Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 23:06
McMotion
McMotion is offline
goeiedag..

ik probeer momenteel om mijn CDROM speler aan mijn SB Live! te koppelen en ik heb er zo'n kabeltje voor maar ik kan hem nergens in mijn SB Live! steken er zitten op mijn geluidskaart twee soldeerpuntjes met CD_SPDIF erop, maar geen connector; hier zou dan toch wel de connector moeten zitten die ik nodig heb? ik heb gewoon de standaard Soundblaster Live... zou het kunnen dat die connector er alleen bij de duurdere modellen op zit ofzo? er zitten op mijn geluidskaart wel 3 andere connectoren waar dat snoertje op past (1 daarvan staat CD_IN bij), maar dat is precies dezelfde connector als in mijn CDROM speler (zo'n platte zwarte), dus ik moet juist de andere kant van dat kabeltje kwijt

wat is er aan de hand?
Oud 14-05-2003, 23:12
Verwijderd
Waarom wil je dat eigenlijk?
Ik neem aan dat je CDROM drive gewoon Digital Audio Extraction ondersteunt. Je hebt zo'n extra kabeltje dus helemaal niet nodig.

Toch?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 00:18
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
zover ik weet moet ie gewoon in het CD_IN connectortje, stekkertje zou aan bijde kanten het zelfde moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 01:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Analoge rotzooi moet je niet mee werken. Middels DAO muziekCDs lezen, gaat gewoon via ATA kabel dus.

Om toch antwoord te geven: CD_IN dus.
Oud 15-05-2003, 05:02
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
PIE schreef op 15-05-2003 @ 00:12:
Waarom wil je dat eigenlijk?
Ik neem aan dat je CDROM drive gewoon Digital Audio Extraction ondersteunt. Je hebt zo'n extra kabeltje dus helemaal niet nodig.

Toch?
Nou ik zelf vind dat irritant dat die de data leest en pas weergeeft, want me pc wor er trager van is gewoon niet nodig.

Tegenwoordig hebben ze ook een SP/DIF uitgang dat werkt per perfekt! (om naar een cd te luisteren)
Oud 15-05-2003, 20:12
CEO
CEO is offline
Voor zover ik weet zit er pas SPDIF op sommige modellen van de Live 5.1. Als je de (oudere) LIfe! hebt is de kans dus erg groot dat het er niet op zit. Waarschijnlijk zitten de soldeerpuntjes van de SPDIF op jouw kaart omdat dit weer de uitgeklede versie is van een duurdere versie (was dat niet de gold of de platinum?)

Gewoon analoog aansluiten dus, of anders via DAE.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten