Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 14:08
iamcj
iamcj is offline
Als je samenwoont, neem dan een fiscaal partnerschap, dit houdt in dat de inkomens bij elkaar worden opgeteld.

Rekenvoorbeeld zonder fiscaal partnerschap:

Ik ca. € 6000,- verdient -> ca. € 1700 belasting betaald.

Belasting - Heffingskortingen = € 1700 - 1800 = - € 100,-

Vriendin € 700,- verdient -> ca € 300,- belasting betaald.

Inkomsten < dan bepaalde grens dus hoeft geen belasting te batalen

Belasting - Heffingskorting = 0 - 300 = - € 300,-

Totaal = € 400,- terug

Rekenvoorbeeld met fiscaal partnerschap:

€ 6700,- verdient -> ca € 2000,- belasting betaald

Gezamenlijk inkomen boven grens = € 900 waarover maar ca € 100 belasting betaald moeten worden, omdat we nog diverse arbeidkortingen krijgen.

Betaalde belasting - verschuldigd = 2000 - 100 = € 1900 terug.

Tis niet echt makkelijk maar het komt er op neer dat je samen 2 keer zoveel mag verdienen en dus over een groter bedrag geen belasting hoeft te betalen. In weze krijgen we mijn betaalde belasting weer terug.

Mijn vriendin komt alleen niet in aanmerking voor de teruggave omdat ze dan meer terug krijgt dan dat ze heeft verdient.

Ik had die 400 terug gevraagd en toevallig fiscaal partnerschap gedaan, toen kregen we ineens 1900, leuke meevaller , even nagezocht en het klopt.

Doe je voordeel (in de toekomst) ermee zou ik zeggen!

Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 14:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2003, 14:13
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
iamcj schreef op 24-05-2003 @ 15:08:
Als je samenwoont, neem dan een fiscaal partnerschap, dit houdt in dat de inkomens bij elkaar worden opgeteld.

Rekenvoorbeeld zonder fiscaal partnerschap:

Ik ca. € 6000,- verdient -> ca. € 1700 belasting betaald.

Belasting - Heffingskortingen = € 1700 - 1800 = - € 100,-

Vriendin € 700,- verdient -> ca € 300,- belasting betaald.

Inkomsten < dan bepaalde grens dus hoeft geen belasting te batalen

Belasting - Heffingskorting = 0 - 300 = - € 300,-

Totaal = € 400,- terug

Rekenvoorbeeld met fiscaal partnerschap:

€ 6700,- verdient -> ca € 2000,- belasting betaald

Gezamenlijk inkomen boven grens = € 900 waarover maar ca € 100 belasting betaald moeten worden, omdat we nog diverse arbeidkortingen krijgen.

Betaalde belasting - verschuldigd = 2000 - 100 = € 1900 terug.

Tis niet echt makkelijk maar het komt er op neer dat je samen 2 keer zoveel mag verdienen en dus over een groter bedrag geen belasting hoeft te betalen. In weze krijgen we mijn betaalde belasting weer terug.

Mijn vriendin komt alleen niet in aanmerking voor de teruggave omdat ze dan meer terug krijgt dan dat ze heeft verdient.

Ik had die 400 terug gevraagd en toevallig fiscaal partnerschap gedaan, toen kregen we ineens 1900, leuke meevaller , even nagezocht en het klopt.

Doe je verdeel ermee zou ik zeggen!
goh fijn
alleen zijn de meeste forummers nog maar 16, 17 of 18 n wonen (denk ik) nog niet samen
Oud 24-05-2003, 14:17
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
dreadzzmeisje schreef op 24-05-2003 @ 15:13:
goh fijn
alleen zijn de meeste forummers nog maar 16, 17 of 18 n wonen (denk ik) nog niet samen
En die gaan vast een keer samenwonen , tis maar dat je het in je achterhoofd hebt zitten. Tis een hoop geld.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 14:38
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 24-05-2003 @ 15:17:
En die gaan vast een keer samenwonen , tis maar dat je het in je achterhoofd hebt zitten. Tis een hoop geld.
Ik vind het wel een goed idee, ga volgend jaar als ik slaag, samenwonen, dusse...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:23
very drunk driver
very drunk driver is offline
jah dit blijf ik onthouden. over 10 jaar ofzo dan ga ik samenwonen en dan denk ik iamcj zei dit en dat dus moet ik dat zo doen. ik kan amper mijn eigen mobiel nummer onthouden
Oud 24-05-2003, 17:25
ekki
ekki is offline
volgens mij kan je pas fiscaal partner worden als je een half jaar in hetzelfde huis woont.

ik zal volgend jaar met de belasting enzo ff bij je langskomen, misschien wil je dan ff helpen rekenen of het voordeliger is. zou wel mooi zijn, alleen dit jaar hebben we dat nog niet gedaan.

we zullen zien, volgend jaar. ik wil ook wel 1900 euro terug krijgen.
Oud 25-05-2003, 07:52
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 24-05-2003 @ 17:23:
jah dit blijf ik onthouden. over 10 jaar ofzo dan ga ik samenwonen en dan denk ik iamcj zei dit en dat dus moet ik dat zo doen. ik kan amper mijn eigen mobiel nummer onthouden
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 07:53
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-05-2003 @ 18:25:
volgens mij kan je pas fiscaal partner worden als je een half jaar in hetzelfde huis woont.

ik zal volgend jaar met de belasting enzo ff bij je langskomen, misschien wil je dan ff helpen rekenen of het voordeliger is. zou wel mooi zijn, alleen dit jaar hebben we dat nog niet gedaan.

we zullen zien, volgend jaar. ik wil ook wel 1900 euro terug krijgen.
Jaap heeft wel een eigen zaak, dus misschien is het dan ook weer niet verstandig, zouden we even naar moeten kijken idd.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 08:03
Verwijderd
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 24-05-2003 @ 17:23:
Dingen die belangrijk genoeg zijn onthoud je wel. Onthoud je het niet, dan is het voor jou kennelijk niet belangrijk genoeg. Maar gelukkig ben je niet de enige hier op het forum en vinden anderen het wel leuk om meer geld terug te krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten