Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2002, 16:47
Verwijderd
zo praat hier maar verder en deel je ervaringen, ups & downs etc.

dit is het oude lijn topic
Oud 19-03-2002, 16:48
Verwijderd
jahaaaa en vandaag ging erg goed, ik heb alleen sochtends bruin brood op en smiddags op school in tussenuur een bakje vers fruit gehaald en vers vruchten sap van de A&H en smiddags nog 2 bruine boterhammen.
en nu wacht ik op het avondeten....

ik heb ook haast nooit echt honger meer zoals voorheen, wel beter dus
Oud 19-03-2002, 17:56
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
nummer 2!

Hier gaat het ook nog steeds best goed eigenlijk, deze week niet één keer echt gezondigd eigenlijk Ja 1 keer een stukje kwarktaart maar goed dat was wel lekker

ik merk trouwens wel dat ik steeds langzamer afval Het is nu echt een halve kilo per 2 weken ofzo.. Maarja nog maar even doorzetten dan

xxx
Eefje
Oud 19-03-2002, 18:12
lake bodom
lake bodom is offline
hmz bij mij gaat t minder goed.. snoep steeds meer, en woog laatst al 60 kilo. jezus, 3 kilo aangekomen.. naja,, verder geen problemen, alleen dak al 18 dagen omgesteld ben
en dat t uit is met me vriendje, maarja dat heeft er natuurlijk niks mee te maken
Oud 19-03-2002, 18:51
Oen
Oen is offline
Ik was een hele tijd erg ongezond in mijn voedingpatroon veel snoep enzo. Maar sinds ik ging groeien werd ik een stuk magerder, en dacht nou zo wil ik ook wel blijven dus sindsdien geen chocolade meer, alleen maar stroop, jam enzo geen botter meer en het is lekker en wil niks anders meer. Lekker gezond je voelt je goed en bent ook lekker.
Oud 20-03-2002, 06:59
Verwijderd
het gaat nog redelijk goed. Over het algemeen eet ik gezond, maar ik heb de laatste tijd een paar keer gezondigd Alleen door het vele sporten val ik nog steeds wel af Ik zie alleen nog steeds geen verandering in mijn figuur

Offtopic: mijn fitniss-instructeur is knaaaap
Oud 20-03-2002, 10:56
Verwijderd
ik erger me dood aan een vriendin van mij op school...

ze is slank, heeft maatje 28 (jeans) en tja, gewoon..slank dus, heeft strakke taille, blabla..

zeurt heel de dag over dat ze zo dik is en af moet vallen enzo, en nu doet ze dus lijnen...
Ze zegt dat ze heeeeeel dik is geworden..dus ik vraag: ow in hoeveel tijd? zegt ze: 4 jaar!
Jezus, 4 jaar geleden was ze 13 ofzo, jah duuuuhhhhh..toen waren we (bijna) allemaal wel dunner, toen moesten we nog vrouwelijke vormen krijgen enzo (meeste van ons dan)
en toen ze nog niks met haar vriendje had, had hij eens een keer gezegd dat ze dikke kuiten had. nu zit ze daar nog steeds mee..

hmmz onboeiend verhaal maar ik erger me zo aan mesnen die zo zeiken over niets...gewoon slank enzo en nog jezelf vet vinden...

hmmpfff..*frustratie*
Oud 20-03-2002, 11:17
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ok dit is inmiddels mijn 3e gezond-doe-poging met als motto '3 maal is scheepsrecht' Ben nu op dag twee en t gaat wel ok (rijmt ).
Oud 20-03-2002, 12:30
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:

hmmz onboeiend verhaal maar ik erger me zo aan mesnen die zo zeiken over niets...gewoon slank enzo en nog jezelf vet vinden...

Is gewoon onzekerheid (en dus vissen naar complimentjes), probeer er doorheen te kijken, scheelt je een hoop ergernis. Probeer er gewoon eens met haar over te praten, zonder beschuldigingen oid.
Oud 20-03-2002, 14:18
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
mjah bij mij haat het op het moment slecht, veel aan me kop dusveel eten

maar ik vroeg me af wie hier nu echt overgewicht heeft, ook via dat BMI gedoe ofso.. omdat zoveel mensen helemala niet dik zijn en dat wel zeggen,..eigenlijk beetj eonboeiend maar ik vind het ifjn om te weten. zelf zit ik rond de 25. nog wat op het BMI gedoe ben dus wel echt te dik
Oud 20-03-2002, 14:41
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
MelodyofÐeath schreef:
maar ik vroeg me af wie hier nu echt overgewicht heeft, ook via dat BMI gedoe ofso.. omdat zoveel mensen helemala niet dik zijn en dat wel zeggen,..

mijn BMI was toen ik begon met lijnen 29. Nu zit ik zelf nog maar 2 kilo boven het streefgewicht dat ik vastgesteld had toe ik begon. Dus het kan overkomen alsof ik over 2 kilo zeik terwijl ik in principe een goed gewicht heb..maar ik wil gewoon graag dat streefgewicht waar ik me al die tijd aan het vastgehouden bereiken
Oud 20-03-2002, 16:42
Verwijderd
BMI is 24...was 5 maanden terug 21 (10 kilo erbij dus)
Oud 20-03-2002, 16:43
Verwijderd
http://www.rug.nl/cis/med/gezond/bodymass.htm

zo zo op deze site staat er dit bij mn BMI van 24:

U bent iets te dik en hebt een dieet en oefeningen nodig. You are fat, need dieting and exercise

lekker aanmoedigend is dat...
Oud 20-03-2002, 17:27
Kat
Kat is offline
Ik ga zo fitnessen. maar volgend mij val je daar bijna nix van af... die 500 kalorieen die ik daar verbrand heb ik er zo weer aan. ben ik bang.
Oud 21-03-2002, 02:10
miep
miep is offline
bah ik haat 't allemaal.....
bestond er maar calorie-vrij voedsel... kon je je daar helemaal mee vol proppen, mmmm
gelukkgi helpt m'n moeder me, ze koopt geen lekkers meer in huis, thanks mom, want ik heb nu toch zin om te vreten.......
Oud 21-03-2002, 07:56
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
Kat schreef:
Ik ga zo fitnessen. maar volgend mij val je daar bijna nix van af... die 500 kalorieen die ik daar verbrand heb ik er zo weer aan. ben ik bang.
neejhoor is niet waar..
kheb er ook een jaar opgezeten, maar je krijgt er best een mooi lichaam van. en blijft gewoon op gewicht
Oud 21-03-2002, 17:10
Verwijderd
Citaat:
miep schreef:
bah ik haat 't allemaal.....
bestond er maar calorie-vrij voedsel... kon je je daar helemaal mee vol proppen
in komkommers, wortels, sellerij zit natuurlijk heel weinig..maar ja, heel de dag op wortels knabbelen lijkt me ook weer zo overdreven..maar komkommer is heerlijk en ik kan er zo 2 op denk ik...
Oud 21-03-2002, 17:32
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
danique2 schreef:
in komkommers, wortels, sellerij zit natuurlijk heel weinig..maar ja, heel de dag op wortels knabbelen lijkt me ook weer zo overdreven..maar komkommer is heerlijk en ik kan er zo 2 op denk ik...
Ik hou ook van komkommer jammie ... Maar aan de andere kant, ik wil wel zien wie de discipline opbrengt en zich tijdens een vreetbui met komkommers vol vreet in plaats van iets " slechts ".

Oud 21-03-2002, 18:01
boardbabe
boardbabe is offline
Welke sporten zijn goed om af te vallen?? zegmaar
Oud 21-03-2002, 18:03
Verwijderd
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
Maar aan de andere kant, ik wil wel zien wie de discipline opbrengt en zich tijdens een vreetbui met komkommers vol vreet in plaats van iets " slechts ".
ja dat is het nou he...je eet vaak slechte dingen idd tijdens eetbuien...*zucht*
misschien ervoor zorgen dat je allemaal komkommers in je kamer hebt liggen i.p.v. slechte dingen
(lijkt makkelijk maar ja..)
Oud 21-03-2002, 18:04
Verwijderd
Citaat:
boardbabe schreef:

alle lijkt me...of ja, die waar je veel bij beweegt, maar das bij bijna alle sporten zo
Oud 21-03-2002, 18:09
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:
alle lijkt me...of ja, die waar je veel bij beweegt, maar das bij bijna alle sporten zo

Vissen, schaken en dammen bedoel je?
Oud 21-03-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:

Vissen, schaken en dammen bedoel je?
met haakjes verwisselen en denken verbrand je ook calorieen

Oud 21-03-2002, 18:30
N*A*Shezbaernon
Citaat:
boardbabe schreef:
Sporten die lang volhoudt, dus waar je vet verbrandt in plaats van koolhydraten. Geen explosieve sporten, maar bijvoorbeeld skaten, hardlopen op langere afstanden, wandelen, langlaufen ( lekker van toepassing hier in Nederland ) enzow ...

Oud 21-03-2002, 18:32
N*A*Shezbaernon
Citaat:
danique2 schreef:
misschien ervoor zorgen dat je allemaal komkommers in je kamer hebt liggen i.p.v. slechte dingen
(lijkt makkelijk maar ja..)
Tsss dan krijg ik eerst ruzie met mijn moeder, omdat ze nix lekkers heeft gekocht terwijl ik daar zin in heb, om vervolgens naar het winkelcentrum zelf iets gaan halen en alsnog te vreten

Je had gelijk, het LIJKT inderdaad iets te makkelijk
Oud 21-03-2002, 21:09
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
danique2 schreef:

U bent iets te dik en hebt een dieet en oefeningen nodig. You are fat, need dieting and exercise

Ja precies In t NL's gaat t nog wel, maar in EN klinkt t stuk minder friendly...

suc6 iedereen die aan t lijnen is, ik doe er niet aan mee!

xxx's Juliah
Oud 21-03-2002, 21:40
aquafemme
aquafemme is offline
haaaaaaaaaai allemaaaaaaaaaaaaal,

ik ben weer een nieuwe weg ingeslagen... was afgelopen woensdag het echt zat... Ik was gek van dat fruit (leven lang fit) gedoe en nu ga ik gewoon eten, en gewoon geen tussendoortjes meer (althans probeer ze te weren)

maar afgelopen woensdag heb ik mijn sporspul gepakt en ben ik begonnen in de sportschool.. een beetje jezelf in het zweet werken op al die vetverbrandig toestellen... heb nu woensdagavond getraint en vanmiddag en nu morgenmiddag weer... ik wil lekkerveel sprorten... met andere woorden... Minder internet meer sport!!! Deze kaart voor de sportschool kan ik voor heel veel gebruiken ook voor tea bo, aerobi etc etc.

IK VOEL ME GOED!!! Ik heb al een jaar niet meer fanatiek gesport dus dit is weer nodig...

Ik ga morgen als klap op de vuurpijl ook nog zwemmen, om half 8 's ochtends...

Succes iedereen... Op naar de zomer!!!

(ik ga dit nu proberen, kijken of ik wat afval)

BMI is 25 weeg 78,5 ben 1:78

dus op naar de 8 kilo minder

Ik ben gemotiveeeeeerd

Oud 21-03-2002, 21:50
Verwijderd
hmm...net een halve zak borrelnootjes op..de andere helft had ik gister al naar binnen weten te werken...
zo'n 350 grams zak

*huil*
Oud 22-03-2002, 05:48
Verwijderd
Sla niet door (met sporten en/of lijnen) ajb. Je mag best af (willen) vallen, maar werk ook aan de acceptatie van jezelf. Nu gaan er een heleboel zeggen 'als ik afgevallen ben accepteer ik me meer', maar helaas werkt het zo meestal niet. Er zit vaak meer achter, je hebt tenslotte ook dikke mensen die heel tevreden met zichzelf zijn, hoe doen die dat dan? Je mag dus best af (willen) vallen, maar fixeer je niet alleen daar op, werk ook aan die acceptatie, dan heb je er tenminste echt wat aan.
Oud 22-03-2002, 06:29
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:

Ik heb een BMI van 22. Ze zeggen dat ze jaloers op me zijn.

*gaat vrolijk door met lijnen en sporten*
Oud 22-03-2002, 07:23
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik heb een BMI van 20 Dat kan nooit

Mjah, ik sport 2 uur in de week en rij ook nog paard ( maar da's niet echt intensief )
En dat is dan ook het enige wat ik aan sport doe ( Ik hoef maar 5.min. naar school te fietsen bijv.)

Nog een tip: Leg gewoon een springtouw in je kamer, en mocht je je vervelen, ga touwtje springen. Als je dat een week of 2 volhoud zie je echt wel verschil
Oud 22-03-2002, 11:32
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Sla niet door (met sporten en/of lijnen) ajb. Je mag best af (willen) vallen, maar werk ook aan de acceptatie van jezelf. Nu gaan er een heleboel zeggen 'als ik afgevallen ben accepteer ik me meer', maar helaas werkt het zo meestal niet. Er zit vaak meer achter, je hebt tenslotte ook dikke mensen die heel tevreden met zichzelf zijn, hoe doen die dat dan? Je mag dus best af (willen) vallen, maar fixeer je niet alleen daar op, werk ook aan die acceptatie, dan heb je er tenminste echt wat aan.

dat doe ik ook zekker nie.... je weet lang niet in hoeverre ik mezelf accepteer dat is het ook nie, maar ik heb nog nooit echt zo lang gesport dat ik er gewicht van verloren ben.. Ik eet normaal.... en ik beloon mezelf voldoende...

Maar goed...
Oud 22-03-2002, 14:57
Verwijderd
Citaat:
aquafemme schreef:

dat doe ik ook zekker nie.... je weet lang niet in hoeverre ik mezelf accepteer dat is het ook nie, maar ik heb nog nooit echt zo lang gesport dat ik er gewicht van verloren ben.. Ik eet normaal.... en ik beloon mezelf voldoende...

Maar goed...

Gelukkig.

Het was ook algemeen bedoeld, voor iedereen die lijnt ed.

Oud 22-03-2002, 15:30
*Marieke*
*Marieke* is offline
Citaat:
lareno schreef:
Ik heb een BMI van 22. Ze zeggen dat ze jaloers op me zijn.

*gaat vrolijk door met lijnen en sporten*
Nou ik heb het net ingetoetst en heb ook 23... Dus nu ben ik FAT and Need excersise...
dus ik kijk hoe het is met 1 kilo'tje minder; en dan zijn ze opeens jaloers... Nou nou...

[Dit bericht is aangepast door *Marieke* (22-03-2002).]
Oud 22-03-2002, 16:15
snowboardgirlke
snowboardgirlke is offline
BMI 18 !!! Wie had dat gedacht.
Ik weeg dus ni te veel maar zie er wel dik uit. Ben dan nog juist 3kg aangekomen.
En ze wille der maar ni af. HELP
Oud 22-03-2002, 16:18
Verwijderd
Citaat:
snowboardgirlke schreef:
BMI 18 !!! Wie had dat gedacht.
Ik weeg dus ni te veel maar zie er wel dik uit. Ben dan nog juist 3kg aangekomen.
En ze wille der maar ni af. HELP
Kijk jij nou maar uit. 18 is weinig, maakt niet uit hoe oud je bent. Je denkt dat je er dik uit ziet, kan me niet voorstellen dat je het ook werkelijk bent. Als je af wilt vallen, maak dan eerst een afspraak met de dokter oid.
Oud 22-03-2002, 17:02
Verwijderd
Citaat:
*Marieke* schreef:
Nou ik heb het net ingetoetst en heb ook 23... Dus nu ben ik FAT and Need excersise...
dus ik kijk hoe het is met 1 kilo'tje minder; en dan zijn ze opeens jaloers... Nou nou...

[Dit bericht is aangepast door *Marieke* (22-03-2002).]
Ja..vandaar ook die rolleyes..als ik 1 kilo meer intyp, ben ik ineens te vet, en moet ik ook gaan sporten
Oud 22-03-2002, 23:06
miep
miep is offline
Citaat:
danique2 schreef:

ik heb net 2 augurken op, voel ik me ook al schuldig en vies, shit ik begin mezelf te haten, er klopt iets niet in mijn hoofd! echt zoooo irritant! ik ga ook niet op de weegschaal staan want 'k ben ongesteld,en dan kan ik dat beter niet doen... goed lijnen en kijk wat volgende week het resultaat is zal wel tegenvallen

Oud 23-03-2002, 07:32
beertje16
beertje16 is offline
ik probeer ook weer af te vallen... fitness sindskort ongeveer 3 keer per week 1,5 uur! verder probeer ik te letten op wat ik eet... hoop dat het helpt :-)
Oud 23-03-2002, 11:28
sanne60
sanne60 is offline
Ik vind die bmi berekening op http://www.rug.nl/cis/med/gezond/bodymass.htm niet echt ok. Dr klopt ook gewoon nix van. Een bmi tussen 19-25 is ok en volgens dat ding alleen tussen de 21-23 ... Beeeetje vreemd dat ik bij 60 te dun zou zijn en maar 6kg verder ineens te dik....
Oud 23-03-2002, 12:43
N*A*Shezbaernon
Citaat:
sanne60 schreef:
Ik vind die bmi berekening op [URL]niet echt ok. Dr klopt ook gewoon nix van. Een bmi tussen 19-25 is ok en volgens dat ding alleen tussen de 21-23 ... Beeeetje vreemd dat ik bij 60 te dun zou zijn en maar 6kg verder ineens te dik....
Inderdaad, het klopt echt voor geen meter ... het gebied van gezonde gewicht is veel te klein .
Oud 23-03-2002, 14:29
X-je
X-je is offline
Ik heb een BMI van 19. Maar ik lijn niet, ik let enkel beetje op wat ik eet, maar lijnen doe ik niet. Kweet trouwens dat ik geluk heb, ik mag cola drinken zoveel ik wil, ik kom niet echt bij. Jammer dat het zo oneerlijk verdeeld is voor sommigen. Ik ben dan ook tevreden met mezelf.

X-je
Oud 23-03-2002, 16:36
Verwijderd
Ik wil ook meedoen! Ik ben 1.68 en ik weeg 59 kilo, vind ik zelf te veel..m'n BMI is volgens die site die hierboven staat trouwens 21. Maar vanaf nu ga ik ook echt weer gezond eten/lijnen!
Oud 24-03-2002, 12:29
*Marieke*
*Marieke* is offline
Is krabsalade erg ongezond?> Als je het gewoon op een broodje eet?
Oud 24-03-2002, 14:46
A loved one
A loved one is offline
Ik doe ook mee... Misschien lukt het nu wel. En nu de zomer eraan komt... Dat wordt een drie-maaltijden + je volproppen met crackers-dieet

Love
Oud 24-03-2002, 16:12
vanilla
vanilla is offline
Citaat:
*Marieke* schreef:
Is krabsalade erg ongezond?> Als je het gewoon op een broodje eet?
vast wel... maar er zal wel van die vette saus over heen zitten= slecht
ik eet gewoon droog brood....
dat scheelt je veel calorieen.
wisten jullie dat je zowat 2 keer zo veel brood kunt eten als je er geen beleg op doet?

bij.v broodje met pindakaas (beetje dik dan he) of 2 droge broodjes, komt bijna op 't zelfde neer!! ik ga dus voor die 2e optie..

Oud 24-03-2002, 17:22
Verwijderd
Citaat:
miep schreef:

ik heb net 2 augurken op, voel ik me ook al schuldig en vies

uhmmm in 1 augurk zit echt maar 5 kalorieen ofzo hoor...

Oud 24-03-2002, 17:25
Verwijderd
Citaat:
vanilla schreef:
wisten jullie dat je zowat 2 keer zo veel brood kunt eten als je er geen beleg op doet?

bij.v broodje met pindakaas (beetje dik dan he) of 2 droge broodjes, komt bijna op 't zelfde neer!! ik ga dus voor die 2e optie..

jah duh,maar als je alleen droog brood eet krijg je niet alles binnen aan voedingsstoffen...boter is goed voor je en kaas enzo..ook al is het vet, je hebt sommige dingen gewoon nodig. ik eet ook soms droog brood, of geroosterd met boter, maar eet vaak ook wel beleg. dan maar wat minder brood, maar krijg wel gewoon mn stoffen binnen...

Oud 24-03-2002, 22:18
Balance
Balance is offline
even weer een positieve reactie tussendoor:

tgaat heel goed hiero, kben helemaal into het gezonde voedsel
heel af en toe een snoepje ofzo, maar allemaal niet te veel... tbegint eindelijk goed te lukken!
kben nou in totaal 3,5 kilo afgevallen and it feels good!!!!

dus hou allemaal vol en als je je een keer laat gaan: volgende dag gewoon weer op nieuw beginnen!
veel succes he!
Oud 25-03-2002, 06:38
Verwijderd
Citaat:
vanilla schreef:
En maar voedingsstoffen missen...ja, dat schiet op. Eet nou maar gewoon af en toe met beleg, daar zul je qua gezondheid meer mee opschieten.
Topic gesloten

Regels voor berichten