Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2003, 11:26
boris godounov
boris godounov is offline
Hoi allemaal,

ik ben inmiddels bijna een jaar met mijn vriendinnetje, en tot nu toe hebben we het altijd heel leuk gehad. De laatste weken lijkt het echter of we in een fase zijn gekomen waarin het allemaal niet meer van zelf gaat en waarin je gaat twijfelen of het zin heeft om verder te gaan met elkaar. We willen het in principe wel allebei graag, en we hebben absoluut niet het gevoel op elkaar uitgekeken te zijn, maar er heerst een veel grotere druk op ons allebei wanneer we samen zijn, waardoor het soms vrij gespannen is. Ik denk dat veel mensen, zeker mensen die langer dan een jaar bij elkaar zijn, iets dergelijks ook wel mee hebben gemaakt, maar ik ben heel benieuwd hoe je de situatie kunt veranderen, en hoe het daarna kan worden.
als iemand zo iets heeft meegemaakt, hoop ik dat diegene me uit kan leggen wat hij/zij in dat geval gedaan heeft, en of ik er in mijn situatie misschien ook iets mee kan,

bedankt in elk geval
boris
Oud 18-06-2003, 11:37
Arun
Arun is offline
Een tijdje elkaar niet zien en eigen dingen met eigen vrienden doen kan zeker helpen. Ik heb dit ook een keer gehad, ook na een jaar en elkaar twee weken maar zelden zien of spreken kan erg goed helpen.. Bij mij wel

Succes!
Oud 18-06-2003, 11:39
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
In joun geval denkt joun vriendin er net zo over als jou...
In mijn situatie dacht ik er alleen zo over...

In joun situatie hebben jullie niet t gevoel dat jullie op elkaar uit zijn gekeken...
In mijn situatie had ik dat gevoel wel...

Ik kan je niet echt helpen dus!
Sterkte ermee!
xxx Suus
Oud 18-06-2003, 12:20
Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb nu 2,5 jaar verkering, maar ik moet zeggen dat ik zo iets nooit heb meegemaakt. Ik zie mijn vriend dan ook niet zo vaak, omdat onze werk- en schooltijden heel anders liggen.
Ik weet niet hoe vaak jullie elkaar zien, maar misschien is het een optie de hoeveelheid dat jullie elkaar zien wat te minderen? En dan eens kijken hoe het verder loopt?
Oud 18-06-2003, 17:14
Doefus
Doefus is offline
eeey...ik heb in september 2 jaar met mijn vriend.We zien elkaar zeker bijna elke dag....en soms hebben we ook wel onze crisis...dan zorgen we er gewoon voor dat we dingen apart doen(wat soms lastig is, omdat we beetje dezelfde vriendengroep hebben) maar als we elkaar een paar dagen niet gezien hebben...gaan we elkaar weer missen en als we elkaar dan wel weer zien...is het weer als vanouds...probeer het maar....good luck..Dikke KuS....
Oud 18-06-2003, 20:20
DaWeZ
DaWeZ is offline
Citaat:
Lady-DC schreef op 18-06-2003 @ 18:14:
maar als we elkaar een paar dagen niet gezien hebben...gaan we elkaar weer missen en als we elkaar dan wel weer zien...is het weer als vanouds...probeer het maar...
is bij mij niet gelukt ...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 20:41
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
DaWeZ schreef op 18-06-2003 @ 21:20:
is bij mij niet gelukt ...
nee... idd mijn ervaring op dit gebied is dat het gewoon fout loopt...

neem bijv dat je even elkaar een paar weekjes niet ziet, dan zal 1 van de 2 zich er minder tevree mee voelen, waarom? die ziet de ander niet stil staan in zijn/haar eigen ogen... en kwijnt soort van weg die paar weken, dus dat kan je alleen doen als je zeker weet dat jij en je partner genoeg vrienden en bezigheden hebben om een volle paar weken te vullen met andere bezigheden, een betere is allebei een week weg op vakantie zonder elkaar, maar dan loop je altijd weer het risico dat de een de relatie niet meer de moeite waard vind midden in de vakantie en dan gekke dingen gaat doen, of wanneer je terug komt dat je het zo naar je zin hebt gehad zonder partner dat je zo wel verder wil, en dan laat je de ander achter, of het overkomt jou...

ik geef het lekker allemaal zwart weer, maar dit zijn dingen die dus fout kunnen gaan... en die bij twijfel kunnen voorkomen

als je het goed wil doen, dan moet je dus zorgen dat je een tijd niet aan de ander denkt, en je gedachten dus zeker er niet over kan laten gaan, dan mis je diegene wel, maar ga je je ook geen rare gedachten in je hoofd halen... dat is namelijk de valkuil bij het "even zonder elkaar" vaak voorkomt.
Oud 19-06-2003, 08:54
DaWeZ
DaWeZ is offline
heel goed uitgelegd Soullar.

dit bedoelde ik er dus allemaal mee. Er zit dus ook een grote kans in dat 1 van de twee denkt dat ze het wel gehad heeft met de relatie en dat ze nog meer begint te twijfelen of ze nog wel genoeg van je houdt...
als de andere nog wel heel veel van hem/haar houdt, kan dat heel pijn doen na die 2 weken (of al tijdens..)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Soullar schreef op 18-06-2003 @ 21:41:
neem bijv dat je even elkaar een paar weekjes niet ziet, dan zal 1 van de 2 zich er minder tevree mee voelen, waarom? die ziet de ander niet stil staan in zijn/haar eigen ogen... en kwijnt soort van weg die paar weken, dus dat kan je alleen doen als je zeker weet dat jij en je partner genoeg vrienden en bezigheden hebben om een volle paar weken te vullen met andere bezigheden, een betere is allebei een week weg op vakantie zonder elkaar, maar dan loop je altijd weer het risico dat de een de relatie niet meer de moeite waard vind midden in de vakantie en dan gekke dingen gaat doen, of wanneer je terug komt dat je het zo naar je zin hebt gehad zonder partner dat je zo wel verder wil, en dan laat je de ander achter, of het overkomt jou...

ik geef het lekker allemaal zwart weer, maar dit zijn dingen die dus fout kunnen gaan... en die bij twijfel kunnen voorkomen

als je het goed wil doen, dan moet je dus zorgen dat je een tijd niet aan de ander denkt, en je gedachten dus zeker er niet over kan laten gaan, dan mis je diegene wel, maar ga je je ook geen rare gedachten in je hoofd halen... dat is namelijk de valkuil bij het "even zonder elkaar" vaak voorkomt.
Offtopic: jou heb ik lang niet gezien hier!
ontopic: ik vind dat je gedeeltelijk gelijk hebt. Het is wel zo dat je idd kunt ontdekken dat het veel leuker is zonder je geliefde, maar het omgekeerde kan ook het geval zijn. Hoe dan ook moet je het denk ik per geval bekijken.

Ikzelf weet er alles van. Na bijna 3,5 jaar met mijn vriend kan ik denk ik wel zeggen dat ik alles wel heb meegemaakt. Ik heb zelf vaak getwijfeld over mijn relatie, maar ik denk dat ik het nu wel weet. We hebben vaak ruzie, maar ik hou ontzettend veel van hem en dat is wederzijds. Misschien is het gewoon een kwestie van volhouden, ik weet het niet. Maar als het niet goed voelt is het altijd goed om te praten.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 10:57
DaWeZ
DaWeZ is offline
3.5 jaar, das lang...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
DaWeZ schreef op 19-06-2003 @ 11:57:
3.5 jaar, das lang...
dat hoor ik wel vaker.

Ik hou het er maar op dat ik gewoon 'de ware' - cliché, je sais - eerder ben tegengekomen dan de meeste mensen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:10
DaWeZ
DaWeZ is offline
op je 14de de ware vinden is vroeg maar t kan
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
DaWeZ schreef op 19-06-2003 @ 12:10:
op je 14de de ware vinden is vroeg maar t kan
Op je 13e is nog vroeger

Maar het kan. Dat heb ik nu geloof ik wel bewezen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-06-2003 @ 12:03:
dat hoor ik wel vaker.

Ik hou het er maar op dat ik gewoon 'de ware' - cliché, je sais - eerder ben tegengekomen dan de meeste mensen.
heb je mazzel mee, ik geloof er niet in namelijk
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 19-06-2003 @ 12:15:
heb je mazzel mee, ik geloof er niet in namelijk
ik ook niet per se. ik geloof dat er meerdere waren zijn, ik ben er tot nu toe echter nog maar een tegengekomen, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 13:06
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-06-2003 @ 11:53:
Offtopic: jou heb ik lang niet gezien hier!
ontopic: ik vind dat je gedeeltelijk gelijk hebt. Het is wel zo dat je idd kunt ontdekken dat het veel leuker is zonder je geliefde, maar het omgekeerde kan ook het geval zijn. Hoe dan ook moet je het denk ik per geval bekijken.

Ikzelf weet er alles van. Na bijna 3,5 jaar met mijn vriend kan ik denk ik wel zeggen dat ik alles wel heb meegemaakt. Ik heb zelf vaak getwijfeld over mijn relatie, maar ik denk dat ik het nu wel weet. We hebben vaak ruzie, maar ik hou ontzettend veel van hem en dat is wederzijds. Misschien is het gewoon een kwestie van volhouden, ik weet het niet. Maar als het niet goed voelt is het altijd goed om te praten.

Offtopic: Idd, ik ben ook een tijdje weeggeweest
Je wijst hier op ruzie, dat je vaak ruzie hebt, maar omdat je veel van elkaar houdt houd je het wel vol... daar kan ik wel wat van begrijpen. Maar heb je dan niet eens dat je gewoon zou willen dat het zonder ruzie kan? Na 3,5 jaar zou je toch al wel wat van elkaar gewend zijn? En je gooit het op een kwestie van volhouden, dus hoe klote je je ook voelt, gewoon doorgaan met de reatie, omdat je van de ander houdt? Dan hoop ik dat er voor jou nog leuke momenten in zitten naast de ruzies.
Oud 19-06-2003, 13:27
boris godounov
boris godounov is offline
hoi iedereen,

bedankt voor alle reacties. even voor de duidelijkheid: we zien elkaar ongeveer twee keer per week, en zijn allebei in staat ons te vermaken zonder elkaar, we hebben altijd voor een groot deel een gescheiden leven gehad. Wat jullie zeggen over elkaar een tijdje niet zien, hebben we al wel eens gedaan, meestal was het dan zo dat de een de ander na een paar dagen al ging missen, en dan maak je het weer goed. Wat echter het probleem is, is dat je door dit soort maatregelen in een situatie terecht kunt komen waarin je steeds weer moet afspreken om elkaar een tijd niet te zien, om het vervolgens weer leuk te hebben. Mijn idee is dat er het gevaar bestaat dat je op een gegeven moment maandelijks op deze manier een "injectie" aan je relatie moet geven om het weer een paar weken leuk te hebben. Elkaar een tijd niet zien om er achter te komen hoe je werkelijk voelt is een optie, maar mijn bezwaar is dat je in de weken daarna een grote druk voelt om het leuk te moeten hebben met elkaar, en dat het eigenlijk heel kwetsbaar is, omdat één minder spectaculair afspraakje (over het algemeen zijn we alleen leuke afspraakjes gewend, niet saai) er al voor kan zorgen dat je in een nieuwe crisis belandt. Misschien klinkt het allemaal dramatisch, maar ik vind het vervelend dat je na elkaar een tijdje niet gezien te hebben, je tegen over elkaar moet bewijzen van: kijk es hoe leuk wij het hebben, kijk es hoe goed wij bij elkaar passen.
Ik hoop in elk geval dat het op den duur minder gespannen wordt, dat we het leuk hebben met elkaar zonder dat het geforceerd is. Dat is een kwestie van afwachten.
Ik hoop dat jullie een beetje van dit warrige berichtje begrijpen, en nogmaals bedankt voor alle reacties

groeten,
boris
Oud 19-06-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Soullar schreef op 19-06-2003 @ 14:06:
Offtopic: Idd, ik ben ook een tijdje weeggeweest
Je wijst hier op ruzie, dat je vaak ruzie hebt, maar omdat je veel van elkaar houdt houd je het wel vol... daar kan ik wel wat van begrijpen. Maar heb je dan niet eens dat je gewoon zou willen dat het zonder ruzie kan? Na 3,5 jaar zou je toch al wel wat van elkaar gewend zijn? En je gooit het op een kwestie van volhouden, dus hoe klote je je ook voelt, gewoon doorgaan met de reatie, omdat je van de ander houdt? Dan hoop ik dat er voor jou nog leuke momenten in zitten naast de ruzies.
Tsja... hoe leg ik dit uit?
Ik hou van hem, dat is wel duidelijk, maar ondanks dat we vaak ruzie hebben heb ik niet het idee dat ik iets moet volhouden ofzo. Het ligt vaak aan mij. Ik kan er niet tegen dat hij niet luistert naar me en mijn 'bevelen' niet of pas veel later opvolgt. Het klinkt heel fout, ik weet het.
Hij is heel laks in alles. Alles komt 'zo' wel en ik ben meer een type die gewoon alles geregeld wil hebben. En hij doet niks voordat ik een goede - in zijn ogen logische - reden geef. En dat is wel eens vermoeiend.
Ruzie over kleine dingetjes is echter geen reden om zomaar met een relatie te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
boris godounov schreef op 19-06-2003 @ 14:27:
Ik hoop in elk geval dat het op den duur minder gespannen wordt, dat we het leuk hebben met elkaar zonder dat het geforceerd is. Dat is een kwestie van afwachten.
Is gespannen hier wel het goede woord? Je schrijft ergens anders dat je het idee hebt dat het allemaal niet meer vanzelf gaat. Dat hoort erbij, de verliefdheid gaat namelijk een beetje over in houden van en daar komt dus bij dat je niet alleen de goede kanten van elkaar gaat zien. Geloof me, ik weet er alles van, maar geloof me ook als ik zeg dat het heus wel... went, denk ik. Het wordt beter.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 14:08
bumblebee
bumblebee is offline
Hm je verhaal herken ik best wel erg. Zoiets wat mijn vriend en ik nu hebben. Inderdaad, het bewijzen dat we de moeite waard zijn om mee door te gaan en die gespannen sfeer is moeilijk te doorbreken. Ik kan je helaas geen tips geven ... ik wou dat ik ze zelf had
Oud 19-06-2003, 14:46
AtHell
AtHell is offline
Ga vreemd, daar kikkert alles lekker van op .
Oud 19-06-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 19-06-2003 @ 15:46:
Ga vreemd, daar kikkert alles lekker van op .
Jij bent altijd zo lekker positief en je hebt zulke goede ideeën!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:55
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-06-2003 @ 15:47:
Jij bent altijd zo lekker positief en je hebt zulke goede ideeën!
I aim to please.
Oud 19-06-2003, 16:36
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 19-06-2003 @ 16:55:
I aim to please.
Puh.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten