Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 15:44
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Iedereen krijgt bij ons -van de school- een kopje koffie of thee
(Ik vraag me wel af hoe ze dat willen doen..met zon piepend karretje die kopjes rondbrengen?!?! )
Maaruh..wat neem jij zelf mee? Mogen jullie ook broodjes of sultana's o.i.d. meenemen?

En eerder scheen het altijd zo te zijn dat veel mensen Red Bull dronken omdat je daar beter geconcentreerd door bleef, maar ik lees nu steeds stukjes dat je juist GEEN Red Bull moet drinken omdat je er suf van wordt. Weet iemand hier meer van?

Ik denk dat ik gewoon een flesje Dextro meeneem ("Voor extra energie" ) en dan toch die sultana's. Ik hou niet van koffie (slaap ik slecht door) en bij thee verbrand ik altijd mn tong (ongeduldig )...
Advertentie
Oud 23-03-2003, 16:20
stout!
stout! is offline
Als ik thee kan krijgen, wil ik thee. Maar volgens mij is dat bij ons op school alleen bij de mondelingen. Verder zal ik ongetwijfeld een aantal blikjes cola light wegtanken, sultana of broodjes.. misschien van die citroensnoepjes om een beetje fris (en fruitig) te blijven.. ik weet het eigenlijk nog niet.
Oud 23-03-2003, 16:45
Esmée
Esmée is offline
Tijdens de examens krijgen we wel thee of koffie ja... maar daar hou ik niet zo van. Ik heb altijd een flesje spa blauw en sultana of zo mee tijdens schoolexamens. Als ik niet eet terwijl ik bezig ben kan ik me niet concentreren
Oud 23-03-2003, 17:00
Miss Helena
Miss Helena is offline
water en kauwgum
Oud 23-03-2003, 17:26
Smartie
Smartie is offline
wij krijgen altijd pakjes Wicky

en verder neem ik zelf altijd een blikje cola mee, maar eigenlijk nooit eten
Oud 23-03-2003, 18:37
Snufje
Snufje is offline
Wij krijgen cola en een gevulde koek..
Oud 23-03-2003, 19:17
Jozzy
Jozzy is offline
Wij konden opgeven wat we wilden hebben. Ik had cola gekozen, uiteraard... Verder had ik een halve liter water bij me, in een flesje, en ik geloof ook een pakje met drie Sultana's of iets dergelijks.
Oud 23-03-2003, 19:19
Ketjing
Ketjing is offline
Ik heb nog niet echt over nagedacht maar ik denk dat ik op de Taksi tour ga.
Oud 23-03-2003, 19:35
Ieke
Ieke is offline
We krijgen thee of koffie en zelf neem ik een flesje met limonade of water en een koek mee.
Oud 23-03-2003, 20:32
Multilot
Multilot is offline
je hebt ook mensen die hele overlevingspakketten mee nemen die zaal in. Das erg grappig... vooral als je achter iemand zit, die eerst een mars, daarna sultana's daarna toastjes, fruitsnoepjes blikje cola, kopje thee, enzenznenz. eet en drinkt...
Zelf neem ik gewoon weer een flesje mee en kauwgom.
we krijgen van school 's ochtends koffie of thee en 's middags cola of sinas ofzo....
Oud 23-03-2003, 21:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
wij kregen ook thee of koffie..ik moest die meuk niet. Ik dronk helemaal niks of en blikje cola (die we van te voren open moesten maken, vanwege het irritante geluid )...

niet drinken is ook niet hoeven te zeiken, dus
want wat er niet in gaat, hoeft er ook niet uit
Oud 23-03-2003, 21:04
MC
MC is offline
Ik heb niks gegeten of gedronken tijden de examens.
Alleen kauwgom voor de rest niets.
Ik heb voordat ik uit huis ging veel gegeten, en daarna naar school. Als ik het over mocht doen, dan zou ik alleen maar mineraalwater meenemen.
Oud 24-03-2003, 08:19
dreadlocks
dreadlocks is offline
dextro energy tabletten en mineraalwater
Oud 24-03-2003, 08:31
Diovai
Diovai is offline
Aanraders: Suikertabletjes (dextro dus ofzo), Mineraalwater (zorgt voor meer bloed naar de hersenen), Cola (voor als je net ietsje te lang doorgeleerd hebt), Thee (gewoon prettig), Kauwgum (stimuleert bloed naar de hersenen)!!
Afraders: Brood!
Oud 24-03-2003, 08:56
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
Diovai schreef op 24-03-2003 @ 09:31:
...Afraders: Brood!
Waarom?
Oud 24-03-2003, 09:36
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik neem wel brood mee hoor, ik ga niet de hele dag op gevulde koeken enzo leven
Oud 24-03-2003, 09:47
SuperSanne
SuperSanne is offline
Geen thee in ieder geval. Ik ben er zwaar verslaafd aan, maar ik moert er van naar de WC... Ik neem iets van dextro energy mee, of iets als een banaan... Ik zorg gewoon dat ik thuis goed heb gegeten. Het schijnt ook niet slom te zijn om iets als een zakje chips of een pakje drinken mee te nemen (slurp, kraak, ritsel...). ik stop dus alles in doosjes en flesjes...
Oud 24-03-2003, 11:02
m@rie
m@rie is offline
Ik neem zeker kaugom mee. Dat schijnt ook goed te zijn
Verder krijgen we koffie of thee
Oud 24-03-2003, 11:16
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
m@rie schreef op 24-03-2003 @ 12:02:
Ik neem zeker kaugom mee. Dat schijnt ook goed te zijn
goed voor wat?!
Oud 24-03-2003, 11:19
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Kauwbewegingen stimuleren de hersenen (schijnt het).
Oud 24-03-2003, 11:36
KiMZz
KiMZz is offline
Wij krijgen niks, moeten zelf meenemen. Neem gewoon flesje water mee en sultana oid.
Oud 24-03-2003, 11:44
dinkie
dinkie is offline
wij krijgen wicky, en verder nop. zelf meenemen mag wel, maar ja, ik heb toch geen dorst (wel wat anders aan m'n hoofd )
Oud 24-03-2003, 12:03
Bird Of Prey
Bird Of Prey is offline
ze deelden bij ons vorig jaar op sommige dagen blikjes drinken uit, kan ook geweest zijn omdat t toen redelijk warm was en t nie veel koeler was in de gymzaal, maar we konden iig elke dag wel kiezen tussen thee en koffie, nou vinnik koffie nie te zuipen, dus nam ik steeds thee

echt veel qua eten nam ik nie mee, had een pakje kauwgom bij me en soms Liga, en als je al wat te eten/drinken meenam moest je t vanwege t "storende" geluid voor aanvang de verpakking openen
Oud 24-03-2003, 12:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 24-03-2003 @ 12:19:
Kauwbewegingen stimuleren de hersenen (schijnt het).
whaha..bron : www.sportlife.com
Oud 24-03-2003, 12:44
Diovai
Diovai is offline
Brood is best lastig te verteren en zorgt voor meer bloed in het darmstelsel en in de maag. Suiker daarentegen houdt je best wel 3 uur op de been, én stimuleert de hersenen. Stel dat je examen hebt om 9 uur,
eet dan om 7 uur twee boterhammen ofzo, en om half 9 twee suikersnoepjes!
Advertentie
Oud 24-03-2003, 12:54
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Diovai schreef op 24-03-2003 @ 13:44:
Brood is best lastig te verteren en zorgt voor meer bloed in het darmstelsel en in de maag. Suiker daarentegen houdt je best wel 3 uur op de been, én stimuleert de hersenen. Stel dat je examen hebt om 9 uur,
eet dan om 7 uur twee boterhammen ofzo, en om half 9 twee suikersnoepjes!
Maar ik sta niet om 7 uur op als ik pas om 9 uur examen heb
Oud 24-03-2003, 13:51
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 24-03-2003 @ 13:54:
Maar ik sta niet om 7 uur op als ik pas om 9 uur examen heb
ik stond altijd om half 6 op om nog te leren!
Oud 24-03-2003, 16:25
Verwijderd
Sloten red-bull en dozen dextro-tabletjes

Nee, ik neem gewoon een flesje Spa en een pakje crackers oid mee. Ik ga me echt niet helemaal volpompen met cafeine en druivensuiker ofzo. Met schoolexamens is het telkens nog zo geweest dat ik na 3 uur alles onaangeroerd weer mee naar huis nam. Als ik ingespannen bezig ben denk ik nog niet eens aan eten of drinken.

Laatst gewijzigd op 24-03-2003 om 16:27.
Oud 24-03-2003, 16:26
Bird Of Prey
Bird Of Prey is offline
Citaat:
Diovai schreef op 24-03-2003 @ 14:51:
ik stond altijd om half 6 op om nog te leren!
jah idd, ik stond dan weliswaar nie zo vroeg op om te leren, maar ik stond vorig jaar iig wel wat vroeger dan gebruikelijk op om de stof voor de laatste keer nog ns echt goed door te nemen
Oud 24-03-2003, 17:37
ekki
ekki is offline
vaag als je allemaal eten enzo meeneemt... als je een tijdje achter elkaar les hebt ga je toch ook niet steeds tussendoor eten? of wel?

ik vond het vervelend, al dat gekraak en gekauw enzo. Wat mij betreft is wat water genoeg. De tijd vliegt, je moet je toch erg goed concentreren en dan merk je niet dat die drie uur ineens voorbij zijn.

Tenminste, dat was bij mij zo.
Oud 24-03-2003, 17:44
Verwijderd
Pfff daar ga ik nu nog niet over nadenken
Oud 24-03-2003, 19:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben je dan niet bang dat je halverwege je examen heel nodig naar de wc moet als je zoveel eet en drinkt tijdens je examen????
Oud 24-03-2003, 19:58
black rabbit
black rabbit is offline
noue ik kreeg vandaag toevallig zo'n lijstje met wanneer en hoelaat ik me exames heb ene.. k heb dr steeds maar 1 op een dag, en voor die 2 uurtjes ga ik nix mee nemen, dr na zal k wel de stad in gaan ofzo dus als k dan honger heb koop k wel wat
Oud 24-03-2003, 20:05
KaNeeL
KaNeeL is offline
wij krijgen helemaal nix!!!

*grrr*

eikels
Oud 24-03-2003, 20:25
@Moon
@Moon is offline
Wij krijgen koffie en thee. Aan de ene kant is dat wel fijn, k kan meestal wel goed werken met iets warms aan drinken, maar aan de andere kant.....is da nie n btje te heet in mei Maar ik neem wel wat sultana's mee.
En ik hoop toch nie dat er mensen zijn die chips ofsow meenemen, zit je dadelijk juist achter zo'n persoon, lekker hoor al dat gekraak
Oud 24-03-2003, 20:25
JizzyKid
JizzyKid is offline
Ik neem een sixpack Heineken mee en ik bestel na een uurtje ofzo wel een pizza .
Oud 24-03-2003, 21:04
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
@Moon schreef op 24-03-2003 @ 21:25:
Wij krijgen koffie en thee. Aan de ene kant is dat wel fijn, k kan meestal wel goed werken met iets warms aan drinken, maar aan de andere kant.....is da nie n btje te heet in mei Maar ik neem wel wat sultana's mee.
En ik hoop toch nie dat er mensen zijn die chips ofsow meenemen, zit je dadelijk juist achter zo'n persoon, lekker hoor al dat gekraak
Ik kan me niet echt voorstellen dat iemand uitgebreid te tijd neemt chips te gaan eten op zn examen En daarna met van die glibberige, vette (bij paprika-chips ook nog oranje) vingers verder schrijven zeker? Jakkes
Oud 24-03-2003, 21:07
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
wij kregen helemaal niks te drinken op het examen.

Ik had een standaard rantsoen: een snickers en een AA drankje
Oud 25-03-2003, 11:23
Blisss
Blisss is offline
Ik geloof dat ik hier sterk in de minderheid ben, maar.... ik eet eigenlijk niks tijdens mn examens. Heb vanmorgen drie uur achter elkaar een opstel voor nederlands moeten schrijven, had daarna drie minuten pauze en toen mondeling engels, omdat ik eerste van de lijst was. Alleen tussen de twee SO'en even een blikje gedronken, en heb het idee dat ik beide prima gedaan heb. Zonder kauwgom, brood, snickers, marsen, cola, thee, koffie, spa blauw, wicky, appels, chips....
Oud 25-03-2003, 11:49
Pla
Pla is offline
Zoiets duurt maar 3 uur, dus aan een flesje water, een kaugompje en een koek ofzo heb ik wel genoeg..
Oud 25-03-2003, 12:22
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
en mensen die tijdens examen met een zakje chips gaan zitten kraken zijn buitengewoon vervelend...
Oud 25-03-2003, 14:58
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb mijn overlevingsplan betreft eten tijdens het examen al helemaal uitgewerkt :

brood vóór het examen, dat vult lekker en je hebt er wel een tijdje wat aan (nogmaals: vóór het examen, want het duurt effe eer die energie vrijkomt)
banaan precies één uur voor het examen, schijnt een bepaalde stof in te zitten die na een uur het geheugen stimuleerd (fruit is trouwens toch gezond, en je weet het maar nooit...)
taksi power of iets als AA drink meenemen voor energie. Geen fristi of thee (het eerste blijft niet lang goed en je krijgt er dorst van, en het tweede is ook al niet veel beter want dan moet ik om de haverklap naar de wc)
een gevulde koek tijdens het examen. was eerst van plan om een banaan mee te nemen, maar die krijg ik nooit open, en je blijft zitten met de schil.
Kauwgommetje meenemen.

Kan ik plannen, of kan ik plannen???
Oud 25-03-2003, 16:17
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-03-2003 @ 15:58:
Ik heb mijn overlevingsplan betreft eten tijdens het examen al helemaal uitgewerkt :

brood vóór het examen, dat vult lekker en je hebt er wel een tijdje wat aan (nogmaals: vóór het examen, want het duurt effe eer die energie vrijkomt)
banaan precies één uur voor het examen, schijnt een bepaalde stof in te zitten die na een uur het geheugen stimuleerd (fruit is trouwens toch gezond, en je weet het maar nooit...)
taksi power of iets als AA drink meenemen voor energie. Geen fristi of thee (het eerste blijft niet lang goed en je krijgt er dorst van, en het tweede is ook al niet veel beter want dan moet ik om de haverklap naar de wc)
een gevulde koek tijdens het examen. was eerst van plan om een banaan mee te nemen, maar die krijg ik nooit open, en je blijft zitten met de schil.
Kauwgommetje meenemen.

Kan ik plannen, of kan ik plannen???
Je kan geweldig plannen

Nou ik nog...zon schematje is best handig opzich
Oud 25-03-2003, 16:59
Ditchie
Ditchie is offline
Natuurlijk sultana, 5 jaar met dus nu ook niet zonder en veel water!
Oud 25-03-2003, 17:37
Anne
Anne is offline
Wij kregen thee/koffie en een koekje. Maar het koekje zat in een plastic papiertje en elke keer als ik het probeerde open te maken, begon iedereen om mij heen 'sssst' te roepen.
Het waren trouwens wel lekkere koekjes.
Oud 25-03-2003, 20:07
Hanzel
Hanzel is offline
Xi for the brains!!
( en een pakje marlboro voor en na)
Oud 25-03-2003, 22:06
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
niks
Oud 26-03-2003, 08:47
Anne
Anne is offline
Ik nam trouwens ook wel brood mee, want niets is erger dan een knorrende maag in een hele stille zaal!
Oud 26-03-2003, 08:54
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 24-03-2003 @ 18:37:
vaag als je allemaal eten enzo meeneemt... als je een tijdje achter elkaar les hebt ga je toch ook niet steeds tussendoor eten? of wel?
idd ja.
ff examen maken en dan weer naar huis en dan kan je daar wel eten als je honger hebt.
Oud 26-03-2003, 10:17
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-03-2003 @ 18:37:

Als ik honger heb wel. Op een hongerige maag kan ik niet goed werken
Maargoed, ik eet van te voren natuurlijk wel dus tijdens het examen ga ik geen uitgebreide voedselpakketten wegbikken. Het is alleen wel zo dat ik na een lang tentamen behoorlijke honger kan hebben, dus dan eet ik daarna gewoon wat, zeker als ik daarna nog een tentamen heb.
Advertentie

Regels voor berichten