Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 14:36
Evil creature
Evil creature is offline
Ik heb het al meerdere keren meegemaakt.
Ik wordt dan "wakker", zie alles om mij heen, voel een koude rilling. Ik hoor mezelf luid ademen en ik voel het ook maar ik kan niet bepalen hoe snel ik adem. Ik kan me ook niet bewegen. Alleen mijn ogen kan ik ronddraaien. enkele minuten later word ik werkelijk wakker.

Ik had dit een jaar geleden regelmatig. Daarna een hele tijd niet meer maar vorige nacht had ik het weer.

Ik had hier vlak voor wel een rare droom waarin ik heel erg schrok. Ik denk dat ik van de schrik mijn ogen opende zonder wakker te worden.

Het is een erg raar gevoel als je 100% bewustzijn hebt zonder wakker te zijn. Het is geen droom want zodra ik wakker word zie ik dezelfde beelden als in mijn slaap met open ogen.

Zijn er meer mensen die dit meemaken???? Ik heb er nooit ergens iets over gehoord.

(Ik heb zitten twijfelen of ik dit op mystiek of L&G zou zetten)
Oud 06-05-2003, 15:17
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik weet niet zeker of je hier iets aan hebt, maar ik ben mijn tentamen aan het voorbereiden en ik las dit:
"It is extremely hard to wake someone up if they are in slow-wave sleep (deep sleep), and when they do wake up they are often very disoriented. However, people still process some information in stage 4 (=de diepste slaap).
The REM (rapid eye movement) sleep: while the brain is active, most muscles in the limbs and body are paralyzed during REM episodes."

Verder zou ik er eigenlijk ook geen verklaring voor weten...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 15:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet of dit hetzelfde is maar als ik slaap kan ik in mijn droom gewoon 'wakker' worden, dus mijn ogen open doen en dan weet ik dat ik droomde en als het dan een leuke droom was kan ik gewoon mijn ogen dicht doen en weer verder dromen totdat ik het niet meer leuk vind en dan doe ik gewoon mijn ogen weer open, echt heel raar.
Oud 06-05-2003, 15:51
Verwijderd
ik heb het zelf nooit gehad, maar wel het volgende (en dat hebben veel mensen volgens mij):
soms als ik ga slapen denk ik dat ik nog 'wakker' ben, maar slaap eigenlijk al half en 'droom' dan dat ik struikel, waarbij mijn voet echt beweegt en ik weer wakkerschrik (is al eens een topic over geweest).

misschien is wat jij beschrijft iets vergelijkbaars: je denkt dat je al/nog wakker bent, maar eigenlijk slaap je nog/al.

(beetje vaag, maar ik hoop dat je het begrijpt.... )
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:37
blondiejzz
blondiejzz is offline
nu we het dan tog over slapen en dromen hebben...
ik heb best vaak, dat ik gewoon overdag als ik dus wakker ben iets zie (wat er in werkelijkheid ook is, dus geen waanbeeld ofso) dan weet ik dat ik dat al eerder heb gezien... ik denk dan altijd dat ik het dan eerst al een keer heb gedroomd ofso, maar die dromen onthou ik iig nooit, ik weet alleen op het moment zelf dat ik het dan al eerder gezien heb...
best vaag maar volgens mij hebben veel meer mensen dit...

ontopic: ik zou eigelijk niet weten wat het is...
Oud 06-05-2003, 20:47
Psychedelic
Psychedelic is offline
Dit zijn sleep paralyzes (ik weet niet hoe ze in het nederlands heten) google het, ik weet zeker dat je je erin zult herkennen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:14
qghp
qghp is offline
Citaat:
byebye schreef op 06-05-2003 @ 16:51:

soms als ik ga slapen denk ik dat ik nog 'wakker' ben, maar slaap eigenlijk al half en 'droom' dan dat ik struikel, waarbij mijn voet echt beweegt en ik weer wakkerschrik (is al eens een topic over geweest).

)

dat heb ik ook wel eens ja , en dan schrik je je helemaal dood!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 09:21
Bruut
Bruut is offline
jah heb ik ook !! best geinig eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 15:08
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
blondiejzz schreef op 06-05-2003 @ 21:37:
nu we het dan tog over slapen en dromen hebben...
ik heb best vaak, dat ik gewoon overdag als ik dus wakker ben iets zie (wat er in werkelijkheid ook is, dus geen waanbeeld ofso) dan weet ik dat ik dat al eerder heb gezien... ik denk dan altijd dat ik het dan eerst al een keer heb gedroomd ofso, maar die dromen onthou ik iig nooit, ik weet alleen op het moment zelf dat ik het dan al eerder gezien heb...
best vaag maar volgens mij hebben veel meer mensen dit...

ontopic: ik zou eigelijk niet weten wat het is...
Dat heet Da ja vu. (of hoeje dat ook schrijft)
Dat heb ik ook wel eens ja.

Maar dat is weer heel wat anders.

Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 16:13
REIE
REIE is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 07-05-2003 @ 16:08:
Dat heet Da ja vu. (of hoeje dat ook schrijft)
Dat heb ik ook wel eens ja.

Maar dat is weer heel wat anders.
On apelle ça un déja vu

Ik heb ook wel eens gehad dat ik bij bewustzijn was maar me niet kon bewegen, maar dankzij HaWaHaai weet ik dat je verlamd bent tijdens je slaap

Regels voor berichten