Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 21:18
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Hoe kan ik het best een backup van mijn hele HD maken?

Of wat moet ik verstaan onder backuppen?

PS: Als ik ahw gewoon mijn hoofdirectory kies (C, en dan alle bestanden en mappen selecteer (ctrl a), en dat kopieer ik naar een andere HD. zal dan alles goed werken op die nieuwe HD?

Oud 18-05-2003, 21:25
dafelix
dafelix is offline
Backup: My Documents
Backup: Special files (Eigen gemaakte programmas, eigengemaakte plaatjes, die shit)
voor de rest installeer ik later alle programma's/drivers weer. ik probeer altijd zo min mogelijk te backuppen, omdat je dan weer "clean" verderkan

Beste is om verschillende .zip's te maken (WinZip of WinAce) en die te kopieren naar nieuwe HD

hope this helps
Oud 18-05-2003, 21:25
Verwijderd
Nee, dat gaat niet werken. Tenminste; niet vanuit Windows XP (terwijl Windows XP actief geladen is, dus). Er zijn namelijk gelockede bestanden, waar je van je lang-zal-ze-leven niet bij kunt komen omdat Windows XP immers geladen is.

Wat je wèl kunt doen is een image maken. Scoor ergens Symantec Ghost 2003, daarmee is 't een peuleschil om vanuit Windows XP een image te maken van je C-schijf.

En als je dan nog een diskette bij de hand hebt, is 't nog een eitje om een rescuedevice (wat je later desgewenst als bootable CD brandt) te maken ook. Een kind kan de was doen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 07:42
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
BlueSkyraider schreef op 18-05-2003 @ 22:18:
Hoe kan ik het best een backup van mijn hele HD maken?

Of wat moet ik verstaan onder backuppen?

PS: Als ik ahw gewoon mijn hoofdirectory kies (C, en dan alle bestanden en mappen selecteer (ctrl a), en dat kopieer ik naar een andere HD. zal dan alles goed werken op die nieuwe HD?

bij backuppen bewaar je de belangrijkste bestanden, dit kunnen email bestanden zijn, my documents enz enz.. maar niet de hele hdd
als je de hele partitie of zelfs hele schijf wil "backuppen" zodat als er wat misgaat met die partitie je zo de "backup" kan tterug zetten is dat een image. en die maak je met norton ghost
Oud 19-05-2003, 09:12
M0rph3uS
M0rph3uS is offline
Je kunt je HD het best backuppen met norton ghost. Wat wel een vereiste is, is dat je een 2e partitie nodig hebt of een link met een andere computer in een netwerk, want je kan de backup niet op dezelfde drive kwijt terwijl je aan het backuppen bent.

Tip: Schrijf na het backuppen je backup file ergens weg op een cd ofzo, want stel dat je hd een keer crashed, en op je 2e partitie staat je backup file, dan ben je alsnog alles kwijt

Succes!

M0rph
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten