Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2003, 14:42
hagelslag
hagelslag is offline
oke, stel, je hebt opsig wel een lievige vriendin die helemaal gek van je is, maar je weet dat t niet gaat werken (omdat je er niet toe in staat bent, en omdat je er geen zin (meer) in hebt, omdat je al heellang iemand kent die zoveel voor je betekent dat je geen "echte" nieuwe relatie aan wil gaan), en je wilt t uitmaken zonder haar pijn te doen...

is t dan niet een heel sociale manier van uitmaken om je gewoon anders voor te doen dan je bent, omdat je daarmee ook haar liefde voor jou afbreekt?

(misschien wil/kan ik gewoon niet eerlijk zeggen dat t uit is, en voel me gewoon zwaar aangetrokken om heel moeilijk te gaan doen )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2003, 14:47
poesiefox
poesiefox is offline
nee, liegen is gemeen. Wees maar gewoon eerlijk. Maar waarom wil je het uitmaken? Ligt het aan haar, aan jou?
Oud 16-05-2003, 14:57
Miss Helena
Miss Helena is offline
Gewoon eerlijk zijn, aan liegen heb je helemaal nix; zij niet en jij niet.
Oud 16-05-2003, 15:15
hagelslag
hagelslag is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 16-05-2003 @ 15:47:
nee, liegen is gemeen. Wees maar gewoon eerlijk. Maar waarom wil je het uitmaken? Ligt het aan haar, aan jou?
t ligt aan mij en aan haar..

er is al meer dan een jaar iemand anders die veel belangrijker voor me is, en ik heb ondertussen een boel ruzie met mezelf over vanalles en nogwat, waardoor ik weet dat dit tussen ons nu toch niet gaat werken en ik r eigenlijk ook helemaal geen zin in heb.

ik wil haar helemaal nergens de schuld van geven ofzo.. al zijn er ook bestwel wat dingen op haar aan te merken... (ze lijkt heel erg veel op mij kwa negatieve kanten = irritant) ... dankzij haar zie ik ook allemaal dingen aan mezelf die ik nooit eerder als irritant zag, maar die ik nu toch snel aan mezelf wil bijwerken.

ik wil nu eigenlijk dat ze gewoon een goeie vriendin van me kon zijn en dat ze niet zo fucking verliefd op me zou zijn (en controlfreakerig) en dat de rest eigenlijk allemaal achter ons blijft.. t lijkt me zelf wel een sociale manier om gewoon de klootzak uit te gaan hangen ofzo, en ik zie t niet echt als liegen...

de omschakeling van 'vriendin' naar 'zomaar goeie vriendin' is eigenlijk toch al niet zo groot omdat r slechts heel weinig veranderd; we zien elkaar toch al niet zo vaak meer (thx to me ), en sex wil ik toch niet.. (vond ze ook wel vreemd *grijns*)

eigenlijk is ze al niet meer dan een gewone goeie vriendin voor me

moet ik r nu dan gewoon zeggen dat t uit is, en t hele gezeur over me heen laten komen? ben r liever gewoon vanaf..

ikke niet lief
ach ik weet ook niet wat ik wil...
maar niets met haar iig

vaag berichtje, kprobeer er nogwel mee te zeggen dat ik r -geen- pijn wil doen, maar mezelf ookniet...

gelukkig zal ze dit nooit lezen..

hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 15:17
Verwijderd
Eerlijk duurt het langst, is hierop figuurlijk gezien van toepassing. Hoe hard het ook is, lieg niet tegen haar..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 16:13
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
hagelslag schreef op 16-05-2003 @ 16:15:
t ligt aan mij en aan haar..

...

de omschakeling van 'vriendin' naar 'zomaar goeie vriendin' is eigenlijk toch al niet zo groot omdat r slechts heel weinig veranderd; we zien elkaar toch al niet zo vaak meer (thx to me ), en sex wil ik toch niet.. (vond ze ook wel vreemd

en jij denkt dat als je de klootzak uit gaat hangen dat ze zomaar een goeie vriendin van je word? denk ut niet..
zeg gewoon dat je nix meer voelt... tis de waarheid. en die wil ze horen!!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 16:16
Verwijderd
t zal haar minder pijn doen als je het gewoon eerlijk verteld dan als je gaat liegen..

'al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel'
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 16:48
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ben het wel eens met de mensen hier. Vertel haar gewoon eerlijk hoe de zaken ervoor staan. Goede vrienden blijven is sowieso moeilijk als de relatie eindigt, maar in mijn ogen is het onmogelijk als je jezelf als klootzak tegenover haar gedraagt.

En de kans is er ook nog, dat als je, nadat het uitgegaan is, weer normaal gaat doen, en je wordt weer goede vrienden, zij weer verliefd op je wordt. En dan zit je met dezelfde gebakken peren. Dus beter gewoon eerlijk tegen haar zeggen dat je geen verliefde gevoelens meer hebt voor haar, en dat jullie beter goede vrienden kunnen blijven.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 16:51
Loezzel
Loezzel is offline
Jep, gewoon eerlijk vertellen. Ik heb nog nooit gehoord van een niet pijnlijke manier om het uit te maken. Als die bestond, zou iedereen hem gebruiken. Helaas doet liefde altijd pijn als hij over blijkt te zijn, dat voorkom je niet.
Ga dus geen klootzak uithangen, vertel het haar eerlijk...
Oud 16-05-2003, 16:58
Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 16-05-2003 @ 17:51:
Jep, gewoon eerlijk vertellen. Ik heb nog nooit gehoord van een niet pijnlijke manier om het uit te maken. Als die bestond, zou iedereen hem gebruiken. Helaas doet liefde altijd pijn als hij over blijkt te zijn, dat voorkom je niet.
Vertel het inderdaad eerlijk, ze zal gekwetser zijn als later blijkt dat je tegen haar hebt gelogen of met een 'omweg' hebt geprobeerd het uit te maken dan wanneer je nu de waarheid zegt.
Oud 17-05-2003, 10:41
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 16-05-2003 @ 17:51:
Helemaal met loesje eens....
Er bestaat gewoon geen onpijnllijke manier.. en eerlijkheid is gewoon het best.. hoe kut het ook moge zijn.
Reageren

Regels voor berichten