Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 13:41
Evito
Evito is offline
Bekende veganist, en volgens sommigen ook illusionist. Volgens anderen kan hij werkelijk lepeltjes vervormen. Nu twijfel ik er niet aan dat dat mogelijk is, maar kan HIJ het ook, of is hij een illusionist?
Advertentie
Oud 19-05-2003, 15:22
Verwijderd
Dat vraag ik me dus ook af Heb hem nog nooit live zien optreden. Is er nog geen fatsoenlijk onderzoek naar geweest dan, ik dacht toch van wel...
Oud 19-05-2003, 20:45
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Uri Gellar kon niks tenzij hij alles had opgezet (hij kon alleen eigen lepels mollen).

En James Randi heeft een keer alles nagedaan en verklaart hoe het werkt.
Dat met die lepels was bijvoorbeeld metaalmoeheid... met wrijven en beetje buigen maak je het een klein beetje "moe-er" en Uri Gellar gebruikte dan lepels die alle bijna door waren ofzo.
Oud 23-05-2003, 23:42
HET schatje
HET schatje is offline
nee, want er was ook een show op tv, en dan kon hij ook dat lepeltje buigen door de tv. Ik heb er aan meegedaan en het werkte, het lepeltje was krommer geworden.

Ook was er iemand op tv die je kapotte horloge weer liet maken.
Ik weet niet of dat ook die Gellar was.
Je moest je horloge in je handen houden en roepen: HIJ WERKT!!
Toen hij zei dat je je handen weer open mocht doen en naar je horloge moest kijken zagen ik en m'n zusje en m'n moeder dat de horloge weer liep!!!
IK snapte er ook echt niks van!!!Nog steeds niet, maar er zal wel 1 of andere truc achter zitten!
Oud 24-05-2003, 21:20
Verwijderd
Nee. Hij is al een keer ontmaskerd.
Oud 25-05-2003, 00:34
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
HET schatje schreef op 24-05-2003 @ 00:42:
nee, want er was ook een show op tv, en dan kon hij ook dat lepeltje buigen door de tv. Ik heb er aan meegedaan en het werkte, het lepeltje was krommer geworden.

Ook was er iemand op tv die je kapotte horloge weer liet maken.
Ik weet niet of dat ook die Gellar was.
Je moest je horloge in je handen houden en roepen: HIJ WERKT!!
Toen hij zei dat je je handen weer open mocht doen en naar je horloge moest kijken zagen ik en m'n zusje en m'n moeder dat de horloge weer liep!!!
IK snapte er ook echt niks van!!!Nog steeds niet, maar er zal wel 1 of andere truc achter zitten!
ja, hij heeft telepatisch een kabouter-horlogemaker in je horloge gezonden (via je mouw natuurlijk), dat "hij werkt" schreeuwen was het seintje voor die kabouter om weer weg te gaan, voordat jij hem zou zien
dat trukkje is al zo oud, die is zelfs uitgelegd bij "goochelaars ontmaskerd"
Oud 25-05-2003, 10:23
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Jadie schreef op 24-05-2003 @ 22:20:
Nee. Hij is al een keer ontmaskerd.
]

Hoe ging dat dan?
Oud 25-05-2003, 16:03
Isa
Isa is offline
Ik Geloof dat het kan.
over uri specifiek laat ik me niet uit.
Oud 25-05-2003, 16:53
AngelLena
AngelLena is offline
Als je uitgaat van de 'mind over matter' theorie zou het kunnen ja. Maar bij die tv mensjes heb ik altijd mijn grootste twijfels...Achter een heleboel dingen zit een hele simpele truc.
Oud 26-05-2003, 11:58
poesiefox
poesiefox is offline
Geweldige illusionist. Maar mijn horloge liep wel weer....volgens een paragnost die ik ken kwam dat door mezelf. Iedereen schijnt het te kunnen. De volgernde dag stond het weer stil, btw.
Oud 26-05-2003, 12:00
Evito
Evito is offline
Maar hoeveel mensen hebben nu een kapot horloge in huis?
Oud 26-05-2003, 12:19
poesiefox
poesiefox is offline
Toen nog heel veel. Het waren in de seventies nog opwindhorloges, en die konden nog gerepareerd worden. Een horloge was ook te duur om zomaar weg te gooien.
Oud 26-05-2003, 12:56
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 26-05-2003 @ 12:58:
Geweldige illusionist. Maar mijn horloge liep wel weer....volgens een paragnost die ik ken kwam dat door mezelf. Iedereen schijnt het te kunnen. De volgernde dag stond het weer stil, btw.
Citaat:
http://www.skepsis.nl/geller.html
Een sterk staaltje van psychokinese, dat Geller in de meeste tv-shows liet zien, was het weer in gang zetten van oude horloges. Hij riep de kijkers op horloges die waren blijven stilstaan in hand te houden en velen belden de studio om te melden dat hun horloge weer was gaan lopen. Volgens Guy Lyon Playfair (Geller & Playfair 1986) spreekt dit 'bewijsmateriaal van het publiek op overtuigende wijze in Gellers voordeel'. Kennelijk wist hij niet dat de goochelaar Milbourne Christopher hetzelfde presteerde tijdens een aantal radio- en tv-shows die in 1975 plaatsvonden. Meer dan duizend mensen belden op om een wonder te rapporteren (Booth 1986).

Marks en Kammann (1977) ontdekten een doodsimpele verklaring voor het mirakel. De meeste horloges blijven niet stilstaan vanwege een mechanisch defect, maar omdat de olie zich heeft vastgezet of omdat er stof in het horloge zit. Wanneer je een dergelijk horloge opwindt en enige tijd in je gesloten hand houdt, die je wat heen en weer beweegt, dan heb je een goede kans dat het gaat lopen. Door de warmte van je hand wordt de olie vloeibaar, terwijl de bewegingen die je maakt het mechaniek tijdelijk weer in gang kunnen zetten. [Uiteraard werkt dit niet met de hedendaagse digitale horloges.]
Oud 26-05-2003, 13:18
poesiefox
poesiefox is offline
Het horloge in kwestie is voor een schoonmaakbeurt bij de juwelier geweest en loopt inderdaad weer als een zonnetje.

Dus het kwam door mezelf, maar dan om een hele praktische oorzaak! Gelukkig maar.
Oud 26-05-2003, 13:19
Upke
Upke is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 26-05-2003 @ 13:56:
Geen geldige verklaring. Je moet kunnen bewijzen dat de horloges die Gellar weer "maakte" of er wel daadwerkelijk iets met de olie was. En je zegt zelf dat er sommige horloges daardoor vastlopen, maar hoe zit dat dan met horloges die niet zijn vastgelopen, toch kapot zijn, en toch door Gellar worden gemaakt??
Oud 26-05-2003, 13:39
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 26-05-2003 @ 14:19:
Geen geldige verklaring. Je moet kunnen bewijzen dat de horloges die Gellar weer "maakte" of er wel daadwerkelijk iets met de olie was.
Het is wel een geldige verklaring, alleen geen waterdicht bewijs voor het feit dat het precies zo en niet anders gegaan is. Maar waarom zou je zonder verder onderzoek naar de exacte details van de horloges (wat we geen van beiden hebben (en waarschijnlijk verder ook niemand in het voordeel van Geller heeft (want anders hadden we dat wél geweten)) gedaan) aannemen dat zijn paranormale verklaring de juiste is terwijl een illusionist hetzelfde klaarspeelt?

En je zegt zelf dat er sommige horloges daardoor vastlopen, maar hoe zit dat dan met horloges die niet zijn vastgelopen, toch kapot zijn, en toch door Gellar worden gemaakt??
Maar ís dat dan gebeurd? dat weten weten we niet, toch?
Oud 26-05-2003, 14:38
poesiefox
poesiefox is offline
Een echt kapot opwindhorloge heeft een geknapte veer of een afgebroken tandwieltje of palletje. En daar is maar een remedie voor: de horlogemaker.
Oud 27-05-2003, 23:37
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 25-05-2003 @ 11:23:
Hoe ging dat dan?
Volgens mijn lief ging het zo:
Een man (presentator ofzo) vroeg aan Uri Geller of hij die lepeltjes wilde buigen waarop geller antwoordde dat hij dat wel wilde doen maar dan had hij eerst wat tijd voor zichzelf nodig in een kamertje.
Ze hadden dus verborgen camera's opgehangen in die kamer
En op die beelden zagen ze Geller al die lepeltjes buigen

Later heeft hij nog een rechtszaak aangespannen tegen die show omdat hij z'n act niet meer op kon voeren. De rechter heeft hem geen gelijk gegeven omdat de oplichter opgelicht werd zeg maar.

(als mijn verhaal niet klopt moet je naar unexplained grommen )
Oud 28-05-2003, 10:57
Upke
Upke is offline
Hmmm in welk land was dat waar Uri Gellar dat heeft gedaan?? In ieder geval een land met wel heeeeeel domme mensen
Oud 28-05-2003, 15:58
poesiefox
poesiefox is offline
Niet Gellar, Geller.

( sorry, miereneukersbui)
Oud 28-05-2003, 16:00
Evito
Evito is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 28-05-2003 @ 16:58:
Niet Gellar, Geller.

( sorry, miereneukersbui)
Oud 28-05-2003, 16:09
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Evito schreef op 28-05-2003 @ 17:00:

Kat heeft een maagzweer, en toen ik terugkwam van de dierenarts was de postbode geweest met een pakketje waar ik al weken op zit te wachten. En toen had mijn vriend het gore lef om boos te zijn dat ik niet nog een dagje gewacht had....ja sorry, na drie weken hecht ik weinig geloof meer aan beloftes van een leverancier!
Oud 28-05-2003, 16:15
Evito
Evito is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 28-05-2003 @ 17:09:
Kat heeft een maagzweer, en toen ik terugkwam van de dierenarts was de postbode geweest met een pakketje waar ik al weken op zit te wachten. En toen had mijn vriend het gore lef om boos te zijn dat ik niet nog een dagje gewacht had....ja sorry, na drie weken hecht ik weinig geloof meer aan beloftes van een leverancier!
Dagje gewacht had waarop?!
Oud 28-05-2003, 16:15
Evito
Evito is offline
die thumb down was trouwens vanwege mijn spelfout, niet vanwege jouw bui hoor. dat vind ik alleen maar prettig (dat je mieren neukt, bedoel ik)

hoe gaat het met de kat?
Oud 28-05-2003, 16:33
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Evito schreef op 28-05-2003 @ 17:15:
Dagje gewacht had waarop?!

Nog een dagje wachten op het pakketje. Doe ik dus al drie weken. Iedere dag wordt ons beloofd dat het echt morgen bezorgd zal worden. En iedere dag noppes.
En natuurlijk komt het pakketje als je een uur weg bent.....

Vrijdag had ik ook al naar de dierenarts gewild, maar ik heb even gebeld, pillen gekregen. Poes leek op te knappen, tot ze net weer liep te creperen van de pijn. Toen was ik het zat, dan kan de postbode me dood vallen, ik ben naar het spreekuur gegaan.

Kat heeft maagzweer, stoppen met alle pillen, die maken het alleen maar erger. Maagzweer moet vanzelf overgaan. Ze voelt zich nu redelijk.

Waar kan een kat nou overspannen van zijn, vraag je je af.

Regels voor berichten