Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2003, 13:28
Tofke_H
Tofke_H is offline
PC met windows 98 is naar een of andere firma geweest voor een facturatie programma dat gebruikt wordt, te controleren. Omdat de persoon die dit doet ziek was, is er naar hun zeggen niets gebeurt met de PC.

De PC wordt terug aangesloten, maar wilt niet meer opstarten. Hij "blokkeerd" als je hem gewoon wilt opstarten. Naar de veilige modus kan hij nog wel. Zonder problemen dus.

Ga ik kijken bij de apparatenbeheer, en daar is alles juist geïnstalleerd.

Hoe kan ik die pc terug normaal opgestart krijgen? Zonder te formateren, want meer dan 10.000 artikelen zitten er in dat facturatie programma.
Oud 26-04-2003, 13:32
HlpDsk
HlpDsk is offline
Je zou even in DOS een oude register backup kunnen laden

tik bij booten op F8 dan dus prompt en dan scanreg intikken en volgen wat er op het beeld staat, dan een niet te oude register backup kiezen en klaar
Oud 26-04-2003, 17:25
iamcj
iamcj is offline
start-> uitvoeren ->msconfig

Selecteer selectief en schakel daar alle vakjes uit.

Als het goed is start hij nu door.

1 voor 1 de vakjes inschakelen en weer opstarten. Dan weet je waar het probleem zit.

Vervolgens opstarten met bevestiging van elke stap en zo het probleem verder localiseren.
Oud 28-04-2003, 08:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Safe Mode with Networking en dan alle dingen verzenden via netwerk naar andere computer? Dan kun je formatten en opnieuw Windows erop gooien, en please zet er dan Windows 2000 of XP op.
Oud 28-04-2003, 11:27
ekki
ekki is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-04-2003 @ 09:36:
Safe Mode with Networking en dan alle dingen verzenden via netwerk naar andere computer? Dan kun je formatten en opnieuw Windows erop gooien, en please zet er dan Windows 2000 of XP op.
zou ik niet meteen zeggen. op 'trage' pc's (450 MHz, 64 Mb RAM), zou ik geen win2k of hoger zetten.
Oud 28-04-2003, 11:48
Talon
Talon is offline
Citaat:
ekki schreef op 28-04-2003 @ 12:27:
zou ik niet meteen zeggen. op 'trage' pc's (450 MHz, 64 Mb RAM), zou ik geen win2k of hoger zetten.
zelfs xp werkt er nog normaal op als je geen rare dingen doet
Oud 05-05-2003, 16:14
HlpDsk
HlpDsk is offline
Citaat:
ekki schreef op 28-04-2003 @ 12:27:
Win2k draait zelfs nog op een 233 met 32MB dus niet over dingen praten waar je geen verstand van heb
Oud 06-05-2003, 00:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
HlpDsk schreef op 05-05-2003 @ 17:14:
Win2k draait zelfs nog op een 233 met 32MB dus niet over dingen praten waar je geen verstand van heb
Lief zijn voor meisjes, ja!

En 32MB met Windows 2000 werkt echt niet lekker, HDD konstant aan het swappen, argh. 64MB gaat wel, maar snel is anders. En 128MB kun je al Windows XP gebruiken. =)

Processor maakt eigenlijk nauwelijks uit. Ook een P1 zou je Windows XP redelijk op kunnen draaien, mits er voldoende (256MB b.v.) geheugen in zit, en zoveel geheugen icm P1 kan denk ik niet.
Maargoed theoretisch dan.
Oud 07-05-2003, 07:37
Tofke_H
Tofke_H is offline
:/
Opgelost.

Hoe?

Het viel op dat zowat alle apparaatjes dubbel werden weergegeven bij de hardware. Dus 2x com1-poort, 2x com2-poort, 2x de muis, 2x monitor,...

Maw die allemaal verwijderd, en alles uitgetrokken (dus de muis, toetsenbord, printers,...). En dan weer 1 voor 1 ingestoken, én de PC steeds weer proberen op te starten.
Alles ging "goed" tot dat ik aan de printer kwam. In de eerste printerpoort, lukte het niet meer. In de tweede printerpoort lukte het ook niet, enkel in de derde printerpoort (ja, deze pc heeft 3 printerpoorten) ging het zonder problemen. Toen de scanner in een andere LTP-poort, en de ettikette-printer (als ik het zo mag noemen) in de laatste printerpoort. En alles werkte! Raar maar waar.

En nee, geen win2k of wat dan ook. Er bestaat ook nog iets als Licentie's!
Oud 07-05-2003, 14:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nog eventjes en je bent verlost van alle legacy rotzooi zoals Serieel, Parallel, PS/2, Gameport, FDD en andere meuk. Heerlijk, dat idee...
Oud 07-05-2003, 19:35
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-05-2003 @ 15:11:
Nog eventjes en je bent verlost van alle legacy rotzooi zoals Serieel, Parallel, PS/2, Gameport, FDD en andere meuk. Heerlijk, dat idee...
voor het zelf maken en aansluiten van simpele devices heb ik toch nog graag een parport, daarop staat bij mij bijv nu een led display dat me cpu usage aangeeft
daarnaast zijn gamepoorten de meest ideale manier om digitale data je pc binnen te krijgen, je sluit een schakelaar aan en het werkt, dat is bij usb wel anders
verder heb ik nooit problemen met een van die dingen die je noemt, het lijkt me vanzelfsprekend dat in dit geval windhoos ook voor een deel de boosdoener is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten