Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2003, 20:59
sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Hallooow, ik zit met een probleempje.
Ik ben sinds kort ongesteld ik was er al op voorberreid maar waar ik nou niet op voorberreid ben is het vertellen tegen mijn vader (moeder heb ik niet meer).
Ik durf het echt niet ineens te zeggen en als ik een briefje schrijf hoe zal ik het er dan inzetten?
Hoe hebben jullie het tegen je ouders gezegegt?
En wanneer?
Ik moet het wel echt deze week nog zeggen anders denkt hij misschien dat ik heb niet helemaal vertrouw ofzoietzzzzzzzz en vraagt hij zich af waarom hij het nog niet te horen had gekregen.

Ohjaah als je tips hebt is dat heel handig want echt alles weet ik er niet over wel wat het is en hoe het komt enzo hoor maar ik bedoel gewoon welke merken het fijnst zijn en de maten en zow.

xxxziez en alvast bedankt
//\\//\\aZzLlZzzzzzzzzzzzzzzzSssssssssssssssssssssssss
Oud 13-05-2003, 21:05
Verwijderd
bij mij wisten ze t omdat t bij mij medisch was opgezet, ik had jaren buikpijn enz. maar t bleef weg, ik bleek geen eisprong te hebben en de rest ging door, dus lekker opgestapeld daarin

Maar ik zou t als ik jou was maar door laten schijnen dat je maandverband of tampons nodig hebt, of t kopen, dan merken ze t ook wel.

zelf heb ik t liefste tampons van ob, en de maten is hoe erg je bloedverlies is
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 21:10
Verwijderd
't Is zeker verrot, maar je kan 't best gewoon vertellen hoor... niets om je voor te schamen.
'Pap, ik ben gisteren voor het eerst ongesteld geworden..' probeer het maar gewoon, zo erg kan het echt niet zijn Echt niet

Zelf heb ik heel lang maandverband van Allways gebruikt, dan meestal normaal.. Maar dat moet je zelf eventjes uit proberen, welke 't beste bij jouw past. Vleugels zijn in het begin ook erg fijn, voel je je een stuk zekerder...
Tampons gebruik ik OB normaal, maar als je voor het eerst tampons gaat gebruiken kan je 't beste met mini beginnen en wat maandverband voor de zekerheid.

Heel veel succes
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 21:19
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Kan je het anders niet aan een tante vragen? Ik snap dat je het er niet met je vader over wil hebben.

zij kan je denk ik dan het beste tips geven enzo. misschien dat zij het ook gewoon aan je vader kan zeggen.

Je kan het zelf ook zeggen hoor , zoals hieronder staat, het is niets om je voor te schamen.

zelf zijn mijn ma altijd dat ik gewoon erover moest beginnen als het zo ver was, en dat heb ik ook gedaan. Zij heeft het mijn pa verteld.

Ik denk dat je het beste nog even kan wachten met tampons, omdat dat ook nieuw is enzo. Gewoon eerst maandverband gebruiken, en dan zelf even uitvogelen welke je goed prettig vindt
de ene vindt met vleugeltjes fijner, en de ander niet.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 21:36
marlies
marlies is offline
Ik snap dat je het moeilijk vindt, vooral omdat het je vader is.
Ik heb niet echt tips, dat wat spacegirl ook al zei: doorlatenschijnen dat je maandverband/tampons nodig hebt.

Ik durfde vroeger nooit maandverband te kopen, maar je moet maar zo denken.. Iedere vrouw heeft het en er is niet aan te doen.
Ik had eerst altijd always en dan de donkerpaarse en later ben ik overgegaan op libresse (vind ik lekkerder zitten) en nu gebruik ik ook tampons, maar dat doe ik pas sinds kort.. Tampons vond ik eng het deed pijn om ze uit te doen.
Ik zou als ik jou was met maandverband beginnen.

Veel succes ermee! Misschien dat je vader zelfs wel trots is dat je nu een 'echte' vrouw wordt!
Oud 13-05-2003, 21:56
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
marlies schreef op 13-05-2003 @ 22:36:

Ik durfde vroeger nooit maandverband te kopen, maar je moet maar zo denken.. Iedere vrouw heeft het en er is niet aan te doen.
Het maakt ook allemaal niet uit.
niemand ziet dat je het koopt , en anders, iedereen vergeet het.

Ik zie zat meiden die maandverband kopen (zit achter de kassa) maar ik ga niet denken: ooww zal die nu ongesteld zijn? Ik weet allang niet meer wie het allemaal waren, en het interesseert me ook niet. niemand interesseert het eigenlijk of je ongesteld bent of niet.

Behalve je familie, als je heel chagrijnig wordt door de ongesteldheid
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 22:01
Briseďs
Briseďs is offline
Ik durfde het ook niet te vertellen, zelfs niet aan mn moeder. Zij kwam erachter toen ze de was aan t doen was...
Mijn moeder had toen ze ongesteld werd ook geen moeder meer, en die heeft t gewoon aan haar vader verteld.

Ik gebruik nu tampons, ob comfort normaal geloof ik. Ik ben begonnen met maandverband, ik vond tampons maar enge dingen en het inbrengen deed ook pijn. Maar tampons zijn nu eenmaal makkelijker met zwemmen etc.
Oud 13-05-2003, 22:25
Qimm
Qimm is offline
Ik werd het heel fijn de eerste keer op school. Nou ja.. bleh? Maar goed, ik kon het wel verwachten enzo.
En thuis heb ik het gewoon tegen mijn moeder gezegd, ze kwam thuis van haar werk en vroeg hoe mijn dag was Ja bloederig he?

Ik gebruikte eigenlijk vanaf het begin al tampons, gewoon die we in huis hadden (super extra groot.. ach beetje drukken, ging best )
Oud 13-05-2003, 22:35
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Qimm schreef op 13-05-2003 @ 23:25:
Ik werd het heel fijn de eerste keer op school. Nou ja.. bleh? Maar goed, ik kon het wel verwachten enzo.
En thuis heb ik het gewoon tegen mijn moeder gezegd, ze kwam thuis van haar werk en vroeg hoe mijn dag was Ja bloederig he?

Ik gebruikte eigenlijk vanaf het begin al tampons, gewoon die we in huis hadden (super extra groot.. ach beetje drukken, ging best )

Nou, dan hoef jij je over je eerste keer weinig zorgen te maken, Qimmie!

Sweetchrissiej: gefeliciteerd, je bent nu een groot meisje, zoals mijn oma dat noemde.

Ik heb het zelf opgebiecht alsof ik zwanger was, zo erg vond ik het. Genant he. Ze waren helemaal blij dat dát het dus niet was!

Ik heb kadootjes gekregen en bloemen, die oorbelletjes heb ik nog steeds. Ze waren heel trots op me.

Dus vertel het hem maar heel triomfantelijk, want het is juist heel mooi: je bent vanaf nu in staat om zelf kinderen te krijgen. Later, dus. Je bent vruchtbaar, dat is toch geweldig? Wat een oerkracht!Je kunt een nieuw leven maken. Dat is toch giga?

Maar ja, het blijft kut natuurlijk. Iedere maand al dat bloed en die buikpijn, en kids wil je nog lang niet...en humeurig, en sip en je snapt er niks van.

OB heeft wel een goeie site, en Libresse ook.

En anders is het forum er toch. Wij zijn ook allemaal ongesteld!
Oud 14-05-2003, 09:54
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik werd het op de camping voor het eerst. had het helemaal niet door. roept m'n ma keihard over het hele veld 'meid je bent ongesteeeeeeeeld'
nou ja, toen wist iedereen het gelijk...
gebruikte eerst allways (normaal ofzo) en nu ob comport mini tampons
Oud 14-05-2003, 10:02
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik schaamde me echt ontzettend om het te vertellen, al was het tegen mijn moeder ... ik ben nooit goed geweest in dit soort dingen, en bovendien waren we toen niet echt 'close' met mijn mammie ... maar ja, ik heb haar dus demonstratief geinformeerd. Ik heb een pakje tampons ergens laten liggen waar ze het makkelijk kon vinden (op de eettafel niet nee ), en toen ze naar mij toe kwam met het pakje in haar handen en 'waarom koop in godsnaam die dingen als je ze niet nodig hebt ?' antwoordde ik dat ik ze misschien koop omdat ik ze WEL nodig heb. En klaar was het
Oud 14-05-2003, 10:13
Verwijderd
Ik werd het precies een dag voordat m'n zus 19 zou worden, ik zoefde naar beneden en zei tegen m'n moeder;'Ik ben ongesteld geworden..' ze duwde wat maandverband in m'n handen en stuurde me weer naar boven, dat was dat. Vervolgens hoorde m'n vader het, en hij begon te pesten.. daardoor kwam m'n zus er achter en ze vond het ontzettend cool en stoer. Doordat er allemaal familie kwam een dag laten hoorden die het ook allemaal en kreeg ik vrijwel van ieder vrouwelijk lid van de familie geld (m'n oma was heel trots ). Ondertussen durfde ik me bijna niet te bewegen (was nml behoorlijk ongesteld) en als ik liep voelde ik me een pinguďn... 't Was verrot allemaal, maar wel geinig

Gelukkig ben ik nu aan de pil
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 10:15
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
uhm ben ik heel gek als ik niet snap wat het probleem is? Als je het zoo belangrijk maakt is het enger om te vertellen. Bedenk dat het heel normaal is, ieder meisje wordt op een gegeven moment ongesteld en dat weet je vader ook. Ik zou het heel luchtig houden en gewoon zeggen 'pap ik ben gister ongesteld geworden' want zo ontzettend belangrijk is het nou ook weer niet. Dan kan hij gewoon reageren en wordt het niet zo beladen, ik kan me voorstellen dat het dat wel wordt als je het in een briefje zet.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 10:31
Verwijderd
mamma, er zit bloed in mijn onderbroek...

mamma: ohh meisje, weetje wat dat betekend...

ik : knikke

liep ze met me mee naar de wc ging ze zo'n beetje uitlegge hoe 't allemaal werkte lieve mamma
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 14:04
Verwijderd
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 13-05-2003 @ 21:59:
Ik ben sinds kort ongesteld ik was er al op voorberreid maar waar ik nou niet op voorberreid ben is het vertellen tegen mijn vader (moeder heb ik niet meer).
Ik durf het echt niet ineens te zeggen en als ik een briefje schrijf hoe zal ik het er dan inzetten?
En wanneer?
Ik moet het wel echt deze week nog zeggen anders denkt hij misschien dat ik heb niet helemaal vertrouw ofzoietzzzzzzzz en vraagt hij zich af waarom hij het nog niet te horen had gekregen.

Ohjaah als je tips hebt is dat heel handig want echt alles weet ik er niet over wel wat het is en hoe het komt enzo hoor maar ik bedoel gewoon welke merken het fijnst zijn en de maten en zow.

ik was het op school geworden. toen ik thuis kwam zei ik tegen m'n moeder: 'mam, ik denk dat ik ongesteld ben...'
't is natuurlijk anders omdat je moeder niet meer leeft, maar ik zou gewoon tegen je vader zeggen:'pap, ik ben gister(of wanneer dan ook) ongesteld geworden'. is nix raars aan.

in het begin vond ik het ook eng om naar de etos ofzo te moeten voor maandverband (kocht m'n moeder meestal) of tampons (waren vaak op), maar nu doe ik het gewoon, d'r kijkt niemand gek van op!
ik gebruikte eerst alleen maandverband (always) met vleugels, want anders gaat het los bij mij, nu tampons (ob) en maandverband (ben bang voor doorlekken).
je kan gewoon met de lichtste/dunste soort beginnen, en later wat 'zwaardere' spullen gebruiken.

succes!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 14:15
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 13-05-2003 @ 23:35:

En anders is het forum er toch. Wij zijn ook allemaal ongesteld!
No I'm not
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 14:18
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
azaziël schreef op 14-05-2003 @ 14:15:
No I'm not
OMG! nog steeds niet? Ik zou maar es naar de dokter gaan
Oud 14-05-2003, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 14-05-2003 @ 15:18:
OMG! nog steeds niet? Ik zou maar es naar de dokter gaan
maar daar heb ik jou toch voor, schoonzussie-lief, dokters-assistente-to-be...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 14:37
Wilmy
Wilmy is offline
Hai,

Het maakt helemaal niets uit, je kan het gewoon tegen je vader zeggen. Vaders vragen er niet naar, omdat ze het niet in de gaten hebben. Maar ze weten ook heus wel dat elke vrouw ongesteld wordt.

Ik praat er gewoon met mijn vader over. En dat maandverband / tampons kopen vond ik eerst ook niet fijn. Maar echt, als je gaat kijken wat iedereen in zijn karretje heeft liggen, heeft de halve wereldbevolking iets dergelijks.

Het is echt supernormaal, het maakt me dus ook niets uit. Je moet het gewoon tegen je pa zeggen, zo van: "He pa, ik ben pas ongesteld geworden, heb jij ff geld voor tampons, want die zijn op."

Owja, en de merken, ehm.... ik heb altijd ob tampons, zijn gewoon het fijnst, heb er verschillende geprobeerd, en deze blijven goed, heb de eerste ehm.... 3 a 4 dagen normaal en de laatste paar dagen mini, ligt eraan hoe erg het is. Ik gebruik geen maandverband meer, dat vind ik niets.

Owja, toen ik het het eerst werd, was dat 's nachts in de vakantie. Ik helemaal doorweekt, loop ik echt zo naar het bed van mijn ouders, ehm...... volgens mij ben ik ongesteld! Grijns!

x
Oud 14-05-2003, 14:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik werd voor het eerst ongesteld in de voorjaarsvakantie en die dag zou ik net met mijn vader en broertje naar het rijksmuseum gegaan. Ik heb het gewoon rechtstreeks tegen mn moeder gezegd zodat ze ook nog maandverband voor me kon zoeken om mee te nemen die dag.

Ik gebruik altijd Always omdat dat bij mij minder verschuift dan Libresse maar ik heb ook wel Libresse gebruikt, gewoon vanalles wat kopen en kijken wat je het beste bevalt. Ik zou niet te klein kopen, dan blijf je verwisselen. Tampons heb ik al een aantal keer geprobeerd maar dat lukt me niet goed.
Oud 14-05-2003, 16:00
sweetchrissiej
HEEL erg bedankt mense!
Nou jaah tampons da lukt me wel ik vind maandverband maar erg irritant!
Maar ik durf het nog steeds niet te zegge ik weet niet waar ik bang voor ben maar dan toch.......................................................
En tjaah ik durf het niet aan een tante te zegge die in de buurd woont tegen mijn vriendinnen wel nartuurlijk!
DIT is zo errug lastig wat moet ik nou doen?
Mijn pa moet het wete dus.........................
Oud 14-05-2003, 16:11
Kali
Kali is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 14-05-2003 @ 17:00:
HEEL erg bedankt mense!
Nou jaah tampons da lukt me wel ik vind maandverband maar erg irritant!
Maar ik durf het nog steeds niet te zegge ik weet niet waar ik bang voor ben maar dan toch.......................................................
En tjaah ik durf het niet aan een tante te zegge die in de buurd woont tegen mijn vriendinnen wel nartuurlijk!
DIT is zo errug lastig wat moet ik nou doen?
Mijn pa moet het wete dus.........................

Waarom "MOET" hij het weten?
Koop gewoon die tampons enz, en hij zal het ooit wel merken ...
Ik zei het de eerste maand ook niet, maar men ma kwam erachter de 2e keer omdat we op reis waren ....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 14-05-2003 @ 17:11:
Ik zei het de eerste maand ook niet, maar men ma kwam erachter de 2e keer omdat we op reis waren ....
Idd, als je het niet durft te zeggen hóef je het echt niet te zeggen hoor. Hij komt er vanzelf wel achter dan, wanneer hij bv je doosje tampons op de badkamer zit staan ofzo...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 17:11
kleine wicca
kleine wicca is offline
"Pap, ik moet echt meer zakgeld hebben hoor, al die tampons, weet je wat die krengen kosten man?!" zoiets he
Oud 14-05-2003, 17:41
dyfusica
dyfusica is offline
ik zo van ehh mam er zit allemaal rood bloed in mn onderbroek
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 18:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
hm eigenlijk had je t zo moeten vertellen zonder erbij na te denken. want nu ga je zitten piekeren, en hoe langer je dat doet, des te moeilijker t voor jou wordt om het te vertellen. omdat je nu alle nadelen ervan gaat bedenken, maar eigenlijk zijn die er niet.

heb je wel een goed contact met je vader? ik denk dat je vader zich hier wel op heeft voorbereid hoor. ieder meisje moet t een keer worden. en zo niet, dan zal ie vast wel normaal reageren. hij zal je niet gaan uitlachen ofzo

k snap wel dat t moeilijk is omdat zulk soort dingen toch eerst tegen je moeder vertelt, maar t zal toch wel moeten

vertel hem gewoon dat je voor t eerst ongesteld bent geworden. iets anders zit er niet op.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 18:26
sweetchrissiej
ik weet heet ik weet het ik ga het vanavond proberen .
Ik zal spijt krijgen als ik hem niet in vertrouwen zou nemen ik moet het vertellen omdat ik hem dat al een keer beloofd had.
Nou kdoe mijn best.
maar hoe zorg ik ervoor dat ik er niet heel de tijd over ga praten met hem misschien gaat hij wel allemala verhalen vertellen ofzoietszzzzzzzzzzzzzzzzzzzz en ik wil het zegge en meer niet!
Ik heb wel een goeie bant met hem!
Oud 14-05-2003, 18:32
Verwijderd
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 14-05-2003 @ 19:26:
ik weet heet ik weet het ik ga het vanavond proberen .
Ik zal spijt krijgen als ik hem niet in vertrouwen zou nemen ik moet het vertellen omdat ik hem dat al een keer beloofd had.
Nou kdoe mijn best.
maar hoe zorg ik ervoor dat ik er niet heel de tijd over ga praten met hem misschien gaat hij wel allemala verhalen vertellen ofzoietszzzzzzzzzzzzzzzzzzzz en ik wil het zegge en meer niet!
Ik heb wel een goeie bant met hem!
Doe gewoon lekker rustig joh, als je het wil vertellen, hou het dan lekker luchtig;'Pap, ik ben ongesteld geworden.' als hij dingen wil gaan vertellen zeg je gewoon dat je alles al weet... Maak je niet te druk he, 't is je vader joh
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 18:41
CrEaTieFMeiSjE
CrEaTieFMeiSjE is offline
Ik was 11, Was er niet mee bezig....m'n zus van drie jaar ouder had het een jaar dervoor gehad... duz ik wist wel een beetje wat het was... Mijn vader had zei toen "je bent nu een jonge vrouw'
Ik zat op de wc en er zat bloed in m'n onderbroek...ik ook ( net zoals velen hier ) MAAaaam er zit bloed in m'n onderbroek...m'n mam natuurlijk wel beetje verbaasd...maar ik moet toegeven ik heb toen nooit gehoord dat ik op weg was een jonge vrouw te worden...maar ja wil je dat op je 11de

Veel succes trouwens met het vertellen...er is toch niets raars aan..je moeder had het ook..dus hij was het gewend..en hij weet vast wel dat je het een keer moet worden....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 18:57
faith666
faith666 is offline
Bij mij thuis werd het "gevierd" als je ongesteld werd. Mijn vader kocht dan lekkere gebakjes enzo....toen ik ongesteld werd waren mijn ouders niet thuis...maar me oudste zus moest na mij naar de wc dus ikke zo, ik ben ongesteld. Zij zo: ow was je dat dan nog niet.....

Ik heb wel vanaf het begin tampons gebruikt...simpelweg omdat we niets anders in huis hadden....en ik heb dus nog nooit maandverbend gebruikt maar ik vond dit wel fijn zo...

Maare toen kwamen me papa en mama thuis en toen werd ik meegesleurd naar de bakker
Oud 14-05-2003, 20:14
sweetchrissiej
tof!!!!!!!!!!!!!
maar bij mij zal het vast nie gevierd worde maar dat hoeft ook niet
Oud 14-05-2003, 21:16
miro
miro is offline
Bij mij was t echt erg. Ik was op ponykamp () en toen net voordat we gingen zwemmen werd ik ongesteld...Ik helemaal in paniek dus ik moest t wel vertellen anders kon ik niet meer zwemmen. Gewoon zeggen!! Ik was trouwens 11

Bij ons in de familie is er ook de nare gewoonte om zoiets te vieren dus toen ik thuis kwam stonden de tompoezen al op tafel
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 21:17
alpha
alpha is offline
Ik kreeg (traditie) een ketting met een hartje en mijn naam erop. Dus toen wist de hele familie het meteen...

Maar goed, je kunt toch gewoon, als je met je vader boodschappen gaat doen, een pakje maandverband/tampons in de kar gooien. Een Stille Hint noemen we dat. Je hoeft niks te zeggen, maar het is wel duidelijk.
Oud 14-05-2003, 21:22
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 13-05-2003 @ 21:59:
En wanneer?

Nou, in elk geval gefeliciteerd hoor meid!!

Ik heb het gewoon gezegd eigenlijk, zo van:'Goh mam, ik ben ongesteld!' Gewoon over beginnen!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 22:25
Fringe
Fringe is offline
Ondanks dat ik niet bepaald een supergoede relatie met m'n moeder heb, zei ik gewoon "Ik ben ongesteld geworden. Dus." Maar toen m'n mama vervolgens dolenthousiast voorstelde om me uit eten te nemen om het te vieren had ik meteen iets van "kom óp zeg!"..

Tja.

En ohja.. Ob tampons genieten mijn voorkeur.
Oud 15-05-2003, 09:08
Verwijderd
Gewoon 'Ik ben zondag ongesteld geworden...' zeggen... 't is even eng, maar je vader vindt het heel normaal hoor (het was toch zondag? Dat zei je in een ander topic...)

Ik gebruikte in het begin maandverband, en ben later overgestapt op tampons. Je kunt een minitampon proberen, maar als het niet lukt dan wacht je gewoon eeen paar maanden voor je 't weer probeert.
Ik heb ooit met twee vriendinnen een onderzoekje naar maandverband gehouden, had drie merken, Kotex, Always en Libresse, er kwam uit:
Dikte: Kotex is 7 mm dik, Always 3 mm en Libresse ook 3 mm
Vochtopname-hoeveelheid: Kotex en Libresse nemen elk even veel vocht op, Always iets meer
Vochtopname-tempo: Always neemt het vocht héél langzaam op, Kotex en Libresse zijn even snel, sneller dan Always
Doorlekken: Als het maandverband vol zit en je doet er nog 2 cl vocht in, dan lekt Kotex door, blijft het bij Always op het maandverband liggen, en loopt het bij Libresse van de zijkant af
Prijs: Kotex is 't goedkoopst, dan komt Libresse en dan Always

Onze conclusie was dat Libresse de beste optie was Maar je kunt ook zelf kijken naar wat je belangrijk vindt.
Het is handig om maandverband met vleugels of clips te nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 09:48
Nona
Nona is offline
Hm, toen ik voor het eerst ongesteld was ('s morgens schone onderbroek aan... He, kijk nou), ben ik meteen naar beneden gerend. Mam, ik ben ongesteld. Ze geloofde me eerst niet eens, maar ik wist zelf wel dat het eraan zat te komen. Een paar meisjes bij mij in de klas waren ook al ongesteld geworden.

Twee dagen later wist de hele familie en de hele straat het. Zucht... Maar ja, het is bij mij nooit echt een probleem geweest.

Ik heb altijd maandverband gebruikt, want tampons vond ik pijn doen. Ik ben later (na mijn ontmaagding enzo, toen het vast geen pijn meer zou doen) ook nooit meer op tampons overgestapt, want dat leek me toch maar lastig, zo'n ding in je kut. Ik gebruik nu (het stroomde er vanmorgen gewoon uit) Libresse string.
Oud 15-05-2003, 10:22
soske
soske is offline
Ik was het voor het eerst in groep 8 had al twee dagen lang een bebloede onderbroek aan het eind van de dag. Dacht eerst niet dat ik ongesteld omdat me was verteld dat je dan maar een beetje verliest en mijn hele onderbox zat vol!!! Ben toen naar mijn vader gegaan en die zei dat ik maar een inlegkruisje in moest doen (dat heb ik geweten zeg ) Volgende dag aan mijn moeder vertelt, heel nonchalant. Zij was helemaal blij verrast en ik kreeg een nieuw truitje van haar Ik draag nog steeds alleen maar maandverband, kan niet met tampons omgaan
Oud 15-05-2003, 11:27
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Ik was 16 en zou de volgende dag gaan zwemmen met een vriendin van me..

Ging k naar de wc en opene werd k ongesteld.. ik janke want ik wou echt heel graag zwemme... maar jah.. als j voor t eerst ongesteld bent ga j dr neit zomaar een tamop in douwe...

Toen was me zus en me moeder thuis en me moeder me gelijk feliciteren (wat een kutactie was dat zeg! )

Naja... had geen pijn enzow dus dat scheelde...
Oud 15-05-2003, 13:30
snoopy
snoopy is offline
wij hebben altijd een boodschappenlijstje liggen waar iedereen op kan schrijven wat hij/zij wil dat er gekocht wordt. Toen heb ik er gewoon op een gegeven moment "maandverband" op gezet
Misschien kun je zoiets doen. Heel nonchalant. Anders wordt er ook zo'n ophef over gemaakt. Ik bedoel: tis heel normaal, hoor, dat je ongesteld wordt.

Enneh... ik gebruik het liefst tampons, ook omdat ik elke dag sport. Maar in het begin van m'n menstruatie gebruikte ik liever maandverband. Zou ik ook doen, als ik jou was. Lekker om even eraan te wennen. En dan kun je altijd nog als je s gaat zwemmen, ofzow, tampons proberen.
Oud 15-05-2003, 13:34
DeliveranŠe
DeliveranŠe is offline
ehh...al hele lange tijd geleeje

ik was toen 12...en het was de laatste schooldag voor de herftvakantie. Ik kwam thuis en ging naar de wc, en toen zag ik bloed in mn onderbroek. Dus ik me ma roepen..en die zegt : ja nu ben je een grote meid
Oud 15-05-2003, 16:24
Kali
Kali is offline
Citaat:
Kali schreef op 14-05-2003 @ 17:11:
ik was trouwens euh , ( wanneer is prins flip getrouwd ?)
bijna 15 dus , en gebruikte direct tampons, ook het makkelijkste ...
in het begin nooit pijn, maar nu soms wel
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 16:41
Verwijderd
heb je het al verteld? wat was de reactie van je vader?

*is nieuwsgierig*
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 18:11
miro
miro is offline
Citaat:
soske schreef op 15-05-2003 @ 11:22:
en mijn hele onderbox zat vol
Haha, dat woord, onderbox, dacht dat ze dat alleen hier gebruikten
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 18:13
miro
miro is offline
Citaat:
miro schreef op 14-05-2003 @ 22:16:
Bij mij was t echt erg. Ik was op ponykamp () en toen net voordat we gingen zwemmen werd ik ongesteld...Ik helemaal in paniek dus ik moest t wel vertellen anders kon ik niet meer zwemmen. Gewoon zeggen!! Ik was trouwens 11

Bij ons in de familie is er ook de nare gewoonte om zoiets te vieren dus toen ik thuis kwam stonden de tompoezen al op tafel
BTW, ik gebruik altijd tampons, al vanaf t begin af aan. Maandverband dat voel je altijd zo zitten en je hebt altijd angst dat je doorlekt (ik tenminste) Als t niet lukt heb je ook speciale tampons met zon inbrenghuls.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 18:22
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
miro schreef op 15-05-2003 @ 19:13:
BTW, ik gebruik altijd tampons, al vanaf t begin af aan. Maandverband dat voel je altijd zo zitten en je hebt altijd angst dat je doorlekt (ik tenminste) Als t niet lukt heb je ook speciale tampons met zon inbrenghuls.
Ja, dat vond ik ook altijd. Totdat ik ontdekte dat ik juist ontzettend buikpijn van die dingen krijg. en sindsdien probeer ik te leven met maandverband
Oud 15-05-2003, 19:02
Verwijderd
ik zat op de wc op de badkamer en had een rode vlek in mn onderbroek.. ik zeg: 'mam?..... ik .. denk.. dat .. ik .. ongesteld.. ben......'

Maar zou gewoon iets zeggen van: Pap, als je toch boodschappen gaat doen.. wil je dan ook maandverband/tampons voor me meenemen?

hij zal het heus niet raar vinden hoor... misschien had hij het ook wel verwacht rond deze tijd..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 19:07
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 14-05-2003 @ 22:16:
hier ook.. en ik mocht naar londen vliegen voor weekend.. maar het erge was dat mn moeder er ook trots op was en het aan al dr goede kennissen ging vertellen..
en ik weer: maaaaaam.. hou je mond..
boos was ik joh...
en nu heel onschuldig zegt ze: nee hoor, dat deed ik niet..
nee mam.. tuurlijk niet
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 19:51
sweetchrissiej
Hoe lang blijf je ongesteld eigelijk?
Ik ben het nu al vanaf vorige wek zondag.
Ik gebruik alleen amar tampons zijn het fijnst en ik heb een briefje gemaakt voordat ik ging slapen en op mijn vaders bureau gezet en toen de volgende morge vroeg ik of hij het had geleze en toen zei hij: ja ht hoort erbij ookal is het vervelend
doei doie
Oud 15-05-2003, 19:58
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 15-05-2003 @ 20:51:
Hoe lang blijf je ongesteld eigelijk?
Ik ben het nu al vanaf vorige wek zondag.
Ik gebruik alleen amar tampons zijn het fijnst en ik heb een briefje gemaakt voordat ik ging slapen en op mijn vaders bureau gezet en toen de volgende morge vroeg ik of hij het had geleze en toen zei hij: ja ht hoort erbij ookal is het vervelend
doei doie
1 week ongesteld 3 weken niet...

Regels voor berichten