Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2003, 20:43
Verwijderd
Phileine zegt Sorry heeft een heleboel gewonnen op het Gala van de Nederlandse Film (aan Gouden Kalven)

maar gelukkig heeft de Tweeling uiteindelijk hét Gouden Kalf gekregen! andere genomineerden waren volgens mij Phileine en Van God Los

ik vind dit terecht
what about you?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2003, 09:10
Tofke_H
Tofke_H is offline
Van de genomineerden zag ik aleen de Tweeling, en ik vond die heel goed! Dus echt goed beoordelen kan ik niet, want dat ga ik dan doen op wat ik gehoord en gelezen heb. Phileine zegt Sorry moet dan een zeer goede tegenstander geweest zijn, maar heeft blijkbaar een hoop andere Gouden Kalven gewonnen.

Wat ik wel zeker weet is wie de Cultuurprijs gewonnen heeft! Dat was Jan Decleir, een landgenootje! Die meegewerkt heeft aan de Nederlandse films die een oscar-nominatie hadden en der ook één wonnen.
Oud 04-10-2003, 17:22
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 04-10-2003 @ 10:10:
Van de genomineerden zag ik aleen de Tweeling, en ik vond die heel goed! Dus echt goed beoordelen kan ik niet, want dat ga ik dan doen op wat ik gehoord en gelezen heb. Phileine zegt Sorry moet dan een zeer goede tegenstander geweest zijn, maar heeft blijkbaar een hoop andere Gouden Kalven gewonnen.

Wat ik wel zeker weet is wie de Cultuurprijs gewonnen heeft! Dat was Jan Decleir, een landgenootje! Die meegewerkt heeft aan de Nederlandse films die een oscar-nominatie hadden en der ook één wonnen.
ok nu ff alles op een rijtje:

Jan Decleir speelt in 2 film die een Oscar heeft gewonnen (Karakter en Antonia). Hij heeft de Cultuurprijs gekregen voor zijn hele oeuvre.

Van God Los heeft 3 Gouden Kalveren in de wacht gesleept: Beste Acteur (Tygo Gernandt), Beste Regisseur (Pieter Kuijpers) en Beste Scenario (Pieter Kuijpers en Paul Jan Nelissen)

Phileine zegt Sorry heeft 4 Gouden Kalveren gewonnen: Beste Actrice (Kim van Kooten), Beste Camera, Beste Montage en Beste Sound Design.

De Tweeling heeft alleen het Gouden Kalf voor Beste Film gewonnen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 17:56
Verwijderd
Ik heb geen van de 3 films gezien, dus kan nog niet oordelen, weet wel dat de mensen op mijn werk (filmproductiebureau) absoluut niet blij waren met de vele nominaties voor Phileine en Van God Los en de nominaties voor de korte film (ze hadden er zelf geen ).

Cloaca heeft het extra kalf gewonnen, die schijnt heel gaaf te zijn (ook nog niet gezien).

Televisiedrama was Dwaalgast, wordt nog uitgezonden in 2004 ergens in het kader van een serie voor de KRO 'Enneagram', die is echt heel erg gaaf en die vind ik zeker weten terecht.. (al had ik van de andere genomineerden er slechts 1 gezien, Hotel Bellevue, maar Dwaalgast is geproduceerd door mn werk dus ben ik hoe dan ook voor Maar hij was wel écht goed)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 00:49
Daangerous
Daangerous is offline
Cloaca wordt idd superbruut, heb het toneelstuk gezien, en dat was echt geniaal, die film kan ook echt niet slecht zijn: Gijs Scholten van Aschat, Pierre Bokma, Peter Blok en Jaap Spijkers: hoe geniaal is die cast...

Verder snap ik ook al die nominaties voor PzS niet, beetje jammer ook aangezien het de openingsfilm van het Nederlands Film Festival was, dat hij dan ook maar meteen "één van de beste films van het jaar" wordt...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 05-10-2003 @ 01:49:
Cloaca wordt idd superbruut, heb het toneelstuk gezien, en dat was echt geniaal, die film kan ook echt niet slecht zijn: Gijs Scholten van Aschat, Pierre Bokma, Peter Blok en Jaap Spijkers: hoe geniaal is die cast...

Verder snap ik ook al die nominaties voor PzS niet, beetje jammer ook aangezien het de openingsfilm van het Nederlands Film Festival was, dat hij dan ook maar meteen "één van de beste films van het jaar" wordt...
Iedereen die Cloaca al heeft gezien vond hem echt ontzettend gaaf, dus dat zit vast wel goed.. Weet iemand eigenlijk wanneer die uitkomt enzo?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 13:27
Daangerous
Daangerous is offline
23 oktober
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten