Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben ook 19 en heb inmiddels 2,5 jaar een vriend. Mijn ouders hebben mij nooit belemmert hem te zien, maar mijn moeder zei weleens: "Ga je nu alweer?" En dat terwijl ik hem niet overdreven vaak zie.
Dat zit gewoon in ouders; die kunnen je soms nog niet helemaal los laten. Ze willen niet zien dat kleine meisjes ook groot worden. Ik zie mijn vriend zo'n 3 x in de week en ongeveer om de week slaap ik het weekend bij hem. Mijn ouders vinden dat nu allemaal prima. Zij weten dat ik zelf wel weet wat ik doe. Ik zou eens een serieus gesprek met je ouders beginnen. Misschien kun je ze vertellen dat je heus wel weet wat je doet en dat ze je kunnen vertrouwen.
|
Verwijderd
|
Ik ben dan bijna een jaar jonger dan jou, miss x, maar voor mij gelden dezelfde regels en ik heb er geen problemen mee. 1 keer per week op een, maandag, dinsdag, woensdag of donderdag, en verder nog op vrijdagavond en zaterdag en zondagochtend/middag... en nouja, we zitten bij elkaar in de klas, maar toch... ook als we niet bij elkaar in de klas zaten zou ik 'm niet eens vaker willen zien.
Elke avond bij elkaar zitten? Kom nou, heb je geen eigen leven? Eigen vrienden? Geen tijd nodig voor jezelf? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oh ja, nog ff over dat verschil in leeftijd, het gaat er vooral om dat je qua doen en laten bijelkaar past. Mijn vriend en ik voelen elkaar gewoon perfect aan, dus misschien gedraagt hij zich gewoon wat ouder, en ik wat jonger ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Praat er eerst met ze over en zeg dat jij voortaan wilt beslissen wanneer, hoe lang en hoe laat jij naar je vriendje gaat. Zijn ze het daar niet mee eens dan moet je gewoon gaan. Het kan in deze goedschiks gebeuren, maar ook kwaadschiks. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vind soms ook dat mn moeder wat moeilijk doet..
ik en mn vriend wonen best ver van elkaar vandaan en dan blijft hij vaak slapen in het weekend en dat vind mn moeder toch wel belastend. Ik snap het ook wel een beetje, maar mn zusje dr vriend mag wel elke dag tot 's avonds laat komen enzo.. het enige verschil is dat hij dan niet blijft slapen.. ik zie mn vriend dus in de weekenden.. als hij niet naar mij komt dan ga ik naar hem en blijf ik daar slapen.. en soms zie ik hem in het weekend een keer niet.. wel kut soms, maar ja.. ik snap mn moeder op zich wel... je moet toch rekening houden met iemand in huis.. |
![]() |
|
Ze zijn bang dat ze je nooit meer zien of ze zien nu dat je volwassen wordt en dat je hen een keertje los gaat laten. Ik denk tenminste dat dat bij mij het geval is... Ik mag mn vriend wel vaker zien, maar bij hem slapen mag ik 1 x per week en als ik het vaker wil, dan komt altijd de vraag: "waarom"?
Mijn ouders denken dat we alleen bij elkaar slapen om praktische redenen (met uitgaan ofzo), ze denken er niet bij na dat we juist heel erg verliefd zijn op elkaar en dat we zoveel en zo dicht mogelijk bij elkaar willen zijn... Praten heeft niet altijd zin, ik heb ook ouders waarmee niet te praten valt en waarbij je zomaar niet naar je vriend moet gaan als het niet mag. Dan zijn de gevolgen thuis niet meer te overzien ben ik bang... Ik denk dat je het moet proberen te accepteren en zou gauw mogelijk op jezelf moet gaan wonen... Dan heb je alle vrijheid van de wereld in principe...
|
![]() |
Hoe raar het misschien ook klinkt: ook ouders zijn jong en onbezonnen geweest, dus ze begrijpen donders goed waar het om gaat.
Om sex natuurlijk, en ze weten uit ervaring hoe heet het er aan toe kan gaan, en dus willen ze daar niet me geconfronteerd worden als het om hun kleine manneke of hun schattige prinsesje gaat. Niet onder hun dak in ieder geval. Verder speelt mee een soort van jaloezie, ze willen jou zelf ok nog wel eens kunnen zien, en zijn best beledigd dat je zoveel tijd zoetbrengt met een vreemde. Erger nog, dat je daar van houdt, meer nog dan van hun. En ze weten ook uitervaring dat het niet goed is om elkaar teveel op de lip te zitten. dat brengt vroeg of laat spanning in een relatie, en daar willen ze jullie voor behoeden. Verrgeet niet, dat ze al die fouten zelf hebben gemaakt. Dat je ze ook zelf moet kunnen maken om er van te leren, dat is iets waar geen enkele ouder aan wil. Ik ben nog geen ouder, maar ik ben wel ouder dan jullie, dus nem het maar van mij aan dan: eens in de week doordeweek en verder het weekend, dat is net mooi. Dan blijft het leuk. Samen slapen hebben wij altijd al gedaan, maar we waren al 20, dus daar ben ik geen goede graadmeter in.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik zou dat eigenlijk niet accepterem
![]() ik mag 1 keer per week bij ijn vriendje slapen (ook in de vakntie) en wordt daar eigenlijk al een beetje machteloos van ![]() Dan zit ik ongelukkig thuis en begin ik ze te haten zegmaar... nee dat is leuk...
|
![]() |
miss x, ik weet precies hoe jij je voelt, alleen ben ik een jaar jonger, namelijk 18.
ik heb al meer dan een jaar een vriend, en mag niet bij hem slapen. ook mag ik hem 4x per week zien. op zich best veel (vinden sommige mensen) maar ik zou ook graag willen dat ik soms ook vaker mocht, bijvoorbeeld als ik een keer veel tijd heb ofzo. ik zou zo graag een keertje bij hem willen slapen maar het mag gewoon niet. praten met ze helpt niet, ze vinden het gewoon niet nodig... en als ik het toch zou doen, heb ikdaarna als ik thuiskom een groot probleem...en wordt t alleen maar ingewikkelder allemaal ![]() dr is gewoon niks aan de doen dnek ik ![]() |
![]() |
|
Vervelend he, ouders...
Nou zijn de mijne niet de vervelendste (ze zeggen wel dat ik mijn huiswerk af moet hebben, en dat ze het onacceptabel vinden als het op een door-de-weekse dag 12 uur wordt voor ik thuiskom, of mijn vriendje weggaat bij ons), maar toch... Ze bedoelen het vast goed, en dat is het irritante, die definitie van 'goed' valt op dit moment bij hun en mij niet helemaal samen... ![]() Zoals mijn vriendje het pas zei: "Als je nou verder weg woonde dan 5 minuutjes fietsen, had het veel meer voor de hand gelegen dat je een keer mocht blijven slapen... Nu is het makkelijk om je ff thuis te brengen *zucht*". (zijn zusje heeft een vriendje die een half uur met de auto vandaan woont) Maar goed, wij gaan maar liefst 3 maanden, dus wat dat betreft... |
![]() |
|
Ik mag hem zien wanneer ik wil.
Meestal zie ik hem om de dag.. Ong 2x doordeweeks en dan ik het weekend. Maar als ik hem meer zou zien vinden ze het niet erg.. ze zijn eigelijk best makkelijk, mag ook zo laat thuiskomen als ik wil... merk er toch zelf de volgende dag de nasleep van..
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb echt van die ouders die alles goed vinden. dus ik heb nooit problemen.
![]() ![]() ![]() ![]()
|
Ik ben nu al een hele tijd vrijgezel, maar mijn ouders hebben zich er nooit mee bemoeit hoe vaak ik haar zag. Alleen met tentamens of op de havo met mijn examens hadden ze wel zoiets van examens eerst.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
slechte relatie tussen ouders en schoonouders Balpen | 33 | 15-01-2012 10:36 | |
Psychologie |
jongeren (15 t/m 17) en (Gedwongen) hulpverlening. Welke mate ouders betrekken? Fantôme | 34 | 13-05-2007 20:43 | |
Psychologie |
mijn ouders maken me gek... evanescence | 4 | 21-10-2004 09:49 | |
Psychologie |
Ouders en hulpverlening ~~dolce~~ | 11 | 03-03-2004 13:42 | |
Liefde & Relatie |
ruzie met vriend vanwege zijn ouders?! groovy | 14 | 29-09-2003 18:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
rokende ouders -> rokende kinderen? Verwijderd | 50 | 19-07-2003 20:56 |