Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2003, 12:40
DeadNation
DeadNation is offline

Ok ik probeer te begrijpen wat mensen aan die "gemaakte" artiesten vinden. Is t niet verwerpelijk dat "artiesten" gemaakt worden tot iets wat ze absoluut niet zijn? Kun je stellen dat mensen die zo oppervlakkig met muziek omgaan(aka de mensen die dit soort muziek luisteren) geen echte muziekliefhebbers zijn, zoals ze wel claimen te zijn? Waarom denk je dat artiesten zonder inhoud beter scoren dan diegene met? Is muziek niet meer dan een leuk liedje? Discuss Discuss.....Zeg hoe belangrijk muziek voor je is en geef je mening over dit soort artiesten en de mensen die dit gaaf vinden?
Oud 08-05-2003, 12:51
Escapism
Escapism is offline
ik denk dat de meeste mensen die naar top 40 luisteren niet egt muziekfan zijn maar het gwoon leuk vinden om wat te horen...
de meer serieuze muziekfan zoekt naar inhoud in de muziek en vind dat niet bij top 40 dingen...

om een evrgelijking te trekken: de meeste mensen houden niet van literatuur lezen maar wel dingen als keukenromannetjes en balden als panorama enz.

zoiets is t denk ik

en nu generaliseer ik een btje ja
Oud 08-05-2003, 12:52
Footprint
Footprint is offline
misschien zijn die zogenaamde oppervlakkige muziek liefhebbers misschien wel echte muziek liefhebbers en gaat hun het niet om de gemaakte image eromheen maar louter alleen om de muziek
terwijl de "echte" muziek liefhebbers er niets van moeten hebben omdat het zo gemaakt is, een kans om het beter te luisteren geven ze die muziek vaak niet

verder is muziek redelijk belangrijk voor me, kan me leven niet zonder voorstellen. maar het gaat me alleen om de muziek.
als de zangeres toevallig een modepopje is dat omgetoverd is tot een ultra true metal/punk chick is maakt het me vrij weinig uit
of als de zanger een strakke lere broek aan heeft wgaf als ie maar een leuk geluid produceerd.
tuurlijk hebben de artiesten wel een deel bij de muziek maar absoluut niet het hoofd deel.
dus muziek = geluid en artiest = beeld er bij tgaat mij om het geluid
Oud 08-05-2003, 13:07
Verwijderd
Mensen die minder 'gemaakte' muziek luisteren zien muziek meer als kuntsvorm. En terecht. Muziek KAN tenslotte een heel erg sterke uitdrukking van gevoelens zijn! En dat idee krijg ik nou nooit bij top 40 muziek......mmm.

Laatst gewijzigd op 08-05-2003 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:07
Verwijderd
beeld & geluid is beiden belangrijk, het imago van een band spreekt me ook aan of niet. natuurlijk is geluid belangrijker. nu ja natuurlijk, je hebt van die mensen voor mij iig wel. en inderdaad zonder muziek zou het kut zijn, muziek is geweldig!!
maar ok hoezo begrijp je niet wat iemand aan gemaakt artiesten vind? zoals je zelf zegt zijn dat meestal mensne die gewoon wat opzetten en bij het gemiddelde top 40 nr al blij zijn. die hebben schijt aan hoe of wat als het maar lekker klinkt, lekker toegankelijk. en daar is opzich niks mis mee. ikzelf luister nooit radio kvind daar gewoon niks an. en je kan niet stellen dat die mensen geen muziekliefhebbers zijn, anders zetten ze de radio wel uit. niet iedereen is in dezelfde mate met muziek bezig! waarom die bands beter scoren is omdat het (imho) mainstream rommel is! het is makkelijk te horen, het is toegangkelijk er is goed aan te komen, de meeste kennen het. het word constant gedraaid op de radio.tv etc het is gewoon fucking bekend! die mensen die zomaar wat willen horen of niet echt een voorkeur hebben die stranden daar, die luisteren dat dus. die gaan niet verder zoeken etc. en dat is verdomme hun goed recht
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 13:13
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Footprint schreef op 08-05-2003 @ 13:52:
misschien zijn die zogenaamde oppervlakkige muziek liefhebbers misschien wel echte muziek liefhebbers en gaat hun het niet om de gemaakte image eromheen maar louter alleen om de muziek
terwijl de "echte" muziek liefhebbers er niets van moeten hebben omdat het zo gemaakt is, een kans om het beter te luisteren geven ze die muziek vaak niet

verder is muziek redelijk belangrijk voor me, kan me leven niet zonder voorstellen. maar het gaat me alleen om de muziek.
als de zangeres toevallig een modepopje is dat omgetoverd is tot een ultra true metal/punk chick is maakt het me vrij weinig uit
of als de zanger een strakke lere broek aan heeft wgaf als ie maar een leuk geluid produceerd.
tuurlijk hebben de artiesten wel een deel bij de muziek maar absoluut niet het hoofd deel.
dus muziek = geluid en artiest = beeld er bij tgaat mij om het geluid
I agree
Oud 08-05-2003, 13:23
DeadNation
DeadNation is offline
Jaja tuurlijk. Ik deponeer alleen maar wat stellingen en vragen.
Oud 08-05-2003, 13:40
Korsakoff
Korsakoff is offline
bijna alles wat je tegenwoordig luistert in de top 40 is gemaakt. dit komt gewoon omdat veel mensen. (lees net puberende meisjes) die muziek helemaal geweldig vinden.als je Avril L. niet goed vind hoor je niet bij de groep en wordt je gepest. (gebeurt niet altijd) de muziekindustrie speelt hier slim op in door zowat elke maand een nieuwe kloon uit te brengen. het imago word iets veranderd en weer een nieuwe superster (of t wordt een flop) creative invloed van de ster? max 1% (de stem) de grote platenmaatschappijen verdienen hier bakken geld mee en denken gelijk weer een goede daad te hebben gedaan (weer iemand uit de goot geholpen) -->de "artiest" krijgt een flink ego en stort na een tijd in. (kijk naar Mariah C. )

underground muziek heeft hier gelukkig geen last van. die mensen brengen uit wat ze zelf geschreven hebben en waar ze voor 100% achterstaan. Undergroundmuziek gaat ook een heel stuk dieper dan die oppervlakkige hitjes. luister maar is naar een undergroud nummer (maakt niet uit welke muzieksoort), waar je bij britney S. na 1x luisteren het hele nummer kent (en ook niet meer hoeft te horen) blijf je bij undergroud vaak nieuwe dingen ontdekken in een nummer. (heb je ook zoiets van: waarom was mij dat niet opgevallen) dit kan iets simpels zijn zoals een viool op de achtergrond maar ook een complete tekst.

ok dit stukkie is iets langer dan bedoeld, maar je berijpt teminste wel wat ik bedoel. toch?
Oud 08-05-2003, 13:49
86dagreed
86dagreed is offline
het trieste is dat het ook inherent is aan de maatschappij.

Kijk eens om je heen. Alles gaat snel snel snel snel, en weinig tijd om ergens bij stil te staan. Dus ook niet bij muziek. Wat doen de mensen? Die maken herkenbare deuntjes die er meteen inknallen, dat verkoopt, en daar gaat het ze om. Of het kwaliteit of enige mate van originaliteit heeft maakt de meeste producers geen fuck uit. Heel jammer.

En dat ze dan ook van allerlei mensen (zoals Avril) naar voren gaan brengen om in een trend in te spelen is helemaal zielig. Nee, in de 'top 40 scene' is er weinig echts aan muziek, maar wordt het bepaald. Dan ben je als artiest ook niets, ik vind het nog lager dan moord.

Waar ik me aan irriteer is ook dat mensen 4x in het jaar een skihut cdtje kopen met een paar hits. Waar zijn fucking de lange gesprekken en de passie voor muziek gebleven? Zijn wij de laatste der mohikanen? De huidige jeugd vind het tegenwoordig goed om een nummer te downloaden en dan vinden ze het wel goed. 'waarom naar een concert gaan' is tegenwoordig een vraag die je moet beargumenteren! Dat is toch niet te geloven?!

verder:
wat vind ik van muziek, ik heb het al eens gepost, maar vooruit:

Waarom luister ik muziek? Omdat muziek een hogere vorm van communicatie is, het is een extreme vorm van kunst, die me aanspreekt, me aangrijpt me meeneemt en niet meer loslaat. het Pakt je frustratie, en leidt je de weg door een donker labyrinth vol vragen en antwoorden wat bestaan heet, het geeft geen directe antwoorden, maar zet je aan het denken, het begeleidt je, en laat je nooit meer los, als je dat wilt.

Situaties die je beleefd, komen vaak weer te boven als je de muziek hoort, en hoe vaak je het nummer hoort, je blijft het herinneren. Muziek heeft een kracht, een enorme kracht, het drijft je waar je maar heen wil, jij stuurt, hij gaat mee. En is dat niet het mooie, macht over jezelf hebben door middel van muziek (gedeeltelijk dan).

Elke onmacht, elk spoortje frustratie, elk klein puntje pijn, elke minuut dat je je verrot voelt, het heeft een medicijn, en dat medicijn heet muziek. Het zal niet altijd helpen, maar het probeert altijd, en je laat het zelf toe, hoe ver hij mag komen.

Daarom luister ik muziek.
Oud 08-05-2003, 13:58
antigone
antigone is offline
Citaat:
Escapism schreef op 08-05-2003 @ 13:51:
ik denk dat de meeste mensen die naar top 40 luisteren niet egt muziekfan zijn maar het gwoon leuk vinden om wat te horen...
de meer serieuze muziekfan zoekt naar inhoud in de muziek en vind dat niet bij top 40 dingen...
*agree*

en ik vind het zo fijn dat radiohead een band is die zowel commercieel als kritisch succes heeft, en zich niet laat "maken".
Oud 08-05-2003, 14:16
SickOfItAll
SickOfItAll is offline
86dagreed heeft t allemaal al gezegd!
Oud 08-05-2003, 15:14
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef op 08-05-2003 @ 14:49:

ik sluit me hier volledig bij aan
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 15:29
DeadNation
DeadNation is offline
86dagreed zet een heel mooi stukje neer waar ik me compleet bij aansluit. De meneer die iets zei over radiohead heeft eigenlijk ook gelijk. Er zijn uitzonderingen, maar kanttekening daarbij is wel dat echt "vreemde"(wat extremer voor de top40 luisteraar) toch zelden tot nooit een kans krijgt bij de mainstream. Dat dan weer wel. Het moet dus wel aan een bepaald iets voldoen zodat t ten eerste marketable is en ten tweede vooral niet al te afwijkend moet zijn. Althans zo denk ik erover.
Oud 08-05-2003, 15:46
Verwijderd
Juist een deel van de mensen die zeggen dat ze echte muziekfans zijn kijken naar het imago van artiesten. Avril? Gemaakt, valt per definitie af. Maar die stoere underground band is helemaal toppie, ook al maken ze standaard ruk muziek. Ik snap de titel niet echt in het verband met je onderbouwing. Dat gaat alleen over de zgn. oppervlakkige-muziekluisteraars. Maar je brengt weinig in tegen de muziekindustrie zelf. Het zijn de mensen die de cd's kopen die Britney groot maken, niet de muziekindustrie.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 16:01
NERD
NERD is offline
Citaat:
snees schreef op 08-05-2003 @ 16:46:
Juist een deel van de mensen die zeggen dat ze echte muziekfans zijn kijken naar het imago van artiesten. Avril? Gemaakt, valt per definitie af. Maar die stoere underground band is helemaal toppie, ook al maken ze standaard ruk muziek. Ik snap de titel niet echt in het verband met je onderbouwing. Dat gaat alleen over de zgn. oppervlakkige-muziekluisteraars. Maar je brengt weinig in tegen de muziekindustrie zelf. Het zijn de mensen die de cd's kopen die Britney groot maken, niet de muziekindustrie.
En hier ben ik het nu helemaal mee eens . Ik kan me enorm ergeren aan al die prietpraat (leuk woord trouwens ) dat alleen de grote platenmaatschappijen de kwade genius zijn als het op "gemaakte" muziek aankomt. Het is zoals zo vaak gewoon een wisselwerking: platenmaatschappijen proberen de massa te beinvloeden, soms slagen ze hier goed in en soms helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 16:03
DeadNation
DeadNation is offline
Als je goed oplet zie je dat ik dat helemaal niet beweer. Sterker nog ik beargumenteer niets, want ik stel niets. Ik wil gewoon weten wat iedereen ervan vind.
Oud 08-05-2003, 16:05
PieterB
PieterB is offline
nofx - dinosaurs will die

Kick back watch it crumble
See the drowning, watch the fall
I feel just terrible about it
That's sarcasm, let it burn

I'm gonna make a toast when it falls apart
I'm gonna raise my glass above my heart
Then someone shouts "That's what they get!"

For all the years of hit and run
For all the piss broke bands on VH1
Where did all, their money go?
Don't we all know

Parasitic music industry
As it destroys itself
We'll show them how it's supposed to be

Music written from devotion
Not ambition, not for fame
Zero people are exploited
There are no tricks, up our sleeve

Gonna fight against the mass appeal
We're gonna kill the 7 record deal
Make records that have more than one good song
The dinosaurs will slowly die
And I do believe no one will cry
I'm just fucking glad I'm gonna be
There to watch the fall

Prehistoric music industry
Three feet in la brea tar
Extinction never felt so good

If you think anyone would feel badly
You are sadly, mistaken
The time has come for evolution
Fuck collusion, kill the five

Whatever happened to the handshake?
Whatever happened to deals no-one would break?
What happened to integrity?
It's still there it always was
For playing music just because
A million reason why
All dinosaurs will die
All dinosaurs will die
All dinosaurs will die
Oud 08-05-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 08-05-2003 @ 17:03:
Als je goed oplet zie je dat ik dat helemaal niet beweer. Sterker nog ik beargumenteer niets, want ik stel niets. Ik wil gewoon weten wat iedereen ervan vind.
Ok, ik las wat tussen de regels door. Niet netjes. Maar ik probeer eens een andere kant van de discussie te belichten.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
killermachine85 schreef op 08-05-2003 @ 17:05:
Ha, wat een jammere linkse knakkers zijn NOFX. Ze herhalen slechts een (lege?) mening. Ik lees weinig argumenten. Je hoeft toch verdomme niet bij een major label te tekenen? Lees eerst de kleine letters, voordat je tekent.

Maar we hebben eindelijk een soort van discussie op gang op Muziek (een unicum!), dus probeer zelf ook eens wat in te brengen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 16:15
DeadNation
DeadNation is offline
Dat was t hele doel. Discussies zijn hard!

Anyways natuurlijk hoef je niet te tekenen bij majorlabels, maar als je een goede distributie wilt kan je haast niet om ze heen. Mocht je echt wereldwijd succes willen behalen zeg maar. En ze hebben natuurlijk veel te zeggen bij radio en tv stations. Daar betalen ze aan om hun clips te draaien. En zo controleren ze de markt natuurlijk.
Oud 08-05-2003, 16:19
NERD
NERD is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 08-05-2003 @ 17:03:
En ik stel alleen dat ik me erger aan eerdergenoemde prietpraat in het algemeen, waarmee ik dus niet stelde dat jij die prietpraat ook specifiek bezigde.

Maar waarschijnlijk bezit ik teveel postmoderne ironie om me druk te maken over voorgefabriceerde muziek (of zou het misschien lethargie kunnen zijn?). Als iemand graag naar Avril of desnoods Mariah Carey luistert moet dat gewoon kunnen, wie ben ik om me om zulke mensen druk te gaan maken? Ietwat gechargeerd zou je kunnen stellen dat een groot deel van de bevolking kijkt naar RTL4 en SBS6, nog nooit een bibliotheek van binnen gezien heeft en het fijn vind dat er voor ze wordt gedacht ipv dat ze zelf zouden nadenken. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat zulke mensen een andere opvatting over muziek hebben als 86dagreed en cs. Het gros van de bevolking wil gewoon vermaakt worden door muziek en meer niet. Een leuk deuntje dat gezongen wordt door iemand met een leuk koppie is alles wat die mensen nodig hebben. En het is dus ook niet meer dan logisch dat de platenmaatschappijen daar handig op inspelen...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 08-05-2003 @ 17:15:
Dat was t hele doel. Discussies zijn hard!

Anyways natuurlijk hoef je niet te tekenen bij majorlabels, maar als je een goede distributie wilt kan je haast niet om ze heen.
Nulpraat. Tegenwoordig stikt het van de 'DIY' labels, en allerlei distributiekanalen en mailorders.
Citaat:
Mocht je echt wereldwijd succes willen behalen zeg maar.

Ja, maar 'hardere muziek' is niet voor iedereen weggelegd.

Citaat:
En ze hebben natuurlijk veel te zeggen bij radio en tv stations. Daar betalen ze aan om hun clips te draaien. En zo controleren ze de markt natuurlijk.
Dat mag toch. Radio en tv hebben geld nodig om te draaien, en dat krijgen ze niet met underground bands.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 16:31
NERD
NERD is offline
Citaat:
snees schreef op 08-05-2003 @ 17:28:
[B]Nulpraat. Tegenwoordig stikt het van de 'DIY' labels, en allerlei distributiekanalen en mailorders.

Ja, maar 'hardere muziek' is niet voor iedereen weggelegd.

Dat mag toch. Radio en tv hebben geld nodig om te draaien, en dat krijgen ze niet met underground bands.
Snees jongen, je snapt er weer helemaal niks van. Les 1 in het rode boekje van de muziekfundamentalist: geld verdienen is van den duivel en dus ten strengste verboden
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 16:33
DeadNation
DeadNation is offline
Echte DIY heeft nog steeds geen geweldige distributie hoor. Goed genoeg voor mij omdat ik gewoon bij labels zelf bestel, maar in grote ketens zal je het niet zo snel vinden. En dan praat ik niet over Nofx plaatjes want Epitaph is zelf in principe een major tegenwoordig(grootste indielabel ter wereld).

Waar ik me ook aan stoor is t uitmelken van subculturen in de mainstream. Elke maand is er weer een nieuw smaakje.
Oud 08-05-2003, 16:34
DeadNation
DeadNation is offline
Natuurlijk mag je geld verdienen, maar zodra het geld voor de muziek gaat.....dat vind ik gewoon fout. Zo krijg je wanproducten als t maar verkoopt. Artiesten worden beoordeeld op t aantal "units" die ze van hun album verkopen.
Oud 08-05-2003, 16:49
Roxy
Roxy is offline
tja waar trends echt ontstaan weet ik ook niet maar tis gewoon zo dat een paar maanden geleden gothic super hip was ploep opeens zie je nightwish, after forever en within temptation op tv.. is dat zo fout?

De trend is er nou eenmaal dus dat tmf/mtv dinges daaraan wil meewerken is logisch, om de kijkcijfers. Dat de labels van die bands dr aan mee willen werken is ook logisch, om de naamsbekendheid en de cd verkoop. Het is toch niet fout van een band om daar aan mee te doen? Sommige van die bands zitten al jarenlang in het underground gedoe en goh die mogen van mij best een extra zakcentje en een groter publiek hebben.. Maar door de eerdere fans van die bands worden ze dan opeens afgeschilderd als geldwolven en dat vind ik gewoon niet bevooroordeeld.. Zolang een band zijn eigen muziek blijft maken is het in mijn ogen ook echte muziek ookal verdien je dan door een trend meer geld dan normaal.. Maar een Avril die gemaakt word om in een trend te komen vink idd een beetje jammer..

Maar ja muziek schijnt ook voor de tmf kijker een van de grootste uitgavenposten te zijn in de maand, en zij zijn de grootste doelgroep en natuurlijk maak je het meeste kans op een grote winst als je die enorme doelgroep aanspreekt... dus niet zo gek dat ze gebruik maken van die trends, maar dat zijn gewoon zakenmensen geen muziekliefhebbers...
Oud 08-05-2003, 16:56
Verwijderd
I don't give a shit.
Volgens mij voelen mensen als Avril, Britney, Christina en "J-Lo" zich er helemaal niet slecht bij om liedjes te zingen die ze niet zelf hebben geschreven, en kleren te dragen die ze zelf nooit zouden dragen.
De fans maakt dat ook niets uit.
De platenbazen kunnen rentenieren.
De consument betaalt iets meer voor cd's, maar krijgt daar wel 100-en interviews in hun tijschriften, concerten in Ahoy, veel airplay, etc. voor terug.
Via internet zullen onbekende bands ook altijd wel een kans krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:17
DeadNation
DeadNation is offline
Internet schminternet. Hoeveel van die download kids zullen geld in een envelopje doen/storten etc. voor die in eigen beheer uitgebrachte cd/7"/whatever van die onbekende band. Daar gaan bands tegenwoordig al op hun bek. Alles word direct geript en is vrij te krijgen op internet. Ok je krijgt bekendheid, maar de hoeveelheid mensen die daadwerkelijk die band support door die release te kopen is aan t slinken. Dat is gewoon een kutmentaliteit gecreeerd door majorlabels/distributeurs/detailhandel die outreagous prijzen hanteren voor cd's. Ik ga geen fuckin 20 euro neerleggen voor een cd iniedergeval. Zo word download gestimuleerd en is de stimulans om daadwerkelijk een kleinere band te supporten geheel verdwenen straks.....Dan maak je weinig kans nog als band tenzij je gepushed word door een bigass bedrijf dat achter je staat.
Oud 08-05-2003, 17:23
antigone
antigone is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 08-05-2003 @ 18:17:
Internet schminternet. Hoeveel van die download kids zullen geld in een envelopje doen/storten etc. voor die in eigen beheer uitgebrachte cd/7"/whatever van die onbekende band. Daar gaan bands tegenwoordig al op hun bek. Alles word direct geript en is vrij te krijgen op internet. Ok je krijgt bekendheid, maar de hoeveelheid mensen die daadwerkelijk die band support door die release te kopen is aan t slinken. Dat is gewoon een kutmentaliteit gecreeerd door majorlabels/distributeurs/detailhandel die outreagous prijzen hanteren voor cd's. Ik ga geen fuckin 20 euro neerleggen voor een cd iniedergeval. Zo word download gestimuleerd en is de stimulans om daadwerkelijk een kleinere band te supporten geheel verdwenen straks.....Dan maak je weinig kans nog als band tenzij je gepushed word door een bigass bedrijf dat achter je staat.
daarom koop ik als het even kan juist WEL cd's van "kleine bands", en laat ik de zogenaamde "grote bands" een lagere prioriteit krijgen.

en verder koop ik cd's dan nog als het koopjes zijn, mooi artwork heeft (ja, dan moet het natuurlijk ook een niet te overdreven slechte cd zijn ) of cd's van mn favoriete bands.

ik geloof niet dat internet de verkoop van cd's negatief beïnvloedt. dat doet het althans niet bij mij.
Oud 08-05-2003, 17:26
Verwijderd
Gast waar jij je allemaal niet druk om kan maken. Ik vind dat cdtje van avril best leuk om af en toe 'ns naar te luisteren, en haar hele achtergrond interesseert me echt geen hol. Ik luister er toch godverdomme niet naar om een lifestyle statement te maken. Het lijkt wel alsof bij alles wat jij [deadnation] doet je een diepere fundementele principiele laag heb.

Lighten up dude, and live life.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:44
NERD
NERD is offline
Citaat:
eXo schreef op 08-05-2003 @ 18:26:
Gast waar jij je allemaal niet druk om kan maken. Ik vind dat cdtje van avril best leuk om af en toe 'ns naar te luisteren, en haar hele achtergrond interesseert me echt geen hol. Ik luister er toch godverdomme niet naar om een lifestyle statement te maken. Het lijkt wel alsof bij alles wat jij [deadnation] doet je een diepere fundementele principiele laag heb.

Lighten up dude, and live life.
Oeh eXo, wat ben je postmodern
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 08-05-2003 @ 18:17:
Dat zeg ik! Zorg dan voor een goed alternatief distributienetwerk in plaats van te zitten kniezen over de nare kapitalistische schurken van de major labels! Ik tel gemiddeld €13,- neer voor mijn cd's, en dat vind ik geen probleem. En zie ook eens het probleem van downloaden voor major platenlabels: met 13 of 15 euro komen ze niet rond, dus moeten ze meer vragen. Kloar.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:47
DeadNation
DeadNation is offline
Ten eerste je weet niets van me en automatisch dus ook niet waar ik me druk om maak. Ik discussier graag en ja ik heb over veel zaken een uitgesproken mening. Zeker op dit gebied. Nogmaals ik stelde alleen wat dingen. Ik heb mijn mening over Avril la.enz. nieteens gegeven.

En over mp3's dacht ik eerst hetzelfde als jij, maar ik hoor tegenwoordig steeds vaker dat kids helemaal niets meer kopen en dat zal alleen maar toenemen naarmate de computer/internet belangrijker word in t leven van veel mensen.
Oud 08-05-2003, 17:48
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 08-05-2003 @ 18:47:
Ten eerste je weet niets...
Is dat een reply op eXo of op mij?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:51
DeadNation
DeadNation is offline
Met 13 a 15 euro komen ze makkelijk rond. Tis dat deze maatschappij draait om maximaal winst te draaien. Ook met wat lagere cd prijzen kunnen ze hun werknemers betalen en alles doen wat ze willen. Het ware probleem zit em in de salarissen van topmensen en sommige artiesten en trouwens in de ons omringende landen zijn cd's stukken goedkoper. Iedereen wil vette winst pakken en megarijk worden. Het label, de artiest, de tussenhandel en in mindere mate de detailhandel. Tis gewoon dat de mentaliteit van onze maatschappij compleet op hol gedraait is en dat geld niet alleen op t gebied van muziek, maar op allerlei vlakken.
Oud 08-05-2003, 17:51
DeadNation
DeadNation is offline
Op exo.
Oud 08-05-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 08-05-2003 @ 18:51:
Met 13 a 15 euro komen ze makkelijk rond. Tis dat deze maatschappij draait om maximaal winst te draaien. Ook met wat lagere cd prijzen kunnen ze hun werknemers betalen en alles doen wat ze willen. Het ware probleem zit em in de salarissen van topmensen
Denk je dat die 100 miljoen uitmaakt op 100 miljard?

Citaat:
en sommige artiesten en trouwens in de ons omringende landen zijn cd's stukken goedkoper. Iedereen wil vette winst pakken en megarijk worden. Het label, de artiest, de tussenhandel en in mindere mate de detailhandel. Tis gewoon dat de mentaliteit van onze maatschappij compleet op hol gedraait is en dat geld niet alleen op t gebied van muziek, maar op allerlei vlakken.
Kennelijk zie jij graag nog meer gelijktrekken van lonen en in zekere zin communisme (no offence!). Ik ben juist voor vrije markt, met alle gevolgen van dien.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 08-05-2003 @ 18:47:
Ten eerste je weet niets van me en automatisch dus ook niet waar ik me druk om maak. Ik discussier graag en ja ik heb over veel zaken een uitgesproken mening. Zeker op dit gebied. Nogmaals ik stelde alleen wat dingen. Ik heb mijn mening over Avril la.enz. nieteens gegeven.

En over mp3's dacht ik eerst hetzelfde als jij, maar ik hoor tegenwoordig steeds vaker dat kids helemaal niets meer kopen en dat zal alleen maar toenemen naarmate de computer/internet belangrijker word in t leven van veel mensen.
Hmm ik zei niks over mp3 geloof ik maar goed.

Ik geef toe ik koop inderdaad weinig cd's. Maar als ik geen internet zou hebben, zou ik ze ook niet gekocht hebben. Dat weet ik gewoon. Niet voor die prijs. Dankzij internet ken ik wel meer bands. En concerten vind ik wel vaak het geld waard, dus wat dat betreft heeft 't een positieve uitwerking.

En alsjeblieft duidt mensen niet aan met 'kids'. Mijn moeder schrijft altijd ' & en de kids' op de kerstkaarten en ik walg ervan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:57
DeadNation
DeadNation is offline
Ik ben enigzins socialistisch ingesteld(communisme vind ik een beetje nare bijsmaak hebben), maar gelijktrekken van lonen is natuurlijk totaal onrealistisch. Wel ben ik van mening dat t volledig uit de hand is gelopen. Een beetje verhouding mag er wel inzitten. Waarom zouden mensen miljarden moeten hebben? Je kan het toch no way opmaken. Simplistisch gedacht misschien, maar tis wel de waarheid.
Oud 08-05-2003, 17:58
DeadNation
DeadNation is offline
Dat kids komt omdat mensen in de scene waarin ik "verkeer" altijd spreken over hardcore kids. Moet je maar niet op letten.
Oud 08-05-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 08-05-2003 @ 18:44:
Oeh eXo, wat ben je postmodern
Oeh is dat 'n goed iets?

btw dat Legowelt bevalt me wel ik denk wel dat ik er naartoe ga http://www.integrate-event.nl/
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 18:01
Verwijderd
ach...

zolang ik naar m'n muziek kan luisteren kan het me eigenlijk ook niet echt boeien of er een stel fuckin kuddedieren is dat die neppe top-40 herrie wil luisteren. en inderdaad, het zijn de kopers van die cds van bijv. britney spears of avril die hun grootmaakt, fuck em. ze weten niet wat ze missen.. boeie. laat ze hun geld maar uitgeven aan muziek waar ze over een jaartje ofzo toch niet meer naar luisteren
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 18:02
Rhinus
Rhinus is offline
Snees heeft gelijk.

Op dat van die vrije markt na dan he.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 18:03
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 08-05-2003 @ 18:59:
SIG
off:

je sig: Manic Street Preachers - Stay Beautiful
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 18:05
Verwijderd
Citaat:
StayBeautiful schreef op 08-05-2003 @ 19:03:
off:

je sig: Manic Street Preachers - Stay Beautiful
Ha, nee Guns 'n Roses - It's So Easy
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 18:16
Gimmeshelter
Gimmeshelter is offline
Citaat:
eXo schreef op 08-05-2003 @ 19:05:
Ha, nee Guns 'n Roses - It's So Easy
it's so easy, so fucking easy
jaja die is goed DAT is pas echt muziek
Oud 08-05-2003, 18:35
NERD
NERD is offline
Citaat:
eXo schreef n.a.v. het postmodernisme op 08-05-2003 @ 18:59:
Oeh is dat 'n goed iets?
Ik zou er een paginagrote verhandeling over kunnen typen maar ik hou het maar kort: in de sociale wetenschappen bedoelt men met de postmoderne (= huidige) tijd dat men niet meer 1 cultuur vanzelfsprekend als de beste beschouwt. Tot voor kort was de "moderne" tijd tot op grote hoogte synoniem aan de Westerse (Europees & Amerikaans) cultuur. Deze dominantie is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend waardoor er meer aandacht voor pluriformiteit is. In een postmoderne tijd beseft men dus dat er niet zoiets bestaat als de waarheid maar dat er in vrijwel elke opvatting wel een kern van waarheid zit.

Deze theorie is echter ook op micro-niveau uitstekend toepasbaar, zoals bijvoorbeeld in deze thread. Nog niet zo lang geleden durfde je er als serieuze muziekliefhebber niet voor uit te komen dat je sommige top40 acts best leuke muziek vind maken, tegenwoordig wordt daar veel minder moeilijk over gedaan. Het is wel zo dat daar vaak een zekere ironie mee gepaard gaat. Je vind het wel leuk en je durft er ook voor uit te komen maar tegelijkertijd gebeurt dit met een fikse knipoog. Een goed voorbeeld is bijv. de comeback van een artiest als Andre Hazes. Hij wordt door veel mensen niet zozeer gewaardeerd omdat ze het fantastische muziek vinden maar vooral omdat het "camp" is.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 08-05-2003 @ 19:35:
Ik zou er een paginagrote verhandeling over kunnen typen maar ik hou het maar kort: in de sociale wetenschappen bedoelt men met de postmoderne (= huidige) tijd dat men niet meer 1 cultuur vanzelfsprekend als de beste beschouwt. Tot voor kort was de "moderne" tijd tot op grote hoogte synoniem aan de Westerse (Europees & Amerikaans) cultuur. Deze dominantie is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend waardoor er meer aandacht voor pluriformiteit is. In een postmoderne tijd beseft men dus dat er niet zoiets bestaat als de waarheid maar dat er in vrijwel elke opvatting wel een kern van waarheid zit.

Deze theorie is echter ook op micro-niveau uitstekend toepasbaar, zoals bijvoorbeeld in deze thread. Nog niet zo lang geleden durfde je er als serieuze muziekliefhebber niet voor uit te komen dat je sommige top40 acts best leuke muziek vind maken, tegenwoordig wordt daar veel minder moeilijk over gedaan. Het is wel zo dat daar vaak een zekere ironie mee gepaard gaat. Je vind het wel leuk en je durft er ook voor uit te komen maar tegelijkertijd gebeurt dit met een fikse knipoog. Een goed voorbeeld is bijv. de comeback van een artiest als Andre Hazes. Hij wordt door veel mensen niet zozeer gewaardeerd omdat ze het fantastische muziek vinden maar vooral omdat het "camp" is.
Hmm is dat niet erg generaliserend.

Natuurlijk is het op dit forum sociaal geaccepteerd als je uitkomt voor je liefde voor top40 muziek, maar vergeet niet dat dit een enorm progressief en vooruitstrevend forum is. En bovendien geel. Maar je redt het geen dag als je buiten op straat verkondigt heimelijk 'onechte' muziek leuk te vinden. Wat je zegt over Hazes klopt wel. Hij is ongelofelijk cool als ikoon maar z'n muziek is bagger. Ik geloof dat ie zelf ook liever naar blues luistert. En ik geef ook toe dat ik een tijdje echt helemaal niks moest hebben van top40 (al heb ik altijd waardering gehouden voor de bomvette muziek van 2Unlimited, Scooter en Dune) en ik zelfs een (zeer korte) periode heb gehad waar ik alle electronische muziek bij voorbaat al kut vond. Maar dat hoort bij opgroeien i suppose.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 18:48
NERD
NERD is offline
Citaat:
eXo schreef op 08-05-2003 @ 19:45:
Hmm is dat niet erg generaliserend.
Dat is mijn hobby (en je ontkomt er niet aan als je het kort en simpel wilt houden)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 18:52
Verwijderd
tr00

uh.. waar ging het ook alweer over hier?

naja, boeiend:

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten