Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 08:10
murwari
murwari is offline
Heb je weinig tijd? Moet je een snelle (maar toch gezonde) hap?
Dan heb je nood aan 'Snel-klaar-maaltijden'!!

Hebben jullie zulke 'Snel-klaar-maaltijden' post ze dan hier!
Oud 25-04-2003, 10:43
PrimRose
PrimRose is offline
knorr wereldgerechten meestal wel in een halfuurtje klaar.

Pasta is ook lekker snel.

oe, oe en chickentonight. Vooral als je snelkookrijst en al voorgesneden kip neemt (vind ik persoonlijk erg lekker)

Verder niet echt "recepten". Uit een kookboek duurt meestal toch wel lang.
Oud 29-04-2003, 21:18
Verwijderd
mmm, d'r wordt hier niet heel veel gepost....

ideetje: bij de lidl heb je van die zakjes met 'pastagerechten'. (= pasta met bv kaassaus). je gooit het ik kokend water, 5 minuten laten doorkoken, klaar!
lekker met broccoli (is ook zo klaar)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 19:59
Sundae
Sundae is offline
Clubsandwich!!! Heel makkelijk te maken, gezond, niet zo duur en je kunt eindeloos variëren!
Ff het receptje van een van mijn favorieten:

Nodig:
- 5 tot 10 bruine of witte boterhammen (wit is lekkerder, bruin gezonder )
- sla
- plakjes ham
- plakken kaas
- komkommer
- tomaat
- sandwichspread

Leg een boterham neer en doe daar een blaadje sla op, dan een laagje sandwichspread en dan weer een blaadje sla. Leg daar een boterham bovenop met een paar plakken kaas en een paar plakjes komkommer. Dan weer een boterham erbovenop met een plak ham en een paar plakjes tomaat. Daar weer een boterham bovenop met sla en sandwichspread. Dan net zolang door blijven stapelen tot je hem hoog genoeg vindt. Diagonaal doorsnijden en je bent klaar!

Chinese tomatensoep van Knorr (uit een pakje) is echt een aanrader. En je kunt hem net zo gevuld maken als je zelf wilt, met een handje rijst of maïs erdoor en met blokjes kipfilet, etc.
Oud 01-05-2003, 16:27
Verwijderd
goede timing aangezien ik nu een week alleen ben en ik ook nogal lui ben.

als snelklaarmaaltijden neem ik krieltjes, een blikje bonduelle voor 1 persoon en een hamburgertje.. in een pan, het klaarmaken heeft geen uitleg nodig en klaar is kees
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 15:44
Stepsje
Stepsje is offline
Wat ik wel vaak doe is ei, tomaat, paar plakjes salami fijngesneden, wat kruiden, beetje melk. Dat goed door elkaar klutsen en dan bakken (een omelet dus ) en op een broodje.

En ook wel van Iglo vlaamse groenteschotel. Eerst wat gehakt bakken met wat ketjap erdoorheen. Daarna groenteschotel erbijgooien en 10 minuten roerbakken!! (zitten ook nog aardappeljes in die groenteschotel )

En gister heb ik ook weer wat uitgeprobeerd en dat smaakte ook wel goed. Macaroni koken in water met een half bouillonblokje daardoorheen en wat zout. De macaroni gewoon koken, daarna afgieten en er dan boursin (of de namaak ) en wat salami doorheen doen. (niet te veel salami, want dan gaat t overheersen)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 15:09
pure_evil
pure_evil is offline
Wat dacht je van wraps? je koopt van die lekkere wraps van honig, en als je die voorbeeld-vullingen niet lekker vindt hebbik nog wel een suggestie:

kant en klare kipreepjes samen met spercieboontjes, champignons , worteltjes etc (je kunt ook een zakje groentemix nemen bij de supermarkt) ff wokken, zoetzure sous erbij en ....klaar. geschatte bereidingstijd: 10 minuten (moet je wel na 8 minuten ff die wraps opwarmen)

*smikkel*
Oud 06-05-2003, 13:35
Vlooienband
Vlooienband is offline
Een snee brood nemen en daar allerlei dingen opleggen, zodat je een pizzabroodje krijgt.
Begint bijv. met een laag tomatenpuree, dan gehakt of ham/whatever, ui, etc. Eetbaar.
Doe er lekker wat kruiden over en het is heel goed te bunkeren.

Ook is rijst met bruine suiker lekker, je hebt nu ook rijst van uncle benis, die is binnen twee minuten klaar.

De AH iig heeft pakken van Iglo, die liggen in de diepvries, dat zijn basismaaltijden. Daar zit bijvoorbeeld gehakt, pasta, groenten en een saus in. Je hoeft het slechts 10 minuten in de wok te doen (of nog minder) en daarna heb je al een goede basis voor het eten. Ondertussen kan je zelf rijst koken, wat ook snel klaar is.
Oud 06-05-2003, 15:03
Verwijderd
Pizza (event. kant en klare bodem zelf beleggen, maar zelf bodem maken is ook niet veel werk), pita-broodjes, wraps, pasta enz. heb je ook allemaal kant en klare pakjes voor (Honig ed). Of idd rijst, met bv. zo'n zak groenten (nasi of bami groenten bv).

Diepvries aardappelschijfjes/-balletjes/-enz. en een blik groente (of vers) is ook niet heel veel werk omdat klaar te maken. Een tosti of een broodje gezond (of knakworstjes oid) is ook niet heel ingewikkeld en duurt niet lang.

Of iets maken wat iets meer tijd kost, dat invriezen en opwarmen als je het wilt eten, is de tweede/derde/vierde/vijfde/enz. keer ook snel klaar.

Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 15:05.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 15:45
Verwijderd
'k heb net 2 appels, 2 peren en 2 bananen in stukjes gesneden, in een grote bak gedaan en er multivitaminensap overheen gegooid. Het schillen en kleinmaken is wel even werk, maar dan is het ook genoeg voor een paar dagen, en heb je voorlopig een lekker én gezond toetje!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
byebye schreef op 06-05-2003 @ 16:45:
'k heb net 2 appels, 2 peren en 2 bananen in stukjes gesneden, in een grote bak gedaan en er multivitaminensap overheen gegooid. Het schillen en kleinmaken is wel even werk, maar dan is het ook genoeg voor een paar dagen, en heb je voorlopig een lekker én gezond toetje!
Heb ik pas ook gedaan. Maar dan een blikje ananas, een blikje manderijnenpartjes, een blikje perzikken (allemaal op eigen sap), een meloen, druiven met een klein beetje sinasappelsap. Heb ik drie dagen van gegeten.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-05-2003 @ 16:55:
Heb ik pas ook gedaan. Maar dan een blikje ananas, een blikje manderijnenpartjes, een blikje perzikken (allemaal op eigen sap), een meloen, druiven met een klein beetje sinasappelsap. Heb ik drie dagen van gegeten.
dat klinkt iets spannender dan mijn combi

maar......waar koop je mandarijnenpartjes op eigen sap????
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
byebye schreef op 06-05-2003 @ 17:03:
maar......waar koop je mandarijnenpartjes op eigen sap????
In de supermarkt. Daar heb ik ze tenminste gekocht. En natuurvoedingswinkels zullen ze ook wel hebben, maar goed, die moet je maar net in de buurt hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-05-2003 @ 17:12:
In de supermarkt. Daar heb ik ze tenminste gekocht. En natuurvoedingswinkels zullen ze ook wel hebben, maar goed, die moet je maar net in de buurt hebben.
ok, dan moet ik nog ff goed kijken de volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 21:20
Boogie
Boogie is offline
Spaghetti.

Beetje champignons snijden, zakje roerbakgroenten en gehakt in de pan. Later de saus (honig bolognesesaus) erbij en tegelijk de spaghetti opzetten en 8 minuten laten koken. In een kwartier klaar.

Nasi kan ook zo snel door even wat chinese groenten te roerbakken met wat nasi/bami vlees en rijst opzetten. Later in 1 pan gooien met de mix (conimex mix voor nasi speciaal) en dat goed roeren en even door laten warmen.

Aardappelschijfjes of -bolletjes met sla. Beetje tomaat, komkommer en zilveruitjes door de sla, alsmede wat slasaus en/of tomato ketshup. Met nog een stukje vlees erbij heb je een complete maaltijd in 10 minuten.

Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 21:22.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 15:57
lief mutsje
lief mutsje is offline
Lekker en voedzaam:
Macaroni koken volgens voorschrift.
in andere pan spekjes bakken en uitje fruiten en pijnboompitten bijvoegen, wanneer spekjes bijna klaar zijn een doos spinazie uit de diepvries erbij goooien. Dat langzaam laten ontdooien en opwarmen. Als dat warm is een bakje bressot ertussen. Lekker tot een zachte massa laten smelten. En dan de macaroni ertussen husselen. Is echt lekker!!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:26
Studentje
Studentje is offline
Diepvriesgroentemixje met bijvoorbeeld een schnitzel of een slavink, en zo'n zak met gesneden aardappels van de aldi, met spek en ui. Binnen kwartiertje klaar en best lekker.
Oud 09-05-2003, 12:35
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Salades zijn meestal snel klaar! In de tijd dat je stokbrood in de oven bruin word, kun je een hele maaltijdsalade maken.

Gooi gewoon wat dingen door elkaar, alles kan!

Je hebt van die kant en klare pakken met verschillende sla-blaadjes.

Ideetjes :

basis:

sla
komkommer
paprika (3 kleuren)
tomaat
cherrytomaat
ui (rode ui, chalotjes, etc)
olijven (zwart en groen, of gevuld)

- blik zalm of blik tonijn

vis in salades gaat goed samen met rode ui en een dillesaus (eventueel kappertjes)

- mozzarella kaas voor een italiaanse salade (caprese = tomaat & mozzarella & basilicum(olie))

- feta-kaas voor een griekse salade (zwarte olijfjes)

- gerookte kip en avocado in stukjes

Jongens, verzin het zelf

Afmaken met verschillende soorten dressings en eventueel gehakte walnoten of pijnboompitten
Oud 09-05-2003, 12:36
Bikinie-meisje
+

uit pak eten vind ik niet heel erg gezond, is zo'n salade toch een beter idee, niet?
Oud 09-05-2003, 12:57
Bikinie-meisje
Pasta's :

Neem een willekeurige pastasoort (Penne Rigate, Ravioli, Tortellini, Tagliatelle, Spaghetti, Pipe, etc). In de tijd dat je dat water laat koken, de pastasoort verwarmt etc, kun je de saus maken.

Als je uitgaat van 2 soorten basis-saus.

1. Tomatensaus
2. Wittesaus

1. Is heel makkelijk te maken, zorg dat je een pak tomatensap in huis hebt.

Begin gewoon met ui, champignons, spekreepjes, hamreepjes, gehakt, paprika, wat je lekker vind, fruit/bak dat aan, gooi er tomatensap bij. Eventueel een blikje tomatenpuree. Op smaak maken met bouillonblokje. Heb je wat meer tijd, gooi er een laurierblad bij (niet vergeten uit te halen).

Is de saus te dun? Bind dan met bloem en water (eerst ff loskloppen in een bakje/kopje) of met (koffie)room (voor een romigere saus) of iets dergelijks.

2. Iets moeilijker. 'Bak' wat bloem in boter, gooi er wat bouillon bij (kokend water en een bouillonblokje), ff met de garde goed kloppen, bind met een eierdooier en wat room. Op smaak maken met peper en zout.

Gooi er champignons, penen, whatever doorheen.

Als je er vlees bij wilt moet je die eigenlijk een tijdje koken, en dat duurt ook te lang

(natuurlijk is het lekkerder als je een eigen bouillon trekt, maar dat duurt te lang)

Daarna kruiden erbij: basilicum, oregano, peterselie, bieslook, etcetera.

Die basis voor de witte saus leent zich ook goed voor champignonnensoep (klaar in 20minuutjes) en de basis voor de tomatensaus (niet binden) voor tomatensoep.
Oud 09-05-2003, 13:05
Bikinie-meisje
Gegeten in een trendy lunchcafeetje: Pita's

Met beleg en al pas in de oven doen :

- oude kaas, courgette en pijnboompitten
- mozzarella, tomaat en basilicum (caprese)
- brie, chorizo en cherrytomaat
- etcetera

Uhmmm een biefstukje bakken duurt ook maar zo'n 3 tot 6 minuten (verschilt van rare, medium of welldone).

Voor je hem bakt, nog geen zout erop strooien. Zout ontrekt vocht en dan word je biefstukje niet zo mals als hij kan zijn. Ook nooit met je vork erin prikken, dan gaat al het vocht weg.

Schud de biefstuk over de bodem van de pan. Pas als hij dichtgeschroeit is zout erop strooien (andere kruiden kunnen er wel voor).

Ook lekker :

Broodjes hamburger.

Bak in de oven Kaiserbroodjes. Bak hamburgertjes. Zorg dat je sla, tomaat, uiringen enzo al klaar hebt liggen. Voor cheeseburgers gebruik je Cheddar-cheese.

Een amerikaanse hamburger.

Haal bij de slager een verse hamburger, ff bakken in boter, smelt een plakje cheddar erover heen tijdens het bakken.

Nu heb ik wel genoeg tips gegeven he

(Ja, ik werk enzo, en eet thuis helemaal alleen erna/ervoor, dus ik kan nog wel ff verder gaan, doe niks anders )
Oud 09-05-2003, 18:19
PV
PV is offline
tsja wat is snel de een wil na 5 minuten kunnen eten, de ander vindt een half uur snel genoeg

zakjes waar je alleen water bij moet gooien of verpakkingen die je alleen in water moet doen en dan opwarmen gaan toch t snelst denk ik.. en je hoeft er niet de hele tijd bij te staan.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 19:47
bindmiddel
bindmiddel is offline
1 woord- Noodles evenveel voedingsstoffen als een maaltijd en zomaar klaar.ook nog lekker
Reageren

Regels voor berichten