Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
t is toch echt van belang dat je de systeemeigenschappen geeft, zo kunnen we veel beter kijken hoe je systeem in elkaar zit
wat voor processor heb je bijvoorbeeld? ik denk dat dat BSOD kan komen door een brakke geheugenmodule of een niet constante stoomvoorziening
||
![]() |
Citaat:
![]() niet constante stoomvoorziening ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
blue screen of death = blauwe scherm Citaat:
als je veel hardware in je pc hebt hangen met een voeding emt een te laag wattage dan kan je spontane herstarts van je pc krijgen daarom is het ook van belang om te weten wat er in je pc zit misschien kan je het volgende lijstje invullen als je ergens nog een factuur hebt van je pc Moederbord: Processor: Videokaart: Hardeschijf: Voeding: Geheugen: Hardeschijf:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Moederbord: ?
mja, dit is dus het belangkrijkste onderdeel van je pc Processor: AMD wat voor AMD en hoeveel MHZ (megahertz)? Duron Athlon Athlon XP Barton Videokaart: Geforce 4 Mx 440 Voeding: ? als je je kast openmaakt kan je dit lezen op de zijkant van het grote blok boven in je pc waaruit alle stroomdraadjes komen Geheugen: 256 van wat? SDRAM? DDR? hoeveel MHZ? 100 133 266 333 400 Hardeschijf: 30 GB Schijft + 120 GB Schijf Welke merken? tip: download SiSoft Sandra 2003: http://www.sisoftware.co.uk/ daar kan je informatie van je pc opzoeken
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Kan zijn dat je programma's en/of drivers installeert die je systeem laten crashen. Heb je b.v. wel Windows Update gedraaid?
Verder probeer dit programma eens: www.memtest86.com brand die cd image met Nero. En start je computer op met de cd erin, dan gaat ie van de CD opstarten en start hij Memtest op. Deze gaat je geheugen testen. Nacht aan laten staan. Als je geen errors ziet (errors = 0) dan is alles prima met je geheugen en met je stabiliteit. Weet je weer wat meer. Probeer het eens. CD image kun je hier downloaden (56KB): http://www.memtest86.com/memtest86-3.0.iso.zip
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zou je volgende keer als je pc vast loopt de eerste 4-5 regels kunnen opschrijven en die posten in dit topic?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waar kon je btw owk weer da verandere dat je niet auto-restart (die optie van XP) |
![]() |
||
Citaat:
in het blauwe scherm staat bovenaan een melding van IRL_NOT_LEES_OR_EQUAL en dan een hexadecimale (correct me if i'm wrong) code erachter deze melding (dus ook wat daaronder staat) moet ik hebben en niet die medling van "als dit de ereste keer is dat u deze......" die staat pas weer dááronder
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() edit: dit typte ik in jou vorige 2 topics: Link topic over DirectX 9 Link Topic over GeForce 4
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 19-05-2003 om 16:47. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|