Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2003, 11:12
Eend
Eend is offline
Heeft iemand er verstand van? Mijn psych zei me gister, dat ze mijn woonsituatie gewoon barslecht vond en dat ze het veel beter vond als ik naar een leefgroep zou gaan, dus uit huis geplaatst zou worden...

Ik moest er dus over na gaan denken, maar waar ik enorm tegen op zit is van: Dan zit ik daar en dan word ik alweer 18 en moet ik weer oprotten Dan moet ik op mezelf gaan wonen... Ik blijf liever zo lang mogelijk nog thuis...

Maar goed, weet iemand er wat over?
Oud 13-05-2003, 11:19
Verwijderd
ik ken iemand die dr woont.. nouwja kende

je leeft gewoon met allemaal mensen samen, er zijn wel leiders maar die laten je redelijk veel zelf utizoeken..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:36
Anouk4life
Anouk4life is offline
Opzich denk ik dat t best goed is omdat je dan lekker tot ruist kan komen. Een vriendin van me woont er ook, die heeft gewoon een eigen kamer enzo alleen dingen als gezamelijk eten en zeggen waar je heen gaat enzo zitten er wel aan vast.
Oud 13-05-2003, 11:53
Verwijderd
je hebt verschillende leefgroepen, de een heeft meer begeleiding dan de ander. maar je hebt daar gewoon je kamertje, en er zijn nog ongeveer 6 anderen en je eet gezamelijk en je hebt zo je taken enzo. (ik ken een aantal mensen die in een leefgroep zitten)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:58
Eend
Eend is offline
maar tot welke leeftijd zijn ze?
Oud 13-05-2003, 12:11
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
Eend schreef op 13-05-2003 @ 12:58:
Ik ken zelf een meisje dat 18 is en op zon leefgroep zit, maar ik weet niet of dat normaal is ofzo...

Heb je het er al met je psych over gehad?

Liefs,

Laura
Oud 13-05-2003, 12:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Eend schreef op 13-05-2003 @ 12:58:
Als ik jou was, zou ik eens heel goed duidelijke informatie over zo'n leefgroep gaan zoeken/vragen, voordat je er ook maar verder over gaat denken... Anders vorm je je misschien een totaal verkeerd beeld, wat helemaal niet nodig is.
Ik zat te denken, misschien is een leefgroep wel een goede tussenstap als het ware: je bent wel uit huis, maar hoeft nog niet alles zelf, zoals wanneer je op kamers zou zitten...
~Just thinking...~
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 17:57
Verwijderd
ik dacht dat een leefgroep tot en met 18 jaar is. in princiepe ga je met 18 jaar dan op kamers maar je kunt ook uitstel (of hoe je dat ook noemt) aanvragen. tenminste, zo is het bij een vriendin van me.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 18:04
Eend
Eend is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 14-05-2003 @ 18:57:
ik dacht dat een leefgroep tot en met 18 jaar is. in princiepe ga je met 18 jaar dan op kamers maar je kunt ook uitstel (of hoe je dat ook noemt) aanvragen. tenminste, zo is het bij een vriendin van me.
ah zo Oké
Oud 16-05-2003, 12:04
hagelslag
hagelslag is offline
die leefgroepen zijn er in allerlei soorten en voor allerlei leeftijden.
ik ga zelf over n tijdje via jeugdzorg naar n leefgroep in amsterdam voor mensen van (ik geloof) 16 tot 22 jaar.
in mijn geval wil ik zelf ook graag zo snel mogelijk t huis uit, en ook mijn psych en gezinscouncellor denken dat dat n goed idee is..
ik was vanmorgen bij mn councellor en die gaat proberen te regelen dat ik in de (nu nog 4 maanden) tijd die ik nog op de wachtlijst moet staan naar n andere leefgroep kan, t JOB ofzo..
bij beide zijn wel begeleiders, maar die schijnen niet overal evenveel te doen, behalve zorgen dat je op tijd opstaat enzo.
een leefgroep lijkt me juist leuk, en ik denk dat als t thuis niet goed gaat t ergens anders alleen maar beter kan gaan
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 18:33
C'est moi
C'est moi is offline
ik heb er zelf in een aantal gezeten. 1 van het ggz en in van de oosterpoort en zelfstandigheidstraining zow. wil je er meer over weten doe dan een prive bericht.

groetejs chretienne
Reageren

Regels voor berichten