Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
(ik niet iig)
||
Citaat:
||
Citaat:
of om in wetenschappelijke termen te praten: een board heeft meer oppervlakte dan (sport)skies, cq meer weerstand cq minder snelheid
||
Citaat:
Maar dat zijn net twee dingen die me minder aanspreken. Ik hou veel meer van het piste-werk, en zeker van de langere en moeilijkere afdalingen, waarbij je op korte tijd tot anderhalve kilometer (of zo) daalt. Heerlijk. Dat van dat "stoer zijn" vind ik maar een vreemde opmerking. Snowboarders vinden andere snowboarders misschien wel stoer, skiërs vinden (toch de beginnende) snowboarders een gevaar op de piste en de rest van de wereld maakt het niks uit. |
![]() |
||
Citaat:
Ook je laatste punt is andersom minstens even geldig. Ook snowboarders snijden pistes naar de verdommenis. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik kan alleen skieën, snowboarden lijkt me dan ook veel moeilijker..
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar het liefst vermaak ik mij toch gewoon met een snowboard of-piste. Veel meer vrijheid, geen last van andere mensen en het gevoel dat je over de sneeuw zweeft. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Over dat snowboard/skien... Ik snowboard nu ook sinds vorig jaar, daarvoor sinds ik een ukkie was op skies gestaan. Maar daar raakte ik een beetje op uitgekeken. Wat ik dus wel merk bij het snowboarden is dat vooral beginnende boarders veel bulten maken en sneeuw verschuiven. Maar dat gaat eigenlijk al na een paar dagen over. Terwijl er bij het skien opvallend veel mensen idd de hele piste gebruiken en maar wat aanklooien. Daar kan ik me ook echt zeer over opwinden. Zo'n klasje met volwassenen die op een lekkere sjeeshelling de pizzapunt doen. Of vrouwen die heel stoer hun man achterna willen, maar steeds stoppen omdat ze niet durven en dan gruwelijk in het midden van de piste in de weg gaan staan. Ook levensgevaarlijk: die kleine oostenrijkse/duitse ettertjes van een jaar of 6, die zich nergens wat van aantrekken en met n rotgang van een piste afvliegen. Over het algemeen vind ik skieers dus veel irritanter dan snowboarders.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat heb ik tenminste ondervonden in mijn eigen wintersportervaringen tot nu toe.
|
Verwijderd
|
Ik snowboard sinds een paar maanden en ik heb nog maar indoor geoefend. Daarvoor heb ik nog nooit op de ski's en of op een snowboard gestaan. Ik moet alleen nog het remmen onder de knie krijgen want dat is nog best lastig.
![]() En klopt het dat indoor lastiger is dan een ''normale'' piste? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ride The lighting! ![]()
||
Citaat:
Ik ski, sportskies uiteraard. Waarom? Ik vind het wendbaarder dan een board. Om nu even op te scheppen, ik kan toch wel met gemak sneller dan het leeuwendeel van de boarders naar beneden gaan. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Dit of Dat?? xVeerle | 455 | 12-10-2012 21:45 | |
De Kantine |
DIT of DAT topic weet ik veel remy476 | 500 | 01-05-2009 22:07 | |