Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2003, 21:47
Verwijderd
Ik had ook al een gelijksoortig topic op films & tv gepost, maar ik ben ook wel benieuwd naar de mensen hier

Dus hoe ver ga jij met je favo bands? Alleen muziek luisteren? Koop je hun cd's altijd legaal of brand je ook? Kamer vol met posters? Elk concert bezoeken, zelfs als het in het buitenland is? Steeds op zoek naar nieuwtjes en feitjes? Helemaal van slag als ze uit elkaar gaan? Nog andere dingetjes?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2003, 21:55
Stevill
Stevill is offline
alles origineel wat bandshirts grootste europa concert gezien en absoluut van slag moge ze uit elkaar gaan.
Oud 02-05-2003, 21:59
Verwijderd
en noem er ook maar even bij welke band/bands het is/zijn
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:00
NERD
NERD is offline
Ik heb een hele trits favoriete bands maar ik ben nergens echt fan van. Als een van mijn favoriete bands een middelmatige cd uitbrengt zal ik die dus gewoon niet kopen. Posters heb ik niet, ik heb wel wat tourshirts van een aantal van mijn favorieten. Als een van die bands uit elkaar is dat jammer maar meer ook niet, ik heb het niet zo op heldenverering. En er zijn maar een paar artiesten waar ik de meeste cd's van heb zonder dat er een gebrand exemplaar tussen zit (R.E.M., Placebo & Radiohead schieten me nu te binnen, zullen er nog wel wat zijn).

Laatst gewijzigd op 02-05-2003 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:07
Stevill
Stevill is offline
Korn is dat voor mij nog altijd
Oud 02-05-2003, 22:09
Gadje
Gadje is offline
ik koop alleen maar echte cds van bands die ik echt leuk vind dus gebrande heb ik bijna niet, kep ok tsjurts en poster(nu niet meer want me ma had ze van de muur gerukt....)en naar concerten gaak alsk kan en omdak t leuk vind. ik ben geen hysterische fan(l vinden veel van wel )
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:10
mixtape
mixtape is offline
Zie ~(S-|-)2v!lL~
Oud 02-05-2003, 22:16
bassgirl
bassgirl is offline
ik koop hun cd's echt van andere mensen brand ik ze.

mijn hele muur is behangen met posters... draai de muziek constant weet alles over ze, speel hun nummers op mijn bas

zodra ze op tv komen zit ik ervoor bij de radio luister ik.

was het wel zo'n beedje ow ja en festivals en conserten natuurlijk en dan proberen vooraan te staan tot nu toe altijd gelukt

maar opbellen, of langs hun huis gaan gaat me echt te ver

Jacqueline
Oud 02-05-2003, 22:25
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
opeth/iced earth

ik laat me niet zo snel gek maken. Ik heb momenteel echt geen geld voor cd's dus ik brand alles. Ik koop zelden shirts en ben ook niet bovenmatig in de bands geinteresseerd. Eerder in de metalscene dan van bands apart.
Oud 02-05-2003, 22:28
Nothing
Nothing is offline
A1 (groep kennen jullie vast niet)

Koop al hun cd's en singeltjes elk blad waar ze in staan koop ik.
Kamer vol posters.
Neem alles van ze op als ze op tv komen.
Alleen een concert in nederland hebben ze nog nooi gegeven dus ik ben er ook niet naartoe gegaan
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:42
Verwijderd
Ik denk wel dat ik mij onder de categorie fan van Oasis moet stellen. Heb alle albums, bezit posters, t-shirts, vinyl, tijdschriften en ik ben ervoor naar London gegaan en ook nog naar Hamburg. Helaas zijn ze in Nederland niet zo geliefd meer, maar Oasis still fucking rocks en ik luister er elke dag wel naar en ze zijn gewoon fantastisch. Ze kunnen tenminste zeggen dat ze iets bereikt hebben, dat ze de beste van de wereld waren. En ze stralen een koele attitude (schrijf ik dit goed) uit.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 02-05-2003 @ 22:47:
Hoe ver ga jij met je favo bands?
Nou pijpen wil ik nog wel doen, maar baffen daar begin ik uberhaubt niet aan.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:49
Roxy
Roxy is offline
Ik heb een aantal whoei bands, dat verschilt per moment maar ongeveer is het (mad caddies, ff, afi, pitchshifter, radiohead, nirvana, tool, rancid, millencolin en nieuw atdi en nin wel)
Ik heb van deze bands niet alles legaal maar ik probeer van de leuke bands sowieso een of twee origineel te hebben en van de echte whoei bands dus zo veel mogelijk.
Posters doek nie echt aan, als ik toevallig wat krijg.. maar ben te lui om ze op te hangen..
Maar ik ga natuurlijk wel naar ieder concert, voor mad caddies zitten we aan het eind van het weekend op 6, ff 2, pitchshifter 2, tool, millencolin, radiohead op 1 en rest nog niet.. Daarom waren we ook extreeeeeem blij toen we hoorden dat AFI komt binnekort.. Niewtjes, roddels enzo boeien me niet zo.. tis nie dat ik iedere week op de sites moet kijken ofzo.. En ja wel van slag zijn als ze uit elkaar gaan.. ow wij hebben wel nog iets geks met concertkaartjes kopen, met de echt koele bands willen we perse de eerste verkoopdag om 10.00 ons kaartje hebben terwijl er geen uitverkoop kans is ofzo.. uh kweenie waarom
het extreemste wat ik heb gedaan is denk ik toch wel 6 dagen londen boeken om Pitchshifter nog te kunnen zien voordat ze gingen stoppen... En moet zeggen dat het dat wel waard is geweest..
Oud 02-05-2003, 22:52
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 02-05-2003 @ 23:42:
Nou pijpen wil ik nog wel doen, maar baffen daar begin ik uberhaubt niet aan.
toen ik die titel typte wist ik al dat er wel zo'n reactie tussen zou gaan zitten jullie worden een beetje voorspelbaar nu
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 22:55
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
ben bezig alles origineel aan te schaffen, inclusief ltd. editions enzo.. heb ook een aantal shirts en posters, en ga naar zoveel mogelijk concerten in de buurt. verder niet eigenlijk.

Soilwork / Opeth.
Oud 02-05-2003, 23:02
Vice
Vice is offline
De cd's van Android Lust heb ik helemaal uit Amerika besteld.
Gewoon omdat die bijna nergens in Europa te koop zijn, laat staan Nederland.
Oud 02-05-2003, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 02-05-2003 @ 23:52:
toen ik die titel typte wist ik al dat er wel zo'n reactie tussen zou gaan zitten jullie worden een beetje voorspelbaar nu
Hmm shit .. I've lost my mojo
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 00:39
Infaustus
Infaustus is offline
alles behalve obsessief gedrag.
Oud 03-05-2003, 00:42
konflict
konflict is offline
toch wel cd's origineel kopen, shirts koop ik alleen als ze er koel uitzien en m'n lichaam er sexy in uitkomt.

favo bands zijn er veel, koop ook veel cd's origineel enzo.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Infaustus schreef op 03-05-2003 @ 01:39:
alles behalve obsessief gedrag.
dies wel goed ja
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 01:14
attrib
attrib is offline
alles orgineel van hun kopen... en zoveel mogelijk van hun hebben.

en als ze langskomen in nederland probeer ik er altijd te zijn.
(NOFX)
Oud 03-05-2003, 01:16
86dagreed
86dagreed is offline
voor deur liggen voor kaartjes

maar verder, tja van deftones ne tool goed fan
alles origineel

30 cd's deftones
34 tool ofzo

dat soort dingen
Geen posters.
Weinig shirts ook.
Oud 03-05-2003, 02:49
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Origineel cd's kopen..
Enne tsjah naar concerten gaan..
En proberen met de bandleden te socializen ..
Oud 03-05-2003, 02:53
notbonefish
notbonefish is offline
veel meer cd's van die band dan van anderen, ook bijv. soundtracks waar toevallig 1 nummer op staat (doe zowieso niet echt aan branden)
t-shirt, sweatshirt...
'k ben ook niet echt een concertganger.

(Nine Inch Nails)

Offtopic: *is nog op zoek naar een orginele Quake1 cd met cd tracks *
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 06:07
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
masterofpuppetz schreef op 02-05-2003 @ 23:55:
Opeth.
Hij leert het!
Oud 03-05-2003, 08:47
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Tom en ik wilde ook naar nofx in Duitsland (naast luxemburg)
Oud 03-05-2003, 09:10
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
alles origineel kopen
1 of 2 shirts
patch op mn tas
concert alleen als het in NL is
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 11:40
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Voo Zwan(Billy Corgan) ben ik speciaal naar Hamburg gegaan. Dat is het raarst wat ik tot nu toe heb gedaan.
Oud 03-05-2003, 11:42
chaostar
chaostar is offline
favo band is savatage (als eerst gehoord op mn 9e, fan sinds mn 14e)

collectie:
*alle cd's (14 stuks)
*alle cd's van side projects (omdat die toch ongeveer hetzelfde klinkt en en ik t dus ook automatisch goed vind, 6 stuks)
*de LP's die later pas op cd uitgekomen zijn, ben ik nu ook aant verzamelen (ik heb er nu 3 vd 6)
*1 dvd, 2 videobanden
*2 posterflags, en 2 gewone posters
*1 trui, 1 longsleeve, 3 t-shirts, 2 girlies
*3 patches (waarvan er 1 al 13 jaar niet meer in de winkels te krijgen is, via e-bay gekocht)
*3x naar concert geweest, ik ga sowieso minstens 1 keer als ze in Nederland spelen
*veel foto's (zelf gemaakt)

pff, is toch een flinke lijst als ik t zo bekijk...

ik koop trouwens geen re-releases waar bijvoorbeeld 1 extra nummer op staat, laatst zag ik een zeldzame lp voor €90, vond ik ook wat veel in verhouding met het geld wat ik heb.
Oud 03-05-2003, 12:00
Verwijderd
Cd's legaal kopen, evt. bandshirt/poster.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 12:00
Verwijderd
er zijn 2 bands waar ik echt supergroot fan van ben: U2 en de Manic Street Preachers

van U2 heb ik alle CDs origineel, ik heb een hoop EP's, alle DVDs, alle videos, veel bootlegs, een hoop posters maar die heb ik niet opgehangen. en mijn trots wat U2 betreft: ik heb die 2 ringen die voorop de cover van Achtung Baby staan

van de Manics heb ik ook alle cds origineel, + alle singles die ze uit hebben gebracht, behalve ocean spray. alle dvds en videos, een hoop posters die op m'n kamer hangen en een paar shirts

concerten:
als er in Nederland concerten zijn ga ik daar sowieso wel heen, en als er ergens in het buitenland een concert is dat echt superspectaculair wordt of in een mooi stadion ofzo is, dan ga ik daar ook wel heen. zo ben ik naar U2 geweest toen ze een concert gaven in Slane Castle en naar de Manics in een uitverkocht Wembley
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 12:38
Verwijderd
Ik ben verschrikkelijk fan van de foo fighters, ik heb dan ook alle cd's en zodra ze in nederland komen ga ik er uiteraard heen.

Bandshirts = , waarom moet mijn omgeving weten dat ik de foo fighters goed vind? onzin
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 12:38
skatefamke
skatefamke is offline
albums origineel hebben, naar concerten... posters ook wel, maar meer als ze toevallig via mijn vrijwilligerswerk bij verschillende podia in mijn handen komen .

GEEN groupygedrag in elk geval. bandleden zijn ook maar mensen.

(millencolin, bad religion, heb niet echt een duidelijk favoriet, als het maar blij en punk is! (stiekem wel een speciaal plaatsje voor bad religion in mijn hart ))
Oud 03-05-2003, 12:42
Mindfields
Mindfields is offline
Ehm..
Bad Religion is dat denk ik voor mij, concluderend uit het feit dat ik al hun nummers uit volle borst kan meebrullen
Ik heb niet al hun cds, een paar maar..

Niet echt ver dus, ik zou heel graag naar een concert van hun willen, maar ontmoeten ofzo hoeft voor mij echt net.
Oud 03-05-2003, 12:51
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ben een hele tijd een ontzettende fan van The Cranberries geweest... Alle cd's, een paar gebrand maar dat kwam dan omdat ze of niet verkrijgbaar waren en eentje had ik gebrand voor ik echt fan was... Ik ga naar alle concerten in Nederland, en probeer zo veel mogelijk vooraan te staan... Koop t-shirts bij concerten, anders niet.... Heb twee posters op mn kamer...

Sinds kort heb ik The Cure ontdekt, en die vind ik toch wel heel erg goed... Alle cd's verzamelen lukt me nooit, dat zijn er 20, en ik heb er pas 3... Aangezien ik ze dus pas heb ontdekt, heb ik geen posters, geen t-shirts, gee concerten...

En dan hebben we nog The Doors... Concerten bezeken gaat een beetje moeilijk he . En omdat ik alleen nog maar lelijke heb gezien ook geen posters.... T-shirts ook niet.... Cd's heb ik te weinig, ik vergeet de hele tijd om een nieuwe te kopen...
Oud 03-05-2003, 18:06
battlestar
battlestar is offline
nou ik koop cdtjes origineel
heb 2 deftones shirtjes
heb 1 patch van de smashing pumpkins
heb verschillende posters

maar of ik echt zou moeten huilen als een band uit elkaar zou gaan? nee.
kheb wel 3 dagen zitten balen (understatement) toen ik kaartjes had voor incubus in hmh vorig jaar maar er door omstandigheden toch niet heen kon.. de reden dat ik niet kon was al kut, en dan ook nog niet naar het concert van je je (toendertijd) favo band kunnen was helemaal
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 18:43
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
Nothing schreef op 02-05-2003 @ 23:28:
A1 (groep kennen jullie vast niet)

Koop al hun cd's en singeltjes elk blad waar ze in staan koop ik.
Kamer vol posters.
Neem alles van ze op als ze op tv komen.
Alleen een concert in nederland hebben ze nog nooi gegeven dus ik ben er ook niet naartoe gegaan
a1... hadden die niet een hitje met caught in de middle? was wel een geile clip

ow, zelf ben ik oa bloodhound gang, mudvayne, slipknot en Presidents of USA fan. heb de meeste officiele cd's origineel en van de 1e 3 bands ook wat sjurts. van pusa zijn die niet te rkijgen, voor mij althans
Oud 03-05-2003, 18:45
No return
No return is offline
Citaat:
masterofpuppetz schreef op 02-05-2003 @ 23:55:
ben bezig alles origineel aan te schaffen, inclusief ltd. editions enzo.. heb ook een aantal shirts en posters, en ga naar zoveel mogelijk concerten in de buurt. verder niet eigenlijk.

Soilwork / Opeth.

enzo hoort het
bruute bands trouwens
Oud 03-05-2003, 19:15
Oceanborn
Oceanborn is offline
totaal 9 originele Nightwish cd's en een bandshirt.
Reageren

Regels voor berichten