Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 17:05
stickybandit
stickybandit is offline
Heb helaas veeeeeel te weinig tijd gehad om economie te leren (te lui) en bedenk me nu ineens dat ik eigenlijk wel al die formules enzo moet leren (kan ze niet in mijn GR zetten ). Maar krijgen we (eco12 VWO) nu veel reken of veel beredeneringsvragen? who knows?
Advertentie
Oud 18-05-2003, 17:08
thunder110
thunder110 is offline
Al die formules? Volgens mij is mijn Samengevat dan niet compleet. Daarbij, veel formules zijn af te leiden uit de context. Dus, die vallen te beredeneren.
Oud 18-05-2003, 17:43
Tovenaar
Tovenaar is offline
Als je de oude examens bekijkt is het vooral inzicht en beredeneren, je zal zeker wel wat moeten rekenen maar het is vooral echt het toepassen van de stof. Zoals eigenlijk bij vakken als geschiedenis, aardrijkskunde ook zal zijn.
Oud 18-05-2003, 17:44
stickybandit
stickybandit is offline
als jullie gelijk hebben (daar ga ik natuurlijk wel van uit) ga ik economie wel halen!
Oud 18-05-2003, 17:45
Tovenaar
Tovenaar is offline
Hehe.. ja ik hoop ook dat ik het daardoor haal, al dat berekenen is nooit mijn sterkste kant geweest Maar ja zal vast wel lukken joh, succ6 in ieder geval ermee
Oud 18-05-2003, 17:53
Verwijderd
Veer beredeneren;
je moet logisch kunnen denken en verbanden ontdekken en zíen.

Niet mijn sterkste kant van economie, maar ja... soms denk ik ineens wél goed

Als je iets uit moet rekenen is het vaak wel duidelijk hoe dat moet.
Oud 18-05-2003, 18:35
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Binnen een opdracht is het vaak de helft berekenen en de helft beredeneren!

Ook is het vaak dat je door te beredeneren moet bedenken hoe je iets moet berekenen!

Zwaar kloten dus...
Oud 18-05-2003, 18:40
PardonMe
PardonMe is offline
je hoeft toch helemaal geen formules te leren??
Je moet gewoon weten hoe je prijselasticiteit berekent en je moet de multiplier af kunnen leiden, maar de forumule daarvoor krijg je dan toch wel gegeven.. je hoeft zelf echt niet formules te leren (geloof ik, toch??)

ik hoop dat we lekker mogen beredeneren, kan je nog altijd wat opschrijven, nog altijd kans dat er iets zinnigs in staat
Oud 18-05-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef op 18-05-2003 @ 19:40:
je hoeft toch helemaal geen formules te leren??
Je moet gewoon weten hoe je prijselasticiteit berekent en je moet de multiplier af kunnen leiden, maar de forumule daarvoor krijg je dan toch wel gegeven.. je hoeft zelf echt niet formules te leren (geloof ik, toch??)

ik hoop dat we lekker mogen beredeneren, kan je nog altijd wat opschrijven, nog altijd kans dat er iets zinnigs in staat
Je hebt gelijk; veel formules zijn af te leiden of komen voor in de tekst (vooral ratio's enzo). Maar je moet wel dingetjes als;
voor maximale winst geldt MK=MO en TK'= MK en TO'=MO.. Of TO=TK geldt voor het BEO punt... Maar goed, die kun je in principe ook wel beredeneren...
Oud 18-05-2003, 18:43
Snufje
Snufje is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=479910
Advertentie

Regels voor berichten