Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 18:30
sunshine1982
sunshine1982 is offline
Ik heb op dit moment een relatie van 6 maanden en half en ik weet niet of ik mijn vriend nog wel graag genoeg zie. Ik denk al een tijdje aan iemand anders, ik ben er niet verliefd op, gewoon interesse. Maar dat is eigenlijk bijzaak. Het feit dat ik al eraan denk om heel misschien mijn toekomst met iemand anders te delen, is toch een teken dat het niet goed zit in mijn relatie? Ik moet wel zeggen dat het alleen langs mijn kant is. Mijn vriend weet hier niets van. Hij zegt vaak dat hij niet meer zonder mij kan leven enzo, waardoor ik schuldgevoelens krijg en wacht op het "juiste moment" maar dat is er natuurlijk niet. Wat zouden jullie doen?
Oud 26-05-2003, 18:32
Verwijderd
een pauze inlassen?

heb ik min of meer met mijn ex gedaan, en ik zie nu zelf goed in dat t geen toekomst heeft ook omdat ik mezelf met een ander zag en teveel ruzie.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:34
Loezzel
Loezzel is offline
Als je je er niet lekker bij voelt, moet je hierover praten met je vriend. Zeg dat je niet weet hoe je op dit moment over je relatie denkt. Vertel het hem gewoon eerlijk. Misschien kunnen jullie dan samen een oplossing vinden. Want dit probleem is niet alleen jouw probleem, maar ook zijn probleem. Jullie hebben samen een relatie en jij ziet het op dit moment niet meer zo zitten... dit gaat hem dus ook zeker aan...
Kijk hoe hij reageert en verzin er dan samen wat op. Misschien denkt hij er hetzelfde over, misschien juist helemaal niet...
Oud 26-05-2003, 18:38
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
ben je verder wel gelukkig met je vriend? voel je je op je gemak bij hem, of is dat meer als goede vrienden inmiddels? kun je je inbeelden hoe het zou zijn als je hem niet meer had?
misschien is een pauze wel het beste, dan kun je je gevoelens op een rijtje zetten en kijken of je je vriend onwijs mist, of of je juist meer gevoelens voor die ander begint te krijgen. denk er nog eens over na, en zeg hem dan dat je twijfelt en dat je even uit elkaar wilt om te kijken of je je zo beter voelt. hij zal je die ruimte wel geven.
Oud 26-05-2003, 18:48
pyres74
pyres74 is offline
hoi hoi

ik weet hoe je je voelt want namelijk tot nog niet zo heel lang geleden (sterker nog; paar dagen) zat ik in het zelfde schuitje. ik heb al ruim anderhalf jaar een relatie met mijn vriend en tot voor kort maakten we alleen maar ruzie als we elkaar zagen. en daarom had ik ook zoiets van; voor wie houd ik dit eigenlijk vol? voor hem of voor mij? je moet niet iets dood laten bloeden maar aan de andere kant; als jullie een hele goede relatie hebben opgebouwd dmv eerlijk zijn dan kun je namelijk best wel met wat hints het hier over hebben. ik zeg niet dat je het uit moet maken want dat heb ik immers ook niet gedaan. mijn vriend en ik hebben pas geleden een heel emotioneel gesprek gehad en daaruit bleek dat we allebei nog zoveel van elkaar hielden.

ik zou zeggen; ga met je vriend praten en onderneem dan pas actie. uitmaken is namelijk heel erg definitief dus doe dat pas als praten niet meer helpt

xxx en veel suc6
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 19:32
sopsgloss
sopsgloss is offline
je kan ook gewoon ( zoals ik dat doe ) ermee verder gaan maar gewoon niet zo vast
laat hem een btje los en hij jou
dan zit je niet helemaal vast maar hou je hem wel lkkr achter het handje
ik zeg toppie!!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 19:42
G.T.C.
G.T.C. is offline
je moet in het in ieder geval niet om het minste of geringste uitmaken. Ik zou er wel een beetje werk van proberen te maken. Maar maak het niet te gek. Als je je echt helemaal moet uitsloven om er nog wat van te maken dan moet je het laten voor wat het is. Je bent nog veels te jong om echt alles op het spel te zetten om je raltie maar soepeltjes te laten verlopen.
Je hoeft je echt nog niet aan deze ene jongen te gaan hechten voor de rest van je leven.

Kijk gewoon of er nog wat aan te doen valt. Kijk of je nog wat kleur in je relatie kan brengen. Geef het niet te snel op, want 6 maanden is niet niks. Maar werkt het niet......ga je gewoon opzoek naar een ander
Oud 26-05-2003, 22:23
never mind
never mind is offline
Citaat:
sopsgloss schreef op 26-05-2003 @ 20:32:

dan zit je niet helemaal vast maar hou je hem wel lkkr achter het handje
ik zeg toppie!!!!!
Dus als je een leukere jongen ziet neem je dit ook even of begrijp ikket verkeerd
Oud 26-05-2003, 23:54
Verwijderd
Als ik de uitdrukking 'we moeten aan onze relatie werken' hoor, knap ik meteen af.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 07:36
Esmée
Esmée is offline
1. pauze werkt niet
2. inzien dat het misschien niet meer te redden valt, als dat het geval is

die laatste fout maak ik vaak; ik wil nooit inzien dat het gewoon geen zin meer heeft.
Oud 27-05-2003, 07:39
Thomas
Thomas is offline
Naja, het moet natuurlijk wel vanzelf gaan, dus echt werken aan een relatie zit er niet echt bij. Maar je moet gewoon bij jezelf te rade gaan; ben je nog wel verliefd? Hou je nog wel van je vriend? Zie je hem graag? Doen jullie leuke dingen samen? Kortom; als je daar achter bent kan je pas echt een beslissing nemen.

Overigens vind ik een half jaar verkering wel erg weinig om nu al dit soort problemen te hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 08:03
miro
miro is offline
Citaat:
Wawl schreef op 27-05-2003 @ 08:39:

Overigens vind ik een half jaar verkering wel erg weinig om nu al dit soort problemen te hebben.
Idd, naar mijn idee kun je het dan beter gewoon uit maken. Tis nog niet zon relatie om voor te "vechten" zeg maar. Als jouw gevoel langzaam weg aan het gaan is. Je vraagt iets wat je eigenlijk zelf al weet, namelijk : " Het feit dat ik al eraan denk om heel misschien mijn toekomst met iemand anders te delen, is toch een teken dat het niet goed zit in mijn relatie?" Idd dat is zo. Misschien tijd om voor jezelf te kiezen?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 08:16
l00k At Me
l00k At Me is offline
Hij zegt dat hij niet zonder jou kan leven, dat geeft aan dat hij heel veel om je geeft en je dus absoluut niet kwijt wilt.
Maar als niet aan jezelf denk wordt je daar ook niet gelukkig van en zal jullie relatie uiteindelijk stuk lopen omdat je diep in je hart met iemand anders wil zijn.
Je bent misschien niet verliefd op die persoon maar je beweerd wel dat je liever met hem je toekomst wil delen dan met je vriend.
Misschien klinkt het een beetje lullig, maar hoe sneller uitgemaakt hoe beter.
Anders blijf je ook zo met dat rotgevoel zitten.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef op 27-05-2003 @ 08:36:
1. pauze werkt niet
2. inzien dat het misschien niet meer te redden valt, als dat het geval is

die laatste fout maak ik vaak; ik wil nooit inzien dat het gewoon geen zin meer heeft.
Same here, het moet gewoon op een natuurlijke manier vanzelf gaan. Een keertje meningsverschil is prima, maar als ik met iemand echt ruzie krijg zit er toch iets fundamenteel fout...bij de ander ja Ik heb nooit ruzie met mensen dus dan ligt het toch écht aan haar
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 09:21
Verwijderd
Om even alleen te reageren op je topictitel (ik heb je beginpost ook wel gelezen hoor):
Eerst eraan proberen te werken. Met vriend praten, zeggen wat er aan de hand is, bedenken wat je ertegen kunt doen.
Blijft het dan nog zo, dan serieus over uitmaken gaan nadenken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 09:30
Verwijderd
Uitmaken; je moet er goed over na denken. Anders krijg je zo'n effect van het is uit, maar morgen weer aan. Je moet er dus wel zeker achter staan.
Daarnaast is het niet gewoon even een tijdelijk iets wat je denkt? Of is het echt de hele tijd door? Want volgens mij twijfelt iedereen wel eens, af en toe.
En eraan werken; tsjaa... ik vraag me af of dat wel werkt? Maar het zou wel kunnen, anders zie je hem gewoon een tijdje niet en kijken wat voor effect dat op jou heeft, of je je daar lekker bij voelt of juist niet.
Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 20:49
sopsgloss
sopsgloss is offline
Citaat:
never mind schreef op 26-05-2003 @ 23:23:
Dus als je een leukere jongen ziet neem je dit ook even of begrijp ikket verkeerd
nee je neemt de leukere jongens achter het handje en de rest die doe je gewoon allemaal voor een avond ------> lekker makkelijk
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 21:16
Fly-girl
Fly-girl is offline
nou om het maar even niet over allerlei 'achter de handjes' en lekker jongens te hebben aangezien het daar niet echt om gaat maar meer om de vraag of je het uit moet maken of niet zal ik daar maar op in gaan.
Op zich is het gewoon realistisch om in te zien dat je waarschijnlijk niet je hele leven met degene samenblijft waar je in je tienerjaren (of erna) verkering mee hebt. Ik vind dit echter niet een reden om het uit te maken, ik denk bij mijn vriend niet dat we geen toekomst hebben maarja of ik mn hele leven bij hem zal blijven is nu nog niet echt aan de orde lijkt me. Ik heb inmiddels ongeveer 10 maanden wat met hem en ik heb ook wel eens dat ik denk dat het niet goed gaat. Nouja dan na een tijdje erover denken en ermee zitten dan praten we met elkaar en dan realiseren we ons dat we toch wel stapelgek op elkaar zijn en dan is ut weer goed. Het klinkt nu heel simpel en als de normaalste zaak van de wereld maar er heeft maar 2x iets niet goed gezeten, zodat we er echt over moesten praten. Voor de rest gewoon praten we natuurlijk wel maja, je snapt het wel denk ik iig, ik zou niet gelijk denken van ik moet het maar uitmaken. Ik voelde me ook wel eens een verraadster toen ik dacht dat het niet goed zat tussen ons, maar als je dan samen erover gaat praten...dan lucht het op omdat je dan geen geheim meer hebt oid en naja ik weet niet...bij mij pakte het goed uit.
Praten kan nooit kwaad lijkt me!
Oud 12-06-2003, 22:03
Verwijderd
ik weet niet hoe oud je bent, maar zoals mijn moeder altijd zegt: je bent jong en er zijn genoeg andere vissen in de sloot OF er zijn meer jongens dan kerken...
als je van mijn leeftjd bent vind ik dat je gewoon lol moet maken, en als het je heel veel moeite kost allemaal dan moeten jullie je eigen weg gaan.
ik zeg dit wel zo makkelijk , maar het lijkt mij ook moeilijk, maar als je nog wel veel om hem geeft kan je bevoorbeeld afspreken met jezelf dat je hem bv maar 2 of 3 keer in de week ziet, dan blijft het toch spannend, als je het dan nog niet meer leuk vind, heb je het erover en kom je tot de conclusie of je nog verder wil of niet...
maar om op je 17de (nogmaals ik weet niet hoe oud je bent) al voor een relatie te moeten vechten vind ik zonde, want de kans dat je met deze oud word is mega klein...

nu ik je naam zie, sunshine1982, kan ik wel bedenken hoe oud je bent, maar kijk maar wat je met mn ding doet...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten