Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 19:25
niemand
niemand is offline
Het lijkt erop dat TCPA er echt doorheen gaat komen in de VS, voor Europa is het lastig te zeggen. Hoe denken jullie over TCPA?

voor meer info wat het is: http://www.againsttcpa.com/

Ik zelf denk dat TCPA het einde betekent van vrijheid en privacy op internet, en dat het absoluut voorkomen moet worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 19:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zover zou het écht niet komen. TCPA is al dood trouwens, de fabrikanten bouwen nu voort op TCG. Zie:
http://www.tweakers.net/nieuws/26417/

Ik las ook laatst een artikel wat een heel andere kijk of de voorstellen deed. Erg veel aandacht ging er destijds bij de aankondiging van TCPA uit naar de beperking van keuzevrijheid. Ik geloof niet dat dit gaat gebeuren, en er zijn grote voordelen te behalen bij een koppeling tussen hardware en software, ook voor de gebruiker. Dit alles natuurlijk alleen gunstig als dit op een juiste manier gebeurt.

Bij het originele TCPA was trouwens geen plaats meer voor Linux. Right, iedereen stapt over op Windows? Dat zie ik écht niet gebeuren.

Zo'n revolutie kunnen zelfs de machtigste bedrijven in de IT niet bewerkstelligen.

Maar wel goed dat de discussie op gang is gebracht en de houding en mening van de groep computergebruikers bekend is bij de bedrijven. Ik wacht af op concrete produkten en implementaties, dan oordeel ik wel.
Oud 19-05-2003, 19:43
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-05-2003 @ 20:39:
Zover zou het écht niet komen. TCPA is al dood trouwens, de fabrikanten bouwen nu voort op TCG. Zie:
http://www.tweakers.net/nieuws/26417/

Ik las ook laatst een artikel wat een heel andere kijk of de voorstellen deed. Erg veel aandacht ging er destijds bij de aankondiging van TCPA uit naar de beperking van keuzevrijheid. Ik geloof niet dat dit gaat gebeuren, en er zijn grote voordelen te behalen bij een koppeling tussen hardware en software, ook voor de gebruiker. Dit alles natuurlijk alleen gunstig als dit op een juiste manier gebeurt.

Bij het originele TCPA was trouwens geen plaats meer voor Linux. Right, iedereen stapt over op Windows? Dat zie ik écht niet gebeuren.

Zo'n revolutie kunnen zelfs de machtigste bedrijven in de IT niet bewerkstelligen.

Maar wel goed dat de discussie op gang is gebracht en de houding en mening van de groep computergebruikers bekend is bij de bedrijven. Ik wacht af op concrete produkten en implementaties, dan oordeel ik wel.
er waren ook 2 linux distro's voor TCPA geschikt
verder vertrouw ik het met al die plannen mbt privacy beperking echt helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 19-05-2003 @ 20:43:
er waren ook 2 linux distro's voor TCPA geschikt
verder vertrouw ik het met al die plannen mbt privacy beperking echt helemaal niet
Nee ik bekijk het ook met argusogen. Maar veel dingen die op die anti sites staan zijn gebaseerd op onwaarheden, onjuistheden en verschil in nuance.

Bovendien was alles nog concept. Wel goed dat er verzet is, maar als je die site moet geloven kun je straks geen Linux meer starten en geen MP3 meer afspelen. Dat is nooit het doel van TCPA geweest voor zover ik weet, en ook de verregaande "wat mag ik" beperkingen zijn van de hand gewezen. Wat er nu overblijft is een met hardware verwoven rechten systeem, zodat de beveiliging een stuk beter kan worden gemaakt. Hoe dat geïmplementeerd wordt weet ik niet, ik hoor en zie dit graag. Ik verwacht echter dat het niet zal leiden tot een feitelijke beperking in de keuzevrijheid van mensen. En wie weet wordt het een groot succes en kunnen mensen zelf duidelijk aangeven wat wel en wat niet mag.

Ik noem maar wat: nu kan een .exe alles doen op een comp. Als de gebruiker in de toekomst een .exe van internet start, kan dat in een sandbox gedraaid worden, beperkte toegang. Als de gebruiker een programma of driver downloadt, wordt dat gechecked met MD5 checksums en certificaten op het internet, en dan heeft de gebruiker een advies voor ogen, waar hij of zij kan opvolgen, of negeren. Het ligt maar waar je het accent legt! Kwestie van nuance.

Reageren

Regels voor berichten