Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2003, 13:35
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Mijn vriend is half angolees, half portugees, hij is geboren in angola (zuid-afrika)
Iets meer als een jaar geleden is hij naar Nederland gekomen (de reden wil ik liever niets over zeggen dat is heel erg privé)
En was dus een asielzoeker, hij heeft een maand in zo'n centrum gezeten en is daarna met 3 andere jongens in een huis geplaatst, gaat naar school en heeft in 8 maanden tijd zeer goed nederlands leren spreken.
Het is een hele lieve, beleefde etc etc etc jongen echt een schatje.
Ik hou echt superveel van hem en hij van mij, we zijn heel vaak samen aangezien hij naast me woont.

Maar ik wordt echt stapelgek van al die vooroordelen of de manier waarop mensen me aankijken als ik vertel dat mijn vriend hier in nederland is omdat hij niet meer in zijn eigen land kon blijven.
Ech tdaar kan ik niet tegen, hij is toch gewon iemand van vlees en bloed hij is goed voor me enzo.

Ech top zo'n moment sla ik die persoon kop met liefde in...
Oud 16-06-2003, 13:37
Faery
Faery is offline
Citaat:
Denyse schreef op 16-06-2003 @ 14:35:
Mijn zegen heb je , maar dat zal je niet helpen in den rechtzaal.
Oud 16-06-2003, 14:20
Verwijderd
sommige mensen zijn dom
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 14:26
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Gewoon negeren... JIJ hebt het goed, ZIJ weten waarschijnlijk niet wat ze missen...beschouw ze als onwetend
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 14:40
Verwijderd
mensen zijn bang voor het onbekende, voor het vreemde, mensen zijn dom en naief, maar je kan dit niet veranderen

gewoon niks van aantrekken en volhouden

x
posa
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 16:01
miro
miro is offline
Als JIJ dr maar in geloofd dan is t toch goed??? Je weet zelf wat hij en jij waard zijn, laat die mensen links liggen.

En waarom die vooroordelen dr zijn: tis nou eenmaal een feit dat asielzoekers voor veel problemen zorgen. Klinkt lullig, is niet zo bedoeld. Maar het is wel de reden dat er zoveel " vooroordelen" zijn. Niet alleen asielzoekers trouwens, veel buitenlanders in t algemeen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 16:06
PardonMe
PardonMe is offline
vooroordelen die zullen er altijd blijven, daar doe je niks aan.
Het is vervelend om elke keer aan te moeten horen, maar probeer het maar te negeren, als jij en je vriend het maar goed hebben samen..
Oud 16-06-2003, 16:13
DJ Siësta
DJ Siësta is offline
tja, als je al niet eens kunt vertellen waarom hij hier is, vind ik dat erg zwak.

anyways, goed van hem dat hij zich aanpast, die vooroordelen zul je btw altijd blijven houden.

ciao!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 16:19
Verwijderd
Als jullie er samen in geloven, dan komt alles goed. Trek je niets aan van andere mensen die 'beter weten', want dat doen ze níet.

Zelf herken ik het een beetje, mijn vriend is 10 jaar ouder en sommige mensen kunnen dat niet hebben... Dan schelden ze hem gerust uit voor pedofiel ofzo, echt zó kinderachtig. Maar wij geloven erin, dus lukt het
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 16:25
Studentje
Studentje is offline
Tja, weinig aan te doen, denk ik.
Oud 16-06-2003, 16:34
Verwijderd
Precies. Ik wil je best een sociologische verklaring van vooroordelen geven maar ik denk dat zo'n abstract iets je niet zoveel zegt. Hou het er maar op dat gewoon een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking dom is en volstaat met vooroordelen (ja, er is een direct causaal verband tussen dom zijn en vooroordelen hebben) dus je zult er helaas mee moeten leven.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 17:36
Verwijderd
Mensen hebben gewoon nou het karakter om alles over 1 kam te scheren. Een ieder heeft zijn/haar slechte eigenschappen. Je zult er mee moeten leren leven. Kunt je je er dus beter niet over opwinden tenzij je er daadwerkelijk ook iets aan kunt doen anders is het verspilde energie.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 23:37
Kleintjeyakult
Citaat:
DJ Siësta schreef op 16-06-2003 @ 17:13:
tja, als je al niet eens kunt vertellen waarom hij hier is, vind ik dat erg zwak.

ciao!
Dat kan ik wel, dat wil ik niet. Uit privacy voor hem en zijn verdriet.
Oud 17-06-2003, 01:52
GRRR
GRRR is offline
once you go black, you never go back
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 17:45
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Denyse schreef op 17-06-2003 @ 00:37:
Dat kan ik wel, dat wil ik niet. Uit privacy voor hem en zijn verdriet.

waarom is dat nou weer zwak.....je moet er juist respect voor hebben dat ze zijn privacy respecteert
Oud 18-06-2003, 18:50
punkyfun
punkyfun is offline
gelukkig weet jij wel dat het een lieve jongen is..en jullie houden van mekaar dat is het belangrijkste wat een ander vind is stom en het maakt helemaal niet uit waar hij vandaan komt want ook nederlandse jongens zijn soms vreselijk player enzo..

Ik wens je nog veel geluk met je vriend
Oud 18-06-2003, 18:53
punkyfun
punkyfun is offline
Citaat:
miro schreef op 16-06-2003 @ 17:01:
Als JIJ dr maar in geloofd dan is t toch goed??? Je weet zelf wat hij en jij waard zijn, laat die mensen links liggen.

En waarom die vooroordelen dr zijn: tis nou eenmaal een feit dat asielzoekers voor veel problemen zorgen. Klinkt lullig, is niet zo bedoeld. Maar het is wel de reden dat er zoveel " vooroordelen" zijn. Niet alleen asielzoekers trouwens, veel buitenlanders in t algemeen.
buitenlanders krijgen altijd de schuld lekker makkelijk hoor....als er iets is dan geef je tog gewoon een buitenlander de schuld..
niet alle buitenlanders zijn het zelfde...tuurlijk ik heb ook welles een hekel aan buitenlanders maar vergeet niet dat er zat nederlanders zijn die net zo zijn.....
ik weet dat ik niet bter ben dan die buitenlanders ieder mens maakt immers fouten!
Oud 18-06-2003, 19:46
L1
L1 is offline
rascisme is toch dom. No matter what....
Oud 19-06-2003, 11:01
Verwijderd
ik weet nog wel dat er hier in de buurt vijf jaar geleden een ACZ kwam. Je had de buurt moeten horen, alleen maar bezorgd om waardedaling van hun huis! Belachelijk vond ik het. En uiteindelijk had je meer last van het woonwagenkamp dan van het AZC.

(niet dat ik iets tegen woonwagenbewoners heb, maar deze zijn toch echt een geval apart. In de slechte zin.)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:04
Verwijderd
Zoals al gezegd: omdat mensen dom zijn.

Anderhalf jaar gelden werd er een AZC naast onze school gebouwd... meteen mensen die hun kinderen van school halen, en er kwam nog politiebewaking lopen ook ... terwijl, wat kan er nou gebeuren, t is een school hoor, gigantische sociale controle, als je 1 persoon lastig valt heb je zo de volle 1238 leerlingen op je dak... (nouja, dat is overdreven, maar men begrijpt wat ik bedoel)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:15
poesiefox
poesiefox is offline
Nou hebben we hier vorig jaar een AZC om de hoek gekregen, en wij zien af en toe een bruin koppie in het park lopen, of op de fiets. Totaal geen last van die mensen.

Maar de mensen die er pal naast wonen hebben wel degelijk overlast. Logisch, er zijn in een klap 600 mensen bijgekomen die de hele dag geen flikker te doen hebben behalve wachten, en die niks weten van onze do's en don'ts. Dat botst wel eens. Er is een parkje naast, waar ze graag rondwandelden, maar waar sommigen een pestzooi van maakten. Tja, in Afrika is dat gebruikelijk. Het is daar ook een pestbende op straat, openbare prullebakken zijn daar onbekend.

Er is geluidsoverlast van de opvang van minderjarigen: 100 pubers op een kluitje. Dus ook 100 stereo's met niet bepaald vertrouwd klinkende top 40 muziek. Aan de andere kant rijden ze niet op brommertjes.

Maar met wat overleg met de buurt en een soort beginnerscursus loopt dat nu allemaal prima. Het is wat drukker, maar ook wel gezellig.

En over jouw angolese vriend: de burgeroorlog daar heeft zo vreselijk veel ongeluk veroorzaakt, en het is er nog steeds een ramp. Ik kan me voorstellen dat hij echt niet meer terugdurft.
Oud 19-06-2003, 11:23
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 19-06-2003 @ 12:04:
Zoals al gezegd: omdat mensen dom zijn.

Anderhalf jaar gelden werd er een AZC naast onze school gebouwd... meteen mensen die hun kinderen van school halen, en er kwam nog politiebewaking lopen ook ... terwijl, wat kan er nou gebeuren, t is een school hoor, gigantische sociale controle, als je 1 persoon lastig valt heb je zo de volle 1238 leerlingen op je dak... (nouja, dat is overdreven, maar men begrijpt wat ik bedoel)
*eens*
Er is toch ook zo'n week geweest, een soort project, samen met het AZC?

Ik vond het altijd leuk om die kleine kindjes te zien spelen in het speeltuintje En de gebouwen zijn ook erg mooi!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:37
Kleintjeyakult
Citaat:
poesiefox schreef op 19-06-2003 @ 12:15:

En over jouw angolese vriend: de burgeroorlog daar heeft zo vreselijk veel ongeluk veroorzaakt, en het is er nog steeds een ramp. Ik kan me voorstellen dat hij echt niet meer terugdurft.
hij durft wel terug, en als het echt moet dan gaat hij ook wel. Maar hij heeft niets om naar terug te gaan. Dat wil ik verdern iet uitleggen sorry, niet op zo'n openbare manier.
Oud 19-06-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-06-2003 @ 12:01:
ik weet nog wel dat er hier in de buurt vijf jaar geleden een ACZ kwam. Je had de buurt moeten horen, alleen maar bezorgd om waardedaling van hun huis! Belachelijk vond ik het. En uiteindelijk had je meer last van het woonwagenkamp dan van het AZC.

(niet dat ik iets tegen woonwagenbewoners heb, maar deze zijn toch echt een geval apart. In de slechte zin.)
Begrijp me niet verkeer maar ik begrijp die mensen wel. Het is nou eenmaal zo als dat gebeurd dat de waarde van hun huizen daalt. Heb jij zin om een smak geld op te geven daarvoor? Terwijl je er hard voor hebt gewerkt? Ik in ieder geval niet. Geld is niet het belangrijkste in je leven maar geld houd je wel in leven. Je bent er gaan wonen met het idee van mooi huisje enz misschien goed verkopen als ik wil verhuizen en dan blijkt de opbrengst minder te worden. Kan ik me dus heel goed voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 19-06-2003 @ 12:23:
*eens*
Er is toch ook zo'n week geweest, een soort project, samen met het AZC?

Ik vond het altijd leuk om die kleine kindjes te zien spelen in het speeltuintje En de gebouwen zijn ook erg mooi!
ja, en nu willen ze het sluiten omdat 't niet meer nodig is...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2003, 19:57
Verwijderd
laat mensen met vooroordelen lekker barsten!! ze zijn gewoon super jaloers en kunnen er gewoon niet tegen dat jij iets hebt wat zij niet hebben.. laat ze stikkeN!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:03
Another Way
Another Way is offline
Ik vind dat we minder azielzoekers moeten toelaten, nu ben ik zeker een racist. Sommige van die mensen zijn niet te vertrouwen, ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn. Een beetje argwaan is natuurlijk, en zelf goed.

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 20:08.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 19-06-2003 @ 21:03:
Ik vind dat we minder azielzoekers moeten toelaten, nu ben ik zeker een racist. Sommige van die mensen zijn niet te vertrouwen, ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn. Een beetje argwaan is natuurlijk, en zelf goed.
Nog minder? Wilde je hekken om nederland bouwen, of ben je je er niet van bewust dat er de laatste 5 jaar al elk jaar meer asielzoekers úít Nederland gaan dan er in komen? Of heb je niet door dat het ene na het andere centrum gesloten wordt?
En dan moet iedereen ook maar geen kinderen meer krijgen, want sommige van die mensen zijn niet te vertrouwen. Weet je wat, laten we iedereen Nederland maar uitgooien, dan weten we tenminste zeker dat er niemand in Nederland woont die onbetrouwbaar is.

Ik begrijp je idee wel, maar het slaat nergens meer op en je argument is slecht.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:58
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 19-06-2003 @ 21:42:
Nog minder? Wilde je hekken om nederland bouwen, of ben je je er niet van bewust dat er de laatste 5 jaar al elk jaar meer asielzoekers úít Nederland gaan dan er in komen? Of heb je niet door dat het ene na het andere centrum gesloten wordt?
En dan moet iedereen ook maar geen kinderen meer krijgen, want sommige van die mensen zijn niet te vertrouwen. Weet je wat, laten we iedereen Nederland maar uitgooien, dan weten we tenminste zeker dat er niemand in Nederland woont die onbetrouwbaar is.

Ik begrijp je idee wel, maar het slaat nergens meer op en je argument is slecht.
*juicht*
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 22:01
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Denyse schreef op 16-06-2003 @ 14:35:
Mijn vriend is half angolees, half portugees, hij is geboren in angola (zuid-afrika)
Iets meer als een jaar geleden is hij naar Nederland gekomen (de reden wil ik liever niets over zeggen dat is heel erg privé)
En was dus een asielzoeker, hij heeft een maand in zo'n centrum gezeten en is daarna met 3 andere jongens in een huis geplaatst, gaat naar school en heeft in 8 maanden tijd zeer goed nederlands leren spreken.
Het is een hele lieve, beleefde etc etc etc jongen echt een schatje.
Ik hou echt superveel van hem en hij van mij, we zijn heel vaak samen aangezien hij naast me woont.

Maar ik wordt echt stapelgek van al die vooroordelen of de manier waarop mensen me aankijken als ik vertel dat mijn vriend hier in nederland is omdat hij niet meer in zijn eigen land kon blijven.
Ech tdaar kan ik niet tegen, hij is toch gewon iemand van vlees en bloed hij is goed voor me enzo.

Ach ja, elke allochtoon word hier in Nederland zo aangekeken. Neem dat maar van mij aan (Half Buitenlands) Ik ben al mijn hele leven een halfbloedje, en in het uitgaansleven word ik regelmatig aangekeken, of zijn mensen bang voor mij oid. En zo zit het nou eenmaal, dus negeer mensen die bevooroordeeld zijn
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 23:14
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 19-06-2003 @ 21:42:

Je heb zelf nooit ruzie gehad met een hang-marrokaan. Dan ga je heel wat anders tegen die mensen aankijken

Ik heb zelf in een land gewoond waar mensen er niet in kwamen, tenzij ze wat te bieden hadden (werk!) Kortom, eigen volk eerst Daar had je dus geen allochtonen die rotzooi trapte. Zoiets moeten ze ook in Nederland doen. Kom je niet voor werk, dan ben je niet welkom
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 23:18
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 19-06-2003 @ 23:01:
Ach ja, elke allochtoon word hier in Nederland zo aangekeken. Neem dat maar van mij aan (Half Buitenlands) Ik ben al mijn hele leven een halfbloedje, en in het uitgaansleven word ik regelmatig aangekeken, of zijn mensen bang voor mij oid. En zo zit het nou eenmaal, dus negeer mensen die bevooroordeeld zijn
Heb ik als half-bloedje ook, en moet toegeven dat ik zelf ook allochtonen en andere half-bloedjes aankijk
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 09:21
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Another Way schreef op 20-06-2003 @ 00:18:
Heb ik als half-bloedje ook, en moet toegeven dat ik zelf ook allochtonen en andere half-bloedjes aankijk
Ja, ik ook. Maar dat komt dan omdat ik qua gewoontes gewoon 100% Nederlands ben
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 09:38
Speedfreakssj
Speedfreakssj is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-06-2003 @ 12:01:

dat zal bset zo zijn, dat er ook zeer veel goede mensen zijn maar o er het algemeen komen er alleen maar fvuile dieven en verkrachters naar NL om effe een huisje te hebben en onze en andere meiden te kunnen nuecken.

dat het vriendje van de TS heel anders is kan ik gelovenm, ik ken ook colombianen die zeer ergerlijk zijn en echt van die stomme grapjes uithalen. (als je er slachtoffer van bent is het NIET leuk maar wel leuk om te horen).
verder zijn het gewoon hele coole mensen.

voorbeeld: in colombia eten ze varken en dan ga je samen met iemand anders naar een boer onm een varken uit te zoeken.
krijg je dat beest mee aan een touwtje.

zeg zelf: wat uis er LEUKER dan een "stomme hollander" de straat op te sturen met een varken aan een touwtje terwijl je zelf lekker naar huis raced?
zeg maar het "stupid tourist" grapje zoals duitsers de verkeerde kant opsturen.

maarre, sterkte voor de TS en ik hoop dat ze bij elkaar blijven en de mensen normaal gaan doen.
maarre, hij praat toch gewoon NL? dan is er toch niks aan de hand neem ik aan?
Oud 20-06-2003, 12:19
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Speedfreakssj schreef op 20-06-2003 @ 10:38:
maarre, hij praat toch gewoon NL? dan is er toch niks aan de hand neem ik aan?
Hoezo is alles opgelost als hij gewoon Nederlands praat..?
Mensen stellen zich al snel heel anders op als ze een donkere huidskleur zien.. dan kan je nog zo goed nederlands spreken maar wantrouwen ze je nog..

(ik vond je post overigens best wel wazig...)
Oud 20-06-2003, 15:00
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 20-06-2003 @ 13:19:
Hoezo is alles opgelost als hij gewoon Nederlands praat..?
Mensen stellen zich al snel heel anders op als ze een donkere huidskleur zien.. dan kan je nog zo goed nederlands spreken maar wantrouwen ze je nog..
Ja dat is echt zwaar irri, ik wou dat ik blank was
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:06
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Ik praat vloeiend nederlands, en word dus gerespecteerd
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:08
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 20-06-2003 @ 16:06:
Ik praat vloeiend nederlands, en word dus gerespecteerd
heheh zou toch mooi zijn..

Zoveel nederlanders die zelf niet eens fatsoenlijk nederlands spreken, kunnen we die allemaal discrimineren en niet-respecteren..(?)
''tja eey! Je spreekt ook geen nederlands!!"
Oud 20-06-2003, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Wes schreef op 19-06-2003 @ 19:51:
Begrijp me niet verkeer maar ik begrijp die mensen wel. Het is nou eenmaal zo als dat gebeurd dat de waarde van hun huizen daalt. Heb jij zin om een smak geld op te geven daarvoor? Terwijl je er hard voor hebt gewerkt? Ik in ieder geval niet. Geld is niet het belangrijkste in je leven maar geld houd je wel in leven. Je bent er gaan wonen met het idee van mooi huisje enz misschien goed verkopen als ik wil verhuizen en dan blijkt de opbrengst minder te worden. Kan ik me dus heel goed voorstellen.
Dat is onzin, want dat is dus helemaal niet gebeurd. En bovendien moeten ze niet zeuren - ze hebben tenminste een huis. Ik besef best dat dat een flauw argument is, maar door de plaatsing van een AZC tegen te werken schiet het niet op. Het komt er toch, want het stond al jaren in het bestemmingsplan en toen begon men er pas over te zeuren.

Bovendien waren dat mensen die echt in de wijk wonen. Ik woon aan de rand en het AZC is het gebouw het dichtst in de buurt.
Derde punt is dat de ingang überhaupt aan de andere kant was en ze dus geen recht van spreken hadden.

Gezeur.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:28
Bijoux
Bijoux is offline
Citaat:
Another Way schreef op 20-06-2003 @ 16:00:
Ja dat is echt zwaar irri, ik wou dat ik blank was

jemie. Ik heb altijd geleerd dat ik trots op m'n afkomst moet zijn, want dat ben ik tenslotte. Je kan er tenslotte toch niks aan doen, dus waarom ga je hopen op iets wat je toch niet kan zijn. Tjeezzz...sommige mensen... Wee gewoon blij met wie/wat je bent.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:58
Verwijderd
Ik denk dat je vooroordelen nooit helemaal de wereld uit krijgt, en ik betrap mezelf er ook op dat ik af en toe vooroordelen uitspreek, dat geef ik eerlijk toe. Ik denk gewoon dat je schijt moet hebben aan die uitspraken van mensen. laat iedereen zeuren, zolang jij gelukkig bent, is er niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 18:39
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Bijoux schreef op 21-06-2003 @ 18:28:
jemie. Ik heb altijd geleerd dat ik trots op m'n afkomst moet zijn, want dat ben ik tenslotte. Je kan er tenslotte toch niks aan doen, dus waarom ga je hopen op iets wat je toch niet kan zijn. Tjeezzz...sommige mensen... Wee gewoon blij met wie/wat je bent.
ik denk niet dat hij het echt serieus meende dat hij wilde dat het werkelijk zo was..
Maar denk dat hij het erg vervelend vind dat hij vaak op zijn huidkleur wordt aangekeken en dat hij soms best zou willen dat hij een blanke huid had, zodat mensen niet gelijk zo bevooroordeeld zijn ten opzicht van hem..
Ik denk dat hij wel trots is op wie en wat hij is.. (hoop ik)
Oud 21-06-2003, 19:10
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 21-06-2003 @ 19:39:
ik denk niet dat hij het echt serieus meende dat hij wilde dat het werkelijk zo was..
Ik was wel serieus, nee ik ben niet trots en dat wijger ik te zijn.

Maar goed, wat lul ik nou. Ik vooroordeel buitenlanders zelf ook, en dat is heel natuurlijk, ieder mens doet het. Het is maar hoe ver je het brengt
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 19:16
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Another Way schreef op 21-06-2003 @ 20:10:
Ik was wel serieus, nee ik ben niet trots en dat wijger ik te zijn.
ok, dan heb ik niks gezegd.
Jammer dat mensen tegenwoordig niet meer trots kunnen zijn op hun afkomst (kon men dat vroeger?)
Reageren

Regels voor berichten