Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2003, 20:46
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
jhellow, dit stukje staat al in iemand anders zijn topic,maar ik dacht,maak er even een eigen topic van,omdat het iets anders was dan de specifieke vraag van de topicstarter.

denk je dat deze situatie ook iets van seksueel misbruik weg heeft?:
Als klein meisje worden aangeraakt op intieme plaatsen,op intieme manieren, door een babysitter ofzo van 19/20 jaar oud. Als jong klein meisje besef je niet wat die grote jongen allemaal doet dus je laat het dan ook maar doen.
Maar geen sprake van verkrachting,als je spreekt over echt binnengaan,of het meisje dingen bij hem te laten doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2003, 20:50
Nona
Nona is offline
Ja, ik denk dat er sprake is van misbruik. Dat meisje gaat dat zich later namelijk wel realiseren en er last van krijgen.
Oud 03-05-2003, 20:52
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ik zal het anders maar even zeggen; dat meisje ben ik.
Ik heb geen trauma's ofzo, en het hindert mijn seksleven ook totaal niet ofzo...
Maar ik weet zelf niet goed wat er van te denken, een tijd geleden begon ik het mij te herinneren...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 20:55
Fantôme
Fantôme is offline
ik heb reeds geantwoord in de andere topic toen je de vraag stelde....
als je wilt zet ik hem hier nog een keer neer.
Oud 03-05-2003, 20:55
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
... schreef op 03-05-2003 @ 21:55:
ik heb reeds geantwoord in de andere topic toen je de vraag stelde....
als je wilt zet ik hem hier nog een keer neer.
ok
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 21:20
Fantôme
Fantôme is offline
hier komt ie dan;

ja, ik denk zeker dat deze situatie iets van seksueel misbruik weg heeft. die jongen hoort op haar te passen en voor haar te zorgen, verder niks. Dat meisje weet niet wat er gaande is, maar die jongen weet dat maar al te goed. En juist omdat ze het niet weet en er niks tegen doet (of kan doen) vind ik het misbruik.

-xxx- wendy
Oud 03-05-2003, 21:23
kleinedraak
Ik weet ook niet of dit onder misbruik valt. Zelf is mij dit ook overkomen zown 4jaar geleden. Toen liet ik het toe want het leek allemaal zo onschuldig. Maar nu besef ik pas wat ik die jongen heb laten doen, en nu denk ik dus dat alle jongens zo zijn. Dit beinvloed nu wel de kijk op jongens en sinds ik dat echt ben gaan beseffen heb ik ook al met niemand meer gezoend(want hierbij heb ik me door meerdere jongens laten gebruiken *shit*)Ik kan er met niemand over praten omdat ik het gevoel heb dat ik het zelf schuld ben. Ik heb het toen der tijd wel toegelaten jah....maar toen was ik pas 12 en toen besefte ik dat nog niet allemaal........maar nu achteraf is het te laat om er met iemand over te praten................ze snappen het toch niej!
zijn er meisjes die hier met mij overpraten(als ze het zelf hebben meegemaakt?????????)
Groetjes en sterkte ieder1. Kusje van esther
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 21:55
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 03-05-2003 @ 22:23:
Ik weet ook niet of dit onder misbruik valt. Zelf is mij dit ook overkomen zown 4jaar geleden. Toen liet ik het toe want het leek allemaal zo onschuldig. Maar nu besef ik pas wat ik die jongen heb laten doen, en nu denk ik dus dat alle jongens zo zijn. Dit beinvloed nu wel de kijk op jongens en sinds ik dat echt ben gaan beseffen heb ik ook al met niemand meer gezoend(want hierbij heb ik me door meerdere jongens laten gebruiken *shit*)Ik kan er met niemand over praten omdat ik het gevoel heb dat ik het zelf schuld ben. Ik heb het toen der tijd wel toegelaten jah....maar toen was ik pas 12 en toen besefte ik dat nog niet allemaal........maar nu achteraf is het te laat om er met iemand over te praten................ze snappen het toch niej!
zijn er meisjes die hier met mij overpraten(als ze het zelf hebben meegemaakt?????????)
bij mij ligt het anders, ik was niet veel ouder dan 4 à 5 jaar...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 01:35
Steleto
Steleto is offline
de seksuele ontwikkeling van een kind behoort te gaan op een rustige manier, in het tempo van het kind. Een oppas die dit tempo doorbreekt door het kind dingen te laten doen/zien die niet bij die leeftijd passen, zit fout.
Daarnaast is het zo dat als iets voor jóu niet goed voelt, het niet goed IS. Jouw grenzen zijn de maatstaf, en als hij daaroverheen is gegaan, hoe weinig of veel ook, heeft hij iets verkeerds gedaan.

Misschien voelt het nu nog "neutraal" omdat je de gevoelens erbij nog niet aankunt, misschien zitten er voor jou geen hele heftige gevoelens aan vast (of misschien voel je ze al wel maar wil je dat nog niet toelaten ofzo)
Wat je ook voelt, neem het serieus, want "feitelijk" klopt dit niet, dus de kans is groot dat je er gevoelsmatig nog moeite mee krijgt.

Je schrijft dat je het je pas een tijdje geleden weer begon te herinneren. Dit wijst erop dat je het vóór die tijd niet aankon om het te weten, dat je nog te klein was om de gevoelens die erbij horen te voelen. Waarschijnlijk zul je de komende tijd steeds meer gaan voelen welke emoties het bij je oproept en zul je misschien ook de gevoelgen van dit misbruik gaan merken. Dit klinkt vervelend, maar door het te voelen, lossen de emoties langzaam op en kun je leven zonder dat je een bepaald deel van je verleden achter een gesloten deur moet houden (al dan niet onbewust) Dit voelt veel vrijer en "echter".

Neem jezelf en je gevoel serieus en doe er wat mee als dat voor jou goed voelt. Schrijf erover, praat erover, teken erover of denk er voorlopig alleen maar over en dóe nog even niks.
Maar wat je ook doet, hou in gedachten dat HIJ degene is geweest die jouw grenzen heeft overschreden...

Succes ermee meis...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 08:27
Margriet
Margriet is offline
Citaat:
Eh meis, ik ken je gevoel...Maar onthou, het is nooit maar dan ook nooit jouw schuld...Als jij het niet fijn vond, is het fout..Maar dat zei steleto ook al...Eht waar, jij hebt niks misdaan!!!Als je wilt praten, trustfire@hotmail.com..
Sterkte allemaal!!!Het komt goed, maar stop nooit je gevoel weg, dan komt het er harder uit!!!
Knuffel
Margriet
Oud 04-05-2003, 12:14
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Steleto schreef op 04-05-2003 @ 02:35:
de seksuele ontwikkeling van een kind behoort te gaan op een rustige manier, in het tempo van het kind. Een oppas die dit tempo doorbreekt door het kind dingen te laten doen/zien die niet bij die leeftijd passen, zit fout.
Daarnaast is het zo dat als iets voor jóu niet goed voelt, het niet goed IS. Jouw grenzen zijn de maatstaf, en als hij daaroverheen is gegaan, hoe weinig of veel ook, heeft hij iets verkeerds gedaan.

Misschien voelt het nu nog "neutraal" omdat je de gevoelens erbij nog niet aankunt, misschien zitten er voor jou geen hele heftige gevoelens aan vast (of misschien voel je ze al wel maar wil je dat nog niet toelaten ofzo)
Wat je ook voelt, neem het serieus, want "feitelijk" klopt dit niet, dus de kans is groot dat je er gevoelsmatig nog moeite mee krijgt.

Je schrijft dat je het je pas een tijdje geleden weer begon te herinneren. Dit wijst erop dat je het vóór die tijd niet aankon om het te weten, dat je nog te klein was om de gevoelens die erbij horen te voelen. Waarschijnlijk zul je de komende tijd steeds meer gaan voelen welke emoties het bij je oproept en zul je misschien ook de gevoelgen van dit misbruik gaan merken. Dit klinkt vervelend, maar door het te voelen, lossen de emoties langzaam op en kun je leven zonder dat je een bepaald deel van je verleden achter een gesloten deur moet houden (al dan niet onbewust) Dit voelt veel vrijer en "echter".

Neem jezelf en je gevoel serieus en doe er wat mee als dat voor jou goed voelt. Schrijf erover, praat erover, teken erover of denk er voorlopig alleen maar over en dóe nog even niks.
Maar wat je ook doet, hou in gedachten dat HIJ degene is geweest die jouw grenzen heeft overschreden...

Succes ermee meis...
is het dan erger dan ik zelf aanvoel?
Ik moest niets doen ofzo,maar hij deed dingen bij mij...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 13:14
Verwijderd
hm, als je er nu last van krijgt, dringt het nu pas tot je door denk ik... misscihen moet je er eens met iemand over praten??
btw, is die oppas een goede bekende van je?? en zie je hem nog wel eens??
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:57
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 04-05-2003 @ 14:14:
hm, als je er nu last van krijgt, dringt het nu pas tot je door denk ik... misscihen moet je er eens met iemand over praten??
btw, is die oppas een goede bekende van je?? en zie je hem nog wel eens??
nee,ik weet alleen nog hoe hij noemde (omdat hij hetzelfde noemt als mijn broer) en dat hij al vrij oud was (in mijn opzicht als klein meisje dan)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 17:35
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
ik zal het anders even specifiek uitleggen.

Ik herinner mij een beeld van de babysitter, die euh (crap,dit is moeilijk) dus likte en kusjes gaf daareuh tussen mijn benen. (ik ben niet zo preuts ofzo, mijn seksleven is goed en ik heb er nog nooit hinder van gehad, maar in deze situatie is het moeilijk om zomaar te vertellen)

Nu,misschien wou die gewoon wat oefenen,omdat ie een nieuwe vriendin had ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 17:48
Verwijderd
klotesituatie zeg! praat er tog met iemand over.. dat lijkt mij echt het allerbeste!!
succes!!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 17:48
ABrules
ABrules is offline
ja... het is seksueel misbruik met een minder jarige... dat jij het toeliet is juist de reden dat het zo zwaar weegt... als jong kind vertrouw jij op de oudere die in jou jonge ogen nog de macht en wijsheid heeft... dat is de reden dat je het toe liet... of je het wil of niet... dat maakt niet uit het is ALTIJD de fout van de oudere...
en welke reden die er ook voor had ... het is gewoon heel fout...

en ga alsjeblieft niet proberen te begrijpen waarom die gasten het deden, want dan ga je jezelf nog de schuld geven terwijl dat natuurlijk helemaal niet kan...
Oud 05-05-2003, 18:42
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 05-05-2003 @ 18:48:
klotesituatie zeg! praat er tog met iemand over.. dat lijkt mij echt het allerbeste!!
succes!!
De enige persoon waartegen ik het misschien wel wil vertellen,is niet zo'n goede prater...
Heeft het dan wel nut dat ik hem dat vertel...?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:53
ABrules
ABrules is offline
slechte praters zijn vaak goede luisteraars...
Oud 05-05-2003, 18:55
Verwijderd
Ik denk wel dat je wat hij heeft gedaan onder seksueel misbruik kunt rekenen, want dat heeft verder niets te maken met eventuele gevolgen die je er wel of niet aan zou ondervinden, verder brengt Steleto het goed onder woorden.

Het zou kunnen dat je er nu alsnog last van krijgt, maar dat hoeft natuurlijk niet persé. Als jij er verder geen nare gevoelens of problemen aan ondervaart zou ik het ook geen probleem gaan maken oid. Je gevoel zal je vanzelf wel zeggen hoe je er tegenover staat zeg maar, daar hoef je niet achteraan te gaan rennen denk ik.

Als jij behoefte hebt er met iemand over te praten moet je dat doen, maar als je die behoefte niet persé hebt hoef je er natuurlijk ook niet persé over te praten. Ik denk dat het wel nut heeft het tegen diegene te zeggen ookal is hij/zij geen goede prater, want als jij er behoefte aan hebt blijft het anders ook maar knagen. Misschien heb je er niks aan of komt er niks uit, maar dan ben je het tenminste kwijt.. Iets te verliezen heb je ook niet toch?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 21:11
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
ik heb het verteld ... en hij zei idd niet veel,maar wel genoeg.en ik wist en merkte dat hij erom gaf,en het gevoel dat hij er is voor mij is echt zalig.

Nu ik het verteld heb voel ik me ook veel beter (hoop dat dat zo blijft)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 21:39
Gothic
Gothic is offline
Ik heb ook zoiets dergelijks meegemaakt. Ik was iets ouder, de precieze leeftijd kan ik me niet herinneren. Het ging totaal anders...

Ik herinnerde het pas in de brugklas. Toen deed het me niets. Toen ik het vertelde voor het eerst, begon ik al meer te voelen. Toen ik voor het eerst het echt vertelde, over msn, moest ik ontzettend huilen, ik was helemaal overstuur. Toen ik voor het eerst seksueel contact had met een jongen, en dan ging het alleen maar om aanraking over kleding heen heb ik gigantisch staan trillen, maar ik liet het toe, omdat ik wist dat ik er toch aan moest wennen. Nog steeds vind ik het moeilijk bloot te zijn, maar bij vriend is het al makkelijker. Maar daar zijn nu 9 maanden overheen...
Dat je nu niets voelt, of weinig zegt niets, echt niet...
Oud 05-05-2003, 21:47
Juliah
Juliah is offline
Ik herken dingen die hier staan, wat er precies bij mij is gebeurd weet ik niet oid...maar goed. Ik heb nu verder even geen zin ed om er verder op in te gaan...
Oud 06-05-2003, 19:59
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Juliah schreef op 05-05-2003 @ 22:47:
Ik herken dingen die hier staan, wat er precies bij mij is gebeurd weet ik niet oid...maar goed. Ik heb nu verder even geen zin ed om er verder op in te gaan...
praat erover met iemand? doet meer dan je denkt
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:00
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-05-2003 @ 22:39:
Ik heb ook zoiets dergelijks meegemaakt. Ik was iets ouder, de precieze leeftijd kan ik me niet herinneren. Het ging totaal anders...

Ik herinnerde het pas in de brugklas. Toen deed het me niets. Toen ik het vertelde voor het eerst, begon ik al meer te voelen. Toen ik voor het eerst het echt vertelde, over msn, moest ik ontzettend huilen, ik was helemaal overstuur. Toen ik voor het eerst seksueel contact had met een jongen, en dan ging het alleen maar om aanraking over kleding heen heb ik gigantisch staan trillen, maar ik liet het toe, omdat ik wist dat ik er toch aan moest wennen. Nog steeds vind ik het moeilijk bloot te zijn, maar bij vriend is het al makkelijker. Maar daar zijn nu 9 maanden overheen...
Dat je nu niets voelt, of weinig zegt niets, echt niet...
wat bedoel je met de laatste zin?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:04
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 06-05-2003 @ 20:59:
praat erover met iemand? doet meer dan je denkt
Als ik het hoe en wat wist, zou ik het misschien nog wel doen. Maar praten helpt ook niet echt bij mij...echt praten kan ik niet, ook omdat ik sommige dingen amper weet ed...ik wil er ook liever niet over praten.

Ik denk dat Gothic bedoeld dat je dingen weg gestopt kunt hebben, dat dat je nu niets of weinig voelt weinig zeg, dat het je dus best wat kan doen, maar dat je dat nu (nog) niet merkt ed.
Oud 06-05-2003, 20:10
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Juliah schreef op 06-05-2003 @ 21:04:
Als ik het hoe en wat wist, zou ik het misschien nog wel doen. Maar praten helpt ook niet echt bij mij...echt praten kan ik niet, ook omdat ik sommige dingen amper weet ed...ik wil er ook liever niet over praten.

Ik denk dat Gothic bedoeld dat je dingen weg gestopt kunt hebben, dat dat je nu niets of weinig voelt weinig zeg, dat het je dus best wat kan doen, maar dat je dat nu (nog) niet merkt ed.
als je wil voeg ik je toe op msn, praten erover via msn is makkelijker...?
is maar een voorstel,hoeft zeker niet
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:11
BlackMystery
BlackMystery is offline
jouw heb ik nu voor een lange tijd zitten zoeken
zie je niet meer op msn?
en het lukt me ook niet meer om je een mailtje te sture
ken je me eigenlijk nog wel?
xxx

btw sorry voor offtopic
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:13
BlackMystery
BlackMystery is offline
ik noem het misbruik
of je nu binnegaat of niet
zo'n dingen doe je nu eenmaal niet
zeker niet bij zo jong iemand
en je hebt nu eenmaal geluk gehad dat je er geen trauma's hebt aan overgehouden
maar anderen zouden dit wel hebben
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:14
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
BlackMystery schreef op 06-05-2003 @ 21:11:
jouw heb ik nu voor een lange tijd zitten zoeken
zie je niet meer op msn?
en het lukt me ook niet meer om je een mailtje te sture
ken je me eigenlijk nog wel?
xxx

btw sorry voor offtopic
is dit voor mij bedoeld?
zoja; ik zou niet weten wie je bent...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:16
silketje
silketje is offline
dit is aanranding ook al was je zo klein dus is het zeker sexueel misbruik .

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

heb ook iets dergelijk mee gemaakt als je wilt praten mijn e-mailadre staat bij mijn info.
veel sterkte ermee
Oud 06-05-2003, 20:17
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 06-05-2003 @ 21:14:
is dit voor mij bedoeld?
zoja; ik zou niet weten wie je bent...
kan zijn dat ik me vergis
er zat hier vroeger een ingrid stoop ofzo op dit forum
onder de naam fruitvliegje
maar ben contact met haar verloren
dacht dat jij haar was
sorry voor het ongemak
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:19
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
BlackMystery schreef op 06-05-2003 @ 21:17:
kan zijn dat ik me vergis
er zat hier vroeger een ingrid stoop ofzo op dit forum
onder de naam fruitvliegje
maar ben contact met haar verloren
dacht dat jij haar was
sorry voor het ongemak
mm vreemd, want ik ben hier toch al een paar jaartjes onder fruitvliegje geregistreerd... Maar ik heet niet Ingrid
Misschien was het vuurvliegje ofzo? er zijn zoveel soorten vliegjes
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:21
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 06-05-2003 @ 21:10:
als je wil voeg ik je toe op msn, praten erover via msn is makkelijker...?
is maar een voorstel,hoeft zeker niet
'k heb (nog) geen msn. Pm'en kan wel, als je wilt.

Ik heb ook wel mensen met wie ik er over zou kunnen praten (Gothic en m'n vriend bv), maar ik doe het zelden tot niet...'k voel me d'r ongemakkelijk bij en ik ga me er niet beter door voelen (vaak alleen maar rotter).
Oud 06-05-2003, 20:22
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 06-05-2003 @ 21:19:
mm vreemd, want ik ben hier toch al een paar jaartjes onder fruitvliegje geregistreerd... Maar ik heet niet Ingrid
Misschien was het vuurvliegje ofzo? er zijn zoveel soorten vliegjes
sorry ga je topic nu maar met rust laten
al genoeg oftopic gezeur van me
toch bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten