Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2003, 17:29
Sjoukie
Sjoukie is offline
Ik doe nu 4VWO en’k ben van plan om volgend jaar naar 4HAVO te gaan omdat ik er nu niet echt geweldige cijfers haal (allemaal rond de 6) maar ik doe er ook niet erg veel voor en dat was ik ook niet van plan. Een vriendin van mij is van 4VWO ook naar 4HAVO gegaan en zegt dat het echt veel makkelijker is i.v.g. met VWO. Heeft iemand hier ervaringen mee en wie wil ze delen ? Ik heb vooral problemen met Geschiedenis Profiel en Frans en Duits.

Ook wil ik graag weten of ik, als ik deze vakken dit jaar voldoende afsluit, volgend jaar dan op de HAVO geen ckv1, geschiedenis algemeen, maatschapijleer en ANW meer heb.

Alvast bedankt,

S
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2003, 18:22
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
je hebt nog wel geschiedenis, dat heb je 2 jaar........
en ook ckv 1, ook anw.......
En ook maatschappijleer.. geen po's enzo meer......... Maar nog wel les....... Maatschappijleer heb je nog in 5 havo, ook anw, en ckv 1 ook...........
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:40
Fantôme
Fantôme is offline
het lijkt me slim dit ook met je decaan te bespreken.
sommige dingen zijn per school verschillend, waardoor wij jou wel dingen kunnen vertellen die bij jou op school misschien helemaal niet opgaan.
bij ons is het bovendien zo, dat als je naar de havo gaat vanaf het vwo je de keuze hebt je cijfers van het vwo mee te nemen, deze cijfers worden aangepast aan havoniveau (maal 1,2 ofzo was het...)

--xxx-- Wendy
Oud 27-05-2003, 18:49
sas
sas is offline
Ik ben zelf ook overgestapt van 4VWO naar 4HAVO. Je moet wel gewoon CKV doen. Tenminste op mijn school. Ze zeiden eerst wel van niet maar naar 4 weken moest ik het wel weer gaan volgen. Ook heb je gewoon geschiedenis. Ik hoef in 5HAVO geen ANW meer te doen.
Ik moest wel maatschappijleer doen, maar dat heeft te maken dat wij het in 4VWO maar 2 maanden hebben gehad en geen toets hebben gehad.
Je kan wel wat jaloerse klasgenoten krijgen volgend jaar, vooral als je vet goede cijfers haalt en er niks voor doet.
Je zult zien dat het veel hetzelfde is vooral in het begin het van schooljaar. Maar WI is bij mij veel makkelijker geworden.
Ik heb er geen spijt van dat ik het gedaan heb.
Je moet zelf kiezen en bedenken wat je echt wil. Ook is je beroepskeuze belangrijk. Want je kan alleen nog via een omweg naar de Universiteit.

Succes
Oud 27-05-2003, 21:42
Fleminho
Fleminho is offline
ach ik vind het verschil tussen havo en vwo niet zo groot kan alleen niet helemaal duidelijk beeld schetsen voor jouw situatie aangezien ikzelf geen 4vwo heb gedaan...vondt 4 havo best veel werk iig minder als 5 vwo maar ja ik heb dan ook weer vrijstellingen enz ...5havo vond ik persoonlijk erg makkelijk en relaxed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten