Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2003, 20:01
Balance
Balance is offline
Wie o wie kan mij helpen met de antwoorden van module 7, 8 en/of 9 van 'Un peu d'amour et d'amitié'?
Dat is van Globe literatuur.

Ik moet het 20 mei inleveren, maar haal altijd lage cijfers voor m'n literatuur. Dus heeft iemand misschien de antwoorden? (of gewoon eigen antwoorden?)
Oud 11-05-2003, 12:34
marlies
marlies is offline
Ik heb twee jaar gelden die methode gebruikt, maar als je nu effe een paar vragen post, misschien dat er dan nog iets boven komt drijven...
Oud 11-05-2003, 16:30
Balance
Balance is offline
Nou, ik ben nog niet met deze modules begonnen, maar met mijn vorige modules zat ik altijd net aan op een 5 of 6 (met hulp van een vriendin).
Maar heb je ze misschien nog ergens liggen?

Zo niet, ik ga vannacht naar Londen toe met school en kom pas vrijdag terug. In dat weekend ga ik m'n modules maken en kijk ik dus of hier nog een reactie is gezet. Is dat niet gebeurd, dan stel ik alsnog de vragen hier, maar ik hoop dat je ze in de tussen tijd misschien nog ergens vindt
Iig al bedankt voor de reactie en ik zal dus volgende week dan specifieke vragen stellen (eventueel een pm mocht je hier niet meer kijken)
Oud 16-05-2003, 23:15
Balance
Balance is offline
up

(en gaat morgen d'r aan beginnen)
Oud 18-05-2003, 14:50
Balance
Balance is offline
Weet je misschien nog het verhaal van Thérèse Raquin?
Het is een verhaal uit het naturalisme, waarin Thérèse getrouwd is met Camille. Ze wordt echter verliefd op Laurent, en met haar huwelijk gaat het niet al te best.
Laurent en Thérèse besluiten Camille te vermoorden, maar in plaats van een gelukkige toekomst krijgen ze een leven van wroeging en wederzijdse achterdocht.

Vervolgens wordt d'r een fragment gegeven waarin het idee geopperd wordt om Camille dus te vermoorden.

Twee vragen weet ik er niet:
- Wat is de aanleiding voor de gedachte Camille uit de weg te ruimen? Noem minstens twee redenen.
- Schrijf de zinnen over waarin heel subtiel de gedachte Camille om te brengen vorm krijgt.

Mocht je je oude werk niet meer gevonden hebt kan je vraag 2 natuurlijk niet beantwoorden, maar één? Ik kan alleen bedenken dat ze hun liefde niet kunnen uiten wanneer Camille nog leeft, maar een tweede aanleiding...?
Oud 18-05-2003, 21:19
marlies
marlies is offline
Citaat:
linda85 schreef op 18-05-2003 @ 15:50:
Weet je misschien nog het verhaal van Thérèse Raquin?
Het is een verhaal uit het naturalisme, waarin Thérèse getrouwd is met Camille. Ze wordt echter verliefd op Laurent, en met haar huwelijk gaat het niet al te best.
Laurent en Thérèse besluiten Camille te vermoorden, maar in plaats van een gelukkige toekomst krijgen ze een leven van wroeging en wederzijdse achterdocht.

Vervolgens wordt d'r een fragment gegeven waarin het idee geopperd wordt om Camille dus te vermoorden.

Twee vragen weet ik er niet:
- Wat is de aanleiding voor de gedachte Camille uit de weg te ruimen? Noem minstens twee redenen.
- Schrijf de zinnen over waarin heel subtiel de gedachte Camille om te brengen vorm krijgt.

Mocht je je oude werk niet meer gevonden hebt kan je vraag 2 natuurlijk niet beantwoorden, maar één? Ik kan alleen bedenken dat ze hun liefde niet kunnen uiten wanneer Camille nog leeft, maar een tweede aanleiding...?
sorry we zijn nooit verder gekomen dan het realisme, sorry
Oud 18-05-2003, 21:47
Balance
Balance is offline
oh shit, jammer...

nou ja, kheb inmiddels m'n vriendin om hulp gevraagd en die heeft ook wat mee verzonnen. Nou maar hopen dat d'r iets goeds tussenzit..
Reageren

Regels voor berichten