Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Alsof die ene jongen in Ethopie een zak meer rijst krijg als ik een week ga vasten. Ik denk dat je het argument wat verkeerd heb neergezet. Als je bedoelt dat het immoreel is om je vol te proppen terwijl elders mensen honger aan het lijden zijn, tsja da's iets anders. Hoewel je dan wel de vraag kunt stellen waarom dat dan immoreel zou zijn. Of als je bedoelt dat wanneer zouden consuminderen we die energie die we daarmee besparen (lichamelijke energie, fossiele energie, technologische energie, e.d.) beter kunnen gebruiken voor mensen die sowieso niet kunnen consumeren, omdat er niks te consumeren valt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Naast de genoemde argumenten verliest de Nederlandse versie van de mens door het overmatig consumeren ook het gevoel voor wat betekenisvol is en wat niet. Laat hij zich domineren door een geperverteerde algemeenheid die eisen stelt waar niemand aan kan voldoen of redelijkerwijs aan zou moeten voldoen. Verliest hij zijn identiteit door die voor te laten schrijven door billboards, commercials, mode en trends. Doch bovenal is het het gevoel voor betekenis dat hij verliest, voor de dingen waarin men werkelijke voldoening vindt, die gezond zijn voor zichzelf en anderen en waarin iets te vinden is dat uitstijgt boven het banale.
|
![]() |
||
Citaat:
Jaarlijks produceren we een paar miljoen ton afval met z'n allen. Ik meende dat het ongeveer 500 kg was per persoon per jaar. Dit afval stapelt zich, al kunnen we er nu landafgravingen mee vol gooien of het ophopen, eens zijn de bronnen uitgeput. Het tropisch regenwoud wordt kleiner voor de meubelindustrie, en kwik zeldzamer, gewoon omdast mensen zoals KontraDix net zij zich grotendeels door aangeprate gevoelens laten leiden. Het is inderdaad belangrijk mensen te leren duurzaam om te gaan anders zadel je volgende generaties op met de problemen door verkeerde gewoontes van nu. Daarnaast hebben wij allemaal makkelijk praten maar hoeveel onder ons gaan na hoeveel ze verbruiken? Brood kan gewoon in een trommel, en als je oude vellen hebt zijn kladblokken niet nodig.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |