Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2001, 18:55
muntje
muntje is offline
Kan iemand mij informatie geven over het twaalfde werk van Hercules, nl.Hercules in de onderwereld. Ik heb het nodig voor een werk.
Oud 22-03-2001, 19:14
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Staat er in pallas 1 niet een vertaling of een stukje ervan. Ik weet het niet zeker, maa het komt mij wel bekend voor.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2001, 20:27
Onbekende
Onbekende is offline
Ik heb er niet zoveel over, maar dit komt uit het boekje 'Kleine Griekse Mythologie':

"Cerberus: Het laatste werk is het gevaarlijkste: het halen van de hellehond. Herakles kiest de ingang van de onderwereld bij kaap Taenarum, in het zuiden van de Peloponnesus. Hier daalt hij af en hij krijgt van Pluton toestemming Cerberus mee te nemen, mits hij zich daarbij van het gebruik van wapenen zou onthouden. Welnu, tegen de wurgende greep van Heracles' handen is ook het hellemonster niet bestand en, hoewel grommend, moet het in de held zijn meerdere erkennen en hem volgen. Een sidderende Eurystheus, in zijn beveiligende vat gekropen, slaat met de handen omhoog de presentatie van eht driekoppige gedrocht gade."

[Dit bericht is aangepast door Onbekende (22-03-2001).]
Reageren

Regels voor berichten