Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2002, 22:21
little_sunshine
little_sunshine is offline
Ehhmm, ja, dat heb ik dus, nu zo´n 2 maanden. Toen ik wat met hem kreeg was Merel (zijn zusje) nog niet zo´n hele goede vriendin van me. Beetje oppervlakkig nog. Toen ik iets met Bas kreeg kwam ik daar veel vaker over de vloer en zag ik Merel ook vaker.
Merel is een hartstikke lieve meid, maar er zijn de afgelopen weken dingen voorgevallen die niet kúnnen, bijvoorbeeld te ver gaan met jongens terwijl ze een vriend heeft en dergelijke. In ieder geval dingen waar je als vriendin iets van moet zeggen. Alleen ziet Merel dat anders. Volgens haar ben ik veranderd, in mijn houding tegenover haar. Iets waar ik vrij weinig van gemerkt heb. Ik ga het er nog met haar over hebben.
Dit is alleen nog niet alles. Deze week heeft ze meegeluisterd met een telefoongesprek tussen Bas en mij. Althans, ze heeft behoorlijk wat dingen opgevangen. De volgende dag confronteerde ze me ermee. Ik ben toen boos geworden, want ik vind dat wát je ook opvangt, het zijn haar zaken niet. Of het nou geouwehoer is of een serieus probleem, het is tussen Bas en mij en niet tussen Bas, mij en haar. Ze snapte het niet of wilde het niet snappen.
Bas vertelde me net aan de telefoon dat ze deze avond behoorlijk herrie heeft lopen schoppen. Dat ik maar dom bezig was en loog over vanalles en nog wat. Waar haar ouders en Bas bij waren dus.
Ze heeft ook dingen lopen beweren over mij, dat ik bijvoorbeeld met het uitgaan te intiem had staan dansen met iemand. Iets waar Bas best wel van schrok dus. Het feit is alleen dat het gewoon niet waar is!!

Waar is ze mee bezig vraag ik me nu af. Hoe kan ik het beste handelen in zo´n situatie? Negeren? Erover praten? Misschien zijn er mensen die zoiets hebben meegemaakt. Help me pleez, ik zit er echt mee!! Ik wil Bas echt niet kwijt en Merel hoe ze eerst was ook niet, maar zo kan het echt niet langer...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2002, 22:25
HIBJ
HIBJ is offline
ik denk dat ze een soort van bescherming tegenover haar bror heeft, of misschien jaloers is dat jij misschien beter om kan gaan met bas dan zij.

hier moet je eens goed met haar over praten, anders lopen je beide relaties in de soep
Oud 05-09-2002, 22:37
mexxie15
mexxie15 is offline
ken het probleem en is idd een behoorlijke ingewikkeld en voor de persoon die er tussen staat is het vaak en behoorlijke vervelende situatie opzich kan je aan de situatie weinig veranderen je zult er toch met zijn 3en uit moeten komen wil het goed gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 08:27
pooh_beertje
pooh_beertje is offline
Citaat:
HIBJ ik denk dat ze een soort van bescherming tegenover haar broer heeft, of misschien jaloers is dat jij misschien beter om kan gaan met bas dan zij.

hier moet je eens goed met haar over praten, anders lopen je beide relaties in de soep
Ben ik het helemaal mee eens zo gaat het toch niet!
Oud 06-09-2002, 11:21
Kazanka
Kazanka is offline
voor groot deel is ze jaloers zou'k zeggen, zelfde wat HIBJ al zei...
Oud 06-09-2002, 14:26
girl18
girl18 is offline
twee maanden verkering.. en nu al problemen.?

maar goed... ik vind het wel heel erg stom wat die zusje van je vriend doet en dat je vriend het ook nog gelooft ook wat ze zegt kijk als dat al zo beetje gebeurd dan is er wel wat mis in de relatie hoor..
Oud 06-09-2002, 15:02
Angeles
Angeles is offline
Volgens mij heeft het echt geen drol te maken met of er wel of niet iets mis is in de relatie (en sommige mensen zijn ook wel érg makkelijk met roepen dat er in andermans relatie iets niet goed is). Die zus is gewoon jaloers, om wat voor reden dan ook (of ze is jaloers dat zij niet meer op nummer 1 staat bij haar broer, of ze is jaloers dat ze niet meer op nummer 1 staat bij jou - of een combinatie van beiden) en loopt daarom te stoken. Juist als je nog niet zo lang een relatie hebt is het helemaal niet raar dat je vriend schrikt van dat soort 'roddels' en geneigd is het te geloven.

Ik denk dat jullie toch een hartig woordje met die Merel moeten gaan praten. Het is ontzettend kinderachtig hoe ze bezig is. Ik hoop dat er met haar te praten valt, anders kun je haar roddels het beste gewoon negeren (overigens wel dom van haar, zo drijft ze jullie alleen maar verder van zich af, alleen heeft ze dat in haar blinde jaloezie niet door).
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 13:01
little_sunshine
Citaat:
girl18 schreef:
twee maanden verkering.. en nu al problemen.?

maar goed... ik vind het wel heel erg stom wat die zusje van je vriend doet en dat je vriend het ook nog gelooft ook wat ze zegt kijk als dat al zo beetje gebeurd dan is er wel wat mis in de relatie hoor..
Nou, aan zo´n reactie heb ik dus niks. Ja ik heb pas 2 maanden, en nee ik heb nog geen problemen met mijn vriend, maar met zn zusje. Lezen is ook een kunst.

Citaat:
Angeles schreef:
Volgens mij heeft het echt geen drol te maken met of er wel of niet iets mis is in de relatie (en sommige mensen zijn ook wel érg makkelijk met roepen dat er in andermans relatie iets niet goed is).
Danku, dat bedoelde ik.

Citaat:
Die zus is gewoon jaloers, om wat voor reden dan ook (of ze is jaloers dat zij niet meer op nummer 1 staat bij haar broer, of ze is jaloers dat ze niet meer op nummer 1 staat bij jou - of een combinatie van beiden) en loopt daarom te stoken. Juist als je nog niet zo lang een relatie hebt is het helemaal niet raar dat je vriend schrikt van dat soort 'roddels' en geneigd is het te geloven.
Nou, ze is iig niet jaloers dat ze niet meer bij mij op een staat neem ik aan, anders zou ze niet zo lullig doen. Misschien idd wel omdat ik haar broer "inpik" oid.

Citaat:
Ik denk dat jullie toch een hartig woordje met die Merel moeten gaan praten. Het is ontzettend kinderachtig hoe ze bezig is. Ik hoop dat er met haar te praten valt, anders kun je haar roddels het beste gewoon negeren (overigens wel dom van haar, zo drijft ze jullie alleen maar verder van zich af, alleen heeft ze dat in haar blinde jaloezie niet door).
Ja, daar heb je gelijk in, en er valt ook goed met dr te praten, dan blijft ze heel rustig en doet alsof ze het snapt. Maar dan hoor ik achteraf van Bas dat ze thuis enorme stennis heeft geschopt, schreeuwend door huis gelopen enzo. Waar paps en mams bij zijn, dus zo´n goede indruk hebben ze niet meer van mij. Zou ze dat alleen uit jaloezie doen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:50
little_sunshine
Nou, voor de mensen die toen gereageerd hebben op mijn topic, even de afloop van het verhaal...

Ik heb nu zo'n 9 maanden verkering, met Bas nog steeds Met Merel heb ik er zelf nooit goed over gepraat, maar wel met Bas. De ouders van Merel en Bas zijn op een gegeven moment er zelf tegen Merel over begonnen, zij hadden in de gaten dat er iets goed mis was, en dat zeker niet mijn schuld was. Ze vonden dat Merel eens goed moest beseffen waar ze mee bezig was. Ze kréég Bas en mij niet uit elkaar, dus ze moest onze relatie maar accepteren...

Zo gezegd, zo gedaan. Nog steeds vind ze het niet leuk, en ze zal ook nooit echt "als vriendin" tegen me doen daar thuis, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen...

Misschien is dit een beetje een steun voor anderen die in hetzelfde schuitje zitten.
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, zijn er mensen die verkering hebben met de broer/zus van een vriend/vriendin?
Oud 29-04-2003, 13:59
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
little_sunshine schreef op 29-04-2003 @ 14:50:
Zijn er mensen die verkering hebben met de broer/zus van een vriend/vriendin?
Nou, ik heb verkering (nu bijna 4 maanden) en zijn zus is nu een vriendin van me aan het worden...We zitten op dezelfde school en als ik bij m'n vriend ben, of als we uit of naar een feessie gaan, is ze er ook bij....
Voordat ik verkering met hem had, kende ik haar dus nog niet, maar nu kunnen we het heel goed vinden en dat is erg prettig!

Vervelend dat het tussen jou en Merel anders is gelopen!
Nog veel plezier met Bas
Oud 29-04-2003, 14:05
little_sunshine
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 29-04-2003 @ 14:59:
Nou, ik heb verkering (nu bijna 4 maanden) en zijn zus is nu een vriendin van me aan het worden...We zitten op dezelfde school en als ik bij m'n vriend ben, of als we uit of naar een feessie gaan, is ze er ook bij....
Voordat ik verkering met hem had, kende ik haar dus nog niet, maar nu kunnen we het heel goed vinden en dat is erg prettig!
Geweldig! Echt fijn voor je! Zorg dat het zo blijft! Wat dat betreft zit dat zusje van je vriend toch iets beter in elkaar dan Merel. Ze gunt haar broer een toffe vriendin (jij) en ze gunt haar vriendin (jij) een toffe vriend (haar broer)!!

Citaat:
Vervelend dat het tussen jou en Merel anders is gelopen! Nog veel plezier met Bas
Ja, och, er valt mee te leven... Dankje wel, zal zeker lukken!!
Oud 29-04-2003, 14:13
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
little_sunshine schreef op 29-04-2003 @ 15:05:
Geweldig! Echt fijn voor je! Zorg dat het zo blijft! Wat dat betreft zit dat zusje van je vriend toch iets beter in elkaar dan Merel. Ze gunt haar broer een toffe vriendin (jij) en ze gunt haar vriendin (jij) een toffe vriend (haar broer)!!
Haha, jah, zo had ik het nog niet echt bekeken...Ik *hoe zeg ik dat het beste?* waardeer het cker wel, maar het is een beetje vanzelfsprekend voor me, ookal weet ik dat het niet over al zo gaat, misschien wel een slechte eigenschap van me....
Het is niet biologisch broer en zus, maar ze komen beide uit Afrika en wonen in het zelfde pleegezin en zijn nu broer en zus...Dat verandert niks vind ik, je hebt gelijk...
xxx
Oud 29-04-2003, 14:47
Lilything
Lilything is offline
kdenk dat ze gewoon jaloers is
en ze is gaan stoken
deed zich 'normaal' voor aan jou
is het niet

dumpen die meid
behouden die jongen!
Oud 29-04-2003, 15:17
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
ikje17 schreef op 29-04-2003 @ 15:47:

dumpen die meid
behouden die jongen!
Lijkt me lastig. Ze woont toch in hetzelfde huis als haar vriend.
Oud 29-04-2003, 15:18
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Studentje schreef op 29-04-2003 @ 16:17:
Lijkt me lastig. Ze woont toch in hetzelfde huis als haar vriend.
jah
ohja

*niet meer weet*

offtopic: bijdehand studentje
Oud 30-04-2003, 07:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
little_sunshine schreef op 29-04-2003 @ 14:50:
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, zijn er mensen die verkering hebben met de broer/zus van een vriend/vriendin?
Jep, ikke, 3 maanden... Het zusje van mijn vriend is al jaren mijn beste vriendin. Ik vond het daarom ook behoorlijk vervelend toen ik meer voor hem begon te voelen, en hij schijnbaar ook voor mij... Gelukkig vindt mijn vriendin het helemaal niet erg, ze vindt het op de een of andere manier juist wel leuk. Hun ouders vinden het helemaal geweldig; zij hadden het zelfs aangemoedigd...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 08:06
snoopy
snoopy is offline
nou, niet op zo'n manier. Ik ben wel vriendinnen geworden met het zusje van m'n ex. Maar die kende ik dus nog niet, toen ik een relatie met hem kreeg. Tis nu uit met die jongen, maar ik spreek nog af en toe met z'n zus af. (en die jongen zie ik zelf ook nog vaak)
Oud 01-05-2003, 21:40
little_sunshine
Citaat:
ikje17 schreef:kdenk dat ze gewoon jaloers is
en ze is gaan stoken
deed zich 'normaal' voor aan jou
is het niet

dumpen die meid
behouden die jongen !
Is dus niet nodig gebleken...

Echt beter voor jullie, HaWaHaai en snoopy/mamo, dat het bij jullie zo anders gaat? Dat is ook niet meer dan normaal eigenlijk. Ach ja, er klopt wel meer niet aan Merel...

Het moet ook eigenlijk een groot voordeel zijn! Een leuke zus van je vriend! Heb je altijd wat te kletsen daar thuis!
Oud 01-05-2003, 21:55
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
little_sunshine schreef op 01-05-2003 @ 22:40:
Het moet ook eigenlijk een groot voordeel zijn! Een leuke zus van je vriend! Heb je altijd wat te kletsen daar thuis!
Al is t niet altijd handig... soms MOET ik even blijkletsen met mijn vriendin, en dan zit mijn vriend meteen chagrijnig te doen achter zijn computer...
Maar ach komt allemaal goed
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 17:33
miss milano
miss milano is offline
bij mij izt juist het andere geval, mijn vriendin heeft wat met mijn broer....

Dit is ook nogal raar gelopen. Ik ging altijd heel veel met haar om, en we hadden eg veeet veel lol samen. Maar toen ze bij me bleef slapen vertelde ze dat ze verliefd op mn broer was, en naar hem toe wilde enzo. Eerst vond ik het echt leuk, als ze wat met hem zou krijgen. Maar het werd toch wel wat minder..., want dan belde ze naar ons huis, ik nam op, en dan vroeg ze of ik wat te doen had, en ff langs kwam. maar als ik daar dan zat, dan zei ze: ik belde eigenlijk voor je broer, maar toen ik jou aan de telefoon kreeg, vroeg ik jou maar....

dan voel je je echt 2e rangs ofzo...
Maar goed, ze hebben nu al een jaar ofzo, en het is nu niet echt meer een vriendin, we zijn gewoon uitelkaar gegroeid, maar ik kan nog wel goed met hr opschieten..

het hoeft dus echt niet altijd aan het broertje of zusje te liggen hoor.....het is gewoon lastig.
Oud 02-05-2003, 18:13
little_sunshine
Citaat:
miss milano schreef op 02-05-2003 @ 18:33:
bij mij izt juist het andere geval, mijn vriendin heeft wat met mijn broer....
Oh, dat is wel leuk, om een keer het verhaal van de andere kant te horen!

Citaat:
Dit is ook nogal raar gelopen. Ik ging altijd heel veel met haar om, en we hadden eg veeet veel lol samen. Maar toen ze bij me bleef slapen vertelde ze dat ze verliefd op mn broer was, en naar hem toe wilde enzo. Eerst vond ik het echt leuk, als ze wat met hem zou krijgen. Maar het werd toch wel wat minder..., want dan belde ze naar ons huis, ik nam op, en dan vroeg ze of ik wat te doen had, en ff langs kwam. maar als ik daar dan zat, dan zei ze: ik belde eigenlijk voor je broer, maar toen ik jou aan de telefoon kreeg, vroeg ik jou maar....

dan voel je je echt 2e rangs ofzo...
Maar goed, ze hebben nu al een jaar ofzo, en het is nu niet echt meer een vriendin, we zijn gewoon uitelkaar gegroeid, maar ik kan nog wel goed met hr opschieten..

het hoeft dus echt niet altijd aan het broertje of zusje te liggen hoor.....het is gewoon lastig.
In het begin vond Merel het ook heel leuk, dat Bas & ik wat kregen! Alleen het verschil was dat Merel en ik niet echt goede vriendinnen waren, zoals jij en je vriendin/vriendin van je broer. Als ik dat zo lees dan vind ik dat een behoorlijke rotstreek van haar! Het komt op mij nu zo over dat ze jou gebruikte om bij je broer in de buurt te zijn! (correct me if I'm wrong) Vind je het erg nu, dat jullie uit elkaar gegroeid zijn?

Zijn er nog meer mensen waarvan de broer/zus iets met een vriend/vriendin heeft? Dan kan ik Merel's gedrag toen misschien beter snappen...
Oud 11-05-2003, 13:10
Tox
Tox is offline
Ja dat krijg je weleens als relaties elkaar kruisen, ik heb nu zo iets dergelijks, ik en een goede vriendin van een vriendin van een vriend van mij (ja goedlezen deze zin klopt) vonden elkaar wel leuk alleen nu krijg ik van die vriend van mij namens zijn vriendin een verzoek om me rustig te houden omdat ze geen inmening van vrienden uit haar thuis dorp in onze vriendengroep wil.
Oud 11-05-2003, 13:17
Veenbes
Veenbes is offline
Misschien is ze jaloers op de goede relatie die jij met haar broer hebt, aangezien ze zelf niet zo gelukkig lijkt met haar vriend (te ver gaan met een andere jongen).
Reageren

Regels voor berichten