Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2003, 10:50
Verwijderd
Tja... De topic naam zegt het al... Ik heb een mannelijke wietplant in mijn kamer staan (ook een vrouwelijke, maar die staat buiten )
Maar, wat kan ik hiermee doen? Ik wil em niet weg doen...
Iemand enig id wat ik met een mannelijke plant kan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2003, 14:01
ESCO
ESCO is offline
Ik dacht niks, vrouwtjes hebben dacht ik alleen thc.
Oud 15-05-2003, 14:01
]{ing
]{ing is offline
Pas maar op dan voor de vrouwelijke plant.
Ik moet er niet aan denken dat er in de buurt van mijn planten mannetjes zijn, ookal is dat binnen. Bevruchting betekent geen oogst.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 14:23
Griller
Griller is offline
mannelijke toppen kun je ook oproken maar er zit nogal weinig thc in...
Oud 15-05-2003, 14:33
Verwijderd
Als het een goede plant is kan je het stuifmeel opvangen om er zaad van te maken. Zet hem iig apart. Als je geen risico wil lopen voor je oogst of op andere manieren goedkoop aan goed zaad kan komen doe je dit natuurlijk niet.

2.4.1
Stuifmeel winnen

Wanneer de mannelijke planten hun eerste echte bloempluimen gaan vormen (dit is dus niet het moment dat de eerste bloempjes in de bladoksels van de hoofdstengel verschijnen, maar later), is het tijd om het stuifmeel op te vangen. Dit gaat als volgt in zijn werk. Aan het begin van een periode van mooi weer worden de bloempluimen in papieren zakjes (b.v. loonzakjes) verpakt. Knip de gomstrook in het midden in, schuif het zakje om de pluim en plak de nu twee losse gomstroken dicht, zodat de stengel door het ingeknipte midden van de gomstrook gaat. Vijf zakjes per plant is wel voldoende om genoeg stuifmeel te krijgen voor de bestuiving. Alle overige bloempluimen worden weggeknipt. Noteer van te voren de eigenschappen van de vaderplant op de zakjes, zodat deze later niet verwisseld kunnen worden. Laat de van zakjes voorziene planten nog een dag of vier op het veld staan en trek ze dan uit en hang ze twee tot drie weken te drogen. De zakjes blijven steeds om de bloempluimen zitten. Wanneer er vroegtijdig een regenbui op komst is, moeten de planten binnen gehaald worden, anders zullen de zakjes verwateren en de inhoud wordt dan onbruikbaar. Om te drogen en na te rijpen hangen we de planten met hun voetjes aan het plafond. Na 2 tot 3 weken schudden we de planten nog eens goed dooreen en halen de zakjes voorzichtig van de bloempluimen, zodat er geen stuifmeel verloren gaat. Stop het stuifmeel van elke plan in een apart potje en schrijf ook hier de gegevens van de plant op. Het stuifmeel kan in deze potjes bewaard worden tot het moment van bestuiven daar is.

2.4.2
De bestuiving

Voor we gaan beginnen zoeken we eerst de planten uit die we willen bestuiven. Op de vrouwelijke planten zoeken we bloemaartjes uit aan de zonzijde, onderin de plant. Het is zonde om daar hoofd en zijstengels voor te gebruiken, omdat dan de kwaliteit van de beste delen van de plant verloren gaat vanwege de zaadvorming. De aartjes onderin de plant hebben dezelfde erfelijke eigenschappen als de aartjes in de toppen, dus kunnen we net zo goed die delen van de plant gebruiken die toch niet te roken zijn.Voor de eigenlijke bestuiving hebben we alleen een dus penseeltje en een dosis precisie nodig. Op een zonnige en windstille morgen gaan we aan het werk. We nemen met het penseeltje een beetje stuifmeel op uit het potje en strijken dit voorzichtig over de stampertjes van de vrouwelijke bloempjes. De bestuiving is hiermee volbracht. Pas op dat je niet teveel stuifmeel gebruikt en ook niet morst, anders vindt er ongewenst bestuiving plaats op andere delen van de plant. Hang aan de tak die we bestoven hebben een labeltje met de eigenschappen van de mannelijke plant. Op deze manier kunnen we verschillende rassen bestuiven op een en dezelfde vrouwelijke plant. Kies voor elke mannelijke plant echter wel een andere tak op de vrouwelijke plant en vergeet de labeltjes niet.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 14:42
Verwijderd
Ik hoef zowiezo niks te bevruchten, Ik woon (mijn kamer ) is op de 2e verdieping en daar staat de mannelijke plant. Het vrouwtje staat buiten (begane grond) achter in de tuin. Dus bevruchten zal die denk ik niet doen.

Maar maakt een mannelijke plant ook thc aan?
als dat zo is kan ik wel de hele plant in een cake gooien
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 16:01
Griller
Griller is offline
Citaat:
SecreT-JunkY schreef op 15-05-2003 @ 15:42:
Ik hoef zowiezo niks te bevruchten, Ik woon (mijn kamer ) is op de 2e verdieping en daar staat de mannelijke plant. Het vrouwtje staat buiten (begane grond) achter in de tuin. Dus bevruchten zal die denk ik niet doen.

Maar maakt een mannelijke plant ook thc aan?
als dat zo is kan ik wel de hele plant in een cake gooien
ja maar wel maar heel weinig..
Oud 15-05-2003, 18:21
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Griller schreef op 15-05-2003 @ 17:01:
ja maar wel maar heel weinig..
Maar, is het genoeg voor een cake?

btw ik zou de hele plant gewoon in 1 keer koken met water en boter en dan gewoon wiet-boter maken. (leuk voor op school )
Oud 19-05-2003, 08:34
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Drexz schreef op 15-05-2003 @ 19:21:

btw ik zou de hele plant gewoon in 1 keer koken met water en boter en dan gewoon wiet-boter maken. (leuk voor op school )
Je kan er natuurlijk henneptouw van maken, of een kunstwerk van gedroogde bladeren
Oud 19-05-2003, 18:45
Griller
Griller is offline
Citaat:
Drexz schreef op 15-05-2003 @ 19:21:

denk ut wel....
Oud 20-05-2003, 11:13
Ireentje
Ireentje is offline
hahaha niemand die het merkt wietboter
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 13:57
Verwijderd
hmm... die plant die groeit nog steeds... Nog steeds geen id wat ik ermee ga doen... Maar dood maken, nee, hij is zo mooi
Misschien voor de school planten ofzo
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 17:56
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Leuke kamerplant, toch?
Oud 24-05-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Sylvain Altherian schreef op 22-05-2003 @ 18:56:
Leuke kamerplant, toch?
ja
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 17:34
Egidius
Egidius is offline
pffff, wat je hiermee kan doen is simpel: niet oproken, niet in een cake gooien, geen hash van maken (er zit zeker 100 keer minder thc in de mannelijke plant dan in de vrouwelijke plant en ik geloof ook heel wat meer schadelijke stoffen, dus wil je een beetje effect krijgen moet je heel die plant oproken, succes!! ). Enkel kantem em met de vrouwelijke kruisen, maar dan moet je dat ong. 5 jaar (indien je buitenkweekt en dat is 't geval lees ik ) achter elkaar doen wil je een goeie (als je geluk hebt) nog niet eerder gemaakte kruising hebben. En de afstand tussen 't mannetje en je vrouwtje maakt niet uit, bij een maat van mij: hij had er thuis 8 staan: 4 binnen, 4 in de tuin, maar verder op in de straat wonen een stel jongetjes en die hadden ook wat zaadjes geplant, maar daar zaten natuurlijk een stel mannetjes tussen, zij hebben die gewoon bij zo'n (bijna niet te zien) stroomhokje gezet en hebben ze af en toe verzorgd, maar die lijers zijn newbs dus die vrouwtjes die ze hadden waren allang bestuifd, op een gegeven moment kwam ik er achter dat 2 van zijn buitenplanten ook al bestuift waren. en dat terwijl dat stroomhokje zeker 100 m van zijn tuin afstond, dus je hoeft maar een raam open te zetten en de kans op bestuiving is er al (bij een bepaalde stand van de wind ed). Ik zou zeggen pas op, en indien hij al bestuifd is zou ik goed na gaan denken wat je wilt, een goeie kruising vereist veel tijd.

Veel succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten