Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2003, 14:28
Optima
Optima is offline
soms denk ik dat ik gewetenloos ben, dat ik dingen kan doen die anderen kwetsen zonder daar maar ook iets om te geven, tenzij het me zelf ten kwade komt.

Mijn geweten is zo afgestompd, dat ik bang ben dat het nooit meer goed komt.
Oud 09-05-2003, 14:29
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ja dat is heel naar voor je, maar wat moeten wij er mee? Je hebt er nml. niet echt een vraag bij.
Oud 09-05-2003, 14:59
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Misschien wil ze liever mensen horen die het herkennen?
Maar idd, wat wil je van ons horen?
Btw, het is idd heel naar, maar ik herken 't niet...Kan er niet veel zinnigs over zeggen, sorry...
Sterkte....
Oud 09-05-2003, 18:36
ABrules
ABrules is offline
heb je enig idee hoe dat komt??? verkrop je gevoelens om een bepaalde reden ofzo??? wat gaat er door je heen als er weer zoeits gebeurt???
Oud 09-05-2003, 18:49
LacunaCoil
LacunaCoil is offline
Heb je dan niet dat je bijv de dag erna, of een paar dagen erna, tot de ontdekking komt dat je die ander heb gekwetst?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 06:16
Isa
Isa is offline
Zorg dat je je zo bewust mogelijk bent van je lichaam, daar zitten je eigen emoties en het zorgt ook dat je vatbaarder bent voor reflectatie (mede-ervaren) van emoties van anderen, zodat
je hen niet snel meer pijn zal doen;veel kinderen op LOM-scholen geven blijk van een zeer erg slecht lichaamsbewustzijn, en daarmee ook van andersoortige vormen van bewustzijn.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 09:49
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 09-05-2003 @ 15:29:
Ja dat is heel naar voor je, maar wat moeten wij er mee? Je hebt er nml. niet echt een vraag bij.
OMG. Je begint op mij te lijken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 10:52
non
non is offline
ksnap een heel klein beetje wat je bedoeld... kweet alleen niet precies wat jij 'doet' wat anderen kwetst en of zij ook weten dat jij het bent of niet..
kheb zelf n keer n mailbox van n vriendin gekraakt en mailtjes gelezen over mijzelf van anderen en veel dingen die mij niet aangaan maar verder ook helemaal niet interessant voor mij zijn.
tis goed dat je beseft dat je toch dingen doet die niet goed zijn en waar je anderen dus veel pijn mee kan doen en vooral: hun vertrouwen schaden als ze erachter komen (die vriendin is er gelukkig niet achtergekomen)

ik denk eerlijk gezegd dat er iets bij jouzelf niet helemaal lekker zit... n soort van jaloersheid of onzekerheid misschien... of dat je iets anders mist,
maar het helpt niet om dan dingen bij anderen te doen wat hun geluk/gevoel of wat dan ook zou kunnen verpesten.
ook kan het soms voor jezelf zelfs verkeerd uitpakken (zoals bij die meilbox dus bv, kheb toen dingen over mezelf gelezen en die verkeerd opgevat, waarvan heel lang later bleek dat ze anders bedoeld waren of dat het n halve waarheid was wat er stond, toch heb ik me er heel lang kut door gevoeld)

ik hoop dat nu je het van jezelf beseft je er ook echt bewust iets aan kan doen. op het moment dat je het wilt doen of er mee bezig bent tegen jezelf zeggen: waarom doe ik dit?? het slaat nergens op en is niet goed... gewoon kappe
als je dat kan, jezelf in de hand houden dan komt (ook later ) goed !

sterkte, xXx

ps: idd handig als je wat meer verteld misschien..
Reageren

Regels voor berichten