Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
*gevonden* Ghih.. 't is dus voor centen
![]() Centenzakje Tot zover de mythe. Wat wel klopt, is dat Strauss in 1872 een brief krijgt van een kleermaker uit Reno, Jacob Davis, die op het idee is gekomen de broekzakken van de mijnwerkers te verstevigen met klinknageltjes. Davis wil patent aanvragen, maar beschikt niet over de vereiste 68 dollar. Levi helpt de man, en de twee beginnen een bedrijf. Het patentnummer is 501, tot op de dag van vandaag de aanduiding voor de populaire ”five pocket” van Levi's: een broek met twee zakken voor en twee achter, en een centenzakje in de rechtervoorzak . Die vijfde zak zit oorspronkelijk op de dij, om gereedschap in te bewaren. Het etiket vertoont sinds 1886 twee paarden die proberen een Levi's stuk te trekken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik steek er gewoon van die kleine dingen in die je verliest in zo'n grote zak: ringen tijdens labo, kleingeld, sleuteltje, ...
||
Citaat:
|
Let maar eens op de maat... naar mijn idee... en ik meen dat ik dat ergens gelezen had, was het bedoeld om je aansteker in te doen... en die aansteker zou dan zo'n zippo zijn... weet niet zeker of dat zo is...
![]()
||
Citaat:
ik denk dat het voor gereedschap is, een spijkerbroek was toch oorspronkelijk voor mijnwerkers uitgevonden? Tis nu meer traditioneel, en het dient geen bepaald doel meer denk ik.
|
![]() |
Ze waren voor de goeudklompjes van de goudzoekers, daar zijn deze broeken ook voor uitgevonden, voor de goudzoekers.
Maar de goudklompjes zijn niet zo groot en tussen het gereerdschap zouden ze kapot gaan. Tada doel van het zakje
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 |