Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2003, 16:55
mirtje
mirtje is offline
Haai mensen, ik vraag me nou toch al een tijdje ernstig af hoe andere stellen omgaan met de 'financieën'. Is het idee dat de jongen betaalt ouderwets, of willen wij meiden (terwijl we roepen dat we zo geëmancipeerd zijn) stiekem toch dat er voor ons betaald wordt? Wat vind jij ervan, laat het me weten. Greetz, mirtje
Oud 25-06-2003, 16:56
ani-ku
ani-ku is offline
is erg verschillend de ene keer hij de andere keer ik!ligt eraan wie geld bij zich heeft of wie wie uitnodigt en soms mag k niet betale
Oud 25-06-2003, 16:56
faith666
faith666 is offline
De ene keer de een, de andere keer de ander. Ik vind het best leuk als een jongen betaald maar niet elke keer.......
Oud 25-06-2003, 17:04
kastdeur
kastdeur is offline
zoals het uitkomt. de ene keer heb ik meer geld en de andere keer hij.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 17:08
mirtje
mirtje is offline
Eigenlijk is hij veel rijker dan ik, maar omdat hij een gat in z'n hand heeft merk ik daar weinig van. Vaak heb ik zelfs nog meer geld dan hij, en dan betaal ik. Maar hij eigenlijk niet uit zichzelf... Moeilijke situatie, want ik wil het er helemaal niet met hem over gaan hebben ofzo.
Oud 25-06-2003, 17:12
pyres74
pyres74 is offline
oooooh jullie doen het helemaal verkeerd

als je met een lekkere gast/meid uitgaat dan betaalt je date gewoon het meeste, want als het immers een leuke avond was kun je de beroemde smoes (oh de volgende keer betaal ik alles (nu heb je gelijk een tweede date met die lekkere gast/meid)) gebruiken

doe ik ook altijd

en als de date niet leuk was, heb jij immers geen geld verspilt!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 17:13
Gothic
Gothic is offline
We zitten niet zo vaak in een situatie waar iemand dingen moet betalen... ik wil meestal voor mezelf betalen, maar hij betaalt ook wel eens voor mij...
Oud 25-06-2003, 17:14
Verwijderd
De ene keer hij, de andere keer ik en soms idd allebei de helft. Hij hoeft echt niet alles te betalen, zou een beetje lullig zijn ook, hij werkt toch net zo goed voor zijn geld?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 17:24
Slettelina *
Slettelina * is offline
Meestal hij omdat hij redelijk meer veel geld heeft dan mij.. Maar als het zo uitkomt betaal ik gewoon de hele dag ofzo de bios ofzo.. Ik voel me zo'n schooier soms maarja soms mag ik idd nie betalen wat is ie toch lief
Oud 25-06-2003, 17:27
Some
Some is offline
Meestal betaal ik, maar meestal heb ik ook het meeste geld. Me vriendin wil soms ook betalen maar dan verbied ik het dr. Ik weet dat ik altijd meer geld heb dus moet ze dat maar sparen en niet aan mij uitgeven. Ik krijg niet eens het geld weg soms... dan duwt ze het in me zakken ofzo en ik weer bij haar haha
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 17:34
Maddan
Maddan is offline
ik wil altijd betalen, omdat ik meer geld heb, maar dat mag niet van haar

flauw he?
Oud 25-06-2003, 18:11
undertakur
undertakur is offline
Ik betaalde alles voor mijn vriendin, en ik had kaartjes gekocht pas geleden voor een of ander betuws spektakel met di-rect, sita en krezip want ze is helemaal di-rect fan, daar zouden we nu zaterdag heen gaan en gisteren maakt ze het uit
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:18
Verwijderd
Citaat:
undertakur schreef op 25-06-2003 @ 19:11:
Ik betaalde alles voor mijn vriendin, en ik had kaartjes gekocht pas geleden voor een of ander betuws spektakel met di-rect, sita en krezip want ze is helemaal di-rect fan, daar zouden we nu zaterdag heen gaan en gisteren maakt ze het uit
Mijn eerste reactie is: iig eerlijk dat ze het niet pas na zaterdag doet...maar goed, wel lullig...heel veel sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:24
undertakur
undertakur is offline
thx
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:26
Verwijderd
mijn ex stond er altijd op dat zij ook eens betaalde.

onze portemonnee was zeg maar 'gedeeld', als zij geld nodig had, kreeg ze het. Had ik het even krap, kon ik gerust wat krijgen. En het 'krijg/leen' niveau bleef altijd gelijk.

mooi toch?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:45
Studentje
Studentje is offline
Degene die het meest heeft te besteden moet maar het meest betalen. In het begin van een relatie is het natuurlijk praktischer en logischer om ieder de helft te betalen.

Ik vind die grap dat jongens moeten betalen zo achterhaald en ouderwets. Meisjes die dat van jongens verwachten, moeten dan ook goed ouderwets bezig zijn. Dus: geen geneuk voor het huwelijk en thuis zitten, koken en voor de kinderen zorgen. Niet alleen de leuke dingetjes eruit pakken.
Oud 25-06-2003, 19:22
MissyE
MissyE is offline
De ene keer hij, de andere keer ik.. Dat vind ik 't eerlijkst, en leukst..
(en ik probeer heel vaak nog mee te betalen: Ow, ik heb nog wel 1,50 erbij, als dat makkelijker is.. Of laatst nog in de bios: "Ja, ik heb wel 4 euro, komt dat goed uit?" hahahaha )
Oud 25-06-2003, 19:48
ZHAzha
ZHAzha is offline
Hij betaald het meest, hij heeft ook een vaste baan en ik zit op school.
Maar soms als ik wat geld heb trakteer ik gewoon.
Dus gewoon wie er geld heeft... hij dus meestal
Oud 25-06-2003, 20:12
Verwijderd
ligt eraan hoeveel geld de ander heeft, als de ander weinig heeft, dan betaal ik een groot deel, of alles, en andersom dan ook, maar normaal gesproken ieder voor zichzelf
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 21:40
AtHell
AtHell is offline
Wees hypocriet, roep dat je geëmancipeert bent en laat hem betalen.

Ik moet later misschien maar relatie therapeut worden
Oud 25-06-2003, 23:18
Korsakoff
Korsakoff is offline
ik ben misschien nog een beetje ouderwets, maar ik betaal altijd, of de meid waar ik mee uitga moet zeggen dat ze mee wilt betalen. meestal reageren ze als ik betaalt heb:" bedankt, maar de volgende keer betaal ik" weet ik ook gelijk of ze het uitgaan vanwege mij doen of alleen maar voor de lol en het gratis eten en drinken.
Oud 26-06-2003, 06:43
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 25-06-2003 @ 19:45:
Ik vind die grap dat jongens moeten betalen zo achterhaald en ouderwets. Meisjes die dat van jongens verwachten, moeten dan ook goed ouderwets bezig zijn. Dus: geen geneuk voor het huwelijk en thuis zitten, koken en voor de kinderen zorgen. Niet alleen de leuke dingetjes eruit pakken.
Maar je hebt wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 07:57
Anijs
Anijs is offline
Omstebeurt gwoon ja..

Zit je daar lekker te eten in een restaurantje.. rekening 45.67..

Ga je tog niet allebei de helft betalen (22.83)

Wie de overige cent?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 26-06-2003 @ 08:57:
Wie de overige cent?
Beatrix? (Tenzij het een buitenlandse euro is natuurlijk.)

Maar je gaat toch ook niet op de cent kijken wie er meer/minder betaald...?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 08:12
Verwijderd
Mijn vriend wil altijd alles betalen, en dat vind ik soms echt irritant. Ik wil hem niet het gevoel geven dat ik van hem profiteer ofzo, maar als ik dat tegen hem zeg, zegt hij dat dat ook helemaal niet zo is. Hij zegt dat hij het gewoon leuk vindt om alles te betalen (als we uitgaan, bios, terrasje, etc.).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2003, 08:13
Dominique24!
Dominique24! is offline
Ik vind persoonlijk als vrouw dat emancipatie meer te maken met erkenning en respect. Niet direct met wie wat betaalt.

In mijn ogen zal de relatie man/vrouw in zekere zin altijd ´ouderwets´ blijven, dat zit er gewoon in de man en in de vrouw. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Oud 26-06-2003, 09:02
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-06-2003 @ 08:59:
Beatrix? (Tenzij het een buitenlandse euro is natuurlijk.)

Maar je gaat toch ook niet op de cent kijken wie er meer/minder betaald...?
Nee tuurlijk niet, zo bedoelde ik het ook niet.

Maar als je in een restaurant zit ga je tog niet allebei (Zo ongeveerr!! ) de helft van de rekening uittellen ??
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 26-06-2003 @ 10:02:
Maar als je in een restaurant zit ga je tog niet allebei (Zo ongeveerr!! ) de helft van de rekening uittellen ??
Ligt er aan...maar het hoeft toch ook niet per se in het restaurant? Het kan ook dat de één betaald en dat de ander later de helft terug geeft ofzo. Waar een wil is, is een weg.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 09:14
PardonMe
PardonMe is offline
Mijn vriend betaalt eigenlijk best vaak, maar vaak leg ik wat bij of ik sta erop dat ik een andere keer betaal (en dat doe ik dan ook).
Ik vind het belachelijk dat de man alles zou moeten betalen, kom nou, ik heb toch ook geld..
Over het algemeen betaalt hij wel meer, dat wel..
Oud 26-06-2003, 09:16
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 26-06-2003 @ 08:57:
Omstebeurt gwoon ja..

Zit je daar lekker te eten in een restaurantje.. rekening 45.67..

Ga je tog niet allebei de helft betalen (22.83)

Wie de overige cent?
Ik en mn vriend zouden het wel gewoon delen, maar dan leggen we wel allebei wat meer neer, wat over blijft is fooi.. simpel zat..
Oud 26-06-2003, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Dominique24! schreef op 26-06-2003 @ 09:13:
Ik vind persoonlijk als vrouw dat emancipatie meer te maken met erkenning en respect. Niet direct met wie wat betaalt.

In mijn ogen zal de relatie man/vrouw in zekere zin altijd ´ouderwets´ blijven, dat zit er gewoon in de man en in de vrouw. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Ja, precies. Wat ik echt gruwelijk irritant vind zijn meisjes die nooit iets voor zich laten betalen omdat ze dat ongeëmancipeerd vinden ofzo...of die altijd weigeren door een deur te lopen die een jongen voor hen openhoudt, omdat dat ook seksistisch zou zijn...

Fuck it.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:08
The0
The0 is offline
Beetje halverwege is de beste weg denk ik. Beetje delen, soms de één betalen soms de ander, net wie er geld heeft.
Oud 26-06-2003, 12:10
Verwijderd
Over het algemeen betaal ik, maar dat is gewoon omdat zij een stuk minder geld te besteden heeft dan ik. Als ze weer een baantje heef, gaat zij alles betalen. (moehahaha)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:23
BrEeZaH-SlEt
BrEeZaH-SlEt is offline
hij hoort alles te willen betalen en een gentleman te zijn. dat heb ik altijd van me ma geleerd. Als ik zelf wil betalen dan doe ik dat, maar daar moet hij iig niet op rekenen. Fuck emancipatie.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:37
Vevay
Meestal doen we samen, of om de beurt. Mijn vriend en ik hebben geen afspraken gemaakt over zulke dingen.
Als de een geld heeft betaald die, en andersom.

Ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:47
AnneCath
AnneCath is offline
lig eraan wie wie uitnodigd en wie er op dat moment geld heeft maar gaat meestal vanzelf, ene keer hij andere keer ik. Als hij iets gedaan heeft waar ik trots op ben gaan we uit eten en ik betaal andere x anders om
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:31
Anijs
Anijs is offline
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 14:02
Verwijderd
mijn vriend wil het liefste betalen, maar hij heeft geen baan (hij zit nog op school) en ik werk wel, dus ik vind dat ik ook wel mag betalen, maar daar heeft hij best moeite mee.. ik vind dat juist helemaal niet erg als ik moet betalen! Mijn vriend hoeft echt niet alles te betalen hoor
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 14:14
Verwijderd
ik heb er geen problemen mee als ik zelf moet betalen, ik bedoel ik kan me heel goed zelf onderhouden en het hoeft niet allemaal van zijn kant te komen.
Soms kleine dingetjes zijn wel leuk als het betaald word, maar niet te vaak...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:28
Verwijderd
Citaat:
pyres74 schreef op 25-06-2003 @ 18:12:
oooooh jullie doen het helemaal verkeerd

als je met een lekkere gast/meid uitgaat dan betaalt je date gewoon het meeste, want als het immers een leuke avond was kun je de beroemde smoes (oh de volgende keer betaal ik alles (nu heb je gelijk een tweede date met die lekkere gast/meid)) gebruiken

doe ik ook altijd

en als de date niet leuk was, heb jij immers geen geld verspilt!
haha, geweldig... ik denk dat ik het voortaan ook maar zo ga doen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:41
Outrageous
Outrageous is offline
Het klinkt misschien heel nuchter en boers, maar ik wil toch het liefst voor mezelf betalen, niet hij. Wel af en toe eens trakteren lijkt me logisch, net als in een vriendschap denk ik.
Oud 26-06-2003, 17:50
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
BrEeZaH-SlEt schreef op 26-06-2003 @ 13:23:
Fuck emancipatie.
Wie zei dat domme mensen geen humor hadden had het dus duidelijk bij het verkeerde eind .
Oud 26-06-2003, 20:06
sientjuh
sientjuh is offline
Degene die geld heeft betaalt, maar meestal betaalt mijn vriendje. Hij heeft minder uitgaven denk ik en ik vind eigenlijk, diep in mijn ongeëmancipeerde hart, dat hij ook moet betalen.
Hij houdt ook altijd de deur voor me open
Oud 26-06-2003, 20:50
-x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
Citaat:
Notorious K.I.M schreef op 26-06-2003 @ 18:41:
Het klinkt misschien heel nuchter en boers, maar ik wil toch het liefst voor mezelf betalen, niet hij. Wel af en toe eens trakteren lijkt me logisch, net als in een vriendschap denk ik.
Ben 't compleet met je eens. Onafhankelijke vrouwen aan de top Maar ik ben daarin miss wel mede nuchter en boers
Oud 26-06-2003, 23:39
Verwijderd
De ene keer pak ik de rekening op, de andere keer hij.
Hij betaald vaker dan ik: hij heeft vast werk, en werkt meer dan ik bovendien staat hij erop dat hij betaald, en ik vind het wel best, laat mij dan ouderwets zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:54
elledc
elledc is offline
We studeren nog beiden dus het geld komt van onze ouders of van een vakantiejob.
Dus voor beiden is het gelijk maar vaak betaalt hij liever, zoals een etentje of ergens op café.
Ik ben nogal ouderwets op dat vlak, ik làat me graag tracteren. Het is zeker geen kwestie van profiteren. Maar vaak als hij tracteert vooel ik me 'belangrijk'.
Hij vertelde me dat hij zou willen werken om samen te kunnen wonen en om alles voor mij te betalen, wat lief
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 12:23
the_man32
the_man32 is offline
Ik betaal alles en achteraf krijg ik een smak geld van dr... kben een soort lopende bank/lening voor dr. Laatst kreeg ik 100 euro in m'n handen gedrukt dus uiteindelijk betaalt ieder voor zich maar met een omweg
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 23:28
leon-v
leon-v is offline
zoals het uitkomt. de ene keer heb ik meer geld en de andere keer mn vriendin

Eerlijk zullen we alles samen delen
Oud 28-06-2003, 16:13
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik vind dat het een beetje afgewisseld moet worden, vaak blijf je toch zien dat als je net met een jongen gaat de jongen de uitstapjes/dates betaalt maar ik vind het niet een must hoor. zeker neit als je wat langer iets hebt... als hij geen geld heeft en we willen ergens heen en ik heb wel geld dan betaal ik gewoon heel simpel, en andersom ook... maar we gaan echt neit meer elke week voor elkaar betalen, we kijken gewoon hoe t uitkomt op dat moment... we wilden bv heel graag naar sensation mara mn vriend vond t iets te duur, dus heb ik kaartjes gehaald enhij betaalt t drinken. zo spreken we gwoon die dingen soms af..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:26
Verwijderd
meestal als ik bij hem gaan en we gaan ergens heen betaald hij het, omdat ik de treinreis al heb moete betale..
en als hij hier is betaal ik meestal alles..

maar als we hier zijn betaald hij ook wel eens wat hoor.. we make ons er gewoon niet druk om
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten