Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2003, 11:37
ducky
ducky is offline
Kan iemand mij iets vertellen over de werking van een Piëzo element. Ik moet dit weten voor een verslag, en ik ben al heel lang aan het zoeken geweest, maar ik kan geen goede informatie vinden. Zeker ook omdat ik helemaal niet snap wat het nou precies is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2003, 12:07
GinnyPig
GinnyPig is offline
Google it! :]
Oud 05-05-2003, 13:58
ducky
ducky is offline
ja, daar bne ik dus al te lang mee bezig. Ik snap het gewoon niet, misschien staat er heel veel boeiende info op het net, maar is dat gewoon niet te volgen voor iemand die de basisprincipes van zo'n piëzo element niet kent...
ik zet het niet voor niks hier neer...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 17:49
damaetas
damaetas is offline
een piëzo element is een kristal wat de stroom geleid in de ene richting (vb van boven naar onder) maar niet in de andere (dwars erop)

dat dacht ik. is alweer een jaar geleden dat ik daar nog wat van heb gezien. maar ik denk dat je vlug wel een hele goeie uitleg zult krijgen
Oud 05-05-2003, 17:56
mathfreak
mathfreak is offline
Kijk maar eens op http://www.tableauperiodique.be/glos_nl.cfm?LID=P
Oud 06-05-2003, 14:49
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
damaetas schreef op 05-05-2003 @ 18:49:
een piëzo element is een kristal wat de stroom geleid in de ene richting (vb van boven naar onder) maar niet in de andere (dwars erop)

dat dacht ik. is alweer een jaar geleden dat ik daar nog wat van heb gezien. maar ik denk dat je vlug wel een hele goeie uitleg zult krijgen
Volgens mij wordt een piëzokristal ook groter als er meer stroom op gezet wordt.
Reageren

Regels voor berichten