Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2003, 12:42
Verwijderd
Hallow allemaal,

Ik heb al 8 maanden verkering met mijn vriend, maar ik twijfel al een paar maanden of het nog wel zin heeft. Ik erger me aan de kleinste dingetjes van hem en soms kan ik hem echt niet UITstaan.......dit gevoel werd heel erg versterkt toen ik 3 dagen geleden een jongen op de TMF chat ontmoette. We konden het heel goed met elkaar vinden, hadden de grootste lol en ik heb het gevoel dat hij mij beter begrijpt dan wie dan ook. Ik heb hem gevraagd of hij meer voelde dan gewoon een vriendschap omdat ik dat wel had. Hij werd heel erg overdonderd door deze vraag maar moest uiteindelijk eerlijk toegeven dat dat inderdaad zo was. We vinden het heerlijk om met elkaar te praten en we hebben ook foto´s uitgewisseld en dat was ook allemaal positief uitgevallen. Vanmorgen werd ik wakker en ik weet bijna zeker dat ik heel erg verliefd op hem ben, als ik alleen al aan hem denk word ik helemaal week. Nu is het probleem alleen dat hij 24 is, we schelen dus 9 jaar......wat zouden jullie doen? En wat moet ik met de relatie met mijn huidige vriend doen?? Ik hoop dat ik wat aan jullie tips heb....Alvast bedankt, liefs mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2003, 12:47
MoonWolf
MoonWolf is offline
Als eerste zou ik maar eens kijken wat je met je huidige vriend gaat doen,... als ik het zo hoor is dat niks meer.
Want zodra je gaat twijfelen aan je relatie zit er al iets flink mis vind ik...
En met die jongen, ik zou eerst maar eens een keer wat afspreken om te kijken of het dan ook nog klikt, en kijken hoe dat loopt.
Maar als eerste dus met je huidige vriend bepalen wat je nou wilt.
Oud 15-05-2003, 12:50
Verwijderd
Jah dat ben ik ook van plan, ik spreek nix af met die jongen van de chat voordat ik zeker weet wat ik met mijn huidige relatie wil, en ik heb ook het gevoel dat ik het meer voor hem aan hou dan voor mezelf, maar ik zou in godsnaam niet weten hoe ik het uit moet maken, want ik weet dat het hem heel veel pijn zal doen omdat hij mij echt als "de ware" ziet...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 12:54
Verwijderd
Klinkt erg bekend allemaal... Laat het niet aanslepen met je vriend, blijf niet bij hem vanwege de vertrouwdheid. Ik heb exact hetzelfde doorgemaakt, alleen was ik al 4 jaar samen, en hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om de ander de waarheid te zeggen, zeker als die nog wel om jou geeft.

Als je verder wilt met die andere jongen, afstand kan een enorm probleem opleveren. Over het algemeen, en ik spreek ook uit eigen ervaringen, overleven vele afstandsrelaties het niet, er zijn er die er in slagen, maar die moet ik nog tegen komen
Spreek iig eerst een keertje af, leer elkaar kennen, want op internet is men toch anders. In het echt is men vaak stukken meer verlegen of reageer je anders. Als je typt, kun je ook verschillende keren denken over wat er staat en het desnoods nog veranderen voor de ander het leest, in het echte leven kan dat natuurlijk niet.

Iig zou ik de relatie met je vriend beëindigen, want je maakt jezelf en hem ermee kapot als je het laat aanslepen. Ook zou ik even aankijken wat er met die andere jongen kan gebeuren, stort je niet halsoverkop in iets! Doe het rustig aan.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 13:03
poesiefox
poesiefox is offline
9 jaar is wel veel he, zeker op jouw leeftijd. Zou jij verkering willen met iemand uit de brugklas? En dat is dan maar 3 jaar.

Op internet vallen dat soort verschillen niet meer op, maar irl kan het best tegenvallen. Maar zeg nooit nooit.

Maar ja, die vriend. Gaat het echt zo slecht?

Beoordeel die relatie alsof de internetvriend nooit gebeurd zou zijn. Wees eerlijk. Als het weer net zo zou zijn als in het begin, zou jij je huidige vriend weer terugnemen? If yes, geef hem dan die kans. Vertel wat je dwars zit. En pakt hij die kans niet, dan heb jij in ieder geval je best gedaan.

En in de tussentijd niet mailen met de internetvriend, want die verstoort alles te veel.
Oud 15-05-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 15-05-2003 @ 13:54:
Als je verder wilt met die andere jongen, afstand kan een enorm probleem opleveren. Over het algemeen, en ik spreek ook uit eigen ervaringen, overleven vele afstandsrelaties het niet, er zijn er die er in slagen, maar die moet ik nog tegen komen
Spreek iig eerst een keertje af, leer elkaar kennen, want op internet is men toch anders. In het echt is men vaak stukken meer verlegen of reageer je anders. Als je typt, kun je ook verschillende keren denken over wat er staat en het desnoods nog veranderen voor de ander het leest, in het echte leven kan dat natuurlijk niet.
Mijn huidige vriend woont een uur met de trein van mij af (heb hem leren kennen tijdens het uit gaan (hij is 18)) dus dat is opzich geen probleem voor mij. Want die jongen van de chat woont ook een uur van mij af.

Citaat:
poesiefox schreef op 15-05-2003 @ 14:03:

Beoordeel die relatie alsof de internetvriend nooit gebeurd zou zijn. Wees eerlijk. Als het weer net zo zou zijn als in het begin, zou jij je huidige vriend weer terugnemen? If yes, geef hem dan die kans. Vertel wat je dwars zit. En pakt hij die kans niet, dan heb jij in ieder geval je best gedaan.
Jah, dit probeer ik ook, maar ik ken die jongen van internet pas 3 dagen en aan de relatie met mijn vriend twijfel ik al een paar weken.....

Laatst gewijzigd op 15-05-2003 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 13:28
Qimm
Qimm is offline
een jongen van 24 op TMF chat.. die serieus loopt te doen?! Hmmm... ik vertrouw het niet
Oud 15-05-2003, 13:46
hajo
hajo is offline
Is vast een geile bejaarde in "huize bosrust" die foto's uit de playmate heeft geknipt en heeft gestuurd.

serieus: het valt me hier op het forum op dat hoe jonger de mensen zijn (vooral meisjes eigenlijk) des te minder respectvol ze met partners omgaan. Dat je wel eens twijfeld aan een relatie oke, en dat je zelfs overweegd of het nog zin heeft snap ik ook nog. maar praat daar dan met je partner over, en gooi dat soort twijfels niet eerst ten grabbel op een forum?! En dat je dan ook nog verliefd wordt op iemand over de computer (er zullen genoeg topics zijn over internet liefdes, maar ik blijf erbij dat de werkelijkheid toch iets anders is), dat is dan toch gewoon vlucht gedrag...?

Be a hero, ga naar je vriendje, praat erover, en besluit dan lekker met z'n tweeën wat je wel dan niet gaat doen.
Oud 15-05-2003, 13:52
miro
miro is offline
Je sig...

Maargoed, ik heb niks tegen (niet al te grote) leeftijdsverschillen. Maar een jongen die 24 is en die op de TMF chat (!) met meisjes van 15 komt chatten lijkt me toch niet helemaal gezond.

Ik denk dat je de jongen van de chat leuker maakt dan dat ie is. T is en t blijft namelijk een jongen die je van de chat kent, die je nooit echt helemaal kan vertrouwen en die misschien irl wel heel anders is. Bovendien ken je die jongen 3 dagen, van de chat nog wel, beetje naief om dan te denken dat je verliefd bent.

Denk dr goed over na wat je laat schieten en waarom. Als het om je eigen redenen is oke, maar niet als t om die jongen die je van de chat kent.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
hajo schreef op 15-05-2003 @ 14:46:

Be a hero, ga naar je vriendje, praat erover, en besluit dan lekker met z'n tweeën wat je wel dan niet gaat doen.
Dat hebben we gedaan....en nog eens.....en nog eens........
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 17:14
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Hoe kun je in drie dagen verliefd worden op iemand waar je mee gechat hebt..?
Ik denk dat je dan wel erg snel gaat in je gevoelens. Maar ja, als je al maanden het gevoel hebt dat het niet zo lekker loopt en zo snel op iemand verliefd kan worden denk ik eerlijk gezegd dat je eerlijk tegen je vriend moet zijn en het uitmaken.
Misschien dat je dan die jongen waar je mee chat eens kan ontmoeten maar tot die tijd zou ik niet al te veel contact met hem hebben, maak het niet makkelijker tussen jou en je vriend.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 20:21
RL
RL is offline
is het erg dat ik als (14-jarige ) nog nooit heb gezoend ?!?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 08:18
mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Ja, je kan binnen 3 dagen verliefd worden op de jongen van de chat!!!
Een ding, als je met hem afspreekt doe het dan op een plaats met veeeeeeel mensen. want als er dan iets mis zou gaan ben je niet alleen!!!!
Suc6 met je beslissing
Oud 18-05-2003, 09:17
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ja, je bent zeker verliefd, alleen zulke types kunnen in het echt nog weleens tegenvallen! Maar ik zou eerst wat met je huidige vriendje doen. Als je hem echt niet meer leuk vind, moet je het uitmaken, anders hou je hem aan het lijntje en dat zou hij waarschijnlijk niet zo leuk vinden! Veel Suc6!
Oud 18-05-2003, 10:44
Pandemonium
Pandemonium is offline
Hey pas in ieder geval op als je met die gozer wat af spreekt neem anders eerst een vriendin mee, er kan vanalles mis gaan (eigen ervaring, en k dacht ook dat ik het allemaal wel aan kon, niet dus )

xXx
Oud 18-05-2003, 10:50
Mss Maddocks
Mss Maddocks is offline
Voordat je verder denkt over die TMF jongen moet je actie ondernemen met je huidige vriend, dat is het eerlijkst naar hun allebei toe. Ik hanteer zelf heel erg het principe van je kan je hele leven nog knokken voor een relatie en je in alle mogelijke bochten wringen om je relatie op een goede manier te laten verlopen. Op jouw leeftijd zou ik eerder zeggen, al heb je het niet meer naar je zin, klaar, dan kan je het beter meteen uitmaken zonder eerst alteveel moeite gaan doen. Dan moet je lekker genieten en je aandacht geven aan die persoon waar jij behoefte aan hebt. En dat is duidelijk die TMF persoon. Dus richt je daarop en zie hoe dat loopt. MAAR PAS NADAT JE EERLIJK TEGEN JE VRIEND HEB GEZECHT DAT JE ER GENOEG VAN HEBT
Oud 18-05-2003, 16:07
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Ik zou het toch maar even proberen met je vriend. Hem ken je immers ook echt; wie weet hoe het gaat tussen jou en je chatjongen als je elkaar in het echt ziet? Dat je je irriteert aan jevriend kan ook wat anders betekenen; (zo nu komt ff wat ikheb geleerd) als je in het begin vaneen relatie it ben je hardstikke verliefd en vind je alles leuk aan je partner. Na een tijdje is dat niet meer zo en hou je echt van diegene; de verliefdheid is dan (op zich) over. Maar dat betekent niet dat je het met hem moet opgeven!!

leuke sig, btw
Reageren

Regels voor berichten