Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 14:01
ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
ik wil voor m'n eindopdracht foto's maken en over elkaar heen monteren zodat je 2 foto's ziet. 1 foto van de duinen en 1 van een persoon die ik in de studio heb gefotografeerd. die persoon zie je dus een beetje doorzichtig op de foto als het goed is. heeft iemand hier ervaring mee?
Oud 22-05-2003, 15:00
ekki
ekki is offline
volgens mij moet je dan geen verstand hebben van fotografie maar van photoshop ofzo. je hebt trouwens ook camera's waar dit mee kan. als je zelf ontwikkelt kun je misschien 2 negatieven over elkaar heen leggen. anders moet je photoshop oid gebruiken (afdrukken kan bijvoorbeeld bij kruidvat.nl of pixum.nl of hema.nl en er zijn er nog veel meer).
Oud 22-05-2003, 15:04
Verwijderd
wel moeilijk wat je wilt, als je beginnerling bent. Ik denk dat je ze zelf gaat ontwikkelen en dan zijn er 2 opties voor zover ik weet,
namelijk de 2 negatieven over elkaar heen leggen dan belichten óf de negatief van de duinen belichten, maar dan de helft van de belichtingstijd en dan de persoon op dat zelfde papier verlichten en dan ook de helft (of langer maar dan moet je de duinen weer korter doen, anders word dat te donker). Dan heb je de duinen normaal en de persoon lichter. Ik zou voor de persoon wel een lichte achtergrond kiezen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:10
funest
funest is offline
ja precies wat lean zegt...
maar fotoshop is idd makkelijker
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 11:21
ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
fotoshop vind ik echt een ramp, daar ben ik echt niet handig mee. die lichte achtergrond was ik wel van plan ja want dan laat het negatief licht door en dan zie je wat er achter staat. ik denk dat het wel gaat lukken op die maniet met 2 negatieven over elkaar heen ja. alleen nog een probleempje met welke kleur kleding de persoon aan moet enzo. zwart kan je denk ik te veel doorheen kijken en wit zie je juist te weinig doorheen. ik denk dat het licht blauw moet worden ofzo
Oud 23-05-2003, 11:30
funest
funest is offline
ligt eraan welk negatief je bovenop legt
je kan beter 2x belichten met aparte negatieven...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 20:01
xcrustgirlx
xcrustgirlx is offline
bullshit... gewoon 1 negatief 2x belichten.

als je een beetje een moderne spiegelreflex hebt, ik ga er tenminste vanuit dat je een spiegelreflex hebt, moet je ff goed het boekje doorlezen, vaak zit er namelijk een optie op, waardoor je 2 of meerdere foto's op 1 negatiefje kunt maken. vaak hoef je de sluitertijde dan niet te halveren omdat je camera dat vanzelf al doet.

is het een oud brak ding, dan na het maken van de foto ff terugspoelen naar het negatiefje ervoor. hierbij moet je wel in de gaten houden dat je je sluitertijde halveert, als je 2 foto's op 1 negatief zet.

zie hier een voorbeeld

oh shizzle, ik zie dat ie het niet doet, dus ff de link copy/paste in een nieuw venstertje
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:34
ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
Citaat:
xcrustgirlx schreef op 24-05-2003 @ 21:01:
bullshit... gewoon 1 negatief 2x belichten.

als je een beetje een moderne spiegelreflex hebt, ik ga er tenminste vanuit dat je een spiegelreflex hebt, moet je ff goed het boekje doorlezen, vaak zit er namelijk een optie op, waardoor je 2 of meerdere foto's op 1 negatiefje kunt maken. vaak hoef je de sluitertijde dan niet te halveren omdat je camera dat vanzelf al doet.

is het een oud brak ding, dan na het maken van de foto ff terugspoelen naar het negatiefje ervoor. hierbij moet je wel in de gaten houden dat je je sluitertijde halveert, als je 2 foto's op 1 negatief zet.

zie hier een voorbeeld

oh shizzle, ik zie dat ie het niet doet, dus ff de link copy/paste in een nieuw venstertje
nee ik ga foto's maken in de duinen en in een studio, dan moet ik elke keer 3 uur reizen om 1 foto te maken en dan weer terug..
Reageren

Regels voor berichten