Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2003, 13:45
miss x
miss x is offline
ik had even een vraagje aan de mensen die nog thuis wonen.
ik weet niet of dit de goede plaats is om dit te posten maar oke.

Ik woon nog thuis en heb een lieve vriend maar ik mag heb van mn ouders niet zien waneer ik wil. ik mag heb in het weekend zien en 1 keer doordeweeks.meer niet. ikik word over een paar weken 19 jaar en vind het eigenlijk nogal kinderachtig van ze. Het is niet dat we de hele tijd mij mij thuis zijn. juist niet, het hele weekend ben ik over het algemeen bij hem thuis(hij woont ook nog thuis) en 1 keer zijn we doordeweek bij bij) ik vind het stom dat zij bepalen wie ik waar en wanneer zie. nou ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe dat bij jullie is..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2003, 13:49
Verwijderd
Je bent bijna 19?

Nou ja, mijn zusje is 17 en die zit zowat elke dag bij d'r vriend. De laatste tijd iets minder omdat hij moet werken, maar mijn ouders kunnen niet verhinderen dat zij erheen gaat. Wel mag hij niet te vaak bij ons komen, ongeveer 1 keer in de week. Als ze 18 is, mag ze ook 'officieel' bij hem gaan slapen (doet ze nu ook, maar ja .. ouders).

Bij mezelf maakt het niet uit. Ik woon ook thuis, maar mijn ouders hebben niks te zeggen over de mensen waarmee ik omga.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 13:53
Verwijderd
Trouwens: mijn ouders vonden het eerst ook niet goed dat mijn zusje erheen ging. Ze ging gewoon
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:15
Verwijderd
tja, gewoon gaan dan maar lijkt mij?? of zeggen dat je naar een vriendin bent ofzo.. bedenk es wat..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:17
Verwijderd
Praat er met ze over, lijkt me een goed begin.

Verder denk ik dat deze topic beter op liefde & relatie past.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:23
Qimm
Qimm is offline
Yikes... Weet je ook waarom je het niet mag? Misschien vertrouwen ze hem niet ofzo en maken ze zich zorgen...
ouders Ach ze bedoelen het vaak wel goed, maar soms...

Maar idd, knoop eens een goed gesprek met ze aan!
Oud 05-05-2003, 14:48
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn vriend. Ik woon al op mezelf, maar hij mag sowieso niet naar mij toe komen. En ik mag alleen maar naar hem komen als er een ouder thuis is. Ook mag ik niet blijven slapen, zelfs niet op een andere kamer. Dat maakt het allemaal wel lastig, want we wonen bijna 180 km uit elkaar. Wanneer we vragen waarom niet, dan krijgen we als antwoord zoiets van: 'Daar ben ik nog niet aan toe' of 'Gewoon niet' Beetje rare antwoorden. Het zal allicht meespelen dat hij 15 is, maar wat kan het voor kwaad als ik blijf slapen op een andere kamer?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 14:55
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 05-05-2003 @ 15:48:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn vriend. Ik woon al op mezelf, maar hij mag sowieso niet naar mij toe komen. En ik mag alleen maar naar hem komen als er een ouder thuis is. Ook mag ik niet blijven slapen, zelfs niet op een andere kamer. Dat maakt het allemaal wel lastig, want we wonen bijna 180 km uit elkaar. Wanneer we vragen waarom niet, dan krijgen we als antwoord zoiets van: 'Daar ben ik nog niet aan toe' of 'Gewoon niet' Beetje rare antwoorden. Het zal allicht meespelen dat hij 15 is, maar wat kan het voor kwaad als ik blijf slapen op een andere kamer?
hoi,

ik begrijp het ff niet.
jij en je vriend wonen heel ver uit elkaar.
en jij mag daar niet blijven slapen, van wie niet? van hem niet, of van zn ouders niet?
ik kan het ook wel begrijpen als hij 15 is en jij 22?!!
mja, dat zal wel aan mij liggen

mja.... (ik = nieuwsgierig)

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:04
sinsere
sinsere is offline
Ik ben ook 19 en heb inmiddels 2,5 jaar een vriend. Mijn ouders hebben mij nooit belemmert hem te zien, maar mijn moeder zei weleens: "Ga je nu alweer?" En dat terwijl ik hem niet overdreven vaak zie.

Dat zit gewoon in ouders; die kunnen je soms nog niet helemaal los laten. Ze willen niet zien dat kleine meisjes ook groot worden.
Ik zie mijn vriend zo'n 3 x in de week en ongeveer om de week slaap ik het weekend bij hem.
Mijn ouders vinden dat nu allemaal prima. Zij weten dat ik zelf wel weet wat ik doe.

Ik zou eens een serieus gesprek met je ouders beginnen. Misschien kun je ze vertellen dat je heus wel weet wat je doet en dat ze je kunnen vertrouwen.
Oud 05-05-2003, 15:07
Verwijderd
Ik ben dan bijna een jaar jonger dan jou, miss x, maar voor mij gelden dezelfde regels en ik heb er geen problemen mee. 1 keer per week op een, maandag, dinsdag, woensdag of donderdag, en verder nog op vrijdagavond en zaterdag en zondagochtend/middag... en nouja, we zitten bij elkaar in de klas, maar toch... ook als we niet bij elkaar in de klas zaten zou ik 'm niet eens vaker willen zien.
Elke avond bij elkaar zitten? Kom nou, heb je geen eigen leven? Eigen vrienden? Geen tijd nodig voor jezelf?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:13
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
... schreef op 05-05-2003 @ 15:55:
hoi,

ik begrijp het ff niet.
jij en je vriend wonen heel ver uit elkaar.
en jij mag daar niet blijven slapen, van wie niet? van hem niet, of van zn ouders niet?
ik kan het ook wel begrijpen als hij 15 is en jij 22?!!
mja, dat zal wel aan mij liggen

mja.... (ik = nieuwsgierig)
Ja, ik mag van zijn ouders niet blijven slapen daar. En ja, ik kan me voorstellen dat ze zeggen dat ik niet bij hem op de kamer mag blijven slapen omdat ze nog niet willen dat ie sex heeft... Kan ik allemaal begrijpen! Maar wat kan het voor kwaad als ik op een andere kamer slaap??

Oh ja, nog ff over dat verschil in leeftijd, het gaat er vooral om dat je qua doen en laten bijelkaar past. Mijn vriend en ik voelen elkaar gewoon perfect aan, dus misschien gedraagt hij zich gewoon wat ouder, en ik wat jonger (mensen schatten mij ook wel es 17 ofzo ). Ik zie hem niet als 15, maar ik zie hem als Martin, en zo ziet hij mij niet als 22, maar als Benjamin.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 12:20
miss x
miss x is offline
Sarah, ik zeg niet dat ik hem elke dag wil zien, maar ik vind gewoon dat ik zelf mag bepalen waneer en hoe vaak ik hem wil zien, de ene week wat vaker dan de andere week als dat zo uitkomt maar mn ouders willen dat ik me strikt aan hun regeltjes houd.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 12:30
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
miss x schreef op 06-05-2003 @ 13:20:
Sarah, ik zeg niet dat ik hem elke dag wil zien, maar ik vind gewoon dat ik zelf mag bepalen waneer en hoe vaak ik hem wil zien, de ene week wat vaker dan de andere week als dat zo uitkomt maar mn ouders willen dat ik me strikt aan hun regeltjes houd.
Ik blijf me verbazen over hoeveel vreemde ouders er nog bestaan. Ik dacht dat de controlerende en manipulatieve ouder al wel tot het verleden behoorde, maar niets blijkt minder waar. Je bent 19 jaar oud en je hebt het recht voor jezelf te beslissen. Je ouders hebben ongelijk en zijn gewoon zeer irritant bezig. Ga gewoon naar die jongen wanneer jij zin hebt. Jij moet kunnen bepalen wanneer je naar je vriendje gaat en dat zouden je ouders niet moeten doen.

Praat er eerst met ze over en zeg dat jij voortaan wilt beslissen wanneer, hoe lang en hoe laat jij naar je vriendje gaat. Zijn ze het daar niet mee eens dan moet je gewoon gaan. Het kan in deze goedschiks gebeuren, maar ook kwaadschiks.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 13:42
Verwijderd
ik vind soms ook dat mn moeder wat moeilijk doet..
ik en mn vriend wonen best ver van elkaar vandaan en dan blijft hij vaak slapen in het weekend en dat vind mn moeder toch wel belastend. Ik snap het ook wel een beetje, maar mn zusje dr vriend mag wel elke dag tot 's avonds laat komen enzo.. het enige verschil is dat hij dan niet blijft slapen..
ik zie mn vriend dus in de weekenden.. als hij niet naar mij komt dan ga ik naar hem en blijf ik daar slapen.. en soms zie ik hem in het weekend een keer niet.. wel kut soms, maar ja..
ik snap mn moeder op zich wel... je moet toch rekening houden met iemand in huis..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 13:49
Loezzel
Loezzel is offline
Ze zijn bang dat ze je nooit meer zien of ze zien nu dat je volwassen wordt en dat je hen een keertje los gaat laten. Ik denk tenminste dat dat bij mij het geval is... Ik mag mn vriend wel vaker zien, maar bij hem slapen mag ik 1 x per week en als ik het vaker wil, dan komt altijd de vraag: "waarom"?
Mijn ouders denken dat we alleen bij elkaar slapen om praktische redenen (met uitgaan ofzo), ze denken er niet bij na dat we juist heel erg verliefd zijn op elkaar en dat we zoveel en zo dicht mogelijk bij elkaar willen zijn...
Praten heeft niet altijd zin, ik heb ook ouders waarmee niet te praten valt en waarbij je zomaar niet naar je vriend moet gaan als het niet mag. Dan zijn de gevolgen thuis niet meer te overzien ben ik bang...
Ik denk dat je het moet proberen te accepteren en zou gauw mogelijk op jezelf moet gaan wonen... Dan heb je alle vrijheid van de wereld in principe...
Oud 06-05-2003, 14:02
poesiefox
poesiefox is offline
Hoe raar het misschien ook klinkt: ook ouders zijn jong en onbezonnen geweest, dus ze begrijpen donders goed waar het om gaat.
Om sex natuurlijk, en ze weten uit ervaring hoe heet het er aan toe kan gaan, en dus willen ze daar niet me geconfronteerd worden als het om hun kleine manneke of hun schattige prinsesje gaat. Niet onder hun dak in ieder geval.

Verder speelt mee een soort van jaloezie, ze willen jou zelf ok nog wel eens kunnen zien, en zijn best beledigd dat je zoveel tijd zoetbrengt met een vreemde. Erger nog, dat je daar van houdt, meer nog dan van hun.

En ze weten ook uitervaring dat het niet goed is om elkaar teveel op de lip te zitten. dat brengt vroeg of laat spanning in een relatie, en daar willen ze jullie voor behoeden.

Verrgeet niet, dat ze al die fouten zelf hebben gemaakt. Dat je ze ook zelf moet kunnen maken om er van te leren, dat is iets waar geen enkele ouder aan wil.

Ik ben nog geen ouder, maar ik ben wel ouder dan jullie, dus nem het maar van mij aan dan: eens in de week doordeweek en verder het weekend, dat is net mooi. Dan blijft het leuk.

Samen slapen hebben wij altijd al gedaan, maar we waren al 20, dus daar ben ik geen goede graadmeter in.
Oud 06-05-2003, 14:06
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 06-05-2003 @ 15:02:
Dat je ze ook zelf moet kunnen maken om er van te leren, dat is iets waar geen enkele ouder aan wil.
Ja, inderdaad. Dat zei ik laatst ook nog tegen m'n moeder.. "ik leef en ik leer" enzo. Dan krijg ik meteen te horen dat ze bang is dat ik iets doe waardoor het nog te laat is om ervan te leren. (Dat ik m'n toekomst door een jongen laat verpesten dus zeg maar). Maar dat is echt zo'n onzin, ik heb nog nix gedaan waardoor m'n toekomst verpest zou zijn. Er zijn genoeg mensen weleens een jaartje blijven zitten, er zijn genoeg mensen weleens van studie veranderd. Maar als ik iets doe dat maar een beetje de verkeerde kant op gaat, gaan m'n ouders echt meteen flippen. Zo word ik dus ECHT niet als ik later kinderen heb..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:55
never mind
never mind is offline
ik zou dat eigenlijk niet accepterem ....

ik mag 1 keer per week bij ijn vriendje slapen (ook in de vakntie) en wordt daar eigenlijk al een beetje machteloos van Bleek ik eindelijk gelukkig....gaan men ouders et blokken! Ik weet ook absoluut niet hoe ik er mee om moet gaa, het eindigd altijd in ruzie aangeizien mijn ouders er gewoon geen argumenten voor hebben... Tiz voor mijn bestwil

Dan zit ik ongelukkig thuis en begin ik ze te haten zegmaar... nee dat is leuk...
Oud 16-05-2003, 16:36
pinkpanther
pinkpanther is offline
miss x, ik weet precies hoe jij je voelt, alleen ben ik een jaar jonger, namelijk 18.
ik heb al meer dan een jaar een vriend, en mag niet bij hem slapen. ook mag ik hem 4x per week zien.
op zich best veel (vinden sommige mensen)
maar ik zou ook graag willen dat ik soms ook vaker mocht, bijvoorbeeld als ik een keer veel tijd heb ofzo.
ik zou zo graag een keertje bij hem willen slapen maar het mag gewoon niet.
praten met ze helpt niet, ze vinden het gewoon niet nodig...
en als ik het toch zou doen, heb ikdaarna als ik thuiskom een groot probleem...en wordt t alleen maar ingewikkelder allemaal

dr is gewoon niks aan de doen dnek ik
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 17:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Vervelend he, ouders...
Nou zijn de mijne niet de vervelendste (ze zeggen wel dat ik mijn huiswerk af moet hebben, en dat ze het onacceptabel vinden als het op een door-de-weekse dag 12 uur wordt voor ik thuiskom, of mijn vriendje weggaat bij ons), maar toch...
Ze bedoelen het vast goed, en dat is het irritante, die definitie van 'goed' valt op dit moment bij hun en mij niet helemaal samen...
Zoals mijn vriendje het pas zei: "Als je nou verder weg woonde dan 5 minuutjes fietsen, had het veel meer voor de hand gelegen dat je een keer mocht blijven slapen... Nu is het makkelijk om je ff thuis te brengen *zucht*". (zijn zusje heeft een vriendje die een half uur met de auto vandaan woont)
Maar goed, wij gaan maar liefst 3 maanden, dus wat dat betreft...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 18:08
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik mag hem zien wanneer ik wil.
Meestal zie ik hem om de dag..
Ong 2x doordeweeks en dan ik het weekend.
Maar als ik hem meer zou zien vinden ze het niet erg..
ze zijn eigelijk best makkelijk, mag ook zo laat thuiskomen als ik wil... merk er toch zelf de volgende dag de nasleep van..
Oud 16-05-2003, 20:49
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 16-05-2003 @ 19:08:
mag ook zo laat thuiskomen als ik wil... merk er toch zelf de volgende dag de nasleep van..
Dat wel... zo deden ze het bij mij ook: 'je hebt er zelf het meeste last van'... maar toch subtiel tussendoor laten merken dat ik het toch echt TE laat had gemaakt...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 13:38
Fly-girl
Fly-girl is offline
Ik heb echt van die ouders die alles goed vinden. dus ik heb nooit problemen. Mijn vriend daarintegen heeft echt van die ouders die hem nog als een lief klein jongetje zien. Ik zie hem 2x buiten school en we slapen ongeveer om de 5 weken bij elkaar. Savonds kunnen we elkaar niet echt zien en omdat zijn moeder nu overspannen is kan ik niet meer bij hem thuis komen. Tsja, is wel kut want het is leuk bij hem thuis maja je doet er neit zoveel aan. Verder heb ik wel beetje moeite mee met dat hij niet vaker kan komen logeren want mijn ouders vinden het allemaal leuk voor me. dan denk ik dat zijn ouders me niet zo mogen maar ben er nu wel achter dat dat niet zo is het komt gewoon niet altijd uit en zn moeder vind het fijn als ie niet zoveel weg is
Oud 22-05-2003, 11:50
Tox
Tox is offline
Ik ben nu al een hele tijd vrijgezel, maar mijn ouders hebben zich er nooit mee bemoeit hoe vaak ik haar zag. Alleen met tentamens of op de havo met mijn examens hadden ze wel zoiets van examens eerst.
Reageren

Regels voor berichten