Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2003, 23:12
CD-R
CD-R is offline
niet al te duur, wel goed geluid als t ff kan, hoeft echt niet met 65223370643 overbodige functies.
tis voor thuisgebruik en misschien later in n band als ik wat geoefend heb

maar kwaliteit is uiteraard het belangrijkst
Oud 05-05-2003, 11:53
chaostar
chaostar is offline
als je een goed geluid wil, kan je het best een roland kopen, die hebben het beste (meest realistische) geluid. Yamaha is ook wel goed, maar niet zo goed als Roland.

Als je een eenvoudige wil voor niet teveel geld, zou ik als ik jou was eerst naar een 2e hands kijken, die zijn meestal niet zo duur en het zijn wat oudere modellen die nog niet zoveel extra functies hebben.
Oud 05-05-2003, 11:58
Carn
Carn is offline
leuk topic.

Ik wil nog n keer piano leren spelen, kan dat met een keyboard (en dan 2 of 3 van die pedaaltjes) ?
Oud 05-05-2003, 20:02
CD-R
CD-R is offline
Citaat:
chaostar schreef op 05-05-2003 @ 12:53:
als je een goed geluid wil, kan je het best een roland kopen, die hebben het beste (meest realistische) geluid. Yamaha is ook wel goed, maar niet zo goed als Roland.

Als je een eenvoudige wil voor niet teveel geld, zou ik als ik jou was eerst naar een 2e hands kijken, die zijn meestal niet zo duur en het zijn wat oudere modellen die nog niet zoveel extra functies hebben.
ik hoor net dat mn ouders m gaan betalen
dus dat wordt nieuwkoop, want ze houden niet van 2dehands
Oud 06-05-2003, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 05-05-2003 @ 12:58:
leuk topic.

Ik wil nog n keer piano leren spelen, kan dat met een keyboard (en dan 2 of 3 van die pedaaltjes) ?
Je hebt wel het probleem dan dat keyboard toetsen heel anders 'indrukken' dan piano toetsen.

Ik zou aanraden om dan een Digitale Piano te kopen, daar zitten die pedalen standaard op, het voelt meer als een echte piano, heeft een zeer realistisch geluid (veel mooier als een keyboard piano geluid) en het heeft evenveel toetsen als een echte piano(een keyboard heeft minder toetsen).

Zelf heb ik een Roland digitale piano, hij was ongeveer 1800 euro en dat is een perfect ding, zeker om het op te leren.

Met een keyboard ben je wel goedkoper uit en het is wel te doen om het daarop te leren. Dus het is wat je zelf wil.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 11:28
lucy48
lucy48 is offline
Ik denk dat je als het je niet om de vele functies gaat het beste een Roland kunt kopen.
Ik heb er zelf ook een, als een jaar of zeven en hij doet het nog steeds prima.
Als je er toch een wilt die wat meer kan, zou ik een Yamaha kopen.
ALs ik jou was zou ik een keyboard kopen met een extra octaaf. Ik kom namelijk allelei liedjes tegen waarvoor een octaaf meer nodig is. Toen ik mijn keyboard koop waren die nog niet te koop, dus het zou wel kunnen dat die een stuk duurden zijn, maar dat weet ik niet zeker
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 05-05-2003 @ 12:58:
leuk topic.

Ja. Alleen de toetsen van een piano zijn vervelender om in te drukken, maar na een middagje spelen op een piano heb je dat ook wel in de gaten.

@ CD-R: Met Roland heb ik goede ervaringen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten