Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 13:47
non
non is offline
hej mensen, kga me binnenkort laten testen op pfeiffer.. kheb zelf niet echt het idee dat ik het heb maar veel mensen om mij heen zeggen dak dat moet doen voor de zekerheid... toch ben ik heel erg bang dat ik het wel heb

kheb al heel lang n slaaptekort enzo en geestelijk gaat het ook niet echt goed met mij (ga binnenkort naar n psycholoog) maar in de meivakantie heb ik heel veel geslapen maar ben ik nog steeds niet uitgerust. nu heb ik weer school maar kan ik steeds heel slecht in slaap komen...
vandaag benk maar ziek thuis gebleven, maar kheb ook al n paar dagen n heel stijf gevoel in mn keel.. tis allemal zo vaag! kheb ook veel hoofdpijn en n stijve nek en rugpijn en oorpijn.. erg vreem maar kben erg bang dat ik echt pfeiffer heb...

mn vriendje zegt dat ie er verder niks van merkt want hij zou t dan ook moeten hebben enzo, hij is wel moe maar die heeft ook n superslaaptekort, maar hij zegt nu wel dat ie ook pijn heeft met slikken en iedere dag last van zn keel heeft enzo...

kben echt bang dat ik het heb... want dat kan zo lang duren voor het weer over is, en het is nu het eind van het schooljaar en k moet nog heel veel doen en leren en alles... dat ga ik dan echt niet redden..
xXx
Oud 14-05-2003, 13:54
Verwijderd
ik zou je idd ff erop laten testen. dan weet je of je het hebt, en zoniet, dan kan je verder zoeken.
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 14:02
Qimm
Qimm is offline
Niet iedereen met Pfeiffer is een half jaa onder de pannen, soms ben je gewoon 2 weken ziek 'griep' maar dan was dat eigenlijk pfeiffer. iets van 80% van de jeugd heeft pfeiffer doorgemaakt, en maar iets van 3% heeft er veel last van, dat half jaar dus... maak je niet te druk!
Oud 14-05-2003, 15:15
Bad33nd
Bad33nd is offline
Hoiz meisje..!!
Ik zou inderdaad voor de zekerheid even laten testen..
Ik heb namelijk ook pfeiffer, al een tijdje..
Je klaagt oorpijn, rugpijn en alles.. Kweet niet ofdat je ook beetje last heb van griepgevoel dat zijn kenmerken van pfeiffer..
Dat je vriendje er niet over klaagd is niet gek.. stel hij zou het ook hebben.. Er zijn 50% van de mensne (zoiets is mij verteld) Die het niet merken als ze het hebben, Dusjah.. Als je nog meer vragen hebt enzo, dan moet je maar even mailen meis.. Mail staat bij profiel(A)..
Zorg iig, dat je goed eet, regelmatig, ochtend middag avond.. En veel vitamine enzo binnen krijgt.. er zijn ook speciale vitamine c tabletten of zoiets, en die helpen blijkbaar ook met pfeiffer.. Denk goed aan jezelf.. Het kan misschien ook nog zo zijn dat je gewoon psychies (hoe schrijf je dat ) uitgeput bent..
Kijk ik weet niet waarvoor je bij die psycholoog bent, dat gaat me niks aan en hoef ik ook niet te weten maar dan nog.. ojah.. Ennuh.. drink ff niet te veel alcohol voordat je de uitslag van de test hebt, want je lever is zwak als je pfeiffer hebt..
Succes meisje!! en het komt allemaal goed
Oud 14-05-2003, 16:04
Verwijderd
Het lijkt nu net of Pfeiffer het einde van de wereld is... tuurlijk is het verrot en tuurlijk heb je het liever niet, maar moe voel je je toch, weet je dan niet liever wat het is? Of je vriendje het ook per se zou moeten hebben/krijgen als jij het ook hebt...dat weet ik niet. Maar voor dat je je van alles in gaat denken zou ik het eerst laten testen, dan weet je het zeker.

Wat iemand al zei, je kunt natuurlijk ook psychisch moe zijn, maar dat weet ik niet. Of een griepje 'onder de leden hebben'. Maar wacht nou die test eerst maar af, dan weet je het iig.

Sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 16:08
Bad33nd
Bad33nd is offline
Ja precies wat leonoor zegt, je moet niet nu al gaan denken dat je je school nie haalt enzow..
Wacht maar gewoona f
Sterkte
Oud 14-05-2003, 18:06
ekki
ekki is offline
Citaat:
Bad33nd schreef op 14-05-2003 @ 16:15:
Er zijn 50% van de mensne (zoiets is mij verteld) Die het niet merken als ze het hebben
Ik denk nog wel minder (97% van alle mensen van 30 jaar hebben al een keer Pfeiffer doorgemaakt. Nou, ik ken heel weinig mensen die dat nog 'weten'.

En wat als je nou geen Pfeiffer hebt? Je bent wel heel erg moe enzo en je hebt allerlei andere klachten. Op zich maakt het toch niet zo uit of je weet dat je Pfeiffer hebt of niet? Als je ziek bent moet je goed uitrusten en naar jezelf luisteren, zo ook als je moe bent enzo. Pfeiffer is niet een ziekte waar je leven vanaf hangt. Of je nou weet dat je het hebt of niet, je zal toch gezond en rustig aan moeten doen wil dit allemaal over gaan. Snap je wat ik bedoel? Weten dat je Pfeiffer hebt is even erg als niet weten dat je het hebt. Alleen weet je waar je aan toe bent als je bloed hebt geprikt, dat scheelt denk ik.

In ieder geval sterkte!
Oud 14-05-2003, 19:49
non
non is offline
hej mensen, thnx voor jullie reacties
t stelt me eigenlijk wel weer n beetje gerust al die cijfers enzo... hoeveel procent het ook mag zijn, zo te zien is het niet de hele wereld
maar idd, psychisch enzo gaat het ook niet echt lekker... daarom weet ik ook niet echt waar het aan ligt... majah, kga morgen naar de dokter dusz maar ff kijken wat die zegt... hopen dak snel n beetje zekerheid krijg

owja, kheb trouwens wel halfgaar koorts gevoel enzo... en heel erg last van mn buik... weet alleen niet of het mn maag is of omdak gewoon ongesteld ben.. maja

maar thnx voor de tips in ieder geval, bad33nd veel sterkte... khoop dat het bij jou dan niet zo lang duurt... en alsk echt pfeiffer heb dan hoor je denkk nog wel van me ok...

xXx
Oud 18-05-2003, 08:31
Kali
Kali is offline
1. hoe krijg je pfeiffer
2. is het onmiddellijk zichtbaar in bloed ???

sorry, maar wil ff zekerheid...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 18-05-2003 @ 09:31:
1. hoe krijg je pfeiffer
2. is het onmiddellijk zichtbaar in bloed ???
1. Meestal door bv. zoenen met iemand met Pfeiffer (merkbaar of niet), uit iemands anders (met Pfeiffer (merkbaar of niet)) glas drinken, als iemand met Pfeiffer (merkbaar of niet) in je gezicht hoest/niest...volgens mij zo iets...maar soms is het niet echt duidelijk waardoor, geloof ik... Er staat nog een topic over Pfeiffer op l&g, volgens mij ook op de eerste pagina, daarin heeft ekki een link gepost, op die site is het vast te vinden (net als gewoon op inet -> google en zoeken op Pfeiffer levert vast veel resultaten op).

2. Niet onmiddelijk geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 11:01
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-05-2003 @ 17:04:
Het lijkt nu net of Pfeiffer het einde van de wereld is... tuurlijk is het verrot en tuurlijk heb je het liever niet, maar moe voel je je toch, weet je dan niet liever wat het is? Of je vriendje het ook per se zou moeten hebben/krijgen als jij het ook hebt...dat weet ik niet. Maar voor dat je je van alles in gaat denken zou ik het eerst laten testen, dan weet je het zeker.

Wat iemand al zei, je kunt natuurlijk ook psychisch moe zijn, maar dat weet ik niet. Of een griepje 'onder de leden hebben'. Maar wacht nou die test eerst maar af, dan weet je het iig.

Sterkte iig.
Ik heb dus een zware vorm van pfeiffer.. met een lever dr bij die ook helemaal de kluts kwijt was en voor mij was t idd t eide van de wereld... ik had eindelijk een droombaan en alles ging gewoon lekker... k zat eindelijk weer lekker in me vel...
En toen opeens kreeg k een gekke bult in me nek.. en toen een keelontsteking.. en toen nog meer van die gekke bulten... dus ik me laten testen.. en ik had pfeiffer.....
Moest 3 weken bedrust nemen... en daarna zou ik weer langzaam kunnen gaan werken... maar niet dus... inmiddels heb ik t nu zo 9 weken en ik ben nog steeds niet goed genoeg om maar uberhaupt 1 dag te werken...
Ik ben me baan door dit hele klote gebeuren kwijtgeraakt... ik kan geen lol meer hebben met vrienden omdat ik in die tiijd volgens het gak net zo goed had kunnen gaan werken...
Mijn leven is zegmaar na 4 weken weer in een depressie geraakt waar k gelukkig nu wel weer een beetje uitben..

Maar voor mij is het zeker t einde van de werled geweest... eindelijk j droombaan hebben en um vervolgens moeten kwijtraken.. ben ook een persoon die t liefst elk moment bij z'n vrienden is om lekker te gaan chillen maar dat kan dus ook niet meer...

IK HEB T HELEMAAL MET ME PFEIFFER GEHAD!

hou teringhard ik moet gaan janken als dr weer dingen zoals sensation aankomen.. weten dat je dit jaar zou gaan met z'n allen.... en dan KAN HET NIET!
T is me laatste tienerjaar.. en dat ik mooi vergald door me pfeiffer! dus JAH het kan weldegelijk je wereld doen instorten!

en pfeiffer is te krijgen door speeskel"uitwisselijk" Pfeiffer zit achter in je keel in je speeksel.. als ik was gaan zoenen met iemand in de eerste 4 weken of iemand had uit me glas gedronken of ik had in iemands gezicht geniest was diegene besmet geraakt...
Oud 18-05-2003, 11:03
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Citaat:
non schreef op 14-05-2003 @ 20:49:
hej mensen, thnx voor jullie reacties
t stelt me eigenlijk wel weer n beetje gerust al die cijfers enzo... hoeveel procent het ook mag zijn, zo te zien is het niet de hele wereld
maar idd, psychisch enzo gaat het ook niet echt lekker... daarom weet ik ook niet echt waar het aan ligt... majah, kga morgen naar de dokter dusz maar ff kijken wat die zegt... hopen dak snel n beetje zekerheid krijg

owja, kheb trouwens wel halfgaar koorts gevoel enzo... en heel erg last van mn buik... weet alleen niet of het mn maag is of omdak gewoon ongesteld ben.. maja

maar thnx voor de tips in ieder geval, bad33nd veel sterkte... khoop dat het bij jou dan niet zo lang duurt... en alsk echt pfeiffer heb dan hoor je denkk nog wel van me ok...

xXx
aan t eind blijkt dat 90% van de werled pfeiffer heeft gehad... alleen hebben heel veel emnsen t niet eens doorgehad... helaas ben ik daar dus geen van!
Oud 18-05-2003, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 18-05-2003 @ 12:01:
dus JAH het kan weldegelijk je wereld doen instorten!
Ik zeg niet dat je wereld niet in kan storten.

Jij hebt het extreem, het lijkt me dat de topicstarter het toch in iets mindere mate heeft.

Probeer je iig ook een beetje te richten op 'later', als het goed is gaat Pfeiffer (iig voor een groot deel) over en kun je dingen dus weer opbouwen. Je leven bestaat niet uit alleen maar jeugd, tuurlijk kun je je jeugd niet inhalen, maar je kunt er ook straks wel het beste van maken.

Ik blijf erbij dat Pfeiffer niet het einde van de wereld is.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 19:38
Konijn
Konijn is offline
Als Super-Eefjuh al vind dat t t einde van de wereld is.. (ik zeg niet dat t voor jou niet zo kan voelen natuurlijk) AL 9 weken? Ik heb t nu meer dan een half jaar.. en ook dus geen lol met mn vrienden, terwijl dit t laatste jaar van de middelabre is, dat we nog 'allemaal samen' zijn dus.. ik moet mn examenjaar overdoen door die stomme ziekte..
Maar dan nog zou ik niet zeggen dat mn wereld ingestort is.. Tis natuurlijk wel even moeilijk, maar tis nou eenmaal zo.. en gelukkig heeft lang niet iedereen het zo zwaar, als je het al hebt, dus maak je voorlopig geen zorgen
Oud 18-05-2003, 21:00
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Citaat:
Konijn schreef op 18-05-2003 @ 20:38:
Als Super-Eefjuh al vind dat t t einde van de wereld is.. (ik zeg niet dat t voor jou niet zo kan voelen natuurlijk) AL 9 weken? Ik heb t nu meer dan een half jaar.. en ook dus geen lol met mn vrienden, terwijl dit t laatste jaar van de middelabre is, dat we nog 'allemaal samen' zijn dus.. ik moet mn examenjaar overdoen door die stomme ziekte..
Maar dan nog zou ik niet zeggen dat mn wereld ingestort is.. Tis natuurlijk wel even moeilijk, maar tis nou eenmaal zo.. en gelukkig heeft lang niet iedereen het zo zwaar, als je het al hebt, dus maak je voorlopig geen zorgen
Wat ik zeg is dat ik t al 9 weken heb en k nog steeds geen stap verder ben... ik blijf dr dus ook nog een lange tijd mee rondlopen en krijg dus dezelfde dingen als jou...
Mijn laatste kans van havo op oude stijl manier te halen is nu ook naar de tering... en ik weet dat t nog tijden zal duren..
maar ik vind het zo lullig dat de dokter en t gak blijft roepen dat ik dr wel binnen een half jaar vanaf ben.. maar ik denk dat t nog wel eens een langere tijd zal gaan duren..
Maar ik kwam dus eigenlijk meer op voor de mensen die een zware vrom hebben want die weten al dat ze dr een lange tijd aanvast gaan zitten..........
Oud 18-05-2003, 21:02
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 18-05-2003 @ 21:38:
Het is echt niet het einde van de wereld. Ik heb het nu bijna 3 maanden en ga gewoon naar school, sport helaas niet meer en ga ook niet meer uit. Maar als ik weer beter ben dan kan ik dat allemaal weer inhalen.
dus jij hebt geen zware vorm.. voor jullie is t niet t einde maar voor mij is dat t effe wel.. ik moest vrijdag examen doen en k ben dr nu nog steeds moe van.. t slaat gewoon nergens op... je kunt niet zeggen dat een ander t overdrijft want je hebt geen id hoe ik me voel en ik ook niet van jou...

Ik zeg alleen dat IK het voel als heel omdat dit dus me laatste jaar lol voor me is.. en dat word vergalt door me pfeiffer... dit jaar zou zijn voor uitzoeken wat ik nu verder zou willen.. en nou mag k dr nog een jaar over gaan doen... laatste jaar tiener zijn gaat dus voor mij neit door
Oud 18-05-2003, 21:04
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-05-2003 @ 12:09:
Ik zeg niet dat je wereld niet in kan storten.

Jij hebt het extreem, het lijkt me dat de topicstarter het toch in iets mindere mate heeft.

Probeer je iig ook een beetje te richten op 'later', als het goed is gaat Pfeiffer (iig voor een groot deel) over en kun je dingen dus weer opbouwen. Je leven bestaat niet uit alleen maar jeugd, tuurlijk kun je je jeugd niet inhalen, maar je kunt er ook straks wel het beste van maken.

Ik blijf erbij dat Pfeiffer niet het einde van de wereld is.
wereld doen instorten = niet t zelfde als einde van de wereld....

en ik kijk ook wel naar later... maar later is als ik dus 20 ben.. en dan ben k geen tiener meer... dan word van mij verwacht dat ik de werled instap en niet meer feestvier en shit...
Oud 18-05-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 18-05-2003 @ 22:00:
Maar ik kwam dus eigenlijk meer op voor de mensen die een zware vrom hebben want die weten al dat ze dr een lange tijd aanvast gaan zitten..........
Ik heb dan misschien geen Pfeiffer en ik ben misschien wat minder moe ed dan jij, maar ik weet ook dat ik er een (erg) lange tijd aan vast zit. Ik kwam ook voor die mensen op, alleen op een andere manier, ik weet dat ik er niets mee op schiet als ik bij de pakken neer ga zitten ed, want dan zal ik nooit meer iets doen ed en daar schiet niemand iets mee op (ik zelf nog het minst).

Citaat:
Ik zeg alleen dat IK het voel als heel omdat dit dus me laatste jaar lol voor me is.. en dat word vergalt door me pfeiffer... dit jaar zou zijn voor uitzoeken wat ik nu verder zou willen.. en nou mag k dr nog een jaar over gaan doen... laatste jaar tiener zijn gaat dus voor mij neit door
Het is rot, maar je kunt er het beste proberen het beste van te maken... Bedenk je dat je bepaalde dingen later altijd nog kunt doen, misschien geen tiener meer zijn, maar je kunt als twintigjarige echt die dingen ook nog wel doen, das dan echt niet opeens voorbij oid.

Citaat:
wereld doen instorten = niet t zelfde als einde van de wereld....
Dat is dus ook wat ik bedoelde. Jij was degene die zei 'dus JAH het kan weldegelijk je wereld doen instorten!'

Citaat:
en ik kijk ook wel naar later... maar later is als ik dus 20 ben.. en dan ben k geen tiener meer... dan word van mij verwacht dat ik de werled instap en niet meer feestvier en shit...
Dat is dan wat jij van iemand van 20 verwacht. Ik ken zat mensen van boven de dertig die die dingen nog doen. Leg jezelf geen onnodige beperking op, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 21:29
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
het is niet van wat ik verw8.. het is wat mijn ouders verw88... mijn ouders zijn streng.. als t aan mij had gelegen was k nu allang m'n dromen gaan achtervolgens... maar zij vinden het nodig dat ik 5 dagen in de week ga werken als k niet naar school ga.. dus valt niet veel te kiezen...

Maar jah.... ik spreek voor emzelf.. ik heb heel veel last van me pfeiffer.. maar t gaat en komt ook in periodes.. soms gaat t heel goed.. vervolg daarvan is dat je meer gaat doen.. t gevolg daarvan is dat t weer minder gaat... en dan ga je dus weer minder doen en dan gaat het weer beter... en zo blijft t een ficueuse (of hoe j t schrijve mag) cirkel...

Ik ga dr ook neit bij neerzitten... maar als ik die leuke reclames zie van tiesto in concert en sensation waar ik dit jaar eindelijk een keer heenmocht... gaat dat dus nu mooi weer aan me neus voorbij... en dan voel k me toch weer heel erg leeg.......
Oud 18-05-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 18-05-2003 @ 22:29:
het is niet van wat ik verw8.. het is wat mijn ouders verw88... mijn ouders zijn streng.. als t aan mij had gelegen was k nu allang m'n dromen gaan achtervolgens... maar zij vinden het nodig dat ik 5 dagen in de week ga werken als k niet naar school ga.. dus valt niet veel te kiezen...
Nu kun je niks, toch? (Anders had je wel op school gezeten, of niet?) En volgend jaar kun je toch weer naar school? 't is niet de meest ideale situatie, maar ja...'t is niet anders...

Citaat:
Maar jah.... ik spreek voor emzelf.. ik heb heel veel last van me pfeiffer.. maar t gaat en komt ook in periodes.. soms gaat t heel goed.. vervolg daarvan is dat je meer gaat doen.. t gevolg daarvan is dat t weer minder gaat... en dan ga je dus weer minder doen en dan gaat het weer beter... en zo blijft t een ficueuse (of hoe j t schrijve mag) cirkel...
Hmm, het is wel belangrijk dat je het rustig aan doet, ook als het eens wat beter gaat. Lastig, maar wel belangrijk. 't is verrot, vooral omdat je eigenlijk nooit weet waar je aan toe bent.

't is vicieus, volgens mij.

Citaat:
Ik ga dr ook neit bij neerzitten... maar als ik die leuke reclames zie van tiesto in concert en sensation waar ik dit jaar eindelijk een keer heenmocht... gaat dat dus nu mooi weer aan me neus voorbij... en dan voel k me toch weer heel erg leeg.......
Hmm...ik snap het ook wel, alleen in je eerste (en ook die paar daarna) leek je wel erg veel zelfmedelijden te hebben...dat je het af en toe hebt is logisch, want het is natuurlijk ontzettend rot ed, maar met teveel schiet je niks op. Zijn die dingen (of dat soort dingen) volgend jaar niet ook...? Veranderd natuurlijk niks aan dit jaar, maar dan heb je iets om naar uit te kijken...?

Probeer dingen te zoeken die je leuk vind en die je wel kunt doen, die zijn er vast nog genoeg. Doe het rustig aan, des te sneller is het over. Neem er de tijd voor, verwacht niet dat het morgen of over een week over is, dat duurt wel even. Doktoren zijn geen helderzienden, ze kunnen niet alles weten ed, ze maken ook wel eens fouten.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 22:10
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Neej idd... ik heb ook wel leuke dingen... maar ik ben iemanddie t liefst 24/7 om me vrienden is... ik hou gewoon heel veel van om mensen te zijn... (dus bij mensen in de buurt enzow) en naja.. dat gaat nu niet zo goed.. want ze hebben examen (ik trouwens toch ook) en in t weekend gaan ze uit.. en kna ik niet mee.. zondag zijn ze dood... dus is dr niks aan.. dr blijft dus niet veel voor me over van wat ik leuk vind

Ben gaan proberen te tekenen... maar daar had k geen inspiratie voor.. dan blijft me zingen over... en dat ga ik dan ook zaterdag doen... maar jah.. en daarna?

Kan k volgende week weer naar t gak! en dan heb ik weer gezeik met me ziekefondsgeld gedoe...

K krijg nu iets van 80 euro per week.. terwijl ik 223 verdiende... ik zie nu gewoon meer negatief dan psitief... ik kan ook neit vooruit gaan denken.. want dingen lopen toch nooit zoals ik denk dat ze gaan... dus heeft dat ook niet zo zeer veel nut..

Regels voor berichten