Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2002, 10:19
Kupu
Kupu is offline
OK, ik wil dus een stukje tekst op mijn website als een soort pop-up laten verschijnen als er op de link ernaar geklikt wordt. Dus een klein schermpje, maar dan niet in het gewone browserscherm. Is dat een beetje makkelijk te regelen? Of komt daar een kilometer codewerk bij kijken? En wie weet waar ik daar een goede code voor kan vinden/wie kan me die code geven?
Oud 08-04-2002, 10:34
Verwijderd
Hier misschien?

En op dezelfde pagina nog wel... Tss...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:36
ekki
ekki is offline
ik doe dat met javascript, maar het kan vast ook met html, maar dan is het schermpje niet klein, maar groot.

als je een nieuw venster met html opent, moet je het als volgt doen:

<A href="http://www.blaat.com/iets.html" target="_blank">

maar dan krijg je dus een heel nieuw groot venster. en ik denk dus niet dat je dat bedoelt.

wat met javascript kan:

in de head het volgende:

<SCRIPT type="text/javascript">
function openWindow()
{
window.open('url.html','','toolbars=1,location=0,directories=0,status= 0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=0,width=450,height=270')
}
</SCRIPT>

(die resizable, scrollbars, enzo hoeft er niet in, zie maar, als het goed is moet 't zo werken.

dit moet dan ergens waar je wil dat als je op die link klikt, dat ie dan een schermpie opent (sorry, lekker vaag):

Klik </A> hier <A href="" onClick="openWindow()">

probleem hiermee is alleen dat je weer terug gaat naar de bovenkant van de pagina. is niet erg als je een kleine pagina hebt, maar wel als ie lang is. anders moet je met die A href ff naar een anchor verwijzen.

zoiets bedoel je?
Oud 08-04-2002, 10:39
ekki
ekki is offline
hmmz, ik heb alweer te veel opgeschreven.

nouja, kijk maar of je er wat mee kan.

de methode is volgens mij niet helemaal goed.
Oud 08-04-2002, 10:57
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
eddie schreef:
Hier misschien?

En op dezelfde pagina nog wel... Tss...
ow sowwy had ik niet gezien! Maja het is al gelukt hoor En ehhh Ekki jij ook bedankt!

Hier mag van mij een slotje op
Oud 08-04-2002, 13:08
ekki
ekki is offline
Citaat:
Kupu schreef:

ow sowwy had ik niet gezien! Maja het is al gelukt hoor En ehhh ekki jij ook bedankt!

graag gedaan (je hebt er alleen geen reet aan )
Oud 08-04-2002, 14:12
Verwijderd
<a onclick="window.open('contact.htm','Popup_Window','toolbar=no,location =no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,cop yhistory=no,width=375,height=300,left=165,top=65')" href="#">Contact</a>

Dit gebruik ik zonder extra gedoe in de head enz.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:52
ekki
ekki is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
<a onclick="window.open('contact.htm','Popup_Window','toolbar=no,location =no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,cop yhistory=no,width=375,height=300,left=165,top=65')" href="#">Contact</a>

Dit gebruik ik zonder extra gedoe in de head enz.
denk dat je in de body bedoelt?
Oud 08-04-2002, 18:04
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:

denk dat je in de body bedoelt?
ja sorry, inderdaad in de body...

http://home-2.worldonline.nl/~hdw07631 mijn allereerste website Bij mij werkt het gewoon...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:09
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
Kupu schreef:

Ja van jou, maar waarom zou hij dicht moeten? Anderen kunnen ook nog wat aan de informatie hebben! Probleem opgelost betekent echt niet direct een slotje, sjee, wat zou het forum dan vol metalen slotjes komen te zitten zeg!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten