Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik weet nog wel dat er hier in de buurt vijf jaar geleden een ACZ kwam. Je had de buurt moeten horen, alleen maar bezorgd om waardedaling van hun huis! Belachelijk vond ik het. En uiteindelijk had je meer last van het woonwagenkamp dan van het AZC.
(niet dat ik iets tegen woonwagenbewoners heb, maar deze zijn toch echt een geval apart. In de slechte zin.) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zoals al gezegd: omdat mensen dom zijn.
Anderhalf jaar gelden werd er een AZC naast onze school gebouwd... meteen mensen die hun kinderen van school halen, en er kwam nog politiebewaking lopen ook ![]() |
![]() |
|
![]() |
Nou hebben we hier vorig jaar een AZC om de hoek gekregen, en wij zien af en toe een bruin koppie in het park lopen, of op de fiets. Totaal geen last van die mensen.
Maar de mensen die er pal naast wonen hebben wel degelijk overlast. Logisch, er zijn in een klap 600 mensen bijgekomen die de hele dag geen flikker te doen hebben behalve wachten, en die niks weten van onze do's en don'ts. Dat botst wel eens. Er is een parkje naast, waar ze graag rondwandelden, maar waar sommigen een pestzooi van maakten. Tja, in Afrika is dat gebruikelijk. Het is daar ook een pestbende op straat, openbare prullebakken zijn daar onbekend. Er is geluidsoverlast van de opvang van minderjarigen: 100 pubers op een kluitje. Dus ook 100 stereo's met niet bepaald vertrouwd klinkende top 40 muziek. Aan de andere kant rijden ze niet op brommertjes. Maar met wat overleg met de buurt en een soort beginnerscursus loopt dat nu allemaal prima. Het is wat drukker, maar ook wel gezellig. En over jouw angolese vriend: de burgeroorlog daar heeft zo vreselijk veel ongeluk veroorzaakt, en het is er nog steeds een ramp. Ik kan me voorstellen dat hij echt niet meer terugdurft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is toch ook zo'n week geweest, een soort project, samen met het AZC? Ik vond het altijd leuk om die kleine kindjes te zien spelen in het speeltuintje ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan moet iedereen ook maar geen kinderen meer krijgen, want sommige van die mensen zijn niet te vertrouwen. Weet je wat, laten we iedereen Nederland maar uitgooien, dan weten we tenminste zeker dat er niemand in Nederland woont die onbetrouwbaar is. Ik begrijp je idee wel, maar het slaat nergens meer op en je argument is slecht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb zelf in een land gewoond waar mensen er niet in kwamen, tenzij ze wat te bieden hadden (werk!) Kortom, eigen volk eerst Daar had je dus geen allochtonen die rotzooi trapte. Zoiets moeten ze ook in Nederland doen. Kom je niet voor werk, dan ben je niet welkom |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat het vriendje van de TS heel anders is kan ik gelovenm, ik ken ook colombianen die zeer ergerlijk zijn en echt van die stomme grapjes uithalen. (als je er slachtoffer van bent is het NIET leuk maar wel leuk om te horen). verder zijn het gewoon hele coole mensen. voorbeeld: in colombia eten ze varken en dan ga je samen met iemand anders naar een boer onm een varken uit te zoeken. krijg je dat beest mee aan een touwtje. zeg zelf: wat uis er LEUKER dan een "stomme hollander" de straat op te sturen met een varken aan een touwtje terwijl je zelf lekker naar huis raced? zeg maar het "stupid tourist" grapje zoals duitsers de verkeerde kant opsturen. maarre, sterkte voor de TS en ik hoop dat ze bij elkaar blijven en de mensen normaal gaan doen. maarre, hij praat toch gewoon NL? dan is er toch niks aan de hand neem ik aan?
||
Citaat:
Mensen stellen zich al snel heel anders op als ze een donkere huidskleur zien.. dan kan je nog zo goed nederlands spreken maar wantrouwen ze je nog.. (ik vond je post overigens best wel wazig...)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zoveel nederlanders die zelf niet eens fatsoenlijk nederlands spreken, kunnen we die allemaal discrimineren en niet-respecteren..(?) ''tja eey! Je spreekt ook geen nederlands!!"
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien waren dat mensen die echt in de wijk wonen. Ik woon aan de rand en het AZC is het gebouw het dichtst in de buurt. Derde punt is dat de ingang überhaupt aan de andere kant was en ze dus geen recht van spreken hadden. Gezeur. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
jemie. Ik heb altijd geleerd dat ik trots op m'n afkomst moet zijn, want dat ben ik tenslotte. Je kan er tenslotte toch niks aan doen, dus waarom ga je hopen op iets wat je toch niet kan zijn. Tjeezzz...sommige mensen... Wee gewoon blij met wie/wat je bent. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je vooroordelen nooit helemaal de wereld uit krijgt, en ik betrap mezelf er ook op dat ik af en toe vooroordelen uitspreek, dat geef ik eerlijk toe. Ik denk gewoon dat je schijt moet hebben aan die uitspraken van mensen. laat iedereen zeuren, zolang jij gelukkig bent, is er niets aan de hand.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar denk dat hij het erg vervelend vind dat hij vaak op zijn huidkleur wordt aangekeken en dat hij soms best zou willen dat hij een blanke huid had, zodat mensen niet gelijk zo bevooroordeeld zijn ten opzicht van hem.. Ik denk dat hij wel trots is op wie en wat hij is.. (hoop ik)
||
Citaat:
Maar goed, wat lul ik nou. Ik vooroordeel buitenlanders zelf ook, en dat is heel natuurlijk, ieder mens doet het. Het is maar hoe ver je het brengt |
![]() |
||
Citaat:
Jammer dat mensen tegenwoordig niet meer trots kunnen zijn op hun afkomst (kon men dat vroeger?) ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VVD wil publieke omroep verrechtsen Gatara | 66 | 20-03-2009 11:44 | |
'Nederlanders bang voor moslims' Atje85 | 396 | 11-07-2004 19:33 | |
Schietpartij op Haagse school Sky Jewel | 500 | 16-01-2004 08:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
evolutie of schepping Ace*Dusty | 286 | 29-10-2003 08:47 | |
Psychologie |
Waarom kunnen mensen niet gewoon blind zijn op je uiterlijk? SevenLayersDeep | 3 | 12-01-2002 19:58 |