Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 15:18
Purgatori
Purgatori is offline
Lo peeps,

Ik heb altyd probleme met games.. Ik kan bijna geen een game spele, bij elke game word ik deruit gegooid.. Met meestal gewoon een windows fout.. Zelfs as je patches hebt.. Gebruik ik die.. Maar ze werke gewoon niet.. Als ik Divx Codec 5.0.5 gebruik.. Word ik soms gewoon ineens opnieuw opgestart.. Kortom.. Ik heb altyd probleme met games, klem altyd of auto-restart, en met divx 5.0.5 werkt et ook niet soepel.. Nou had ik ergens geleze dat et aan je voeding kan ligge? Weet iemand anderz nog waar et aan kan ligge?

Ik heb:

Windows Xp Pro
Geforce 4
256 RAM

As je nog iets moet wete vraag mar.. Please helpe ff.. Ik word er echt gek van Alvast heel erg bedankt,

Greetz,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2003, 15:32
WolterB
WolterB is offline
wat nog meer handig is:

Moderbord (merk + type)
SOORT geheugen (bijv. SDRAM 133 / DDR 266 / DDR 333)
merk + type videokaart
wattage voeding + soort voeding

verder is een DivX codec totaal neit belangrlijk voor games, dit is voor films, dus hieraan zou het totaal niet kunnen liggen

Offtopic: ik heb veel moeite met het goed ontcijferen van je nederlands, probeer voortaan wat duidelijker en in beter Nederlands te forumleren
Oud 18-05-2003, 15:34
iamcj
iamcj is offline
Als ik me goed herinner heb je een virus gehad. Dat soms ook nog wel wat verborgen schade aanrichten. Je virusscanner delete bijvoorbeeld een file die je toch soms nodig blijkt te hebben.

Ik zou je comp even formateren, direct de goede drivers erop en dan pas wat games installeren.

Taal gaat al beter
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:37
Verwijderd
Wat is die Windows-foutmelding?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:39
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
WolterB schreef op 18-05-2003 @ 16:32:
wat nog meer handig is:

Moderbord (merk + type)
SOORT geheugen (bijv. SDRAM 133 / DDR 266 / DDR 333)
merk + type videokaart
wattage voeding + soort voeding

verder is een DivX codec totaal neit belangrlijk voor games, dit is voor films, dus hieraan zou het totaal niet kunnen liggen

Offtopic: ik heb veel moeite met het goed ontcijferen van je nederlands, probeer voortaan wat duidelijker en in beter Nederlands te forumleren
Dat weet ik zo ammel nie hoor.. Van da moederbord enzo.. Maar dat Divx weet ik owk wel da da nix met games te make heeft, maar et geeft wel de zelfde kure as wat er bij de games gebeurd..

Citaat:
iamcj schreef op 18-05-2003 @ 16:34:
Als ik me goed herinner heb je een virus gehad. Dat soms ook nog wel wat verborgen schade aanrichten. Je virusscanner delete bijvoorbeeld een file die je toch soms nodig blijkt te hebben.

Ik zou je comp even formateren, direct de goede drivers erop en dan pas wat games installeren.

Taal gaat al beter
Ik heb gister C: geformateerd, en XP pro der weer op gezet.. Maar voor dit virus.. Had ik ook probleme.. Ik heb voorheen een geforce 2 gehad.. Altyd probleme.. Later Geforce 4 gekocht.. En nog probleme.. Altyd et zelfde.. Dus dat ligt nie aant virus.. En btw ben ik op dit moment weer virus vrij.. Maar dan nog.. Dat virus van paar dage gelede, is een van de eerste die ik heb.. Voorheen, toen ik da virus dus nog nie had.. Had ik de zelfde probleme..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Watvoor foutmelding als je "eruit wordt gegooid"? Blauwscherm? Heb je automatisch herstarten na een blauwscherm uitgeschakeld?
Oud 18-05-2003, 15:52
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-05-2003 @ 16:46:
Watvoor foutmelding als je "eruit wordt gegooid"? Blauwscherm? Heb je automatisch herstarten na een blauwscherm uitgeschakeld?
Ik krijg blauw scherm, ik had voor dat ik gister had gereinstalled wel dat auto-restarte uit gezet.. Weet nu nie meer waart staat.. De foutmeldingen zijn van die standaard dinge, zo'n windowtje met rapport verzende, rapport niet verzende.. Of een blauw beeld, of auto-restart..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:57
WolterB
WolterB is offline
t is toch echt van belang dat je de systeemeigenschappen geeft, zo kunnen we veel beter kijken hoe je systeem in elkaar zit

wat voor processor heb je bijvoorbeeld?

ik denk dat dat BSOD kan komen door een brakke geheugenmodule of een niet constante stoomvoorziening
Oud 18-05-2003, 16:01
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
WolterB schreef op 18-05-2003 @ 16:57:
t is toch echt van belang dat je de systeemeigenschappen geeft, zo kunnen we veel beter kijken hoe je systeem in elkaar zit

wat voor processor heb je bijvoorbeeld?

ik denk dat dat BSOD kan komen door een brakke geheugenmodule of een niet constante stoomvoorziening
BSOD

niet constante stoomvoorziening
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 16:06
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 18-05-2003 @ 17:01:
BSOD

blue screen of death = blauwe scherm

Citaat:
niet constante stoomvoorziening
dat je niet genoeg stoom hebt om je pc te voorzien en dat hij daardoor restart

als je veel hardware in je pc hebt hangen met een voeding emt een te laag wattage dan kan je spontane herstarts van je pc krijgen

daarom is het ook van belang om te weten wat er in je pc zit

misschien kan je het volgende lijstje invullen als je ergens nog een factuur hebt van je pc

Moederbord:
Processor:
Videokaart:
Hardeschijf:
Voeding:
Geheugen:
Hardeschijf:
Oud 18-05-2003, 16:12
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
WolterB schreef op 18-05-2003 @ 17:06:
blue screen of death = blauwe scherm

dat je niet genoeg stoom hebt om je pc te voorzien en dat hij daardoor restart

als je veel hardware in je pc hebt hangen met een voeding emt een te laag wattage dan kan je spontane herstarts van je pc krijgen

daarom is het ook van belang om te weten wat er in je pc zit

misschien kan je het volgende lijstje invullen als je ergens nog een factuur hebt van je pc

Moederbord: Weet ik zo niet
Processor: AMD
Videokaart: Geforce 4 Mx 440
Voeding: Weet ik zo niet
Geheugen: 256
Hardeschijf: 30 GB Schijf + 120 GB Schijf
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 16:17
WolterB
WolterB is offline
Moederbord: ?
mja, dit is dus het belangkrijkste onderdeel van je pc
wat voor AMD en hoeveel MHZ (megahertz)?
Duron
Athlon
Athlon XP
Barton

Voeding: ?
als je je kast openmaakt kan je dit lezen op de zijkant van het grote blok boven in je pc waaruit alle stroomdraadjes komen
van wat?
SDRAM?
DDR?
hoeveel MHZ?
100
133
266
333
400

Hardeschijf: 30 GB Schijft + 120 GB Schijf
Welke merken?

tip:
download SiSoft Sandra 2003: http://www.sisoftware.co.uk/
daar kan je informatie van je pc opzoeken
Oud 18-05-2003, 16:22
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
WolterB schreef op 18-05-2003 @ 17:17:
Moederbord: ?
mja, dit is dus het belangkrijkste onderdeel van je pc
wat voor AMD en hoeveel MHZ (megahertz)?
Duron
Athlon
Athlon XP
Barton

Voeding: ?
als je je kast openmaakt kan je dit lezen op de zijkant van het grote blok boven in je pc waaruit alle stroomdraadjes komen
van wat?
SDRAM?
DDR?
hoeveel MHZ?
100
133
266
333
400

Hardeschijf: 30 GB Schijft + 120 GB Schijf
Welke merken?

tip:
download SiSoft Sandra 2003: http://www.sisoftware.co.uk/
daar kan je informatie van je pc opzoeken
Allebei de schijve MaXtor..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 16:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kan zijn dat je programma's en/of drivers installeert die je systeem laten crashen. Heb je b.v. wel Windows Update gedraaid?

Verder probeer dit programma eens: www.memtest86.com brand die cd image met Nero. En start je computer op met de cd erin, dan gaat ie van de CD opstarten en start hij Memtest op. Deze gaat je geheugen testen. Nacht aan laten staan. Als je geen errors ziet (errors = 0) dan is alles prima met je geheugen en met je stabiliteit. Weet je weer wat meer.

Probeer het eens. CD image kun je hier downloaden (56KB):

http://www.memtest86.com/memtest86-3.0.iso.zip
Oud 18-05-2003, 16:25
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-05-2003 @ 17:23:
Kan zijn dat je programma's en/of drivers installeert die je systeem laten crashen. Heb je b.v. wel Windows Update gedraaid?

Verder probeer dit programma eens: www.memtest86.com brand die cd image met Nero. En start je computer op met de cd erin, dan gaat ie van de CD opstarten en start hij Memtest op. Deze gaat je geheugen testen. Nacht aan laten staan. Als je geen errors ziet (errors = 0) dan is alles prima met je geheugen en met je stabiliteit. Weet je weer wat meer.

Probeer het eens. CD image kun je hier downloaden (56KB):

http://www.memtest86.com/memtest86-3.0.iso.zip
Ik zal et is downe..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 18-05-2003 @ 16:52:
Ik krijg blauw scherm, ik had voor dat ik gister had gereinstalled wel dat auto-restarte uit gezet.. Weet nu nie meer waart staat.. De foutmeldingen zijn van die standaard dinge, zo'n windowtje met rapport verzende, rapport niet verzende.. Of een blauw beeld, of auto-restart..
Nogmaals, wat is de exacte melding?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 17:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 18-05-2003 @ 18:39:
Nogmaals, wat is de exacte melding?
Purgatori: bijvoorbeeld "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
Oud 18-05-2003, 20:41
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-05-2003 @ 18:59:
Purgatori: bijvoorbeeld "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
Indeed, zo'n melding.. Dat is alleen as je FAT32 heb geinstalled.. Maarja, hoe kan ik men probleme nou oplosse?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 20:47
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 18-05-2003 @ 21:41:
Indeed, zo'n melding.. Dat is alleen as je FAT32 heb geinstalled.. Maarja, hoe kan ik men probleme nou oplosse?
FAT32 kán je niet installeren, dat is de bestandsindeling van je hardeschijf. Deze is in WinXP FAT32 of NTFS, maar bij beide indelingen kan deze melding voorkomen

zou je volgende keer als je pc vast loopt de eerste 4-5 regels kunnen opschrijven en die posten in dit topic?
Oud 18-05-2003, 20:52
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
WolterB schreef op 18-05-2003 @ 21:47:
FAT32 kán je niet installeren, dat is de bestandsindeling van je hardeschijf. Deze is in WinXP FAT32 of NTFS, maar bij beide indelingen kan deze melding voorkomen

zou je volgende keer als je pc vast loopt de eerste 4-5 regels kunnen opschrijven en die posten in dit topic?
Welke regels wil je hebbe?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 20:59
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 18-05-2003 @ 21:52:
Welke regels wil je hebbe?
de eerste 4-5, dat zegt ie toch??
Oud 18-05-2003, 21:09
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 18-05-2003 @ 21:59:
de eerste 4-5, dat zegt ie toch??
Daar staat meestal alleen maar van: Als u dit bericht voor de eerste keer ziet bla bla bla bla bla.. Dat kentie vast wel.. Maar ik zal eens kijke..

Waar kon je btw owk weer da verandere dat je niet auto-restart (die optie van XP)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 14:45
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 18-05-2003 @ 22:09:
Daar staat meestal alleen maar van: Als u dit bericht voor de eerste keer ziet bla bla bla bla bla.. Dat kentie vast wel.. Maar ik zal eens kijke..

Waar kon je btw owk weer da verandere dat je niet auto-restart (die optie van XP)
sorry als ik nu heel bot overkom, maar ik heb echt het gevoel dat je niet gelopen WILT worden

in het blauwe scherm staat bovenaan een melding van IRL_NOT_LEES_OR_EQUAL en dan een hexadecimale (correct me if i'm wrong) code erachter

deze melding (dus ook wat daaronder staat) moet ik hebben en niet die medling van "als dit de ereste keer is dat u deze......"
die staat pas weer dááronder
Oud 19-05-2003, 15:26
Verwijderd
Als je een VIA moederbord hebt, ff de nieuste 4in1 drivers installeren. Ik had eerst eenzelfde probleem totdat ik dit deed.

en zoek de informatie nou eens op.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 16:24
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 19-05-2003 @ 16:26:
Als je een VIA moederbord hebt, ff de nieuste 4in1 drivers installeren. Ik had eerst eenzelfde probleem totdat ik dit deed.

en zoek de informatie nou eens op.
Waar kan ik die 4 in 1 drivers downe? En ik ben al heel erg op zoek naar de papiere..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 16:44
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 19-05-2003 @ 17:24:
Waar kan ik die 4 in 1 drivers downe? En ik ben al heel erg op zoek naar de papiere..
typ bij google 'via 4-in-1 driver' in of ga naar www.viaarena.com

edit:
dit typte ik in jou vorige 2 topics:
Link topic over DirectX 9
Link Topic over GeForce 4

Laatst gewijzigd op 19-05-2003 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 19-05-2003 @ 17:24:
www.windowsupdate.com al gedaan? (voor de 3e keer)
Reageren

Regels voor berichten