Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2003, 20:02
DaDaan
DaDaan is offline
Ik ben nu bijna 20 en bezig mijn MBO Informatica (niveau 4) opleiding af te ronden (het m'n dimploma over een maand als 't goed is). Ik wil waarschijnlijk fulltime gaan werken en een eigen huisje zoeken, zit nu namelijk nog bij m'n ouders. Wat zouden jullie zeggen? Doen of niet doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2003, 22:16
Studentje
Studentje is offline
Eerst werk zoeken, jaartje sparen, rondkijken, dan huisje huren. Kun je je tenminste een normale inrichting veroorloven.
Oud 16-05-2003, 12:08
iamcj
iamcj is offline
Als je samenwoont is het leuk. Alleen lijkt het me niks.

De was, de was vouwen, de afwas, afdrogen, boodschappen, opruimen, geldzaken, verzekeringszaken, vervoer, het vuilnis, koken, afruimen, cadeautjes kopen, sociale contacten bijhouden, kaartjes sturen.

Enig idee hoeveel tijd en geld dat kost??
Enig idee wat voor een teringzooi je huis wordt als je allebei ziek bent, zoals wij nu

Als je niet de drang voelt om uit huis te gaan wacht dan op een goede mogelijkheid, schrijf je in bij nieuwbouwprojecten en ga lekker sparen. Huizenprijzen zijn 53% overgewaardeerd.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 20:53
ekki
ekki is offline
Wel rustig zoeken, maar wel doen! Uit huis gaan is hartstikke leuk (vond ik dan), er begint dan een heel nieuw leven. Ik ben overigens al snel samen gaan wonen, maar ook de eerste tijd vond ik leuk (dat ik nog alleen was). Het nieuwe is er natuurlijk wel snel af, maar alleen wonen geeft een enorme vrijheid!

Ik zou er voor gaan, maar zoek wel rustig naar iets leuks!
Oud 17-05-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 15-05-2003 @ 23:16:
Eerst werk zoeken, jaartje sparen, rondkijken, dan huisje huren. Kun je je tenminste een normale inrichting veroorloven.
Precies, eerst sparen zodat je eventuele tegenslagen zelf kan opvangen. Ook moet je een hele hoop dingen kopen (wasmachine, magnetron, strijkijzer, koelkast, eventueel droger)

Je kan dan beter zorgen dat je het eerst spaart dan dat je het koopt op krediet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 13:14
ekki
ekki is offline
Citaat:
Alex schreef op 17-05-2003 @ 17:04:
Precies, eerst sparen zodat je eventuele tegenslagen zelf kan opvangen. Ook moet je een hele hoop dingen kopen (wasmachine, magnetron, strijkijzer, koelkast, eventueel droger)

Je kan dan beter zorgen dat je het eerst spaart dan dat je het koopt op krediet.
Ben ik het inderdaad wel mee eens, ja. Huis inrichten, schilderen, enz. is heel duur. Als je bij je ouders woont kan je echt goed sparen.
Reageren

Regels voor berichten