![]() |
|
![]() |
Een kennis van me heeft een probleem met z'n printer.
Eerst kon hij alles gewoon goed printer, ook met XP. Nu heeft hij een router (vanwege adsl) en sindsdien heeft hij nog maar 1x kunnen printer, hij geeft nu voortaan alleen nog maar een foutmelding dat hij niet kan afdrukken (de precieze weet ik zo niet meer, zal ik later nog ff posten). Ook heeft hij nog wat updates uitgevoerd voor windows XP. Het eerste wat ik geprobeerd heb was kijken of de computer de printer (LPT1) kon vinden. Dat lukte allemaal. Maar een testpagina afdrukken kon al niet. Dus heb ik een 'nieuwe' driver gedownload van http://www.canon-europa.com, voor de BJC-250, windows XP. Maar als ik deze probeer te installeren geeft hij een foutmelding dat deze driver niet met XP kan samenwerken. Misschien is het probleem dat daar alleen een English driver stond, en hun XP is nederlands. iemand die dit ook heeft gehad of tips kan geven?
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik zal vanavond nog ff de precieze foutmelding posten. toch nog bedankt voor je hulp. ![]()
|
![]() |
Ethernet modem staat dus volledig los van lpt dus daar mag het niet aan liggen heb hier z'n zelfde modem staan en heb na het configureren alle software voor het modem er afgegooit want dat heb je toch niet meer nodig. Modem heeft ook een web interface dus als je ooit iets moet veranderen werkt dat ook prima
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Wij hebben ook de BJC-250 en ik heb laatst die drivers van canon afgehaald (versie XP nederlands)......alleen ik kan me niet voorstellen wat zo het probleem is, want bij ons werkte het gewoon gelijk goed. Is er niks mis met de printer zelf trouwus? want als hij al geen testpagina kan uitprinten maar je wel de opdracht kan geven om dat te doen, lijkt me het zowiezo stug dat het aan de computer ligt.....
Maja iig succes er mee....... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar ik vind het zo typerend dat ze altijd, en vaak terecht, voorstelt om het via usb ofzo te doen *bied excuses aan* |
![]() |
|
![]() |
(maar zeker tegenwoordig met usb2 zie je dat heel veel apparaten goed en snel werken.)
USB is gewoon een goede en snelle techniek. Zeker als je het met de lpt gaat vergelijken. je steekt usb stekker er in een win2k en xp herkennen het meteen . Nu weet ik ook dat jij geen Microsoft gebruiker bent maar ik ga er vabuit dat de meeste mensen die hier vragen hebben toch windows gebruiker zijn. |
![]() |
|
![]() |
Ik zit nu bij deze kennis, en ik heb geprobeerd met de 'geweldige' probleemoplosser het probleem te achterhalen.
Ik kan wel via opdrachtprompt iets geprint krijgen, dus de communicatie tussen de computer en de printer (LPT1) zit goed. Maar als ik een testpagina wil afdrukken, komt errechtsonder meteen een pop-upje met het bericht: Dit document kan niet worden gedrukt Documentnaam: 'Testpagina' Printernaam: 'Canon Bubble-Jet BJC-250' Verstuurd op: 20:47:20 12-5-2003 Klik hier om de afdrukwachtrij weer te geven. Klik vervolgens in het menu Help op Probleem Oplossen. In de printerwachtrij geeft hij ook bij status: Fout - Bezig met afdrukken iemand die me nu verder kan helpen? Of moet ik toch proberen andere drivers te zoeken?
||
Citaat:
maar ik vond het gewoon zo typisch aan enlightenment, maar ze heeft zeker gelijk |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
printerprobleem pietje63 | 2 | 25-05-2002 21:49 |