bij mij om de hoek scheen ook een aantal (3000) planten verborgen te staan. Totdat de fik in het gebouwtje kwam en foetsie. En al die tijd wist ik van niets
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 19:34
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
]{ing schreef op 20-05-2003 @ 20:14:
Honderdduizenden euro's? In de limburger staat 24 miljoen euro, enkel voor de inzet van 750 man, een heli en een paar bulldozers. Beetje jammer. Ik hoorde het vanochtend al op de radio, en politiehelicopters waren ook hoorbaar :> Net alsof wij afhankelijk zijn van de wiet van vinkeslag, genoeg kwekerijen verder in maastricht en omstreken.

Ik vind zelfs dat het er wel eens van mocht komen, die mensen leven al jaren van criminele praktijken, waar ik al op moet passen als ik gewoon voor eigen gebruik een paar plantjes in de tuin wil zetten!
oh alsof jij last hebt van vinkeslag ,ik snapw el dat je het oneerlijk vind dat zij zoveel planten kweken en jij der maar 4 kweekt maar wie zegt dat ZIj meer dan vier mogen kweken ,ze doen et illegaal en er zijn nog zoveel plaatsen in Nederland als deze.Het zal de overheid nooit lukken om weedkwekerijen tegen te houden omdat et gewoon veels te veel geld kost en de wouten ze nix kunnen doen !
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 22:45
Griller
Griller is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 21-05-2003 @ 17:30:
Weet iemand of dit ernstig is voor de sjops in M'stricht ?(kom er zelf niet zo vaak maar is wel handig om te weten).
Ja zou ook best kunnen dat de prijzen wat omhoog gaan..
Oud 22-05-2003, 11:25
harrie the 5th
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 21-05-2003 @ 18:32:
Doe nou niet zo jaloers alsof jullie zielig zijn dat je geen grotere kwekerij mag want dat mogen zij net zo min. iedereen kan een grote kwekerij ostarten, maar als de politie dat ontdekt dan word je gewoon gepakt ongeacht of je een zingeuner of gewone burger bent.
Ja, maar als er 2 ambtenaren daar fulltime op de plaats waren dan vind ik het toch gek dat ze daar die loodsen hebben kunnen bouwen. Vervolgens gewoon alles laten staan, niet ingrijpen, de stroomaftap door laten gaan. Legalisering is de enig oplossing denk ik.....
Oud 22-05-2003, 11:26
harrie the 5th
Citaat:
Griller schreef op 21-05-2003 @ 23:45:
Ja zou ook best kunnen dat de prijzen wat omhoog gaan..
Lijkt me sterk
Oud 22-05-2003, 14:25
AtHell
AtHell is offline
Groot gelijk hebben ze, gooi dat hele kamp maar dicht. Dát zijn nou de mensen waar drugs een slechte naam van krijgen. Nu het er toch over gaat, het is toch belachelijk dat als je als aso familie ergens je woonwagentje neer pleurt en maar geen woonbelasting betaalt en als men er wat van zegt gewoon d'r op los rammen want onze politie voert toch geen ruk uit.

Legalizeer wiet gewoon, weg criminele praktijken, hoppa de prijzen omlaag en als men gewoon legaal mag kweken zal de kwaliteit er ook wel op vooruit gaan .
Oud 23-05-2003, 16:18
harrie the 5th
Citaat:
AtHell schreef op 22-05-2003 @ 15:25:
Groot gelijk hebben ze, gooi dat hele kamp maar dicht. Dát zijn nou de mensen waar drugs een slechte naam van krijgen. Nu het er toch over gaat, het is toch belachelijk dat als je als aso familie ergens je woonwagentje neer pleurt en maar geen woonbelasting betaalt en als men er wat van zegt gewoon d'r op los rammen want onze politie voert toch geen ruk uit.

Legalizeer wiet gewoon, weg criminele praktijken, hoppa de prijzen omlaag en als men gewoon legaal mag kweken zal de kwaliteit er ook wel op vooruit gaan .
Helemaal mee eens, maar of de prijzen echt zullen dalen na legalisatie durf ik wel in twijfel te trekken. Verder zie ik ook totaal geen rede om het niet te legaliseren, ok je gezondheid gaat er niet op vooruit, maar of je nou alcohol drinkt, of liever een joint rookt, maakt totaal geen verschil, ik weet zelfs zeker dat je van een groep stonede mensen minder vaak last zal ondervinden als een groep dronken mensen. Alleen blijkt het zo te zijn dat er bepaalde belangrijke personen in deze maatschappij het niet eens durven om als werkbezoek een coffeeshop te bezoeken, ik zal geen namen noemen Jan Peter. Het is niet ingeburgert, omdat mensen met "oogkleppen" niet willen accepteren dat sommige mensen liever van iets anders onder invloed raken, en sommige kijken zelfs neer op mensen die ANDERE drugs gebruiken als alcohol. Sorry voor het lapje tekst, maar ik irriteer me aan mensen met "oogkleppen". Weer effe ontopic, ik vind het aso dat een kamp zoiets kan doen, ik ben het er totaal niet mee eens, vooral de stroomtap & grondvervuiling niet, maar snap ze daarentegen ook wel weer

Laatst gewijzigd op 23-05-2003 om 16:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten