Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2002, 21:37
Q
Q is offline
ohja. Hebben meer mensen last van een vreemd geheugen? Die van mij is een beetje raar zo kan ik de namen en gezichten onthouden van de mensen die ik zo ongeveer vanaf 12 jaar geleden ben tegengekomen... en zo weet ik ff mn eigen leeftijd of telefoonnummer niet meer. Dan denk je dat het aan nummers ligt, maar het is steeds wisselend. Zo kan ik de ene dag een heel gesprek na vertellen en de andere dag weet ik niet meer wat ik de vorige dag heb gedaan... beetje vroeg voor dementie toch? Nog meer mensen last van?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 21:45
Gwenniej
Gwenniej is offline
jah nou jah keb wel vaak dak namen en gezichten kan herkennen van mensen diek 5 jaar geleden 1 x 5 min heb gezien ofzo.

maar keb ook dak echt NOOIT titels en bandnamen kan onthouden.

soms kan ik echt met herrinderingen komen waarvan mensen denken "dat je ja dat nog herrinderd"

maar als iemand me vraagt wat heb je dit weekend gedaan, dan heb ik soms geen flauw idee.

Volgens mij wordt mijn eigen geheugen sinds een half jaartje ofzo erg slecht.

ma ja kweet nie of dementie erfelijk is?

anders zou t wel erg vroeg zijn op me 15de

ma blijkbaar herkennen mensen t dus wel, ik in iedergeval wel.
Oud 30-03-2002, 21:47
Q
Q is offline
Ja precies... het lijkt alsof het erger wordt ofzo. Maar aan de andere kant kan ik ook de vreemdste dingen onthouden

Titels en bandnamen ook vaaak heel moeilijk, maar ook vaak films weer nie, en dan vragen ze altijd van OHJA jij weet vast hoe die film heet
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 16:57
lake bodom
lake bodom is offline
ja ik kan me ook mensen herineren die bij me in groep 3, en 4 zaten..
daarna ben ik naar andere school gegaan..
en alsk die weer zie, herken ik ze gewoon weer

verder vergeet ik niet veel dingen
behalve wat ik op school heb geleerd.. maarja ligt eraan of t interesant was of niet
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 20:23
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Q schreef:
Ja precies... het lijkt alsof het erger wordt ofzo. Maar aan de andere kant kan ik ook de vreemdste dingen onthouden

Titels en bandnamen ook vaaak heel moeilijk, maar ook vaak films weer nie, en dan vragen ze altijd van OHJA jij weet vast hoe die film heet
hm, dat heb ik weer met films, dan zit ik me eigen rot te verzinnen met wie die film ookalweer is. :/
bands/artiesten en liedjes gaan meestal wel...
Oud 01-04-2002, 20:56
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ja klopt ik heb het ook. Bands kom ik dan niet op, of een nummer of een film, namen van mensen ook.
Echt heel erg vaag, ik vind het irritant. maar verder valt er weinig aan te doen. Het zijn die kleine rotdingen.
Oud 01-04-2002, 21:01
Verwijderd
ik onthou altijd de raarste dingen, die echt geen mens zou onthouden, behalve ik dan weer..

en ja, ik kom ook nooit op namen enzo..ben ook wel een beetje vergeetachtig..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 07:42
Verwijderd
In princiepe vergeet ik ALLES.
Wat ik NIET vergeet, zijn wetenschappelijke onderwerpen; wiskunde, natuurkunde.

Ook bij bedrijfskunde (laatst een HER van...) kan ik niks onthouden, BEHALVE hoe ik een productieplanning moet maken, wat één onderdeel was van de repetitie.

Voor de rest vergeet ik het meest, ook al wil ik het niet...

Laatst was er ook een programma op Geographic Channel ('The six expirements that changed the world'): één keer gezien, en meteen onthouden (ging over de relativiteits theorie).

Ik vind het wel lastig hoor.
*zucht*

[Dit bericht is aangepast door eddie (02-04-2002).]
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 18:10
Q
Q is offline
Citaat:
danique2 schreef:
ik onthou altijd de raarste dingen, die echt geen mens zou onthouden, behalve ik dan weer..

en ja, ik kom ook nooit op namen enzo..ben ook wel een beetje vergeetachtig..
Sja heb ik ook best vaak... zeer vreemde dingen onthoude.

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 18:44
moenbase
moenbase is offline
kep et ook met aardrijksunde...vroeger wist ik zo'n beetje elk land, en die hoofdstad zo op te noemen. maar nu kom ik vaak niet verder dan't land. zelfs de vlaggen kon ik vaak gewoon uit het hoofd :/
en met nederlandse plaatsnamen is het ook een ramp nou jah, weet ik veel waar Hengelo leg!!! :/ vroeger wist ik het wel...
Oud 02-04-2002, 19:28
Verwijderd
ik heb ook dat ik mensen herken van 12 jaar geleden
had ik vandaag toevallig ook met een oudklasgenoot..ik herkende hem meteen
en straatnamen ben ik dus echt slecht in onthouden
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:15
moenbase
moenbase is offline
in namen ben ik ook best wel een ramp eigenlijk, tenminste, bij zo'n eerst hallo-zegging zeg maar. Als je voorgesteld aan iemand...meteen nadat ik de naam hoor ben ik die ook meteen weer kwijt. Misschien komt et doordat et me nix kan/kon schelen op et moment ofzo. Want andere keren gaat et best prima dan onthou ik de naam wel. :/

Regels voor berichten