Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2002, 20:15
flowerpower
flowerpower is offline
heb je ook wel eens dat je twijfelt of je eigenlijk wel echte vrienden hebt? ik de laatste tijd steeds vaker...... ik heb best een aantal vrienden waarbij ik toch best wel terecht kan met m'n problemen enzow maar toch heb ik het gevoel dat ik nooit echt helemaal mezelf kan zijn, of mezelf niet kan laten zien hoe ik ECHT ben. Misschien doordat ik het gevoel heb dat ze mij niet vertrouwen ofzow..... ik weet het niet.... misschien komt het ook wel door mezelf, doordat ik mezelf een masker opzet als ik bijv. op school rondloop. Dan altijd grappig en vrolijk ben, misschien dat ze daarom geen 'serieuze' kant van mij verwachten...... ik ben vaak genoeg serieus maar soms heb ik het idee dat ze die niet van mij willen kennen. Ik ben dan ook niet zo'n makkelijke prater, en zal met mijn problemen niet echt snel naar ze toe komen maar soms mis ik dat gevoel van echt close met iemand zijn....... ach misschien is het ook maar een illusie.........
Oud 04-04-2002, 20:32
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Mjah......

Van die vrienden die dan wel, en dan weer niet tijd voor je hebben.....

Ik weet wel dat ik 1 heel goeie vriend heb.. die is er altijd voor me, al bel k hem (naja sms, en dan belt hij) midden in de nacht..
Die heeft ook teminste begrip voor mijn problemen enzo.......

Hij s wel n stuk ouder dan ik.. maar toch..

K hoop dat jullie ook ooit zo iemand vinden.....

Kiss,

Laura
Oud 04-04-2002, 21:04
Kat
Kat is offline
Je merkt pas of je vrienden echte vrienden zijn als je ze nodig hebt. En meestal vast het aantal dan beswel tegen.
Oud 04-04-2002, 21:12
Andora
Andora is offline
ik begrijp de laatste tijd steeds beter wat voorn vrienden ik heb en welke echt de moeite waard zijn enzow...
En wie ik dus mun echte vrienden kan noemen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 22:07
ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
Kat schreef:
Je merkt pas of je vrienden echte vrienden zijn als je ze nodig hebt. En meestal vast het aantal dan beswel tegen.
Hier sluit ik me bij aan maar ik moet zeggen dat ik op internet wel makkelijker kan praten over dingen waar ik het met andere mensen niet over kan hebben
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 22:19
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Kat schreef:
Oud 04-04-2002, 22:21
Nena21
Nena21 is offline
Echte vrienden??Wat zijn dat?
Vriendschap is een illusie
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 22:45
Mef
Mef is offline
ik heb wel een paar echte vriend(inn)en. maar of ik ook een echte vriendin voor hen ben? ik ben echt heel slecht in het onderhouden van vriendschappen geweest, nu iets minder, maar k ben echt slecht geweest....
Oud 04-04-2002, 23:09
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ExeCute schreef:

Hier sluit ik me bij aan maar ik moet zeggen dat ik op internet wel makkelijker kan praten over dingen waar ik het met andere mensen niet over kan hebben
Idd. En via internet heb je ook enkele echte vrienden Mark ook
Oud 04-04-2002, 23:56
*** is offline
vriendschap, een hoopje schroot met een dun laagje chroom...

excuses voor nutteloze toevoeging, maar heb op 't moment ook ff m'n buikje vol v "vrienden"
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:11
Kazanka
Kazanka is offline
iedereen die ik ken is een kennis, geen vriend

ik vertrouw ze geen van alleen en praat nooit met ze over mijn problemen, ook deels omdat zij het probleem zijn.
Oud 05-04-2002, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Echte vrienden??Wat zijn dat?
Vriendschap is een illusie
Nee ben ik het niet mee eens. In tijden van nood kom je je echte vrienden tegen. Ik kwam er gelukkig achter dat ik ook echte vrienden heb
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:25
flowerpower
flowerpower is offline
Citaat:
Kat schreef:
ja dat heb ik soms.....

weet je, soms denk ik wel eens aan m'n eigen begravenis (stil maar, kheb geen plannen) maar wie er komen enzow...... en hoe ze zouden reageren als ik nu dood zou gaan.......

ach misschien heb ik gewoon af en toe een bevestiging nodig hoeveel ik voor mensen beteken.............

kweet niet

tnx allemaal

grtz blue
Oud 05-04-2002, 11:49
halve gare
halve gare is offline
ik ben al 5 maanden thuis (ziek) en in het begin kwamen nog veel mensen langs maar nu heb ik er nog een stuk of 3 over....

en dan merk je pas dat ze je op de duur gewoon vergeten, ook mensen waar van je het helemaal niet had verwacht.

ik zeg nu niet dat als je ziek betn ze elke week moeten langs komen, maar gewoon een mailtje smsje of belletje kan toch wel?
Oud 05-04-2002, 11:52
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Little Sun schreef:

Nee ben ik het niet mee eens. In tijden van nood kom je je echte vrienden tegen. Ik kwam er gelukkig achter dat ik ook echte vrienden heb
Yup in tijden van nood ja,toen kwam ik erachter dat ik mezelf jaren voor de gek hield,en dat ik geen echte vrienden had,dus tja sindsdien geloof ik niet meer in vriendschap.....
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:02
Verwijderd
A: Kennis
Iemand die ik vaak tegenkom op werk / sport / of soms bij het uitgaan.

B: Vriend
Iemand waarmee ik veel tijd verbreng, over gevoelige zaken kan praten, maar net zo goed lol mee kan hebben.

Status:
Categorie A is al schaars, zijn er misschien een stuk of 20 .. categorie B ken ik niet meer.

PS:
Mensen van internet tel ik hierbij niet mee, maar als ik het zou doen, vallen deze onder categorie A. Voor B moet ik diegene ook goed in realiteit kennen vind ik
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:06
Nena21
Nena21 is offline
Hmm ja kennissen heb ik er ook wel een paar van,maar die zie ik never nooit niet als "vrienden"
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 13:19
flowerpower
flowerpower is offline
Citaat:
halve gare schreef:
ik ben al 5 maanden thuis (ziek) en in het begin kwamen nog veel mensen langs maar nu heb ik er nog een stuk of 3 over....

en dan merk je pas dat ze je op de duur gewoon vergeten, ook mensen waar van je het helemaal niet had verwacht.

ik zeg nu niet dat als je ziek betn ze elke week moeten langs komen, maar gewoon een mailtje smsje of belletje kan toch wel?
tuurlijk.... wat is je nummer?

nee, das idd klote, terwijl ff belluh juist zo op kan vrolijken..... heb ik tenminste zoveel moeite iz dat idd niet

hey sterkte

liefz elz

heb je msn?
Oud 07-04-2002, 14:40
Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
flowerpower schreef:
heb je ook wel eens dat je twijfelt of je eigenlijk wel echte vrienden hebt? ik de laatste tijd steeds vaker...... ik heb best een aantal vrienden waarbij ik toch best wel terecht kan met m'n problemen enzow maar toch heb ik het gevoel dat ik nooit echt helemaal mezelf kan zijn, of mezelf niet kan laten zien hoe ik ECHT ben. Misschien doordat ik het gevoel heb dat ze mij niet vertrouwen ofzow..... ik weet het niet.... misschien komt het ook wel door mezelf, doordat ik mezelf een masker opzet als ik bijv. op school rondloop. Dan altijd grappig en vrolijk ben, misschien dat ze daarom geen 'serieuze' kant van mij verwachten...... ik ben vaak genoeg serieus maar soms heb ik het idee dat ze die niet van mij willen kennen. Ik ben dan ook niet zo'n makkelijke prater, en zal met mijn problemen niet echt snel naar ze toe komen maar soms mis ik dat gevoel van echt close met iemand zijn....... ach misschien is het ook maar een illusie.........
Je hebt zonet ff ong. m'n hele bestaan omschreven! Ik heb dit ook heel erg, en (denk) dat ik heel goed snap wat je bedoelt.
Ik vind zelf over het internet dingen aan mensen vertellen makkelijker dan persoonlijk. Dus als je wilt praten kan je me altijd mailen (kheb ook msn) shark_attack20@hotmail.com
Ik ben denk ik best wel een trustable persoon dus je kan het altijd proberen.
Oud 07-04-2002, 14:48
light fighter
light fighter is offline
het is wel zo veel mensen noemen zich vrienden maar zijn er niet voor je als je ze nodig hebt. ik zit dan nu flink in de shit en ik heb maar 1 vriendin over weinig maar het is genoeg.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 16:25
rabecca
rabecca is offline
Ik heb 2 hele goede vrienden.
1 vriendin waar ik al 7 jaar mee bevriend ben.
ze staat echt altijd voor me klaar en ik ook voor haar.
ze weet echt alles van me en ik ook van haar.
En daar kan nooit meer iemand tussen komen enzo dat gevoel heb ik altijd.
Alleen het idee al dat ik altijd op iemand terug kan vallen ook al heb ik haar een maannd of 2 niet gezien bijvoorbeeld.
Nu zitten we dan nog bij elkaar op school dus zien we elkaar elke dag maar volgend jaar zullen we elkaar een stuk minder zien enzo.
Daar kijk ik best tegen op en zij ook maar we blijven toch wel vriendinnen, ik bedoel we hebben samen zoveel meegemaakt dat KAN gewoon niet meer kapot gaan snapje?

Dan heb ik nog mijn vriend, we zijn nu een half jaar bij elkaar ongeveer, hij staat ook altijd voor me klaar enzow.
N u heb ik wat minder tijd voor mijn beste vriendin wat ikzelf jammer vind maar ze begrijpt het gelukkig wel
(niet dak dr nou laat vallen hoor)
maar we spreken ook nog vaak samen af enzo
dan gaan we gewoon aant meertje zitten in ut zonnetje en van die diepe gesprekken zitten voeren enzow..
das echt heerlijk
en gelukkig kunnen mijn vriend en zij het ook goed met elkaar vinden

maar ik D8 dat ik nog een hele goeie vriend had maar dat bleek achteraf toch niet zo te zijn
ik heb voor de rest nog wel van die lossen vrienden weet je wel waar ik op school af en toe es mee om ga en die mee uitgaan maar zij zullen nooit maar dan ook nooit iets persoonlijks van mij horen.
Van die types waar ik geen diepe gesprekken mee KAN of WIL hebben.
gewoon vrienden waar ik oppervlakkig mee omga.
Oud 07-04-2002, 17:38
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
flowerpower schreef:
Mijn vriend was mijn beste vriend.....
Vandaag heeft hij het uitgemaakt en vanaf nu wordt het weer alles alleen doen...

door mijn vele problemen ben ik al mijn vrienden kwijt geraakt omdat ze het zat waren met een depresief iemand te zitten....

ik weet eigelijk niet of ik ooit echte vrienden heb gehad....
keer op keer hebben ze me laten vallen.....
lijkt me heerlijk om iemand te hebben op wie je kan terug vallen wat er ook is....
Oud 07-04-2002, 17:40
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
skatboard schreef:
het is wel zo veel mensen noemen zich vrienden maar zijn er niet voor je als je ze nodig hebt. ik zit dan nu flink in de shit en ik heb maar 1 vriendin over weinig maar het is genoeg.
meestal zijn echte vrienden op 1 hand te tellen en meestal zelfs op 1 vinger....

je hebt geluk....en je mag haar ook heel dankbaar zijn...tegenwoordig hecht men volgens mij niet zo veel meer aan vriendschap....
Oud 07-04-2002, 19:16
(lief) sch@@pje
(lief) sch@@pje is offline
Citaat:
rabecca schreef:
Ik heb 2 hele goede vrienden.
1 vriendin waar ik al 7 jaar mee bevriend ben.
ze staat echt altijd voor me klaar en ik ook voor haar.
ze weet echt alles van me en ik ook van haar.
En daar kan nooit meer iemand tussen komen enzo dat gevoel heb ik altijd.
Alleen het idee al dat ik altijd op iemand terug kan vallen ook al heb ik haar een maannd of 2 niet gezien bijvoorbeeld.
Nu zitten we dan nog bij elkaar op school dus zien we elkaar elke dag maar volgend jaar zullen we elkaar een stuk minder zien enzo.
Daar kijk ik best tegen op en zij ook maar we blijven toch wel vriendinnen, ik bedoel we hebben samen zoveel meegemaakt dat KAN gewoon niet meer kapot gaan snapje?

Dan heb ik nog mijn vriend, we zijn nu een half jaar bij elkaar ongeveer, hij staat ook altijd voor me klaar enzow.
N u heb ik wat minder tijd voor mijn beste vriendin wat ikzelf jammer vind maar ze begrijpt het gelukkig wel
(niet dak dr nou laat vallen hoor)
maar we spreken ook nog vaak samen af enzo
dan gaan we gewoon aant meertje zitten in ut zonnetje en van die diepe gesprekken zitten voeren enzow..
das echt heerlijk
en gelukkig kunnen mijn vriend en zij het ook goed met elkaar vinden

ja...
that`s my girl.
het is geweldig om zo`n vriendschap te hebben. te weten dat jeniet iemand anders hoeft te zijn, dat je kan huilen als je wil... er zijn gewoon geen woorden nodig om elkaar te begrijpen..
soms vind ik het ook best wel eng... ik hou zoveel van 'my girl' dat ik er af en toe gewoon bang van word...
als iemand aan haar zit tegen haar zin in, zou ik denk ik in staat zijn die gene te vermoorden... of in ieder geval enge gevaarlijke dingen met die gene te doen..
als je zolang bevriend bent weet je dat je echt iemand hebt.
gewoon het idee dat je, als je wil huilen, kan bellen en je verhaal kwijt kan, of als je melig bent ff langs komen... het gevoel dat je nooit teveel bent... das mooi. als je weet dat je iemand hebt om op terug te vallen...
en ja, die gesprekken bij het meertje zijn heerlijk.... fantastisch en ze doen me goed... (volgende keer niemand uitnodigen haha)

ik hou echt veel van mijn beste vriendin.. ik zou nog liever dood gaan dan haar kwijt raken.
ik heb wel andere 'vrienden'... maar die vallen in het niets bij haar. ja, ik kan het goed met ze vinden en ik kan ook wle met ze lachen maar ik zou nooit me hart zo uit kunnen storten als bij mijn beste vriendin...
Oud 07-04-2002, 20:50
Duivelke
Duivelke is offline
ppppf ik weet dat mijn " vrienden" roddelen achter mijne rug ik noem ze liever kennisen. ik heb maybe 2 vriendinnen enzo ik zeg niet mijn beste makom. ik weet wel dat als ze me nodig hebben da ik er voor hen ben maar als het omgekeerd is???
Oud 07-04-2002, 21:05
nao
nao is offline
ik denk dat je je gelukkig mag prijzen als je 1 of 2 echte goede vrienden hebt, mensen die om je geven, bij wie je je prettig voelt en waar je goed mee kan praten maar ook lachen. Je moet niet verwachten dat iedereen zo met je om moet gaan om vriend of vriendin te kunnen zijn!! Heb jij zoveel tijd om je met zoveel mensen zo intensief bezig te houden? neetoch! Als je verder een groepje mensen hebt die wat verder van je af staan maar die je wel vaak ziet maar wat iets minder diepgang heeft, waarom zouden dat dan geen vrienden zijn? Je moet ook niet te veel van mensen verwachten! En je niet bij mensen op je gemak voelen kan ook aan jezelf liggen doordat je gewoon heel erg onzeker bent... Ik zou t indelen in hele goede vrienden, vrienden (mensen die je graag ziet en af en toe eens serieus mee praat) en kennissen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 21:40
*leintje*
*leintje* is offline
echt vrienden heb je maar heel weinig!
Dat weet iedereen wel.
Ik heb 2 vriendinnen die ik echt kan vertrouwen, ze zijn er voor me als ik in de problemen zit! Daar ben ik blij om!
Maar dit is een keer tegen me gezegd!

De vriend van je vriend heeft ook een vriend

en dat moet je niet vergeten!
Vat je hem, ik hoop van wel!
Probeer je vrienden te vertrouwen en vertel hun je problemen. Of praat met iemand anders die je wel vertrouwd.
Blijf niet alleen met je problemen loop. dan stapeld het allemaal op, gooi het eruit het helpt echt!
VEEL STERKTE!!

-xxxxx- leintje!

EN IEDEREEN MAG MIJ MAILEN ALS JE PROBLEMEN HEBT EN HET ERUIT WIL GOOIEN, OOK ALS JE KWAAD BENT MAG JE ME HET MAILEN!!! IK BEN ER VOOR JULLIE!!!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:36
flowerpower
flowerpower is offline
Citaat:
*leintje* schreef:

De vriend van je vriend heeft ook een vriend

hmmmm

kmoest ff denk maar volgens mij snap ik 'm!

tnx!!!

Citaat:
Zaza 123 schreef:

Je hebt zonet ff ong. m'n hele bestaan omschreven! Ik heb dit ook heel erg, en (denk) dat ik heel goed snap wat je bedoelt.
Ik vind zelf over het internet dingen aan mensen vertellen makkelijker dan persoonlijk. Dus als je wilt praten kan je me altijd mailen (kheb ook msn) shark_attack20@hotmail.com
Ik ben denk ik best wel een trustable persoon dus je kan het altijd proberen.

tnx heb je toegevoegd.....

lfz
Oud 09-04-2002, 13:56
botje34
botje34 is offline
Ik heb één hele goede vriend bij wie ik ook uit kan huilen aan de telefoon. En ik merk de laatste tijd dat ik eigenlijk meer vrienden had dan ik dacht. Vriendschap moet echt groeien en bij mij duurt dat wel zo'n twee jaar(niet dat daar een schema aan vastzit) voordat ik iemand in vertrouwen neem. Ik heb mensen met wie ik altijd lach en mensen bij wie ik me kan gedragen zoals ik me voel en ik kan zeggen wat ik denk. Want dat is niet altijd positief.
Ik hoop alleen dat ik deze vrienden hou als ik naar de universiteit ga, want het is toch altijd zo dat je elkaar minder opzoekt. Maar met die hele goede vriend praat ik ook heel veel aan de telefoon over van alles en nog wat dus dat zal wel, gelukkig, zo blijven. En die andere vrienden hoop ik ook te houden, maar misschien vind ik op de universiteit wel hele nieuwe goede vrienden. En daar verheug ik me ook op.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:10
Verwijderd
Ik heb ze, vrienden bij wie ik helemaal mijzelf kan zijn Wil ze dan ook absoluut niet kwijt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:27
Verwijderd
*heeft echte geen vrienden*
*praat nooit over gevoelens/sexualiteit oid*
*is zeer gesloten*
*probeert er wel aan te werken! *

[edit]
Moet nog wel antwoorden natuurlijk
Ik hoop echt dat echte vrienden bestaan, en dat ik er ooit een tegen kom!
[/edit]

Laatst gewijzigd op 09-04-2002 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:40
miep
miep is offline
ik ben geemigreerd en ik moet zeggen dat dat mij ook wel heeft laten ontdekken wij m'n "echte" vrienden zijn, sommigen stopten na een paar maanden gewoon met contact houden..

nu antwoord op jouw vraag; bestaan echte vrienden, tja, ik denk dat je wel mag treffen als je ze echt hebt.
ik heb wel een paar echte vrienden, maar ik kan me soms ook gerust aan ze irriteren, maar dat is ook wel normaal.
Oud 09-04-2002, 22:25
Viccente
Viccente is offline
Dat van die vrienden waarvan je denkt/ vreest dat ze je vrienden eigenlijk niet zijn daar kan ik helemaal inkomen. Ik heb er niet echt slechte ervaringen mee, maar ik denk de laatste tijd wel steeds meer of ze het idd wel waard zijn om vriend te noemen. Ook denk ik weleens, dat ik door deze vrienden mijn "echte vrienden" misloop. Dit soort gedachtes zijn echt zwaar irritant, en kunnen zonder enige aanleiding je hele sociale leven dwarszitten.

Nouja, dat wou ik ff kwijt, als iemand toevallig tips heeft om dit tegen te gaan, ik sta open voor reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten