Advertentie | |
|
![]() |
|
Nou euhmz...zo heb ik dus ook geleefd. Als ik er nu aan terug denk, dan denk ik, dat ik het mezelf erg moeilijk heb gemaakt. Telkens als mijn stemming omsloeg, dacht ik aan zelfmoord.
Ik heb er niks mee bereikt, helemaal niks, dus waarom zou ik er nu aan denken? Jij bent niet de enigste die zielig is hoor! Wat dacht je van je ouders? Die moeten het lijden van jou aan zien! Dat is pas zielig! Wat nou als ze dadelijk jou kwijt raken, omdat je persee zelfmoord wilde plegen. Is dat niet zielig?! Kom op eey, je bereikt er niks mee, helemaal niks! Probeer eens te vechten en niet jezelf in dat diepe gat te laten glijden! Heb je wel al hulp of niet? Ik heb medicatie die mijn stemmingswisselingen minder hevig maken, misschien ook wat voor jou? Of misschien therapie om met die negatieve gevoelens om te leren gaan? Maar jochie, doe dit jezelf niet aan. Je schiet er niks mee op. Misschien heb je zoiets van: Jawel, want dood is dood en dan voel ik niks meer. Maar denk eens aan die gelukkige momenten? Het mooie weer bijvoorbeeld! Geniet er van ipv het af te keuren! Ik haatte het vooral om buiten te zijn. Ik was dan ook lijkbleek. Maar op 1 plek kon ik echt genieten en dat was de wei waar ik mijn verzorgpaard lekker zag grazen. Waar de beesten stonden waar ik van hield. Eerst ging ik er maar even naar toe, want ik voelde me daar beter dan dat ik me mocht voelen. Het werd steeds langer en voelde me steeds beter. Nou breng ik weer hele dagen op de manege door. Ik heb een hele lange weg achter de rug en heb ook vast nog een lange weg voor me liggen, maar zelfmoord? Nee, dat is voor mij af gedaan!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nou eigelijk weet ik ook precies waarom allemaal!
ik denk toch dat het met me uiterlijk te maken heeft en het missen van een belangrijk persoon! Alles gaat zo moeilijk! Ik geniet niet! Ik denk en hoop dat het niet lang meer duurt voordat ik het eindelijk doe! Sorry dat ik mensen hiermee irriteer maar reageer dan gewoon niet als je me irritant vindt! ps:Ik waardeer je hulp heel erg! |
![]() |
||
Citaat:
Begin eens bij het respecteren van iemands reactie. Als je heel fel reageert, dan zal die ander ook zeker schrikken en fel terug reageren. Niet alles ligt aan een ander! Als jij gewoon rustig zegt dat je het er niet mee eens bent ipv het zeggen, dat iedereen je uitkotst en fel reageren, zal het al een hoop oplossen. Je maakt het jezelf wel erg moeilijk iig.
||
Citaat:
"Alles gaat zo moeilijk!" -Alles lijkt zo moeilijk te gaan, omdat je volgens mij in de war bent van alles wat er gebeurt is. Daardoor ben je het spoor van bijster en doe je je best wel om het op te sporen, maar lukt het je niet. Daardoor krijg je die verwarring dus. Kun je het niet op gaan schrijven allemaal? Heb je eigenlijk wel duidelijkheid in je leven? "Ik geniet niet!" Mag je wel van jezelf genieten? Weet je wel hoe het voelt als je aan het genieten bent? En ik vind zelfmoord in jou geval wel laf hoor. Je hebt zoveel mogelijkheden en iedereen hier probeert je nog wat extra bij te spijkeren, maar je doet het niet, want je gaat er toch een einde aan maken toch? Waarom zet je het hier dan nog neer? Volgens mij wil jij helemaal niet dood, maar wil je een gelukkiger leven!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar hoe wordt ik gelukkig? |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoef geen vrienden! Ik wil een partner! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben ook dperessief geweest weetje.. en het werd alleen maar erger.. uiteindelijk besloot ik dat ik er maar gewoon ervan moest proberen te maken en in elk geval niet meer altijd zeuren dat het zo slecht ging.. en weetje wat? het ging meteen beter.. nu 5 maanden later ben eruit en ben ik 80% vrolijk 20% mwoh.. ik confronteerde mezelf niet de hele dag met mn leven en daardoor ging het beter |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb ook in zo'n soort situatie als jij gezeten, en ik heb heel veel steun gehad aan muziek. Ik maak het niet ofzow, maar een bepaalde Cd had songs die precies uitdrukten hoe ik me voelde. Die hebben mij dr vrijwel doorheen gesleept. Zoek ook iets waar je op kan steunen...
|
![]() |
ik denk er ook vaak aan. het leven is zo moeilijk terwijl je er zo mee kunt stoppen. toch is het erg egoistich om zelfmoord te plegen. iedereen moet dit leven lijden en het is laf om jezelf te doden. hoeveel mensen zul je daarmee wel niet pijn doen en laten leven met een enorm schuldgevoel. ik kan het weten. mijn vriendin is dood en ik weet dat ik er iets aan had moeten doen. doe het niemand aan om jezelf te doden
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom wil je niet gelukkig zijn? (ik kan redenen verzinnen, daar niet van) En een partner krijg je idd niet zomaar. En ik denk dat het ook niet echt makkelijk zal gaan als je jezelf niet accepteerd. Mensen zeggen wel eens: voordat je een ander lief kunt hebben moet je jezelf lief (kunnen) hebben. Ga daar aan werken. Zoek goede hulp. Maar onthoud wel dat je het belangrijkste zelf zult moeten doen. En vrienden zijn een goede oefening voor een partner. En een partner ontmoet je misschien wel onder vrienden. Hij/zij zal iig niet aankomen vliegen en voor je neus landen. Leer mensen kennen, laat mensen jou leren kennen (en dan niet alleen maar als iemand die alleen maar negatief kan zijn, maar ook als persoon), is ook een goed begin.
||
Citaat:
Hoezo werkt je psych niet? Luistert ie niet? Werkt het niet? Werk jij wel? Zeg jij wel eens van: Dit en dat wil ik anders in mijn leven, wil je me daarmee helpen? Of wacht je gewoon af tot die psych wat doet? Je moet er aan werken! Werken voor jezelf! Niet voor je psych! Jij weet wat je wilt! Jij weet hoe je beter wordt, alleen jij weet dat. Je weet heus wel waardoor je je ongelukkig voelt, maar of je er over wilt praten is een tweede. Misschien is dagbehandeling wat? Of opname?
|
![]() |
||
Citaat:
Als je gewoon wat contacten maakt. Ga bijv. sporten, dan zal het wat makkelijker gaan. Je kunt wel op een stoel stil gaan zitten en gaan gillen wat je allemaal wilt, maar je kunt ook er zelf op afstappen!
||
Citaat:
Zet alsjeblieft niet achter elke zin een uitroepteken! En begin niet steeds onnuttig een nieuwe regel! [/mierenneukmode]
||
Citaat:
Iedereen heeft aandacht nodig, in welke vorm dan ook. Jij wilt graag een partner, nou daar krijg je als t goed is ook aandacht van. ![]() Ik geloof gewoon niet dat zelfmoord al je 'problemen' op lost. Verder moet je (voor je zelf vooral) iets van je leven proberen te maken. Met depri zijn schiet je helemaal niks mee op. Ga eens na wat jouw echte proble(e)m(en) zijn en probeer deze op te lossen (evt. met professionele hulp). Als het even niet gaat, praat er dan over of schrijf alles op. Succes. |
![]() |
|
![]() |
Mensen die echt zelfmoord willen plegen praten er niet de hele tijd over maar doen het echt. Niet dat ik wil zeggen dat je dn maar meteen zelfmoord moet plegen, maar ik heb ook het idee dat je de aandacht eigenlijk op een ander probleem wil vestigen.
Misschien is het probleem ook wel dat je niet geniet van het leven maar dit betekent niet dat je zelfmoord moet plegen want je hebt geen idee hoe het is als je dood bent en je kunt ook nooit terug. Ook al sucks het leven bigtime er zijn altijd momenten die wel leuk zijn. Geniet daar dan ook van. En inderdaad zoals de andere al zeggen zorg dat je zo bezig bent met andere dingen dat je er niet eens aan kan denken dat het leven niet leuk is. Voor de meeste mensen heeft het leven wel eens een mindere periode maar je moet er gewoon doorheen. So get a grip on your life and on your self. En probeer desnoods via dit forum vrienden of een vriendin te vinden. En dat werkt beter als je positief bent over jezelf. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb dit probleem ook.. hoewel ik niet topics er over open...
maar ik denk dat je 't beste je aandacht kunt richten op andere dingen.. je hebt tog wel een hobby ofzoiets? misschien helpt dat... ben ik nu ook mee bezig iig... je moet er zelf iets van maken ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt al zoveel raad en advies gekregen, maar WAT HEB JE ER MEE GEDAAN !!!! Vertel nu eens op het forum WAT je eraan gedaan hebt. En vooral WAT heb je gedaan met de adviezen. Gewoon naast je neer gelegd?
|
Er is een oud verhaal over indianen. Dit lijkt me erg van toepassing op jou.
Een indianen stam heeft een grote tent voor de wijze vrouwen van de stam. En jong meisje komt naar deze oudsten vragen om raad voor een probleem. De oudsten nemen het probleem mee in hun kring, praten er over en denken er over na. Misschien volgen ze een soort ritueel om aan hun “goden” te vragen welk antwoord ze het beste kunnen geven aan dit meisje. Na verloop van tijd wordt het meisje bij de oudsten geroepen en krijgt zij een antwoord of raad op haar vraag. Na een tijd komt het meisje terug bij de oudsten. Ze heeft weer een vraag. Deze vraag is eigenlijk de zelfde vraag als de eerste maar misschien anders gesteld. De oudsten nemen deze vraag weer mee in hun kring en behandelen hem met net zoveel aandacht als de eerste. Het meisje krijgt weer een antwoord. De derde keer dat het meisje met de zelfde vraag komt zeggen de oudsten: “jij komt nu voor de derde keer met de zelfde vraag. Wat heb je gedaan met de antwoorden die wij je hebben gegeven?” Het komt er op neer dat de oudsten niet weer helemaal in trance gaan en de vraag beleven en voelen tot het moment waarop het meisje echt iets heeft gedaan met de antwoorden die ze eerde kreeg. Het hoeft niet zo te zijn dat zij precies doet wat de oudsten haar als antwoord gaven maar dat ze er in elk geval IETS mee heeft gedaan dan alleen maar naast zich neerleggen en de energie misbruiken die de oudsten in haar vraag hebben gestoken.
|
De moraal van het bovenstaande verhaal is: als je drie maal de zelfde weg hebt bewandeld in je hersenen om tot de oplossing van een vraag te komen, dan wordt het oplossen van een probleem als het ware kortgesloten en geassocieerd met de gene die een oplossing aandraagt. Deze verbinding in je hersenen (een eiwitstructuur die van structuur veranderd) is bijna niet ongedaan te maken. Dus blijf je altijd terug komen en zeuren over het zelfde thema zonder dat je er iets nuttigs mee doet. Het kost minstens 27 keer een afwijzing voor een antwoord, van de persoon die met het antwoord kwam voordat deze structuur kan worden doorbroken.
Ik zou willen zeggen, het is niet meer in jouw belang dat mensen op dit forum je nog langer antwoord geven, of goede raad aanbieden over het onderwerp: zelfhaat, zelf verafschuwing, zelfdoding en alles wat hier direct en indirect mee te maken heeft. Tot het moment waarop jij hebt aangegeven wat je allemaal gedaan hebt met al deze adviezen en goede raad waar al deze forummers hun energie in hebben gestoken. Ik vraag me ook af wat je met de zeer persoonlijke en therapeutische mail hebt gedaan die ik je stuurde. Maargoed, dit is mijn standpunt en ik weet niet hoe andere forummers er over denken.
||
Citaat:
Suc6
|
Ik lees alle topics en gebruik de tips!
Het gaat al beter met me hoor! Ik kan mezelf al best wel accepteren! Ik weet dat ik misschien een beetje lang zat te zeiken, maar dit is denk ik de laatste topic over dit onderwerp! Kijk als ik in een goede bui ben zoals nu! Kan ik mezelf wel accepteren! Als ik in een verkeerde bui ben niet en wil ik alleen maar dood! Wat ik denk ik nodig hebt is een soort medicijn die die stemmingswisselingen kan veranderen! Want het is best wel irritant! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hebt hulp, praat daarmee over je stemmingswisselingen. Zeg dat je daar wat aan wilt doen. En misschien helpt het ook al als je in een slechte bui denkt aan de goede buien, want die heb je dus kennelijk wel! Schrijf ze op en kijk over een maand/een paar maanden of ze meer zijn geworden. Dat soort dingen onthoud je vaak niet, maar als je ze op papier ziet staan denk je 'oh ja, toen had ik 5 dagen in de week een slechte bui en nu zijn het er 'nog maar' 3!' En probeer het idd in de topics die je nu hebt te houden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
sorry dat ik dit zo zeg...
maar ik word een b-tje ziek van die zelfmoordpoging verhalen... jaah snap wel dat je het ff kwijt moet... maar als je het allemaal zo somber ziet heb je gewoon echt hulp nodig!!!! neej en niet van het riagg ofzoiets... maar gewoon echt profesionele hulp... probeer te leven naar de momenten dat je wel vrolijk bent... dood heeft geen zin... het lost je problemen niet op... want die problemen blijven alleen loop jij er dan voor weg... word je daar nie somber van?? ZELFMOORD IS GEEEEEN OPLOSSING!!!!... jij moet aan jezelf gaan werken.. suc6 met alles kus smilegirl |
![]() |
|
lieve King112,
Smilegirl zegt het een beetje hard, maar zelfmoord heeft echt geen zin! Probeer wél te genieten. Gewoon van de kleine dingen. Dat doe ik de laatste tijd ook, jeej, ik weet niet wat ik afgelopen jaren heb gemist! Het is erg jammer dat je niet gewoon met je ouders kan praten, dat zou een stuk beter voor jou zijn, helaas.... Prof. hulp zou inderdaad geen kwaad kunnen. Aan al jou topics te lezen heb je volgens mij meer problemen dan dat je jezelf alleen maar lelijk vind. Ik zeg niet dat dat niks is hoor, je kan heel erg in de put raken daarvan.... Maar juist daarom moet je er wat aan doen. Geloof me, dit kan je niet aan in je eentje. Probeer het op zn minst. Ik vind het trouwens NIET zwak dat je GEEN zelfmoord pleegt, dapper dat je het niet doet, doe het dan ook niet!! AJB! JE moet er voor vechten, niet opgeven, wil je het alsjeblieft proberen? eej King, mail me anders nog eens? kus! wendy
|
![]() |
Als het beter met je gaat, waarom open je daar dan niet een topic over. Niet zo hannesen achter dat negatieve, maar achter het positieve, zo stimuleer je dat ook.
Je reageert niet op m'n pm. Blijkbaar heb je wel een leven ![]() Het gaat gewoon beter met je, benadruk dat, en niet de depri-kant. Hoe is het met de hulp? |
![]() |
|
![]() |
zou je het niet supertofvinden als je weer blij zou kunnen zijn??? ja, nou dan moet je creatief proberen je eigen probleem op te lossen, en als je dat echt wilt gaan doen, dan pas heeft het ook echt zin op een pshigiater te zoeken.
je moet het echt zelf willen oplossen, je probleem ik weet dat je het kunt succes je kunt het.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zelfmoord Negrotiator | 162 | 04-01-2004 14:59 | |
Psychologie |
Opmerkingen/grapjes over zelfmoord raken me... ~~dolce~~ | 42 | 27-06-2003 21:17 | |
Psychologie |
mun vriendin pleegde zelfmoord, nu haaaaat ik mensen die zelfmoord plege.. Verwijderd | 8 | 17-10-2002 19:06 | |
Psychologie |
Zelfmoord als je op je best bent.. Verwijderd | 16 | 23-08-2002 17:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is zelfmoord zwak??? TMLWKY | 49 | 12-08-2002 14:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
zelfmoord is in vandaag Buzzzfuzzz.vs | 7 | 26-07-2002 14:00 |