Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat verandering aan zijn kant de enige oplossing is. Het komt een beetje van jullie beide denk ik. Het verhaal lijkt wel een beetje op de vriend van mijn zus; haar vriend was ook nogal lui etc. En hij kon haar ook wel een beetje de grond in trappen zo af en toe. Ze hadden ook vaak ruzie. Nou weet ik niet of dat hetzelfde was als bij jou; want mijn zus en haar ex-vriend zit het scheeuwen tegen elkaar, want overkomt als ruzie wel een beetje in de genen volgens mij
![]() Maar goed; zet dingen even op een rijtje; vind je hem nog wel zo leuk? Het is vast niet meer zoals in het begin, maar vind je hem nog leuk genoeg om mee verder te gaan. Als dat zo is kan je praten over dingen waar je je bij hem aan ergert, dat kan misschien een hoop oplossen. Misschien voelt hij het ook wel zo bij jou; ergert hij zich aan jou bij dingen ; dus praat erover, misschien lost het wat op. Als je er echt geen zin meer in hebt en denkt dat praten niet helpt is het misshcien toch het beste om er mee te stoppen, tijdelijk stoppen misschien. Maar ik vind dat je hier wel goed over moet nadenken want het is niet niks!! Dus doe niet zomaar iets! Sterkte ermee! |
![]() |
|
even erbij: soms is het zo erg dat ik hem wil slaan, dus dat ik echt kriebels in mijn armen krijg en zo machteloos ben dat de enige uitweg geweld lijkt. de oorzaak: hij kan heel erg denigrerend doen, en omdat ik onzeker ben komt dat heel hard aan. meestal wordt ik dan verdrietig, maar nu wordt ik woest ' als ik toch zo achterlijk ben, neem dan een slim vriendinnetje klootzak * klap*' ipv: ' whatever'
hij kan ook hel gemeen en sadistisch giechelen wat me helemaal gek maakt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat je nu 2 dingen kunt doen: 1. Beseffen dat het niets wordt en op zoek gaan naar de vrijheid. 2. Een pittig gesprek hebben met vriendlief en een doucheschema opstellen. Ik zou optie 2 eerst proberen. |
![]() |
|
![]() |
Als ik dit verhaal zo lees, denk ik eerlijk gezegd dat alle energie die je nog in deze relatie zou stoppen, toch tevergeefs zou zijn.
Maar toch zou ik nog een keer in gesprek alles zeggen wat je dwars zit. Maar ik denk niet dat het heel veel zin heeft. Of jij, of hij zal heel moeten veranderen, terwijl die verandering voor jullie beide waarschijnlijk niet acceptabel zal zijn.
|
Uit je verhaal maak ik op dat jullie al geruime tijd een relatie hebben?
Ik zou het niet meteen uitmaken, maar eens een goed gesprek met hem voeren, Zoals ik al in veel topics hier op het forum heb gezegd en ik zal het blijven zeggen: praten is het belangrijkst in een relatie. Pas zo kan de ander zien hoe jij je voelt in jullie relatie. Daarnaast zou hij zich na het gesprek misschien gaan realiseren dat hij jou aan het kwijtraken is en zal hij "veranderen", oftewel aanpassen. Want iedereen kan zich wel een beetje aanpassen, veranderen kan natuurlijk niet. Stel dat er niets verandert na jullie gesprek, dan kan ik me voorstellen dat jullie relatie niet al te lang meer duurt. Maar neem alsjeblieft geen overhaaste beslissingen...
||
![]() |
Citaat:
|
kijk, het leuke is, is dat PRATEN bijna onmogelijk is. praten is in zijn ogen namelijk zeuren. Zodra ik over iets ' serieus' wil praten , betiteld hij het a;s gezeur, gezever, geblaat etc.
ik KAN dus niets zeggen want dan ZEUR ik...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
*zucht*
maar de seks is wel goed ![]() serieus: misschien moet ik het gewoon uitmaken, en even een periode bekoeling nemen. Misschien doet hij dan beter zijn best, ( er vanuitgaande dat hij me terug wil)
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
ben IK dan gek?
||
![]() |
Citaat:
|
Misschien is het tijd geworden om elkaar gedag te zeggen ... mijn relatie kwam ook op zo'n punt, precies hetzelfde ... ik ergerde me opeens aan de kleinste dingen, zocht ruzie om hem te laten zien dat ik iets niet goed vind, vroeg me af of ik van hem houd of alleen bij hem blijf uit stereotype en om bij iemand te blijven ... uiteindelijk was het uitgegaan en we hebben allebei een hele grote opluchting gevoeld (in de eerste instantie, later komt er ook wat anders bij, maar goed).
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het lijkt me volgens mij echt een verstandig idee om er (evt. tijdelijk) mee te kappen. Je schaamt voor hem op straat. Je weet niet meer of je van hem houdt. Zoals uit jouw verhaal op te merken is heb je echt een ontzettende hekel aan hem dat je hem wilt slaan. Hij wilt niet aanpassen/veranderen. Praten is onmogelijk. Als jij praat vindt hij dat gezeur, geblaat etc. Die gast kan niet eens een normaal gesprek voeren. Als praten al niet eens meer kan, hoe moet het dan verder??? En als hij zo weinig inzet voor een relatie dan vind ik dat hij jou niet waard is. Je kan een betere krijgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik maak een lijstje voor en tegen:
tegen hem 1. hij kan zich niet kleden en verzorgen 2. Hij kleineert je constant 3. Hij vindt op een gewone toon converseren 'zeuren' 4. hij is mager (ik zie het probleem niet...) 5. Hij kan geen enthousiasme opbrengen voor dingen die jij belangrijk vindt. 6. Hij is asociaal voor hem: 1. de seks is goed |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt me dat jullie beiden wat in moeten leveren.
Jij kan van hem niet verwachten dat hij een totaal ander persoon wordt (dat ie mager is kan hij niks aan doen bijv en die nuchterheid ligt nou eenmaal in zijn aard), maar hij anderzijds mag ook wel wat meer moeite doen (zich beter verzorgen bijv, minder aso doen zodat jij je niet voor hem hoeft te schamen). |
![]() |
||
Citaat:
maar praat er dan over. ik denk dat je aan de hand van zijn reply wel kunt uitmaken of jullie nog bij elkaar passen. want het kan evengoed zijn dat hij totaal nix doorhad (tssk typisch) en dan zou het zonde zijn dat je zo boos wordt dat hette laat is om er iets aan te doen.
|
![]() |
Optima...je bent 18 jaar. Dat is toch geen leeftijd om in een relatie te zitten waarbij je je elke dag zo ontzettend ergert aan je vriend. Dat zou je sowieso niet moeten doen in een relatie, maar goed...
Zet alles een voor jezelf op een rijtje. Waarom zou ik met hem door willen gaan/waarom zou ik niet met hem door willen gaan. Ik heb een paar stukjes tekst niet gelezen, maar volgens mij is het enige goede in jullie relatie de sex. En dat lijkt mij niet voldoende om de relatie te behouden. Naar mijn mening moet je het uitmaken. Hij zal toch niet veranderen, tenzij hij het echt zelf wil. Mja..misschien moet je hem eerst een heel duidelijk en direct vertellen hoe jij erover denkt. Het kan zijn dat hij zich dan beseft hoe hij zich gedraagd, en zichzelf zal willen veranderen. Maar eerlijk gezegd lijkt die kans mij erg klein..aangezien praten met hem ook al niet kan...
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
tja, hij houdt maybe nog wel van jou. mar de vraag is eigenlijk hoeveel je nog van hem houdt.
als je je constant aan hem ergert kan ik me niet voorstellen dat de liefde nog erg diep zit. zelf zou ik het uitmaken, maar daar moet je natuurlijk goed over nadenken. groetjes
|
Verwijderd
|
Ik herken wel bepaalde dingen
![]() Je moet goed nadenken.. waarom zou je bij iemand blijven aan wie je je zo ontzettend ergert? Iemand die loopt te zeuren dat je te dik bent, zoals je ook al in een ander topic zei.. ![]() En vooral het feit dat hij je soms gewoon lijkt te pesten, dat hij helemaal niet z'n best doet om aan de relatie te werken, maar dat ie gewoon egoistisch en asociaal blijft.. :/ (ja sorry, ik heb een bepaald beeld bij je verhaal gekregen ![]() En vooral dat ie je kleineert. Dat hoort pas écht niet. Ik heb soms al het idee dat mijn vriend me dom vindt enzo, en dat ie zichzelf alles vindt. En nu erger je je er al aan, maar moet je je voorstellen dat je je hele leven samen bent met zo'n man die je kleineert. Het komt zo respectloos over. M'n vader kan bijvoorbeeld ook van die denigrerende opmerkingen tegen m'n moeder maken. Dan denk ik meteen van: "met zo'n man zo ík nou niet kunnen leven". Mijn vriend is ook niet bepaald "levendig en enthousiast" en daar kan ik me ook behoorlijk aan ergeren. Dan ga ik iets leuks met 'm doen en dan verheug ik me daar op.. en ben ik dus blij en enthousiast.. en dan loopt hij met zo'n duf hoofd waar geen lach vanaf kan naast me. Daar kan ik me ook ontzettend aan ergeren. Maarjah.. ik wijk teveel van het onderwerp af ![]() Je moet echt goed nadenken of je hier wel mee door wilt gaan. Natuurlijk kun je hem niet veranderen, maar hij kan best wat meer z'n best voor de relatie doen ![]() succes |
![]() |
||
Citaat:
Veel success
||
Citaat:
|
als je zo jong bent, moet een relatie hebben en verliefdheid en houden van alleen maar leuk zijn. als het niet alleen maar leuk is, dan moet je ermee kappen. wat heb je er nou aan om een beetje ruzie te maken, je op te fokken over allemaal zaken waar je eigenlijk je helemaal niet mee zou moeten bezighouden, helemaal niets... als je niets uit een relatie haalt, moet je er ook helemaal niets meer instoppen. move on girl. die gast is je niet waard
||
Verwijderd
|
Citaat:
"hey mijn vriendje heeft een ongeluk gehad en ik voel mij er rot door .. nou is het niet meer leuk!! ik denk dat ik het maar uit ga maken" ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Een relatie moet meer leuke dingen hebben dan slechte, dat geef ik toe, maar het 'leuke' was nu juist in het begin. Nu is het slechts sleur. Citaat:
![]() Daarbij komt dat ik telkens naar hem moet komen opdraven, terwijl hij nooit bij mij langs komt ( ik zit op kamers)...dat doet ook best pijn, want ik BEN juist op kamers gegeaan zodat WIJ wat meer vrijheid zouden hebben ![]() Citaat:
maar aan de andere kant ben ik ook bang voor die vrijheid en wil ik zekerheid...en daarom een relatie
|
![]() |
Zoals jij je ergert aan je vriend, zo erger ik me aan de mijne
![]() maar ik krijg eerlijk gezegd steeds meer het idee dat die hele verliefdheid gewoon weg is |
![]() |
||
Citaat:
en dan...ga je je ergeren waarom genoegen met iets 'defect' nemen als er iets beters is?
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Wat voor dingen organiseer je dan eigenlijk? :/ Citaat:
Ik zou het juist cool vinden als mijn vriendin haar eigen kamer zou hebben ![]() |
![]() |
|
![]() |
In een relatie gaat het er niet om hoe goed je iemands sterke punten vindt, maar of je kunt leven met zijn fouten.
Want hij zal niet veranderen, zo is hij. De scherpe kantjes kunnen er best af, zich wat beter verzorgen mag je best van hem eisen, maar als het geen uitgander is, wordt hij dat nooit. En als hij je vindt zeuren, zal hij nooit kritiek kunnen verdragen. Blijkbaar vindt hij het niet waard om zijn best een beetje voor te doen. Hij hoeft zich heus niet uit te sloven, maar de algemeen geldende maatstaven van menselijkheid gelden toch ook voor hem. Hij protesteert hiermee tegn iets, waarschijnlijk tegn jouw onvrede met hem. Dan gooit hij er nog een schepje bovenop. Het is een test, en een machtsstrijd. Wie gaat er zijn zin krijgen? Douchen of slonzen? Dumpen. Ik adviseer het normaal nooit, maar hier zie ik op de lange termijn geen heil in.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Regelafstand voor versaaigen: #1721 fizzle-fluffy | 500 | 28-09-2012 22:44 | |
Werk, Geld & Recht |
Op kamers Shadina | 98 | 01-10-2006 16:06 | |
Liefde & Relatie |